Bekijk volle/desktop versie : Afellay: "Waardering Messi mooier dan doelpunt"



08-02-2011, 11:26
Dagelijks trainen met FC Barcelona vindt hij al een feest. Wedstrijden spelen nog mooier. En zijn eerste doelpunt voor de Catalaanse topclub, laatst in een bekerduel tegen Almeria, was helemaal prachtig. Maar het allermooiste vond Ibrahim Afellay het applaus dat hij, na zijn goal, kreeg vanaf de bank. “Als Lionel Messi voor je gaat staan en applaudiseert...meer waardering kan je als voetballer niet krijgen.”

Wie het kritisch bekijkt kan zeggen dat hij er niet beter op geworden is. Want van aanvoerder van PSV naar bankzitter bij een Europese topclub, dat ziet niet iedereen als een stap voorwaarts. Maar als die Europese topclub FC Barcelona is en je toch bijna iedere wedstrijd een paar minuten mee mag doen, is het een ander verhaal. Want FC Barcelona is niet zomaar een topclub, het is dé club van dit moment.

“Bij ons wordt het beste voetbal ter wereld gespeeld”, zegt Afellay trots tegen FCUpdate.nl. “Dat wist ik al wel voordat ik hierheen ging, maar nu besef ik het echt. Het is een genot om met spelers als Messi, Xavi en Iniesta te spelen. Tijdens trainingen sta ik echt te genieten. Op de training word ik elke dag een betere speler.”

Toch is het absurd hoge niveau bij Barça niet het eerste wat Afellay te binnen schiet als hij gevraagd wordt naar zijn eerste indrukken van de club. Waar de jonge spelmaker zich vooral over verbaasd heeft, is de onderlinge sfeer in de spelersgroep. De beste voetballers ter wereld voetballen in Camp Nou, maar niemand gedraagt zich daar naar. Vedetteneigingen heeft niemand, geen enkele speler lijkt zich verheven te voelen boven een ander. “Iedereen gedraagt zich erg normaal, het is een heel hechte groep. Dat is me echt opgevallen en het zal ook een belangrijke basis zijn van het succes van FC Barcelona”, denkt Afellay.

Hoe hecht de groep was, bleek ook toen Afellay zijn eerste doelpunt maakte. Waar bij menig club enigszins sceptisch gereageerd zou worden als een nieuweling goed presteert, hij wordt immers toch gezien als een concurrent, waren de reacties bij Barça na de goal van de Nederlander hartverwarmend. De hele bank, met daarop alle wereldsterren, sprong op en klapte. “Dat was voor mij nog mooier dan mijn doelpunt zelf. Meer waardering kan je niet krijgen. Als Lionel Messi voor je klapt...mooier wordt het niet.”

Zijn eerste goaltje heeft Afellay dus al binnen en in de meeste wedstrijden mag hij even meedoen. Niet als basisspeler, maar als invaller pakt hij vrijwel wekelijks zijn minuutjes mee. “En tien minuten spelen bij dit FC Barcelona is al geweldig”, zegt hij oprecht. “Kijk, ik heb voor 4,5 jaar getekend. Ik zit er nog wel even. Ik wist dat dit eerste half jaartje lastig zou worden, maar als ik dan zie wat ik nu al speel, dan is dat heel bemoedigend. Daar kan ik alleen maar heel tevreden over zijn.”

“Deze maanden zie ik als een hele mooie bonus. Ik heb inmiddels een huisje gevonden, ben druk bezig om de taal te leren en voel me steeds meer thuis. Zoals ik al zei, ik zit hier nog wel even. En voorlopig is elke dag een genot.”




bron: http://nieuws.nl.msn.com/sport/voetbal/afellay-waardering-messi-mooier-dan-doelpunt

08-02-2011, 11:27


Zo die Affelay heeft al wat bruine armen gehaald.

Wat een onzin, hij had gewoon naar een club moeten gaan waar die aan spelen toekomt.

08-02-2011, 11:28

Citaat door Msmen:
Zo die Affelay heeft al wat bruine armen gehaald.

Wat een onzin, hij had gewoon naar een club moeten gaan waar die aan spelen toekomt.

Marokkaanse elftal?

08-02-2011, 11:29

Citaat door Msmen:
Zo die Affelay heeft al wat bruine armen gehaald.

Wat een onzin, hij had gewoon naar een club moeten gaan waar die aan spelen toekomt.

wollah zoals ik al eerder zei jij heb geen leven je zit 24 uur op m.nl pff verdomme je ben 26 zoek een leven

08-02-2011, 11:30



Citaat door Amazir-:
Marokkaanse elftal?



08-02-2011, 11:30

Citaat door Goldenboy23:
wollah zoals ik al eerder zei jij heb geen leven je zit 24 uur op m.nl pff verdomme je ben 26 zoek een leven




Poep op jou en je hele familie...

08-02-2011, 11:35
hij si wel artiestaaa maaat doekoee ! respect EWA je weet ait wayher!!! Made in Alhoceimaaa

08-02-2011, 11:45

Citaat door Msmen:


Poep op jou en je hele familie...

je ben 26 en dan ga je nog zo praten en familie bij betrekken echt triest wollah

08-02-2011, 11:47

Citaat door Goldenboy23:
je ben 26 en dan ga je nog zo praten en familie bij betrekken echt triest wollah


Zuig mij en je .......... mag mij me ook zuigen. Ik doe niveau 2, dus dit is mijn niveau, wil je praten marhaba bik.

08-02-2011, 12:55
Het is al een eer als Barca interesse in je toont. Laat staan je krijgt een contract aangeboden voor 4,5 jaar.

08-02-2011, 13:48

Citaat door Msmen:
Zuig mij en je .......... mag mij me ook zuigen. Ik doe niveau 2, dus dit is mijn niveau, wil je praten marhaba bik.


HAHAHAHAHAHHHAHAHAHHAAHAHAHAH