Bekijk volle/desktop versie : Geluid hapert/loopt vast



Pagina's : [1] 2

07-02-2011, 23:11
Het geluid van mijn laptop hapert iedere keer wanneer ik muziek wil luisteren op de Media Player en of Youtube. Voorheen kon dit met gemak, maar ik merk ook dat typen niet meer zo makkelijk gaat. MSN loopt ook vast en hier zelfs ook. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb het gescand, maar kan niets vinden. Kan iets te maken hebben met mijn geheugen?

Voor de informatie; ik heb Windows 7. Kan iemand mij helpen want ik irriteer mij er echt aan. Thanks!

08-02-2011, 05:09


Heb je al je drivers geinstalleerd? Rechtsklik op COMPUTER >> BEHEREN >> Apparaatbeheer, check voor gele tekens.

08-02-2011, 15:12
Zal ik doen zodra ik thuis ben. Bedankt.

08-02-2011, 18:36

Citaat door Disturbed:
Het geluid van mijn laptop hapert iedere keer wanneer ik muziek wil luisteren op de Media Player en of Youtube. Voorheen kon dit met gemak, maar ik merk ook dat typen niet meer zo makkelijk gaat. MSN loopt ook vast en hier zelfs ook. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb het gescand, maar kan niets vinden. Kan iets te maken hebben met mijn geheugen?

Voor de informatie; ik heb Windows 7. Kan iemand mij helpen want ik irriteer mij er echt aan. Thanks!

Heb je wel genoeg werkgeheugen?

09-02-2011, 12:25



Citaat door wickedmen:
Heb je wel genoeg werkgeheugen?
Zover ik weet heb ik 4 GB aan werkgeheugen, maar of ik genoeg heb weet ik niet. Hoe check ik dat?

09-02-2011, 14:18

Citaat door Disturbed:
Zover ik weet heb ik 4 GB aan werkgeheugen, maar of ik genoeg heb weet ik niet. Hoe check ik dat?
4GB is meer dan genoeg. Daar zal het niet aan liggen.

09-02-2011, 20:13
Kan aan je overdrachtsmodus van je hard disk liggen lees ik.

This is the recommended solution. If you're not interested in the details, but just want to fix this problem as quickly as possible:

1. Internet Explorer: click, Firefox: right-click http://winhlp.com/tools/resetdma.vbs
2. Internet Explorer: Despite any warnings click on the [Open] or [Execute] buttons as required to execute the file resetdma.vbs.

Firefox: Save the file resetdma.vbs to your hard disk. Double-click on the file in Windows Explorer and allow it to be executed.


3. If the program found any ATA or SATA channel to reset, reboot your computer and test all drives.
4. If the problem is still not solved, set the offending channel to PIO manually, reboot your computer, set the channel back to DMA, and reboot again.


Als je resetdma.vbs als text bestandje opgeslagen krijgt dan moet je die aanpassen. Rechtsklik erop -> openen met -> bladeren -> c:/windows/system32/cscriptxxxxx

1. Right click on the File and go to properties.
2. On the general tab you will see an button to change the open with notepadxxxxx option.
3. Click Change and under your list of programs look for Microsoft Console Based Script Host.
4. If you don't see it, click on browse and go to C:\WINDOWS\system32 and select cscriptxxxxx.
5. Click apply and this should apply to all your vbs scripts.

10-02-2011, 00:38

Citaat door BaasbovenBaas:
Heb je al je drivers geinstalleerd? Rechtsklik op COMPUTER >> BEHEREN >> Apparaatbeheer, check voor gele tekens.
Ik heb het gedaan zoals beschreven, maar zag geen gele tekens.


Citaat door BaasbovenBaas:
Kan aan je overdrachtsmodus van je hard disk liggen lees ik.

This is the recommended solution. If you're not interested in the details, but just want to fix this problem as quickly as possible:

1. Internet Explorer: click, Firefox: right-click http://winhlp.com/tools/resetdma.vbs
2. Internet Explorer: Despite any warnings click on the [Open] or [Execute] buttons as required to execute the file resetdma.vbs.

Firefox: Save the file resetdma.vbs to your hard disk. Double-click on the file in Windows Explorer and allow it to be executed.


3. If the program found any ATA or SATA channel to reset, reboot your computer and test all drives.
4. If the problem is still not solved, set the offending channel to PIO manually, reboot your computer, set the channel back to DMA, and reboot again.


Als je resetdma.vbs als text bestandje opgeslagen krijgt dan moet je die aanpassen. Rechtsklik erop -> openen met -> bladeren -> c:/windows/system32/cscriptxxxxx

1. Right click on the File and go to properties.
2. On the general tab you will see an button to change the open with notepadxxxxx option.
3. Click Change and under your list of programs look for Microsoft Console Based Script Host.
4. If you don't see it, click on browse and go to C:\WINDOWS\system32 and select cscriptxxxxx.
5. Click apply and this should apply to all your vbs scripts.
Voordat ik dit ga doen wil ik even zeggen dat het probleem zich voordoet wanneer de lappie enige tijd aanstaat. En meerdere vensters openstaan. Is het dan alsnog te wijten aan mijn overdrachtsmodus van mijn harddisk? Ik zie ook xxxxx staan, is er een woord weggelaten of moet ik de sterettjes daadwerkelijk intypen?

ICT, zo niet mijn ding. Thanks!

10-02-2011, 01:10
meerdere vensters hmm geheugen probleem?

xxxx staat voor xxxxx
marokko.nl blokkeert dit en geeft sterretjes aan.
Je zou het kunnen proberen met dat script.


Citaat door Disturbed:
Ik heb het gedaan zoals beschreven, maar zag geen gele tekens.

Voordat ik dit ga doen wil ik even zeggen dat het probleem zich voordoet wanneer de lappie enige tijd aanstaat. En meerdere vensters openstaan. Is het dan alsnog te wijten aan mijn overdrachtsmodus van mijn harddisk? Ik zie ook xxxxx staan, is er een woord weggelaten of moet ik de sterettjes daadwerkelijk intypen?

ICT, zo niet mijn ding. Thanks!

10-02-2011, 17:47
Ik zie alsnog sterretjes, kun je het misschien typen maar dan met spaties ertussen? En ik zie dat van mijn werkgeheugen nog 2,93 GB beschikbaar is.

10-02-2011, 21:30

Citaat door Disturbed:
Ik zie alsnog sterretjes, kun je het misschien typen maar dan met spaties ertussen? En ik zie dat van mijn werkgeheugen nog 2,93 GB beschikbaar is.

xxxxx = e xe. dus c:/windows/system32/cscript.e xe (zonder spatie er tussen) jammer dat m.nl dit woord blokkeert.
Verder weet ik echt niet waarom je laptop de hele tijd vast loopt want werkgeheugen heb je genoeg.
Misschien dat je ons meer informatie kan geven over de inhoud van je laptop door dit progie te installeren.
Link
Dit programma geeft informatie over de onderdelen over je laptop.
1.Installeer het
2.Start het programma op
3.Klik op BB-code generen
4.Kopieer alle tekst wat nu te voorschijn komt en plaats het met code en al hier

Misschien dat het een probleem is met de configuratie van je laptop al betwijfel ik dat .

10-02-2011, 23:26

Citaat door wickedmen:

Misschien dat het een probleem is met de configuratie van je laptop al betwijfel ik dat .
Bedankt! Ik heb je aanwijzingen opgevolgd en heb dit kunnen kopiëren.


Citaat:
Rapport van samsung x420's computer
Uitgevoerd op 10-2-2011, 23:09:56

Computer|Fabrikant:|SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD.

 |Computermodel:|X420/X520
 |Computernaam:|-(in werkgroep WORKGROUP)
 |Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem
 
Moederbord |Fabrikant:|SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD.
 |Model:|X420/X520
 |BIOS Fabrikant:|Phoenix Technologies Ltd.   
 |BIOS Model:|Phoenix SecureCore(tm) NB Version 05IA.M008.20091015.KSY, versie 05IA.M008.20091015.KSY
 |Aansluitingen:PCI Express Slot JEXP1 (Onbekend)
 |Poorten:|J19 (Serieel), J1A1 (Toetsenbord), J1A1 (Muis) 


Processor|Model:|Genuine Intel(R) CPU U4100 @ 1.30GHz (Dual Core)[
 |Kloksnelheid:|1196 MHz 
 |Socket & Cache(s): U2E1, 2048 KB L2 Cache

Geheugen| Grootte:|[b]3005 MB RAM
 |Type(s): 2048 MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400 MHz, SO-DIMM), 2048 MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400 MHz, SO-DIMM)
 
Hardeschijf |Bestandstype(s): NTFS (C , NTFS (D
 |Grootte:|[b]282,99 GB (141,49 GB (C + 141,50 GB (D: ) )  
 |Vrije ruimte:|152,13 GB (105,01 GB (C + 47,11 GB (D: ) )  

  Stations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf  
 |Model(len):|C: WDC WD3200BEVT-22ZCT0 IDE  

Geluidskaart|Fabrikant:|Intel(R) Corporation
 |Model:Intel(R) High Definition Audio HDMI

Videokaart|Model:|Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family
 |Beeldprocessor:|Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family (0x2A42)
 |Geheugengrootte: 1278 MB VRAM
 |Stuurprogramma:igdumdx32.dll,igd10umd32.dll, versie 8.15.10.2202
 

Beeldscherm|Fabrikant:|[b](Standaardbeeldschermtypen)
 |Model:|[b]Algemeen PnP-beeldscherm
 |Schermresolutie:|[b]1366x768 (Breedbeeld 16:9 WXGA)  
 |Kleurdiepte:|[b]32-bits
 |Frequentie:|[b]60 Hz

Muis|Fabrikant:|Synaptics
 |Model:|Synaptics PS/2 Port Pointing Device

|Aantal knoppen:|2
|Aansluiting:|PS/2
Toetsenbord|Model:|Standaard-PS/2-toetsenbord
|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
|Functietoetsen:|12

Netwerkkaart|Model(len):|Realtek RTL8102E/RTL8103E Family PCI-E Fast Ethernet NIC (NDIS 6.20) (Ethernet 802.3), Atheros AR9285 Wireless Network Adapter (Ethernet 802.3), Bluetooth Device (Personal Area Network) (Ethernet 802.3)
|Adressen:|-
DirectX|Versie:|11.0
Besturingssysteem|Naam:|[b]Microsoft Windows 7 Home Premium
|Versie:|6.1.7600
|Service Pack:|Geen



11-02-2011, 16:42



Citaat door Disturbed:
Processor|Model:|Genuine Intel(R) CPU U4100 @ 1.30GHz (Dual Core)[
|Kloksnelheid:|1196 MHz
|Socket & Cache(s): U2E1, 2048 KB L2 Cache


|Model:Intel(R) High Definition Audio HDMI

Je processor is echt veels te slecht om Windows 7 fatsoenlijk te draaien ik zal eerlijk zeggen dat we op school met nog betere processors lopen.

Verder is je videokaart ook niet echt wauw te noemen maar je kan er wel Windows 7 op draaien maar als je dingen als Photoshop gaat gebruiken of gaat gamen dan kan je wel eens tegen moeilijkheden gaan lopen.

Ik weet niet hoe lang je al die laptop hebt maar misschien dat het tijd wordt voor een nieuwe zo niet dan raad ik je aan om naar een goede winkel te gaan waar ze veel verstand hebben van pc`s en laptops en daar te kijken of je, je processor kan upgraden.
Een nieuwe procesoor zal zo rond de 100 à 75 euro kosten!

15-02-2011, 00:47

Citaat door wickedmen:
Je processor is echt veels te slecht om Windows 7 fatsoenlijk te draaien ik zal eerlijk zeggen dat we op school met nog betere processors lopen.

Verder is je videokaart ook niet echt wauw te noemen maar je kan er wel Windows 7 op draaien maar als je dingen als Photoshop gaat gebruiken of gaat gamen dan kan je wel eens tegen moeilijkheden gaan lopen.

Ik weet niet hoe lang je al die laptop hebt maar misschien dat het tijd wordt voor een nieuwe zo niet dan raad ik je aan om naar een goede winkel te gaan waar ze veel verstand hebben van pc`s en laptops en daar te kijken of je, je processor kan upgraden.
Een nieuwe procesoor zal zo rond de 100 à 75 euro kosten!
Dat meen je niet! En ik denken dat ik een goede processor had. Voordat ik een laptop kocht heb ik kritisch gekeken, maar blijkbaar niet té kritisch. Ik heb de laptop in Augustus gekocht, dus hij is net nieuw. En heb het voor €500 gehaald. Wat een grap, zeg. Welke processor en welke winkel raad je mij om daar mijn processor te upgraden?

Ik gebruik geen Photoshop en game zelden dus die dingen heb ik niet echt nodig. Maar is mijn slechte processor de reden waarom mijn geluid hapert?

15-02-2011, 18:33

Citaat door Disturbed:
Dat meen je niet! En ik denken dat ik een goede processor had. Voordat ik een laptop kocht heb ik kritisch gekeken, maar blijkbaar niet té kritisch. Ik heb de laptop in Augustus gekocht, dus hij is net nieuw. En heb het voor €500 gehaald. Wat een grap, zeg. Welke processor en welke winkel raad je mij om daar mijn processor te upgraden?

Ik gebruik geen Photoshop en game zelden dus die dingen heb ik niet echt nodig. Maar is mijn slechte processor de reden waarom mijn geluid hapert?

Damn er zijn zoveel processors .
Maar ik raad je aan als je genoeg geld over hebt om minimaal een processor te halen met 4 cores (Quad core) van minimaal 2GHZ anders minimaal een processor met 2 cores (dual core)!
Een winkel aan raden kan ik niet echt aangezien ik niet weet waar je woont en ik niet echt een favoriet heb.

Trouwens wat je ook kan doen als je geen geld wilt uitgeven is vele onnodige processen in Windows proberen uit te schakelen die je niet gebruikt.
Als je niet weet hoe dat moet wil ik je best een handje helpen.
Misschien dat je laptop dan niet meer vast loopt?

Pagina's : [1] 2