Bekijk volle/desktop versie : "InHolland HBO diploma niets meer waard"



Pagina's : [1] 2 3

08-02-2011, 08:50
'Grootschalige tentamenfraude bij Inholland'
Uitgegeven: 8 februari 2011 08:36
Laatst gewijzigd: 8 februari 2011 08:36

AMSTERDAM - Studenten van de hogeschool Inholland in Diemen hebben op grote schaal gefraudeerd met tentamens.
© ANPEen schoonmaker had de toetsen voor het afnemen van het tentamen doorgespeeld aan studenten, schrijft de Volkskrant dinsdag op basis van correspondentie tussen verontwaardigde studenten en de examencommissie.
Studenten van alle leerjaren hebben volgens de krant meegedaan aan de fraude. Die zou zijn begonnen in een klas waar een van de studenten op goede voet stond met een schoonmaker.


Aanvankelijk werden de tentamens verspreid onder een kleine groep vrienden. Later werden ze echter doorverkocht aan studenten van alle jaren.

Deuk
Het vertrouwen van de leraren in de leerlingen heeft een 'enorme deuk' opgelopen, schrijft de examencommissie volgens de Volkskrant. Sommige docenten zouden er letterlijk ziek van zijn dat studenten zo ver gaan om een voldoende te halen.

De hogeschool stelt dat alleen bij recent afgenomen tentamens is gefraudeerd. Een student stelt echter dat de fraude al een halfjaar gaande was. "Ik stap over naar een andere hogeschool, want mijn Inholland-diploma is straks niets meer waard."

http://www.nu.nl/binnenland/2441606/grootschalige-tentamenfraude-bij-inholland.html

08-02-2011, 08:50


Was toch al weinig waard volgens mijn welingelichte bronnen.

08-02-2011, 08:55

Citaat door aplat:
Was toch al weinig waard volgens mijn welingelichte bronnen.



Meen je die? Ik ken een stel hardwerkende studenten die ook in Inholland studeren. Dat zou zonde zijn als al hun zwoegen voor niets zou zijn.

08-02-2011, 09:00

Citaat door Marvel:
Meen je die? Ik ken een stel hardwerkende studenten die ook in Inholland studeren. Dat zou zonde zijn als al hun zwoegen voor niets zou zijn.


Na alle nieuws over InHolland zou ik met toch eens beraden over een studie aldaar, overstappen is misschien niet onverstandig.

08-02-2011, 09:02



Citaat door Seal97:
Na alle nieuws over InHolland zou ik met toch eens beraden over een studie aldaar, overstappen is misschien niet onverstandig.


Zeer spijtig ...

Ik zal het ze adviseren.

08-02-2011, 09:07

Citaat door Marvel:
Zeer spijtig ...

Ik zal het ze adviseren.


Meh, eerst even verdiepen in alle zaken Het zou me niet verbazen als InHolland onder een andere naam verder gaat om de zooi achter zich te laten.

08-02-2011, 09:13

Citaat door Seal97:
Meh, eerst even verdiepen in alle zaken Het zou me niet verbazen als InHolland onder een andere naam verder gaat om de zooi achter zich te laten.



Ik betwijfel het. Organisatie blijft hetzelfde en dus blijven de problemen hetzelfde.

08-02-2011, 09:14

Citaat door aplat:
'Grootschalige tentamenfraude bij Inholland'
Uitgegeven: 8 februari 2011 08:36
Laatst gewijzigd: 8 februari 2011 08:36

AMSTERDAM - Studenten van de hogeschool Inholland in Diemen hebben op grote schaal gefraudeerd met tentamens.
© ANPEen schoonmaker had de toetsen voor het afnemen van het tentamen doorgespeeld aan studenten, schrijft de Volkskrant dinsdag op basis van correspondentie tussen verontwaardigde studenten en de examencommissie.
Studenten van alle leerjaren hebben volgens de krant meegedaan aan de fraude. Die zou zijn begonnen in een klas waar een van de studenten op goede voet stond met een schoonmaker.


Aanvankelijk werden de tentamens verspreid onder een kleine groep vrienden. Later werden ze echter doorverkocht aan studenten van alle jaren.

Deuk
Het vertrouwen van de leraren in de leerlingen heeft een 'enorme deuk' opgelopen, schrijft de examencommissie volgens de Volkskrant. Sommige docenten zouden er letterlijk ziek van zijn dat studenten zo ver gaan om een voldoende te halen.

De hogeschool stelt dat alleen bij recent afgenomen tentamens is gefraudeerd. Een student stelt echter dat de fraude al een halfjaar gaande was. "Ik stap over naar een andere hogeschool, want mijn Inholland-diploma is straks niets meer waard."

http://www.nu.nl/binnenland/2441606/grootschalige-tentamenfraude-bij-inholland.html



Hollandse diplomas stellen toch geen ruk voor dus whos next

08-02-2011, 09:17

Citaat door Marvel:
Ik betwijfel het. Organisatie blijft hetzelfde en dus blijven de problemen hetzelfde.


Nah, het is toch duidelijk dat ze niet op dezelfde voet verder kunnen


Citaat door shanfara:
Hollandse diplomas stellen toch geen ruk voor dus whos next


Een strikdiploma niet nee.

08-02-2011, 09:46

Citaat door Marvel:
Meen je die? Ik ken een stel hardwerkende studenten die ook in Inholland studeren. Dat zou zonde zijn als al hun zwoegen voor niets zou zijn.


Het gaat niet om die studenten maar om het immer falende management (die Geert Dales had het allemaal voor elkaar zogenaamd) en de regels om in het onderwijs steeds hoger te moeten scoren. Het lijkt idd precies het falende beleid van de metro NZ lijn in Amsterdam.Hoger sneller belangrijker en ..................

slechter.

Daarom adviseer ik: Zoek een andere HBO opleiding voordat je studietijd om is!

Koop desnoods een diploma via Internet, dat schijnt ook nog meer waard te zijn dan een InHolland diploma.

08-02-2011, 09:53
Al sinds de invoering van de Mammoetwet gaat het bergafwaarts met het Nederlandse onderwijsniveau.
Met name figuren van de PVDA hebben een vernietigend effect gehad op ons onderwijs.

08-02-2011, 09:55

Citaat door aplat:
'Grootschalige tentamenfraude bij Inholland'
Uitgegeven: 8 februari 2011 08:36
Laatst gewijzigd: 8 februari 2011 08:36

AMSTERDAM - Studenten van de hogeschool Inholland in Diemen hebben op grote schaal gefraudeerd met tentamens.
© ANPEen schoonmaker had de toetsen voor het afnemen van het tentamen doorgespeeld aan studenten, schrijft de Volkskrant dinsdag op basis van correspondentie tussen verontwaardigde studenten en de examencommissie.
Studenten van alle leerjaren hebben volgens de krant meegedaan aan de fraude. Die zou zijn begonnen in een klas waar een van de studenten op goede voet stond met een schoonmaker.


Aanvankelijk werden de tentamens verspreid onder een kleine groep vrienden. Later werden ze echter doorverkocht aan studenten van alle jaren.

Deuk
Het vertrouwen van de leraren in de leerlingen heeft een 'enorme deuk' opgelopen, schrijft de examencommissie volgens de Volkskrant. Sommige docenten zouden er letterlijk ziek van zijn dat studenten zo ver gaan om een voldoende te halen.

De hogeschool stelt dat alleen bij recent afgenomen tentamens is gefraudeerd. Een student stelt echter dat de fraude al een halfjaar gaande was. "Ik stap over naar een andere hogeschool, want mijn Inholland-diploma is straks niets meer waard."

http://www.nu.nl/binnenland/2441606/grootschalige-tentamenfraude-bij-inholland.html


Ach heel het HBO is geen hersenkraker.

Dat in combinatie met het nieuwsbericht dat ik net lees, waarin staat dat ze willen wijzigen dat een HBP propedeuse automatisch toegang geeft tot de Uni. Dat werd ook eens tijd.

Salutem

08-02-2011, 09:56



Citaat door shanfara:
Hollandse diplomas stellen toch geen ruk voor dus whos next

niet als je in de bak zit nee

08-02-2011, 09:57
Het onderwijsniveau op Inholland is hetzelfde als op andere hoge scholen..dus onzin. En op andere hoge scholen wordt er net zoveel fraude gepleegd.

08-02-2011, 09:58

Citaat door Rongo:
Al sinds de invoering van de Mammoetwet gaat het bergafwaarts met het Nederlandse onderwijsniveau.
Met name figuren van de PVDA hebben een vernietigend effect gehad op ons onderwijs.

Nou dat is te kort door de bocht. De PvdA heeft nooit in zijn eentje in de regering gezeten en de VVD was er maar al te graag voor destijds evenals de KVP partij inclusief een decennium later LUBBERS.
Want iedereen zag het als een bezuinigings-operatie, toen al.

De mammoetwet is ingevoerd door de roomse KVP minister CALS!

Pagina's : [1] 2 3