Bekijk volle/desktop versie : Bush durft niet naar Zwitserland te gaan vanwege guantanamo bay



Pagina's : [1] 2

06-02-2011, 14:53
Een bezoek van de Amerikaanse oud-president George W. Bush aan het Zwitserse Genève is afgezegd uit angst voor grootschalige protesten. Ook dreigde een juridisch onderzoek naar mensenrechtenschendingen door zijn regering. Dat meldden Amerikaanse media.

Bush zou in Genève de internationale Joodse fondsenwervingsorganisatie Keren Hayesod toespreken. Die besloot echter zijn speech niet door te laten gaan omdat mensenrechtenactivisten opriepen tot demonstraties. De organisatie kon zijn veiligheid niet garanderen.

De mensenrechtenorganisaties vinden ook dat Bush zich voor de Zwitserse justitie moet verantwoorden voor mensenrechtenschendingen tijdens de door hem gestarte 'oorlog tegen het terrorisme'.

Marteling
Het bezoek aan Genève zou de eerste reis van Bush naar Europa zijn sinds zijn memoires getiteld Decision points uitkwamen. Tijdens interviews over het boek zei de oud-president dat hij persoonlijk toestemming had gegeven om een verhoortechniek toe te passen waarbij terreurverdachten een 'schijnverdrinking' ondergaan.

De organisaties, waaronder Amnesty International, vinden dat Bush daarmee marteling heeft toegegeven. Omdat Zwitserland een van de landen is die een internationale conventie tegen marteling hebben getekend, kan Bush daar volgens de activisten vervolgd worden.

Eerder lieten de Zwitserse autoriteiten echter al weten dat ze geen plannen hadden om Bush daadwerkelijk te vervolgen. Maar het in New York gevestigde Centrum voor Grondwettelijke Rechten zou toch een klacht willen indienen. Volgens een woordvoerder van Bush is het bezoek afgezegd vanwege de oproep tot protest. De dreiging van een juridisch onderzoek zou geen reden zijn.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1218540/2011/02/06/Bush-durft-niet-naar-Zwitserland-te-gaan.dhtml

06-02-2011, 14:54


Bush het zielige poppetje van zionisme

06-02-2011, 14:54
jammer ik had mijn ahakoes (klomp) klaar staan!

06-02-2011, 16:27
Bush, het kleine kind met de rode knop..
Geef 'm een playstation met een irritant spel en sluit 'm op..

Vooral veel water geven

06-02-2011, 16:29


Tja, via het internationaal gerechtshof kan het niet.
Tenzij we Navy Seals op het strand by Den Haag willen hebben.

06-02-2011, 16:31

Citaat door Moonboi:
Tja, via het internationaal gerechtshof kan het niet.
Tenzij we Navy Seals op het strand by Den Haag willen hebben.




Wij hebben toch de korps mariniers Die beschermen ons wel, toch?

06-02-2011, 16:32

Citaat door Mister_Charisma:




Wij hebben toch de korps mariniers Die beschermen ons wel, toch?


Ja, die houden het wel 5 minuten vol, dus misschien als we supersnelrecht toepassen.

06-02-2011, 16:36

Citaat door Moonboi:
Tja, via het internationaal gerechtshof kan het niet.
Tenzij we Navy Seals op het strand by Den Haag willen hebben.


Bush, de onschendbare Boef

06-02-2011, 16:40

Citaat door sjourt:
Bush, de onschendbare Boef


Hij heeft een wet erdoor gekregen waar eigenlijk in staat dat mocht een Amerikaans staatsburger berecht worden door het internationaal gerechtshof dat ze dan "force" gebruiken om die persoon te bevrijden.

Of iig iets in die richting, niet helemaal helder vandaag.

06-02-2011, 16:46

Citaat door Moonboi:
Hij heeft een wet erdoor gekregen waar eigenlijk in staat dat mocht een Amerikaans staatsburger berecht worden door het internationaal gerechtshof dat ze dan "force" gebruiken om die persoon te bevrijden.

Of iig iets in die richting, niet helemaal helder vandaag.


Een wet zonder Internationale goedkeuring lijkt me, maar vind in dit geval dat Obama de ballen moet hebben om hem achter slot en grendel te krijgen...
Sterker, dat is hij verplicht.

06-02-2011, 16:48

Citaat door Moonboi:
Ja, die houden het wel 5 minuten vol, dus misschien als we supersnelrecht toepassen.





06-02-2011, 16:50

Citaat door sjourt:
Een wet zonder Internationale goedkeuring lijkt me, maar vind in dit geval dat Obama de ballen moet hebben om hem achter slot en grendel te krijgen...
Sterker, dat is hij verplicht.




Volgens een stamboomonderzoek voor de verkiezingen is Obama verre familielid van Bush en Carter. Kortom, They are Family!

Dus dat zal niet gebeuren

06-02-2011, 16:50


http://nl.wikipedia.org/wiki/American_Service-Members'_Protection_Act

Dat is hem dus.

06-02-2011, 16:53
Nu eigenlijk durf ik ook niet naar Zwitserland te gaan.
Ik ben er al geweest en je zit al die ogen zo kijken van "komt ie zijn geld afhalen op beleggen" en dan heb je nog die klokverkopers pfff

06-02-2011, 16:58

Citaat door Mister_Charisma:



Volgens een stamboomonderzoek voor de verkiezingen is Obama verre familielid van Bush en Carter. Kortom, They are Family!

Dus dat zal niet gebeuren


Als ik zie welke middelen Amerika heeft om te mogen invallen volgens hun eigen wet ASPA (:maf, zal het Hooggerechtshof ertoe moeten beslissen.

Hoe dan ook, ik geef 'm nog twee jaar, anders word ik ECHT boos

Pagina's : [1] 2