Bekijk volle/desktop versie : Er zullen meer vrouwen zijn dan mannen



Pagina's : [1] 2 3 4 5

07-02-2011, 11:51
“Onder de Tekenen van het Uur zijn: (religieuze) kennis zal afnemen (door de dood van geleerden), (religieuze) onwetendheid zal verschijnen, ontucht zal zich verspreiden en er zullen minder mannen zijn en meer vrouwen zodanig dat er voor vijftig vrouwen één man is.”

Deze hadith is overgeleverd door Anas ibn Malik (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en staat vermeld in Bukharie.

Sobhan' Allah ik heb soms het gevoel dat dit allang gaande is, hoe zit het bij jullie?

07-02-2011, 11:52


er zullen ook meer vrouwen in jahanem bevinden dan mannen.

07-02-2011, 11:54

Citaat door Salamaa:
“Onder de Tekenen van het Uur zijn: (religieuze) kennis zal afnemen (door de dood van geleerden), (religieuze) onwetendheid zal verschijnen, ontucht zal zich verspreiden en er zullen minder mannen zijn en meer vrouwen zodanig dat er voor vijftig vrouwen één man is.”

Deze hadith is overgeleverd door Anas ibn Malik (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en staat vermeld in Bukharie.

Sobhan' Allah ik heb soms het gevoel dat dit allang gaande is, hoe zit het bij jullie?


De laatste 8 geboren kinderen bij ons zijn allemaal meisjes. daar zit wat in dus.

07-02-2011, 11:54

Citaat door hitarous112:
er zullen ook meer vrouwen in jahanem bevinden dan mannen.

Omdat er dus relatief meer vrouwen zijn dan mannen?

07-02-2011, 11:57



Citaat door Little_Sister:
Omdat er dus relatief meer vrouwen zijn dan mannen?






فعَنْ عَبْد ِاللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : ( َأُرِيتُ النَّارَ فَلَمْ أَرَ مَنْظَرًا كَالْيَوْمِ قَطُّ أَفْظَعَ وَرَأَيْتُ أَكْثَرَ أَهْلِهَا النِّسَاءَ ) قَالُوا : بِمَ يَا رَسُولَ اللَّهِ؟ قَالَ : ( بِكُفْرِهِنَّ ) قِيلَ : يَكْفُرْنَ بِاللَّهِ ، قَالَ : ( يَكْفُرْنَ الْعَشِيرَ وَيَكْفُرْنَ الإِحْسَانَ لَوْ أَحْسَنْتَ إِلَى إِحْدَاهُنَّ الدَّهْرَ كُلَّهُ ثُمَّ رَأَتْ مِنْكَ شَيْئًا قَالَتْ مَا رَأَيْتُ مِنْكَ خَيْرًا قَطُّ ) رواه البخاري 1052 .

وعَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ قَالَ : خَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي أَضْحَى أَوْ فِطْرٍ إِلَى الْمُصَلَّى فَمَرَّ عَلَى النِّسَاءِ فَقَالَ : ( يَا مَعْشَرَ النِّسَاءِ تَصَدَّقْنَ فَإِنِّي أُرِيتُكُنَّ أَكْثَرَ أَهْلِ النَّارِ ) فَقُلْنَ : وَبِمَ يَا رَسُولَ اللَّهِ ؟ قَالَ: ( تُكْثِرْنَ اللَّعْنَ وَتَكْفُرْنَ الْعَشِير مَا رَأَيْتُ مِنْ نَاقِصَاتِ عَقْلٍ وَدِينٍ أَذْهَبَ لِلُبِّ الرَّجُلِ الْحَازِمِ مِنْ إِحْدَاكُنَّ ) قُلْنَ : وَمَا نُقْصَانُ دِينِنَا وَعَقْلِنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ ؟ قَالَ : ( أَلَيْسَ شَهَادَةُ الْمَرْأَةِ مِثْلَ نِصْفِ شَهَادَةِ الرَّجُلِ ) قُلْنَ : بَلَى ، قَالَ : ( فَذَلِكِ مِنْ نُقْصَانِ عَقْلِهَا أَلَيْسَ إِذَا حَاضَتْ لَمْ تُصَلِّ وَلَمْ تَصُمْ ) قُلْن َ: بَلَى ، قَالَ : ( فَذَلِكِ مِنْ نُقْصَانِ دِينِهَا ) رواه البخاري 304 .

07-02-2011, 11:58

Citaat door Miss_Tashel7it:
De laatste 8 geboren kinderen bij ons zijn allemaal meisjes. daar zit wat in dus.



En in mijn omgeving allemaal jongetjes

07-02-2011, 11:58

Citaat door Little_Sister:
Omdat er dus relatief meer vrouwen zijn dan mannen?






nope. ander redenen...meer zondes en nog veel ander dingen en dat komt ook dat de vrouw veel dingen niet mag in vegelijking met de man en toch doen ze het.

07-02-2011, 12:02
Uiteindelijk 50 vrouwen op een man... Vrouwen zullen letterlijk vechten om een man.. En ik denk dat polygamie weer gaat toenemen

07-02-2011, 12:03

Citaat door hitarous112:


فعَنْ عَبْد ِاللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : ( َأُرِيتُ النَّارَ فَلَمْ أَرَ مَنْظَرًا كَالْيَوْمِ قَطُّ أَفْظَعَ وَرَأَيْتُ أَكْثَرَ أَهْلِهَا النِّسَاءَ ) قَالُوا : بِمَ يَا رَسُولَ اللَّهِ؟ قَالَ : ( بِكُفْرِهِنَّ ) قِيلَ : يَكْفُرْنَ بِاللَّهِ ، قَالَ : ( يَكْفُرْنَ الْعَشِيرَ وَيَكْفُرْنَ الإِحْسَانَ لَوْ أَحْسَنْتَ إِلَى إِحْدَاهُنَّ الدَّهْرَ كُلَّهُ ثُمَّ رَأَتْ مِنْكَ شَيْئًا قَالَتْ مَا رَأَيْتُ مِنْكَ خَيْرًا قَطُّ ) رواه البخاري 1052 .

وعَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ قَالَ : خَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي أَضْحَى أَوْ فِطْرٍ إِلَى الْمُصَلَّى فَمَرَّ عَلَى النِّسَاءِ فَقَالَ : ( يَا مَعْشَرَ النِّسَاءِ تَصَدَّقْنَ فَإِنِّي أُرِيتُكُنَّ أَكْثَرَ أَهْلِ النَّارِ ) فَقُلْنَ : وَبِمَ يَا رَسُولَ اللَّهِ ؟ قَالَ: ( تُكْثِرْنَ اللَّعْنَ وَتَكْفُرْنَ الْعَشِير مَا رَأَيْتُ مِنْ نَاقِصَاتِ عَقْلٍ وَدِينٍ أَذْهَبَ لِلُبِّ الرَّجُلِ الْحَازِمِ مِنْ إِحْدَاكُنَّ ) قُلْنَ : وَمَا نُقْصَانُ دِينِنَا وَعَقْلِنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ ؟ قَالَ : ( أَلَيْسَ شَهَادَةُ الْمَرْأَةِ مِثْلَ نِصْفِ شَهَادَةِ الرَّجُلِ ) قُلْنَ : بَلَى ، قَالَ : ( فَذَلِكِ مِنْ نُقْصَانِ عَقْلِهَا أَلَيْسَ إِذَا حَاضَتْ لَمْ تُصَلِّ وَلَمْ تَصُمْ ) قُلْن َ: بَلَى ، قَالَ : ( فَذَلِكِ مِنْ نُقْصَانِ دِينِهَا ) رواه البخاري 304 .


Mijn Arabisch is niet denderend, maar heb de hadith begrepen. Ik ken deze hadith inderdaad, maar mijn vraag was meer van de kans is inderdaad hoger dat er meer vrouwen in djahanam belanden, omdat ze in de meerderheid zijn.

Trouwens, ik vind het zeer onbeschoft dat jij daarom kan lachen. Het zijn jou zusters, moeder etc.

07-02-2011, 12:05

Citaat door Little_Sister:
Mijn Arabisch is niet denderend, maar heb de hadith begrepen. Ik ken deze hadith inderdaad, maar mijn vraag was meer van de kans is inderdaad hoger dat er meer vrouwen in djahanam belanden, omdat ze in de meerderheid zijn.

Trouwens, ik vind het zeer onbeschoft dat jij daarom kan lachen. Het zijn jou zusters, moeder etc.






ik heb gelachen omdat haar zin niet compleet was. er zullen zeker meer vrouwen zijn dan mannen, maar ook in jahanem...dan pas is de hadith compleet. maar de reden dat er meer vrouwen in jahanem zullen bevinden heeft niets te maken met het aantal vrouwen op aarde

07-02-2011, 12:06

Citaat door hitarous112:


فعَنْ عَبْد ِاللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : ( َأُرِيتُ النَّارَ فَلَمْ أَرَ مَنْظَرًا كَالْيَوْمِ قَطُّ أَفْظَعَ وَرَأَيْتُ أَكْثَرَ أَهْلِهَا النِّسَاءَ ) قَالُوا : بِمَ يَا رَسُولَ اللَّهِ؟ قَالَ : ( بِكُفْرِهِنَّ ) قِيلَ : يَكْفُرْنَ بِاللَّهِ ، قَالَ : ( يَكْفُرْنَ الْعَشِيرَ وَيَكْفُرْنَ الإِحْسَانَ لَوْ أَحْسَنْتَ إِلَى إِحْدَاهُنَّ الدَّهْرَ كُلَّهُ ثُمَّ رَأَتْ مِنْكَ شَيْئًا قَالَتْ مَا رَأَيْتُ مِنْكَ خَيْرًا قَطُّ ) رواه البخاري 1052 .

وعَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ قَالَ : خَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي أَضْحَى أَوْ فِطْرٍ إِلَى الْمُصَلَّى فَمَرَّ عَلَى النِّسَاءِ فَقَالَ : ( يَا مَعْشَرَ النِّسَاءِ تَصَدَّقْنَ فَإِنِّي أُرِيتُكُنَّ أَكْثَرَ أَهْلِ النَّارِ ) فَقُلْنَ : وَبِمَ يَا رَسُولَ اللَّهِ ؟ قَالَ: ( تُكْثِرْنَ اللَّعْنَ وَتَكْفُرْنَ الْعَشِير مَا رَأَيْتُ مِنْ نَاقِصَاتِ عَقْلٍ وَدِينٍ أَذْهَبَ لِلُبِّ الرَّجُلِ الْحَازِمِ مِنْ إِحْدَاكُنَّ ) قُلْنَ : وَمَا نُقْصَانُ دِينِنَا وَعَقْلِنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ ؟ قَالَ : ( أَلَيْسَ شَهَادَةُ الْمَرْأَةِ مِثْلَ نِصْفِ شَهَادَةِ الرَّجُلِ ) قُلْنَ : بَلَى ، قَالَ : ( فَذَلِكِ مِنْ نُقْصَانِ عَقْلِهَا أَلَيْسَ إِذَا حَاضَتْ لَمْ تُصَلِّ وَلَمْ تَصُمْ ) قُلْن َ: بَلَى ، قَالَ : ( فَذَلِكِ مِنْ نُقْصَانِ دِينِهَا ) رواه البخاري 304 .





Het is overgeleverd dat 'Abd Allaah ibn 'Abbaas zei, dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: 'Aan mij werd de Hel getoond en ik heb nog nooit iets angstaanjagender gezien dan dat. Tevens zag ik dat de meerderheid van de Hel vrouwen waren. Zij vroegen, "Waarom, O boodschapper van Allah?" Hij zei: "Het komt door hun ondankbaarheid (koefr)." De metgezellen vroegen: "zijn zij ondankbaar tegenover Allah?" De boodschapper antwoordde hierop: "zij zijn ondankbaar tegen hun metgezellen (echtgenoten) en ondankbaar voor goede behandeling. Als je haar een leven lang vriendelijk behandelt en ze ziet 1 (onwenselijke) gedraging in jou, zal ze zeggen, 'ik heb nog nooit iets goeds van jou gekregen." (Overgeleverd door Al Boekhaarie, 1052)


Het is overgeleverd dat Aboe Sa'ied Al Khoedrie zei: "De boodschapper van Allah verliet de Musalla op de dag van 'Eid al Adha of 'Eid al Fitr. Hij liep langs de vrouwen en zei 'O vrouwen! Geef in liefdadigheid, want ik heb gezien dat jullie de meerderheid van de Hel bevolken.' Zij vroegen, 'Waarom is dat zo, O boodschapper van Allah?' Hij antwoordde, 'Jullie vloeken regelmatig en zijn ondankbaar jegens jullie mannen. Voorwaar, ik heb nooit iemand meer tekort zien komen in intelligentie en religieuze verplichtingen gezien dan jullie. Een voorzichtige, gevoelige man kan door enkelen van jullie in dwaling worden gebracht. De vrouwen vroegen, 'O boodschapper van Allah, waarom is onze intelligentie gebrekkig en waarom geldt dit ook voor onze religieuze verplichting? ' Hij vroeg, 'Is de getuigenis (shahada) van twee vrouwen niet gelijk aan die van één man? 'Zij zeiden: 'Ja.' Hij zei, 'Dat is de tekortkoming in intelligentie.' De profeet vervolgde, 'Is het niet waar, dat een vrouw gedurende haar menstruatie niet kan vasten of bidden?' De vrouwen antwoordden, 'Ja.' Hij zei, 'Dat is de tekortkoming in haar religieuze verplichting.'" Overgeleverd door Boekhaarie, 304)

07-02-2011, 12:07
bedankt voor de vertalling.

07-02-2011, 12:07



Citaat door hitarous112:
er zullen ook meer vrouwen in jahanem bevinden dan mannen.



Geloof me, dit maakt niet dat jij meer kans hebt op Jannah dan een vrouw.......

07-02-2011, 12:07

Citaat door hitarous112:
ik heb gelachen omdat haar zin niet compleet was. er zullen zeker meer vrouwen zijn dan mannen, maar ook in jahanem...dan pas is de hadith compleet. maar de reden dat er meer vrouwen in jahanem zullen bevinden heeft niets te maken met het aantal vrouwen op aarde

Oké dan.

Moge Allah ons allen leiden. Ameen.

07-02-2011, 12:10

Citaat door hitarous112:
er zullen ook meer vrouwen in jahanem bevinden dan mannen.



Vrouwen zijn ook meerderheid in Jannah


Imam An-Nawawi (uitlegger van Sahih Muslim) (17/172) zegt:

ظاهر هذا الحديث : أن النساء أكثر أهل الجنة
“Uit deze hadith blijkt dat vrouwen ook de meerderheid van de Paradijs bewoners zullen vormen”.


Haafiz Ibn Hajar (uitlegger van Sahih Bukhari) (10/30) zegt:

واستدل أبو هريرة بهذا الحديث على أن النساء في الجنة أكثر من الرجال، وهو واضح
“En Abu Hurairah gebruikte deze hadith als bewijs dat er meer vrouwen dan mannen zullen zijn in het Paradijs, en dat is duidelijk te lezen”.


Al-Qurtubi en andere geleerden hebben hier lang over gediscusierd en bewezen dat vrouwen in Jannat ook de meerderheid vormen, de reden is omdat hun schepping groter is.

Hafiz Ibn Taymiyah zegt in zijn fatawa (6/432):

لأن النساء أكثر من الرجال إذ قد صح أنهن أكثر أهل النار، وقد صح لكل رجل من أهل الجنة زوجتان من الإنسيات سوى الحور العين وذلك لأن من في الجنة من النساء أكثر من الرجال وكذلك في النار فيكون الخلق منهم أكثر
“… Vrouwen zijn meer dan mannen, want er is authentiek overgeleverd dat zij de meerderheid van de Helbewoners zullen vormen en er is authentiek overgeleverd dat elke man van de paradijsbewoners twee menselijke vrouwen (zawjattaan min al-insaniyaat) zal hebben naast de hur al-’ayin. Dus vrouwen zullen de meerderheid vormen in het Paradijs maar ook in de Hel, omdat hun schepping groter is”.


(ik hoop dat ik dat goed heb vertaald, verbeteringen zijn welkom)

Pagina's : [1] 2 3 4 5