Bekijk volle/desktop versie : Muziek zonder instrumenten ook haram ????



04-02-2011, 20:55
oke misschien een rare vraag maar ik vroeg me af of acapella versies van muziek ook haram is zoals dit :


http://www.youtube.com/watch?v=j8izDH48fhw

http://www.youtube.com/watch?v=9b_oVBQKs3w

dus een halale versie van backstreet boys

04-02-2011, 21:06


Assalaamu 3aleykoum zuster,

Het verbod staat niet alleen op de muziekinstrumenten maar ook op het gezang.
Allah heeft gezegd:“En onder de mensen zijn er die ijdele gepraat verkopen om af te dwalen van het Pad van Allah zonder kennis.”(Soerat Loeqmaan: 6)

IJdele gepraat wordt door de islamitische tafsir geleerden uitgelegd als zang...

04-02-2011, 21:13
een goede vraag


De verleiding is er wel weer, om het met muziekinstrumenten te beluisteren

@breakd, wat als dat niet het geval is. Dat de woorden je afdwalen van het pad. Weet je het antwoord daarop?

04-02-2011, 21:15
breakd djazakal voor je antwoord.

maar de onderste link die ik heb geplaatst gaat niet over liefde, s.e.x of wat dan ook het gaat over het leven enzo , mag die dan wel ?

04-02-2011, 21:28


http://www.islam-qa.com/en/ref/5000

04-02-2011, 21:31
Naar de quran luisteren zou genoeg voor ons moeten zijn, het hart gaat open en wordt er zacht van in-shaa'Allah (althans als het hart niet dood is)


04-02-2011, 21:32
Mannen Mogen Niet Zingen! Bewijs Haal Ik Er Zo Bij

04-02-2011, 21:33
breakd barakalahoe feek voor de link. koran luister ik lhamdolilah dagelijks en muziek heb ik al een aantal jaar niet meer geluisterd , maar ik vroeg me alleen af of het zo zonder muziekinstrumenten en zonder vunzige praatjes mocht.

04-02-2011, 21:33
Shaykh al-Islam (Ibn Taymiyah ?moge Allah hem barmhartig zijn) heeft gezegd:

Over het algemeen is het een bekend principe van de Islam dat de profeet (vrede zij met hem) vrome gelovige mannen niet heeft voorgeschreven samen te komen om te luisteren naar po'tische zang vergezeld door handgeklap, ritmische geluiden of de deff. Het is niet toegestaan voor iemand om over de grenzen van de Islam te gaan en iets anders te volgen dan hetgeen wordt beschreven in Qur'aan en de Sunnah. Maar de profeet (vrede zij met hem) heeft voorwaarden gegeven aan de vrouwen voor bepaald plezier in een gelegenheid als huwelijk, om de daff te bespelen. Maar ten aanzien van de mannen in de die tijd, heeft niemand van hen de daff bespeeld of met zijn handen geklapt. Het is bewezen in al-saheeh dat hij zei : klappen is voor vrouwen en tasbeeh is voor de mannen. En hij vervloekte vrouwen die mannen imiteerden en mannen die vrouwen imiteerden.
Omdat zingen, de daff bespelen en in de handen klappen zaken van vrouwen zijn, noemde de salaf de man die deze zaken doet vrouwelijk en ze noemden de mannelijke zangers ook zo. Dit is bekend.

Majmoo' al-Fataawa, 11/565, 566

04-02-2011, 21:34

Citaat door Umm-Uthmaan:
Mannen Mogen Niet Zingen! Bewijs Haal Ik Er Zo Bij


hoe bedoel je ze mogen niet zingen?

en ahmed bukhatir, mishary rashid enzo die zingen gewoon halal anasheed toch? zolang ze maar niet de duff bespelen die wij vrouwen wel mogen bespelen. ik ben benieuwd naar je bewijs

04-02-2011, 21:39

Citaat door Fashiondesigner:
hoe bedoel je ze mogen niet zingen?

en ahmed bukhatir, mishary rashid enzo die zingen gewoon halal anasheed toch? zolang ze maar niet de duff bespelen die wij vrouwen wel mogen bespelen. ik ben benieuwd naar je bewijs


eerder in de topic kun je die lezen, zingen is netals de deff voor de vrouwen bedoelt

04-02-2011, 21:45
Vraag: "Er wordt gesproken van overleveringen over Islaamitische anaashied, en er word gezegd dat het is toegestaan en er word gezegd dat het een alternatief is voor muziek bandjes, dus wat is uw edele visie ?"

Antwoord: "Deze benaming is niet juist, en haar benaming is een casus, want er wordt geen Islaamitische anaashied genoemd in de boeken van de selef (voorgangers). En het is bekend dat de Soefiyyah (soefies) degenen zijn die al-anaashied namen tot hun geloof en zij noemen het as-Samaa`. En in onze tijd zijn er vele groeperingen en sekten. Er is reeds voor elke groep of sekte opzwepende anaashied en zij noemen het Islaamitische anaashied, deze benaming daarvoor is niet juist, het is dus niet toegestaan om deze anaashied te nemen en te verspreiden tussen de mensen. Wa billaahit-Tawfieq."

Shaych Saalih al-Fawzaan
Vertaald door: `Iesaa aboe Yoesoef al-Oeroebie

Bron: http://www.Sahab.com

05-02-2011, 12:36


barakalahoe feekoem =) voor jullie antwoord !