Aan Hem is alle lof en dank voor al datgene wat Hij wil en voorbestemd, want Hij is de Alwijze in al hetgeen wat Hij doet. (Het kan zijn dat) de zieke persoon niet genezen wordt, als zijn vastgestelde tijdstip aangebroken is en er is vastgesteld dat hij zal sterven vanwege deze ziekte. Onder de zaken die gebruikt kunnen worden voor ruqyah zijn de verzen die over sihr verhalen, deze mogen gereciteerd worden in water. Dit zijn de verzen over sihr in Soorat al-Araaf, waar Allaah zegt :
En We openbaarden aan Moesa: Werp jouw staf! En toen verslond deze wat zij met hun bedrog hadden gemaakt.Toen werd de Waarheid duidelijk, en bleek wat zij (de tovenaars) plachten te doen valsheid te zijn.Zij werden daar verslagen, en zij keerden vernederd terug[al-Araaf 7:117-119]
En in Soorat Yoonus:
En Firaun zei: Brengt mij alle vakkundige tovenaars.Toen dan alle tovenaars waren gekomen zei Moesa tot hen: Werpt dat wat jullie (willen) werpen.Toen zij dan hadden geworpen, zei Moesa: Wat jullie hebben gebracht is tovenarij, voorwaar Allaah zal het teniet doen. Voorwaar, Allaah laat de werken van de verderfzaaiers niet voortbestaan.
En Allaah vestigt de Waarheid met Zijn Woorden, ook al hebben de misdadigers er een afkeer van. [Yoonus 10:79-82]
En in Soorat Ta-Ha:
Zij zeiden: O Moesa, of jij werpt, of zijn wij het die het eerst werpen??
Hij zei: Werpt maar.En toen scheen het hem toe dat hun touwen en hun staven zich door tovenarij voortbewogen.Toen voelde Moesa vrees in zich opkomen.Wij (Allaah) zeiden: Vrees niet! Voorwaar, jij zult de overhand krijgen.Werp neer wat in jouw rechterhand is, het zal wat zij wrochtten verslinden. Voorwaar, wat zij wrochtten is slechts een list van een tovenaar. En de tovenaar wint niet, hoe hij het ook doet. [Ta-Ha 20:65-69]
Deze ayaat vallen onder datgene waardoor Allaah de ruqyah tegen sihr tot nut maakt. Als de qaari(recitator) deze verzen in water reciteert en ook Soorat al-Faatiha, Aayat al-Kursiy, Qul Huwa Allaahu Ahad, en al-Muawidhatayn in het water reciteert en het dan giet over de persoon van wie hij denkt dat hij geraakt is door sihr , of (degene die) door tovenarij verhinderd wordt van de gemeenschap met zijn vrouw, dan zal hij met Allaahs Verlof genezen worden. Als er dan ook zeven gemalen lotusbladeren (sidr al akhdar) toegevoegd worden aan het water, dan is dit beter, zoals vermeld werd door Shaykh Abd al-Rahmaan ibn Hasan (moge Allaah barmhartig zijn met hem) in Fath al-Majeed. (Hij) quote dit van enkele geleerden in het hoofdstuk genaamd Ma jaa a fil-Nushrah.
Het is aangeraden om de drie soeraahs te reciteren, namelijk Qul Huwa Allaahu Ahad, Qul Aoodhu bi Rabb il Falaq en Qul Aoodhu bi Rabb il-Naas. Het punt is dat deze en gelijksoortige behandelingen die gebruikt worden bij het behandelen van het probleem van sihr ook gebruikt kunnen worden om degene te behandelen die wegens tovenarij weerhouden wordt van het hebben van gemeenschap met zijn vrouw. Dit is heel vaak uitgeprobeerd, en Allaah heeft ervoor gezorgd dat dit vaak (goede) resultaten heeft gebracht. Iemand kan behandeld worden met alleen al-Faatihah, en genezen worden. Of alleen met Qul Huwa Allaahu Ahad en al-Muawidhatayn, en genezen worden.
Het is heel belangrijk dat degene die deze behandeling uitvoert en degene die behandeld wordt beiden oprecht moeten geloven en vertrouwen in Allaah; zij moeten weten dat Hij machtig is over alles en dat wanneer Hij iets wil dat dat gebeurt. En wanneer Hij iets niet wil, dat het niet gebeurt. Deze zaak bevindt zich in Zijn hand, en wat Hij wil gebeurt en wat Hij niet wil gebeurt niet. Wanneer zowel de lezer en degene over wie geleest wordt geloven en oprecht zijn tegenover Allaah, dan zal de ziekte snel verdwijnen met Allaahs verlof. En zowel lichamelijke als spirituele medicijnen zullen van nut zijn. We vragen Allaah om ons te helpen om Hem tevreden te maken, want Hij is de Alhorende en altijd Nabij.Bron: Majmo Fatawa wa Maqalat Mutanawia li Shaykh al-Allaamah Abdulazeez ibn Baaz- pagina 70