Bekijk volle/desktop versie : De angst voor de Hijab/Hoofdoek

Pagina's : 1 [2] 3

29-12-2002, 03:03
wie zegt dat je niet zomaar andermans teksten erin mag zetten zonder te vermelden dat ze van iemand anders zijn en verder heb ik nog niets gehoord over verwarring.
ik probeer alleen dit onderwerp de wereld in te brengen en als je het niet op prijs stelt rachida , rot je lekker op

29-12-2002, 13:42

Bedankt dat je blijk hebt gegeven van je niveau......

Ma3asalamaa, Rachida

29-12-2002, 17:45

Citaat:
Origineel gepost door rachidaaaaa
Bedankt dat je blijk hebt gegeven van je niveau......

Ma3asalamaa, Rachida
geen dank

30-12-2002, 10:14
Salam Aleikum

Het is natuurlijk altijd goed om over bepaalde dingen te praten.
En het maakt niet uit of teksten nou gekopieerd zijn of niet het gaat over het uiteindelijke boodschap.
Ik draag zelf geen Hijab, maar ik uiterst veel repect voor vrouwen en meisjes die het wel doen.Maar, niet voor de meerderheid van Marokkaanse meisjes die ik in Nederland zie. Dragen van Hijab is meer dan een stukje stof wikkelen om je hoofd en bepaalde stukken nog bloot geven als het ware. Hijab moet worden gedragen zodat je je oorlellen niet ziet, je mag je nek ook niet zien en je hoofdoek moet je boezem bedekken, zodat je de vormen niet ziet. Ik weet wat sommige nu denken van jij hebt helelmaal geen recht van spreken, maar dat heb ik wel. Ik kies ervoor om nu nog geen Hijab te dragen. Maar vrouwen die ervoor kiezen moeten het wel goed doen. Dus niet Miss la mode spelen en dan nog een hoofddoek. Je kan er heel modieus uitzien met el Hijab, maar niet overdreven, dat pas gewoon niet bij het vrome van Hijab. En meiden die het met hun hart doen, Allah zij met jullie als jullie het in dit land moeilijk hebben vanwege Lihoed die hier wonen en het jullie enigzins moeilijk maken om jullie Hijab te dragen.

Asalam Aleikum

30-12-2002, 15:38

Zazare, ik begrijp eigenlijk niet waar je naar toe wilt met je verhaal.

Je gebruikt TE moeilijke zinsopbouw, waardoor je haast je hersens moet kraken om je te begrijpen. Vandaar dat het moeilijk is je te volgen. Met andere woorden je praat op een TE hoog niveau.

Ik denk dat je daarom zo weinig reacties krijgt.

SALAAMA

02-01-2003, 11:14
Als de vrouw zich deftig kleed dan hebben de jongens er ook respect voor.Maaaar niet alles jongens zijn zo er zijn van die vieze jongens die zelfs een meisje met hoofdoek enzo niet eens respecteren en het is dat wat ik echt heel jammer vind

05-03-2003, 20:42
Een hoofddoek is een verrijking voor het leven!

06-03-2003, 14:49
nou ik vind als je een hoofddoek draagt je erg trots op jezelf mag zijn!!
En dat betekent niet dat de personen die het niet dragen niet goed zijn .want in deze tijd is het erg moeilijk om je aan te passsen bij de nederlandse mensen en vervolgens de marokaanse

06-03-2003, 15:58
gelijk heb je.
Ik ben blij dat je zo denkt.
Jammer dat ze bang voor de hoofddoek zijn, maar je godsdienst gaat voor alles.

06-03-2003, 16:02
Naoufala meid ik ben het helemaal met jou eens

Liefs Sarah

09-03-2003, 13:50
Het is nogal overdreven om te stellen dat het seksuele aspect in élk contact tussen mannen en vrouwen aanwezig is. Sommige mannen zijn echt niet aantrekkelijk en ook NIET ALLE mannen vinden ELKE vrouw aantrekkelijk.

In het westen is het verder zo dat je je als vrouw gewoon kan uitspreken wanneer je niet gediend bent van die 'seksuele ondertoon' in contact met mannen. Wanneer de situatie ontstaat dat een man wel wat in een vrouw ziet, maar de vrouw niets in hem, dan is ze helemaal vrij te zeggen dat ze hem niet aantrekkelijk vindt en niets met hem wilt. De man hoort haar dan gewoon verder met rust te laten. Net zoals een vrouw een man met rust hoort te laten wanneer hij niets in haar ziet.

10-03-2003, 15:55

Citaat:
Origineel gepost door Verona
Het is nogal overdreven om te stellen dat het seksuele aspect in élk contact tussen mannen en vrouwen aanwezig is. Sommige mannen zijn echt niet aantrekkelijk en ook NIET ALLE mannen vinden ELKE vrouw aantrekkelijk.

In het westen is het verder zo dat je je als vrouw gewoon kan uitspreken wanneer je niet gediend bent van die 'seksuele ondertoon' in contact met mannen. Wanneer de situatie ontstaat dat een man wel wat in een vrouw ziet, maar de vrouw niets in hem, dan is ze helemaal vrij te zeggen dat ze hem niet aantrekkelijk vindt en niets met hem wilt. De man hoort haar dan gewoon verder met rust te laten. Net zoals een vrouw een man met rust hoort te laten wanneer hij niets in haar ziet.
Als dat altijd het geval was, dan was het wel heel anders geweest, dan zouden al die aanrandingen en verkrachtingen niet plaats vinden hiero.
Dit is theorie, maar in de praktijk is dat jammer genoeg heel anders.

Ze verkrachten zelfs pas geboren kindertjes en oude vrouwen, nou sorry hoor..... en als klap op de vuurpijl vergrijpen ze zich ook nog eens aan jongens--> pedo`s en homofielen.

Deze samenleving is helemaal naar de t.e.r.i.n.g en het zal zo blijven totdat het recht de macht in handen krijgen en dat zal spoedig zijn.
Amien

10-03-2003, 20:20

Verkrachtingen en aanrandingen zijn heus niet alleen voorbehouden aan Nederland, die vinden overal plaats. In sommige landen hoor je er misschien niet veel over, omdat een vrouw direct als een afgelikte boterham gezien wordt als ze (onvrijwillig) seks met een andere man heeft. Logisch dat je dan je mond houdt.

Het is trouwens niet alleen theorie, het is ook praktijk. Tuurlijk komen verkrachtingen voor, maar het is echt geen gangbare zaak.

04-10-2007, 23:57
ik wil dolgraag de hoofddoek dragen alleen om mijn inerlijke rust te vinden bij GOD. Omdat ik weet dat HIJ het van ons verwacht en om mijn religie te vervolmaken...hoe kan kan ik anders aantonen dat ik een moslima ben.DIT HEEFT NIKS MET SEKS TE MAKEN;;MAAR WEL VOOR DE LIEFDE VOOR ALLAH.
mogen GOD ONS HIERIN STEUNEN EN HELPEN ZODAT WIJ ONS ISLAM KUNNEN WAARMAKEN EN ONS LEVEN KUNNEN BELEVEN IN DE SOENA.

WASSALAAM MOAHLIKOEM WAHRAHMTOELAHI WA BARAKATOEHOE

05-10-2007, 00:14

Citaat door Zazare:
wie zegt dat je niet zomaar andermans teksten erin mag zetten zonder te vermelden dat ze van iemand anders zijn en verder heb ik nog niets gehoord over verwarring.
ik probeer alleen dit onderwerp de wereld in te brengen en als je het niet op prijs stelt rachida , rot je lekker op

Wat jij doet, heet plagiaat plegen en dat is strafbaar en misschien ook wel haraam.

pla·gi·aat (het ~)
1 het overnemen van andermans werk en dat laten doorgaan voor eigen werk => letterdieverij, letterroof, piraterij
Bron: http://www.vandale.nl

De grenzen van plagiaat zijn niet steeds scherp te trekken. Wetenschappelijke publicaties bouwen vaak, ja meestal voort op ideeën uit andere publicaties. Op ideeën berust echter geen auteursrecht, en sommige ideeën zijn zozeer gemeengoed geworden dat hooguit beleefdheidshalve de oorspronkelijke bron vermeld behoeft te worden. Bij letterlijke citaten van meer dan een enkel woord is echter wel altijd een bronvermelding noodzakelijk.
Bron:
http://www.wikipedia.nl

Pagina's : 1 [2] 3