Bekijk volle/desktop versie : kent iemand een goeie proffesionele fkih die sihr weg haalt ?????



08-02-2011, 21:13
Assalamoe alaikoem

Graag alleen reageren, als je iemand kent in utrecht niet van adam woon zelf in arnhem

Pm mijn

Gr

08-02-2011, 22:08


Ken een betrouwbare raaqi maar die komt uit haarlem..
Laat me maar weten als je toch zijn nr wilt!

Xx

08-02-2011, 22:13
Haarlem is ver, en ze vragen altijd vervoer kosten ik doe daar niet aan mee

En graag geen xx

Salamoe alaikoem

08-02-2011, 23:25
Assalamu alaikum,


Hierbij voor een ieder ter info en verduidelijking de onderstaande uitleg over "sihr weghalen" van de vooraanstaande geleerden van kennis :


Het Genezen Van Magie, ruqya volgens de shari'a :

Wie getroffen wordt door sihr zou dit niet moeten behandelen met sihr, omdat kwaad niet verwijderd kan worden door kwaad en kufr niet verwijderd kan worden door kufr. Kwaad wordt verwijderd door het goede. Dat is waarom de profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei, toen hij werd gevraagd over al-nushrah (het behandelen van sihr met sihr): Dit is het werk van de Shaytaan. Nushrah betekent het verwijderen van sihr van een persoon die daardoor getroffen is door gebruik te maken van nog meer sihr. Maar als het behandeld wordt door gebruik te maken van de Quraan en medicijnen die toegestaan zijn of goede ruqyahs, dan is daar niks mis mee. Maar behandeling door middel van sihr is niet toegestaan zoals eerder vermeld, want sihr staat gelijk aan het aanbidden van de shayaateen (duivels). De saahir (tovenaar, iemand die hekserij verricht) verricht sihr of leert de sihr pas nadat hij de shayateen heeft aanbeden en heeft gediend, en dichterbij hen kwam door datgene waar ze van houden. Daarna leerde ze hem de sihr.

Maar alle lof is aan Allaah, er is geen reden waarom degene die door sihr getroffen is niet behandeld zou moeten worden door middel van het reciteren van Quraan en de gebeden voor het toevlucht zoeken bij Allaah die voorgeschreven zijn door de shareeah, en medicijnen die toegestaan zijn, zoals patienten met allerlei soorten ziekten behandeld worden door artsen. De patient zal niet perse herstellen, want niet elke zieke herstelt. Een zieke persoon kan behandeld worden en dan genezen als zijn vastgestelde tijd (van dood) nog niet aangebroken is, of hij herstelt niet en sterft wegens deze ziekte, ook al werd hij behandeld door de meest deskundige artsen en intelligente dokters. Wanneer het vastgestelde tijdstip aanbreekt zal geen medicijn of behandeling tot nut zijn omdat Allaah zegt:

Maar Allaah geeft geen ziel ooit uitstel als haar tijd is gekomen. En Allaah is Alwetend over wat jullie doen? [al-Munaafiqoon 63:11]

Medische behandeling is van nut wanneer het vastgestelde tijdstip nog niet is aangebroken en Allaah besluit dat Zijn dienaar genezen zal worden. Hetzelfde is van toepassing bij iemand die getroffen is door sihr; Allaah kan beslissen dat hij zal herstellen, of hij beslist dat niet als test en om op de proef gesteld te worden, of wegens iets anders waar Allaah kennis over heeft.

En van die redenen kan zijn dat degene die hem behandeld niet de juiste behandeling voor dit probleem heeft. Er is overgeleverd in een saheeh overlevering dat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei: Voor elke ziekte is er een medicijn en als dat medicijn wordt toegepast op de ziekte zal hij herstellen met Allaahs verlof.

En hij (vrede en zegeningen zij met hem) zei: Allaah heeft geen enkele ziekte neergezonden (zonder) dat Hij daar ook een genezing voor heeft neergezonden. Degene die het weet die weet het en degene die het niet weet die weet het niet.

Onder de behandelingen die voorgeschreven zijn in de shareeah is de behandeling van sihr met het reciteren van de Quraan. De grootste soorah in de Quraan, al-Faatihah, moet gereciteerd worden over degene die getroffen is door sihr. Dit zou enkele manieren herhaald moeten worden. Als het gereciteerd wordt door een gelovige, oprechte lezer, die weet dat alles is onderworpen aan de wil en het lot van Allaah, dat Allaah over alles heerst, dat wanneer Hij tegen iets zegt `Wees!` dat het dan is. Als het reciteren gebaseerd is op geloof, taqwa en oprechtheid, en meerdere malen herhaald word, dan kan de sihr verwijderd worden en dan kan de persoon herstellen met Allaahs verlof. Sommigen van de Sahaabah (moge Allaah tevreden zijn met hen) liepen langs enkele bedouinen wiens shaykh, ofwel hun leider, gebeten was. Ze hadden alles gedaan wat ze konden, maar hij was niet genezen. Ze zeiden tegen een van de Sahaabah, Is er een raaqi (iemand die ruqyah verricht) bij jullie? Ze zeiden, Ja. Dus een van hen reciteerde soora al-Faatihah over hem en hij stond direct op vol met energie alsof er niets gebeurd was; Allaah had hem genezing geschonken van de slechte uitwerking van die slangenbeet. De profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei: Er is niets mis met ruqyah zolang het geen shirk inhoudt.

Hij (moge Allaahs vrede en zegeningen met hem zijn) voerde ruqyah uit en liet zich ermee behandelen. Er bevindt zich veel goeds en veel nuttigs in ruqyah. Al-Faatihah, Aayat al-Kursiy, Qul Huwa Allaahu Ahad, al-Muawadhatayn en andere ayaat mogen gereciteerd worden over de persoon die getroffen is door sihr, alsmede goede duaas die overgeleverd zijn in de ahaadeeth van de profeet (vrede en zegeningen zij met hem), zoals de duaa die hij zei wanneer hij ruqya verrichte bij een zieke:

Allaahumma Rabb al-naas, adhib il-bas, washfi anta al-Shaafi laa shifaaa illa shifaa uka shifaa an laa yughaadir saqaman (O Allaah, Heerser over de mensheid, verwijder het kwaad en genees hem, want U bent degene die geneest en er is geen genezing buiten Uw genezing, met een genezing die geen enkele ziekte achterlaat).

Dit kan drie keer of meer herhaald worden. Er is tevens overgeleverd van hem (vrede en zegeningen zij met hem) dat Jibreel (vrede zij met hem) ruqyah bij hem verrichtte en drie keer zei:

Bismillaah arqeeka min kulli shayin yudheeka, wa min shari kuli nafsin aw aynin haasid Allaah yashfeek, bismillaah arqeek (In naam van Allaah verricht ik ruqyah bij jou en van elke zaak die jou kwaad doet en moge Allaah jou genezen van het kwaad van elke ziel en jaloers oog. In de naam van Allaah verricht ik ruqyah bij jou).

Dit is een geweldige ruqyah die verhaald werd in een saheeh hadeeth van de Profeet (vrede en zegeningen van Allaah zij met hem). Er is voorgeschreven om ruqyah te verrichten op degene die gebeten of geprikt is, degene die door sihr geraakt is en op degene die ziek is. Er is niks mis mee met het verrichten van ruqyah op iemand die ziek is of iemand die geraakt is door sihr of gebeten of geprikt is, door het reciteren van goede duaas zelfs al zijn deze niet overgeleverd door de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem), zo lang deze geen zaken bevatten die haraam zijn, wegens de algemene betekenis van de hadeeth van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem): Er is niks mis met ruqyah zo lang het geen shirk bevat. Allaah kan de zieke genezen en degene die getroffen is door sihr, en anderen, zonder ruqyah en zonder enige daad die anderen verrichten, want Hij is in staat om alles te doen, en Hij is de Alwijze in datgene wat Hij doet. Allaah zegt in Zijn Heilige Boek:

Voorwaar, wanneer Hij iets wil (scheppen), dan zegt Hij er slechts tegen: Wees, en het is.
[Yaa-Seen 36:82]

08-02-2011, 23:26


Aan Hem is alle lof en dank voor al datgene wat Hij wil en voorbestemd, want Hij is de Alwijze in al hetgeen wat Hij doet. (Het kan zijn dat) de zieke persoon niet genezen wordt, als zijn vastgestelde tijdstip aangebroken is en er is vastgesteld dat hij zal sterven vanwege deze ziekte. Onder de zaken die gebruikt kunnen worden voor ruqyah zijn de verzen die over sihr verhalen, deze mogen gereciteerd worden in water. Dit zijn de verzen over sihr in Soorat al-Araaf, waar Allaah zegt :

En We openbaarden aan Moesa: Werp jouw staf! En toen verslond deze wat zij met hun bedrog hadden gemaakt.Toen werd de Waarheid duidelijk, en bleek wat zij (de tovenaars) plachten te doen valsheid te zijn.Zij werden daar verslagen, en zij keerden vernederd terug[al-Araaf 7:117-119]

En in Soorat Yoonus:

En Firaun zei: Brengt mij alle vakkundige tovenaars.Toen dan alle tovenaars waren gekomen zei Moesa tot hen: Werpt dat wat jullie (willen) werpen.Toen zij dan hadden geworpen, zei Moesa: Wat jullie hebben gebracht is tovenarij, voorwaar Allaah zal het teniet doen. Voorwaar, Allaah laat de werken van de verderfzaaiers niet voortbestaan.
En Allaah vestigt de Waarheid met Zijn Woorden, ook al hebben de misdadigers er een afkeer van. [Yoonus 10:79-82]

En in Soorat Ta-Ha:

Zij zeiden: O Moesa, of jij werpt, of zijn wij het die het eerst werpen??
Hij zei: Werpt maar.En toen scheen het hem toe dat hun touwen en hun staven zich door tovenarij voortbewogen.Toen voelde Moesa vrees in zich opkomen.Wij (Allaah) zeiden: Vrees niet! Voorwaar, jij zult de overhand krijgen.Werp neer wat in jouw rechterhand is, het zal wat zij wrochtten verslinden. Voorwaar, wat zij wrochtten is slechts een list van een tovenaar. En de tovenaar wint niet, hoe hij het ook doet. [Ta-Ha 20:65-69]

Deze ayaat vallen onder datgene waardoor Allaah de ruqyah tegen sihr tot nut maakt. Als de qaari(recitator) deze verzen in water reciteert en ook Soorat al-Faatiha, Aayat al-Kursiy, Qul Huwa Allaahu Ahad, en al-Muawidhatayn in het water reciteert en het dan giet over de persoon van wie hij denkt dat hij geraakt is door sihr , of (degene die) door tovenarij verhinderd wordt van de gemeenschap met zijn vrouw, dan zal hij met Allaahs Verlof genezen worden. Als er dan ook zeven gemalen lotusbladeren (sidr al akhdar) toegevoegd worden aan het water, dan is dit beter, zoals vermeld werd door Shaykh Abd al-Rahmaan ibn Hasan (moge Allaah barmhartig zijn met hem) in Fath al-Majeed. (Hij) quote dit van enkele geleerden in het hoofdstuk genaamd Ma jaa a fil-Nushrah.

Het is aangeraden om de drie soeraahs te reciteren, namelijk Qul Huwa Allaahu Ahad, Qul Aoodhu bi Rabb il Falaq en Qul Aoodhu bi Rabb il-Naas. Het punt is dat deze en gelijksoortige behandelingen die gebruikt worden bij het behandelen van het probleem van sihr ook gebruikt kunnen worden om degene te behandelen die wegens tovenarij weerhouden wordt van het hebben van gemeenschap met zijn vrouw. Dit is heel vaak uitgeprobeerd, en Allaah heeft ervoor gezorgd dat dit vaak (goede) resultaten heeft gebracht. Iemand kan behandeld worden met alleen al-Faatihah, en genezen worden. Of alleen met Qul Huwa Allaahu Ahad en al-Muawidhatayn, en genezen worden.

Het is heel belangrijk dat degene die deze behandeling uitvoert en degene die behandeld wordt beiden oprecht moeten geloven en vertrouwen in Allaah; zij moeten weten dat Hij machtig is over alles en dat wanneer Hij iets wil dat dat gebeurt. En wanneer Hij iets niet wil, dat het niet gebeurt. Deze zaak bevindt zich in Zijn hand, en wat Hij wil gebeurt en wat Hij niet wil gebeurt niet. Wanneer zowel de lezer en degene over wie geleest wordt geloven en oprecht zijn tegenover Allaah, dan zal de ziekte snel verdwijnen met Allaahs verlof. En zowel lichamelijke als spirituele medicijnen zullen van nut zijn. We vragen Allaah om ons te helpen om Hem tevreden te maken, want Hij is de Alhorende en altijd Nabij.Bron: Majmo Fatawa wa Maqalat Mutanawia li Shaykh al-Allaamah Abdulazeez ibn Baaz- pagina 70

09-02-2011, 07:08

Citaat door 112233moh:
Haarlem is ver, en ze vragen altijd vervoer kosten ik doe daar niet aan mee

En graag geen xx

Salamoe alaikoem



waarna jij opzoek bent ben ik ook opzoek naar. Hou je mij op de hoogte ?

10-02-2011, 20:48

Citaat door dikkevrouw1989:
waarna jij opzoek bent ben ik ook opzoek naar. Hou je mij op de hoogte ?



En jij mij ook?