Bekijk volle/desktop versie : ze kent mij, ik ken haar, maar we kennen elkaar niet



Pagina's : [1] 2

09-02-2011, 18:53
[een indirecte collega van me is ze, een Marokkaanse

per dag zie ik haar gemiddeld 6 keer

het is of lopen langs elkaar, zij naar het westen ik naar het noorden

of we kruisen elkaar om de hoek, en bijna botsen we tegen elkaar

of ik kom van het noorden en zij van het zuiden, en komen elkaar net tegen bij de kruising waarbij we allebei zelfde kant opgaan richting het westen

en dit vind allemaal plaats in het gebouw waar we allebei werken

bij het "langs elkaar lopen" groeten we elkaar met salaam alikom gemixt met een glimlach, of gewoon "hooi" in plaats van salaam

het geval dat we samen dezelfde richting lopen maken we een praatje, vaak is het gewoon een standaard praatje van "salam, hoe is het? hard aan het werk? hoe was je weekend?" tot de wegen ons weer scheiden

en dit gebeurt enorm vaak, vooral dat van "langs elkaar lopen"

bij mij is er een wil om een keer met haar te gaan zitten kletsen, gewoon gezellig kletsen, en ik heb het gevoel dat die wil bij haar ook enorm aanwezig is. alleen kan ik maar geen toegang vinden tot zo een gesprek. het past niet om haar zomaar te gaan vragen of ze een hapje mee wil gaan doen. het contact tussen is, is daar te bescheiden voor. er is een soort muur dat afgebroken moet worden. ik heb het gevoel dat zij het precies ervaart zoals ik het ervaar.

overigens wil ik helemaal niks van haar, en zij ook niet van mij (weet ik 100%), maar er is wel een nieuwsgierigheid naar elkaar, nieuwsgierigheid naar de persoon die je elke dag minimaal 6 tot 10 keer groet en naar glimlacht.

..........die dag zal een keer komen, hoe? weet ik niet. maar die dorst van de nieuwsgierigheid die wij allebei dragen moet een keer gelest worden....... ]

09-02-2011, 18:56


Daarom kan je beter geen Marokkaanse mannelijke college's hebben op de werkvloer.

09-02-2011, 18:57

Citaat door __Nora__:


wat is er?


Citaat door Misz_Eendje:
Daarom kan je beter geen Marokkaanse mannelijke college's hebben op de werkvloer.


waar slaat dat op?

09-02-2011, 18:58
Gutteguttegut. Oogjes op de vloer jij.

09-02-2011, 19:00


Misschien denkt zij: Eindelijk, een collega die ik normaal kan begroeten en die mij verder niet lastig valt. Kom jij straks met je dorst lessen. Ga toch water drinken.

09-02-2011, 19:01

Citaat door Misz_Eendje:
Daarom kan je beter geen Marokkaanse mannelijke college's hebben op de werkvloer.





aantrekkingkr8 zal der idd altyd zyn !! ..


09-02-2011, 19:01

Citaat door ELmotchou:
waar slaat dat op?



Citaat:
maar die dorst van de nieuwsgierigheid die wij allebei dragen moet een keer gelest worden..


Wie zegt dat zij er zo over denkt? Daar ben je niet van zeker, maar vat je wel zo op.

09-02-2011, 19:03

Citaat door Slaz:
Gutteguttegut. Oogjes op de vloer jij.


is best wel moeilijk
niet in de zin van "ik wil graag naar haar kijken"
maar in de zin van "zal onbeleefd overkomen"
ik heb overigens een andere marokkaanse collega, nooit werp ik mijn blik naar haar als we langs elkaar lopen, omdat ze getrouwd is. een heer ben ik ook he?

09-02-2011, 19:04

Citaat door ELmotchou:
is best wel moeilijk
niet in de zin van "ik wil graag naar haar kijken"
maar in de zin van "zal onbeleefd overkomen"
ik heb overigens een andere marokkaanse collega, nooit werp ik mijn blik naar haar als we langs elkaar lopen, omdat ze getrouwd is. een heer ben ik ook he?

Getrouwd of niet getrouwd, je zegt zelf dat je niets van haar wilt. Either stop fooling yourself or grow a beard and go to her wali.

09-02-2011, 19:04

Citaat door essetje:



aantrekkingkr8 zal der idd altyd zyn !! ..



Het hoeft er niet altijd te zijn. Maar het andere geslacht kan je gedrag/houding anders opvatten dan jezelf hebt bedoeld.

09-02-2011, 19:05

Citaat door _______:
Misschien denkt zij: Eindelijk, een collega die ik normaal kan begroeten en die mij verder niet lastig valt. Kom jij straks met je dorst lessen. Ga toch water drinken.


ik val haar ook niet lastig hoor
ben nog NOOiT in mijn bestaan een last geweest voor een mens.
ik heb het over een dame die al 2 jaar mijn indirecte collega is
en in die 2 jaar heeft ze NooiT last van mij gehad


Citaat door Misz_Eendje:


Wie zegt dat zij er zo over denkt? Daar ben je niet van zeker, maar vat je wel zo op.


dat is gewoon een gevoel dat ik heb
een gedachte
dat ik die gedachte heb, wil niet zeggen dat ik er vanuit ga dat mijn gedachte waarheid is
damn, wat kunnen jullie overdrijven zeg

09-02-2011, 19:06

Citaat door Misz_Eendje:
Het hoeft er niet altijd te zijn. Maar het andere geslacht kan je gedrag/houding anders opvatten dan jezelf hebt bedoeld.


k begryp ht , 4al als ht een magarabi/magrabia is !! k voel me altyd dan sow ongemakkelyk ..


09-02-2011, 19:07



Citaat door ELmotchou:
ik val haar ook niet lastig hoor
ben nog NOOiT in mijn bestaan een last geweest voor een mens.
ik heb het over een dame die al 2 jaar mijn indirecte collega is
en in die 2 jaar heeft ze NooiT last van mij gehad


Dat weet je dus echt niet.
In die 2jr misschien niet en dat wil je nu gaan verpesten.

Fijne avond.

09-02-2011, 19:07

Citaat door ELmotchou:
dat is gewoon een gevoel dat ik heb
een gedachte
dat ik die gedachte heb, wil niet zeggen dat ik er vanuit ga dat mijn gedachte waarheid is
damn, wat kunnen jullie overdrijven zeg


De volgende keer zal ik niet zo serieus reageren en mijn verstand op nul zetten.

09-02-2011, 19:07

Citaat door Slaz:
Getrouwd of niet getrouwd, je zegt zelf dat je niets van haar wilt. Either stop fooling yourself or grow a beard and go to her wali.


ik wil niks van haar
dat is ook de reden dat ik haar nooit heb benaderd misschien?
maar nieuwsgierigheid is er wel. en zolang ik mijn nieuwsgierigheid niet ten uitvoer breng, doe ik niks verkeerds. behalve dan dat ik naar haar glimlach als ik haar groet, ben een zondaar.

Pagina's : [1] 2