Bekijk volle/desktop versie : Weten de machthebbers meer? Er is iets gaande....



Pagina's : [1] 2

07-02-2011, 09:56

Citaat door Al-Maroc:
Weten de machthebbers meer?Er is iets gaande..

Er is iets gaande. Maar wat? Het is onduidelijk, maar toch willen we proberen enkele dingen in perspectief te plaatsen.

De vreedzame, massale demonstraties in Egypte van de laatste 10 dagen tegen dictator Hosni Mubarak veranderden op 2 februari in een gewelddadige veldslag tussen pro-Mubarakdemonstranten - gewapend met stokken en messen - en pro-democratie-demonstranten op het Tahrirplein en in de zijstraten. Er werd met stenen gegooid en journalisten werden door de pro-Mubarakdemonstranten aangevallen. Ze werden ondersteund door mensen te paard en op kamelen. Vanaf de dakterrassen van de gebouwen rondom het plein werden stukken steen en beton en allerlei meubilair op de vreedzame pro-democratiedemonstranten gegooid. Ook reden zogenaamde voorstanders van Mubarak aan hoge snelheid met auto's in op de burgerbevolking. Het was duidelijk dat de acties van de pro-Mubarakdemonstranten gecoördineerd waren. Het contrast tussen deze waanzinnige psychopaten en de miljoenen vreedzame demonstranten was groot. Eerder al hadden plunderaars in het Egyptische museum van oudheden vernielingen aangericht waarbij historische voorwerpen van onschatbare waarde werden beschadigd. Dat alles terwijl de pro-democratiedemonstranten buurtwachten opzetten, opruimacties organiseerden en controleposten inrichtten om politiemensen in burger de toegang tot het plein te kunnen ontzeggen.

Maar laat ik een ding duidelijk maken waar de gevestigde media nogal vaag over doen: er bestaan geen "pro-Mubarakdemonstranten". De mensen die het voor de dictator opnemen zijn voornamelijk politieagenten en mensen van de binnenlandse veiligheid die een dag eerder plotseling uit het straatbeeld waren verdwenen. Een dag later werden ze door de pro-democratiedemonstranten van het plein verjaagd, en sindsdien is er nauwelijks nog een Mubarakaanhanger gezien. Het was de bedoeling van het regime om onrust te stoken en het Egyptische leger te dwingen in te grijpen. Het plan is niet gelukt.

Toch zit Mubarak dankzij de weigering van Westerse leiders om werkelijk stelling te nemen tegen de dictator nog steeds op zijn troon. We hoorden de afgelopen dagen tal van dubbelzinnige verklaringen van Obama & co, sommige leiders (Biden, Blair, Berlusconi) spraken zelfs hun steun en bewondering uit voor Mubarak. Ze gaan allemaal met hun billen bloot en bekennen voor het oog van heel de wereld dat vrijheid en democratie voor hen geen enkele betekenis hebben. Wanneer we klaar zijn met Mubarak zijn zij aan de beurt.

Mubarak zei dinsdag in een toespraak dat hij in september zal vertrekken. Tegen die tijd heeft hij de tientallen miljarden die hij de laatste dertig jaar van zijn volk heeft gestolen in veiligheid gebracht en zullen de VS en Israël rustig alle voorbereidingen hebben kunnen treffen die ervoor moeten zorgen dat de verkiezingen het door het Westen gewenste resultaat zullen hebben. Want laten we nooit meer vergeten: wanneer onze politieke leiders het over vrijheid en democratie hebben bedoelen ze dat er een Westersgezinde trekpop op de troon komt. Verkiezingen die niet het gewenste resultaat opleveren (Hamas) worden dan ook niet geaccepteerd.

"Als ik vertrek zal het land verzinken in chaos," zei Mubarak deze week. Alleen psychopaat durft zoiets te verklaren.

Waar is de CIA?
Een vraag die me al een tijdje bezig houdt is: waar zit in godsnaam Al Qaida? U weet wel die mannen met baarden en lange gewaden, tot de tanden gewapend die regelmatig voor mega TV-spektakels zorgen. We hebben al een tijdje niets meer van ze gehoord.

Nog even het officiële verhaaltje:

1. Moslimterroristen waren in staat om de aanslagen van 11 september te plegen

2. Moslimterroristen waren dusdanig goed georganiseerd, getraind en gewapend dat ze het grootste en best bewapende leger op deze planeet hebben doen bloeden in Afghanistan en bijna verslagen

3. Moslimterroristen waren zo duivels en gehaaid dat de halve Westerse wereld bereid was en is om hun vrijheid ervoor op te geven en repressieve een politiestaat te accepteren omdat dat de enige manier zou zijn om ze te verslaan.

En wat motiveert die zogenaamde Moslimterroristen? "Jihad tegen de ongelovigen". Vooral de jihad tegen het groepje dictatoriale regimes in de Arabische wereld die worden gesteund door het Amerikaanse Rijk, die "hun mensen" gevangen houden en hun ultieme Islamitische Kalifaat in de weg staan.

Dan komen daar dus de opstanden in Tunesië en Egypte en demonstraties in een aantal andere dictaturen en zou je denken dat dat de kans zou zijn voor Al Qaida om "hun mensen" te helpen met een uiterst gecompliceerde aanval met bijvoorbeeld vier verkeersvliegtuigen op het presidentieel paleis van Hosni Mubarak. Een aanval waarbij de gehele Egyptische luchtverdediging juist bezig is met een soortgelijk scenario voor een oefening, de vicepresident al een uur voor de aanslag (die ze niet zagen aankomen) op veilige afstand zit en we de 19 plegers van de aanslag maanden later nog steeds in leven blijken. Oh ja: en alle aanhangers van het Oude Testament hebben op miraculeuze wijze natuurlijk een waarschuwing gekregen zich op het afgesproken tijdstip beter niet in de buurt van het paleis op te houden. Al Qaida is de beroerdste niet tegenover de uitverkorenen.

Maar wat zien we de laatste twee weken van Al Qaida?

Niets!

Er kwam nog wel een waarschuwing van spookverschijning Osama richting de Franse president Sarkozy vanwege zijn weigering Franse troepen uit Afghanistan terug te trekken. Maar verder laten de Al Qaida's het behoorlijk afweten. En dat terwijl je toch zou denken dat na tien jaar alle baarlijke nonsens over moslimterroristen te hebben moeten aanhoren de heren aanslagplegers over elkaar zouden struikelen in hun haast om gebruik te maken van de grootste opstand in de Arabische wereld. Is het niet met aanslagen op de machthebbers in Caïro en Sana dan toch in ieder geval met bemoedigende woorden voor hun broeders van de Moslimbroederschap terwijl die een moedige strijd voeren om de ketenen van de dictatuur van zich af te schudden.
.

07-02-2011, 10:39


bron :

zonnewind.be

verder slecht stuk door de valse en leugenachtige verwijzingen naar 9-11.


Citaat:
en we de 19 plegers van de aanslag maanden later nog steeds in leven blijken. Oh ja: en alle aanhangers van het Oude Testament hebben op miraculeuze wijze natuurlijk een waarschuwing gekregen zich op het afgesproken tijdstip beter niet in de buurt van het paleis op te houden.

07-02-2011, 10:46
Hebben we weer een complot?

07-02-2011, 10:57

Citaat door Al-Maroc:
Dat gevoel is wederzijds na een aantal van je reacties te hebben gelezen, dank voor de gunst.


Moggel Al,

Helaas, mensen die stukken menen te moeten schrijven en met zulke nonsens over 9/11 aan durven te komen, tja, moet je daar daadwerkelijk op in gaan?


Verder hoop ik dat er zo min mogelijk slachtoffers vallen in Egypte en dat Mubarak een eind oprot. Dat het volk de regering mag krijgen die ze wenst. En hopelijk weten ze ook wat ze wensen.


07-02-2011, 11:00



Citaat door Al-Maroc:
De rest van het stuk is wel goed ?



nee, kan weinig met verklaringen gebaseerd op kosmische energie,maan - zonsverduisteringen,magnetisch veld en een wereld boven ..




Citaat:
De timing van de revolutionaire ontwikkelingen in de Arabische wereld passen daarin en het feit dat ze samenvallen met een maan- en een zonsverduistering kort na elkaar is eveneens een frappant toeval.

Zijn de ontwikkelingen in de straten van Sana'a in Jemen, Jeddah in Saoedi-Arabië, Tunis, Cairo, Alexandria en op veel andere plaatsen het effect dat de wereld 'boven' heeft op de wereld 'beneden'? Wanneer de instroom van straling en kosmische energie samen met een woelig magnetisch veld rond de Aarde in verband staan met de monsterstormen in de VS en Australië heeft die instroom dan ook een effect op de mensen op onze planeet?

07-02-2011, 11:08

Citaat door Al-Maroc:
Moggel Seal,

niemand is verplicht om er op in te gaan maar als je dat wel doet, kom dan met argumenten.Ik denk dat jij het daar wel met me eens bent.


Och ja, daar zijn we het op zich wel mee eens... doch, als de gebruikte argumenten in het artikel al jaren geleden zijn ontkracht, moeten we daar dan keer op keer op in gaan? Of is het een kwestie van de honden blaffen en de karavaan trekt verder?


07-02-2011, 11:12

Citaat door Al-Maroc:
Ik geef het toe, dat is inderdaad vaag.Ik doelde alleen meer op het verhaal van de pro-Mubarak demonstranten die helemaal niet pro-Mubarak waren maar eerder 'anti-revolutionairen', hoe kijk jij daar tegen aan ?




dat de pro-mubarak demonstranten [agenten en veiligheidsdiensten] gecoördineerd werden door mubarak zelf was me wel duidelijk. daar ben ik het dus wel mee eens.

07-02-2011, 11:18

Citaat door Al-Maroc:
Ongeloofelijk.... Zijn wij het nou deels eens?

Wake me up....it must be a dream...



we zijn het idd een keer gedeeltelijk eens.
laten we hopen dat dit vaker zal gebeuren ..

07-02-2011, 11:20

Citaat door Al-Maroc:
Ik zie nog steeds geen inhoudelijk argument tegen het stuk, alleen maar kinderachtige teksten en smiley's om jullie onkunde en onwetendheid te maskeren.(ik moest zelfs een aantal van die belachelijke smiley's van jullie verwijderen anders werd mijn reactie niet eens geplaatst).Ik daag een ieder hier uit om te discussieren met argumenten, geheid dat ik je virtueel de mond snoer.
Iemand virtueel de mond snoeren op basis van de Maya-kalender? Heb je zelf wel goed doorgenomen wat je hier hebt gecopieerd?

07-02-2011, 11:25

Citaat door Al-Maroc:
Naar jou mening zijn ze ontkracht, voor mij staan ze als een huis.Daar komt bij dat het me nu niet gaat om 9/11, ik denk dat de focus hier toch Egypte is.


Tja, als dat zo zou zijn kan je jezelf natuurlijk eens achter de oren krabben waarom het artikel jan en alleman erbij haalt.

07-02-2011, 11:37

Citaat door Al-Maroc:
Het moet natuurlijk een uitdagende effect hebben vandaar...


Achso, na, voor mij heeft het dan toch al snel afgedaan

07-02-2011, 11:52
Kan iemand deze beuzelarij even in één zin samenvatten? Ik snap er weinig van...

07-02-2011, 12:39



Citaat door Mubarak:
Weet je waarom niemand je serieus neemt? Omdat je dagelijks met totaal gestoorde complotten komt die 1 ding gemeen hebben: jodenhaat.

Daarbij komt dat je in het algemeen nogal zwakzinnig overkomt. Dus hou alsjeblieft op met verontwaardigd doen dat niemand serieus op je ingaat. Heb je helemaal aan jezelf te danken.




07-02-2011, 13:01
Ons Volk zal eeuwig leven..

Tamar.

07-02-2011, 13:34

Citaat door tamar:
Ons Volk zal eeuwig leven..

Tamar.



Kun je nog even in die glazen bol van jou kijken en voor mij een voorspelling doen?

Pagina's : [1] 2