Bekijk volle/desktop versie : De zaak van de ontvoerde baby



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

26-12-2002, 00:53
Je rijdt naar een van de sjiekste adressen van de stad, naar aanleiding van een telefoontje over een ontvoering. Je belt aan en een bezorgd uitziend dienstmeisje doet de deur open.

'Goddank, daar bent u!' roept ze uit. 'Mr. en Mrs. Harding zijn een weekendje weg,' gaat ze verder. 'Ik moest op de kleine Jerry passen. Hij is 2 jaar oud. Ik liet hem op zij kamer spelen met al zij speelgoed, en ging beneden naar de keuken. Toen dacht ik boven voetstappen te horen, dus rende ik naar de babykamer.... en daar zag ik een man die uit het raam klom met Jerry in zijn armen!
Ik bleef verstijft van schrik staan. Daarna gilde ik en liep naar het raam. Ik zag de man van de
ladder afspringen toen hij drie meter van de grond vandaan was - met hetkind bij zich!
Hij liet Jerry haast vallen toen hij op de grond neerkwam! Daarna rende hij naar een zwarte auto, gooide het kind erin en ging er alseen speer vandoor.'

Ze barst in snikken uit. Je kijkt naar de verfrommelde dekens op het kinderbedje en het babypoeder dat over de hele vloer is gemorst. Een paar grote voetafdrukkenvan een man in het poeder lopen van het bedje naar het open raam. De kamer is verder netjes opgeruimd.
Je gaat naar buiten en loopt achterom waar de ladder tegen het huis staat, onder het raam van de babykamer. Onderaan de ladder vind je een paar flauwe voetafdrukken in de zachte aarde, maar verder is er niets dat je opvalt, op de grond, noch op de ladder.
Het dienstmeisje komt naar je toe en laat je een stuk papier zien, waarvan ze zegt dat het in de brievenbus zat. Je leest:'

U krijgt uw baby levend terug voor 50.000 dollar. U hoort binnenkort nog van ons.'
'Vind u dat we Mr. en Mrs Harding moeten bellen?' vraagt ze.

'Natuurlijk, 'zeg je.' Zodra je me verteld waar het kind is!'

Waarom verdenk je het dienstmeisje? Er zijn vier redenen


-Y-

26-12-2002, 01:01


het dienstmeisje was stiekem een man vandaar die grote voeten en mannen maken altijd overal een zooitje van vandaar die poeder overal

26-12-2002, 01:10
1: het kind is twee jaar, en de kamer was rommilig en over als was poeder, dat klopt neit, want als een man een kind van 2 jaar meeneem dant of hij huilt of hij speelt, het is een kind dus hoezo de rommel

2: de man sprong 3meter van de grond, en de opaaser zag afdrukken van een schoen, en waaarom geen baby die viel van drie meter van de grond

3: en hoezo vond de opasser een brief in de brieven bus, want je gaat geen brief in de brieven bus doen, en dan de kind ontvoeren juist daarna toch

en de 4 is zeker of de brief of de kamer is opgeruimd, maar ja even nadenken

26-12-2002, 01:12
Je hebt er twee goed
Dus de laatste niet
Tjah die andere twee zijn ook niet zo lastig als je goed nadenkt

-Y-

26-12-2002, 01:14



Citaat:
Origineel gepost door Onslaught
1: het kind is twee jaar, en de kamer was rommilig en over als was poeder, dat klopt neit, want als een man een kind van 2 jaar meeneem dant of hij huilt of hij speelt, het is een kind dus hoezo de rommel

2: de man sprong 3meter van de grond, en de opaaser zag afdrukken van een schoen, en waaarom geen baby die viel van drie meter van de grond

3: en hoezo vond de opasser een brief in de brieven bus, want je gaat geen brief in de brieven bus doen, en dan de kind ontvoeren juist daarna toch

en de 4 is zeker of de brief of de kamer is opgeruimd, maar ja even nadenken
Nice try!


-Y-

26-12-2002, 01:15

Citaat:
Origineel gepost door Kadir
Ik?????????
Ja..k vergeet je naam bij te zetten

-Y-

26-12-2002, 01:17

Citaat:
Origineel gepost door Asri
Nice try!


-Y-
neit goed, ook die brief niet jeejte

26-12-2002, 01:18

Citaat:
Origineel gepost door Onslaught
neit goed, ook die brief niet jeejte
Nope...Je was wel in de buurt bij de eerste!

-Y-

26-12-2002, 01:19

Citaat:
Origineel gepost door Kadir
Aha, IK HEB T

4. Wie kijkt er nou weer in de brievenbus, nadat er zoiets is gebeurd

Ps. als ik een paar fout heb, vertel t nou maar gewoon, want t is al laat, en ik ben moe
Nee... het is fout!

Kom op man...je kan het wel...effe de tekst nog een keer heeeeel goed lezen en denk aan de laatste actie!


-Y-

26-12-2002, 01:20
als je van 3 meter springt moet je duidelijke voetstafdrukken zien! ivm flauwe afdrukken. ok dat was er een, ik ga nog ff verder denken!

26-12-2002, 01:21
ja ik heb het, hij kwam binnen dus dan meot hij wat aarde odner zijn schoenen meenemane dus kloppt neit

en de brief klopt neit

26-12-2002, 01:23
dat ze vraagt of de ouders moet bellen??? is een gok, ik ben nog steeds aan het denken!

26-12-2002, 01:26



Citaat:
Origineel gepost door Kadir
Dus ik heb er al 3 goed he

Ik ga nog ff die andere cheke
nee...je hebt er twee goed!

- over die rommel
- en de zachte afdrukken op de grond als iemand van 3 meter afspringt (eigenlijk heeft Soumaya het goed )

Maarre de andere twee hebben jullie het nog niet!
Die van de briefje is al fout!

-Y-

26-12-2002, 01:29

Citaat:
Origineel gepost door Asri
nee...je hebt er twee goed!

- over die rommel
- en de zachte afdrukken op de grond als iemand van 3 meter afspringt (eigenlijk heeft Soumaya het goed )

Maarre de andere twee hebben jullie het nog niet!
Die van de briefje is al fout!

-Y-
Hoe zit het met die ladder dan want er waren ook geen sporen te bekennen.

26-12-2002, 01:29

Citaat:
Origineel gepost door Asri
nee...je hebt er twee goed!

- over die rommel
- en de zachte afdrukken op de grond als iemand van 3 meter afspringt (eigenlijk heeft Soumaya het goed )

Maarre de andere twee hebben jullie het nog niet!
Die van de briefje is al fout!

-Y-
\


ik had echt niet de reactie van kadir gezien! ben heus wel een klein beetje slim!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6