Bekijk volle/desktop versie : Barmhartigheid en Genade van Allah



Pagina's : [1] 2 3

03-02-2011, 22:55
Dit vind ik een kei mooie hadith. Zo kunnen we zien dat we het paradijs betreden door de Genade van Allah en niet (alleen) door onze daden.


Op de Dag des Oordeels zal Allah Subhana Wa Ta Ala een persoon herrijzen die geen enkele zonde heeft verricht en zal aan hem vragen:
- ''Welk van deze twee dingen heb jij het liefst? Heb je liever dat ik je volgens je verrichte daden beoordeel of zal ik jou door middel van Mijn gunst en genade tegemoetkomen?''
De ziel: ''O Allah Subhana Wa Ta Ala, U weet dat ik nooit opstandig jegens U ben geweest, daarom wil ik dat U me via mijn daden beoordeelt.'' Allahoe Ta Ala: ''Haal Mijn gunsten die deze ziel op aarde heeft gekregen en vergelijk deze met zijn daden.'' Dan ziet hij dat één kleine gunst gelijk staat aan al zijn daden, zodoende blijft er geen enkele daad meer over. Wanneer hij dit ziet smeekt hij Allah Subhana Wa Ta Ala dat Hij door middel van Zijn gunst en genade zijn daden beoordeelt. Allah Subhana Wa Ta Ala :''Ik heb je mijn gunst en genade gegeven.''

(Tabrani)

03-02-2011, 23:02


Prachtig Subhana'Allaah!!!

03-02-2011, 23:11
Sup7anAllah!

03-02-2011, 23:19
MashaAllah.

04-02-2011, 00:29



Citaat door Oem-Nadir:
Krijg kippevel! Mijn haren kwamen overeind.




04-02-2011, 11:39
Aliy ibn Abie Talib zei het volgende hier over; "Als ze tegen mij zouden zeggen op De Dag des Oordeels: "Wij laten jouw vader en moeder jou beoordelen", dan weiger ik dat, omdat Allah meer genadevol is voor mij dan mijn vader en moeder."

04-02-2011, 14:38

Citaat door woord:
Aliy ibn Abie Talib zei het volgende hier over; "Als ze tegen mij zouden zeggen op De Dag des Oordeels: "Wij laten jouw vader en moeder jouw beoordelen", dan weiger ik dat, omdat Allah meer genadevol is voor mij dan mijn vader en moeder."



Wauw. MashaAllah. Die is prachtig.

22-02-2011, 12:15
Kiekeboe.

22-02-2011, 14:12
Allah ta'ala zegt: Oh Zoon van Adam! Zolang jullie Mij verzoeken en jullie hoop vestigen in Mij zal ik jullie vergeven ondanks hetgene dat jullie gedaan hebben, het zal Me niet uitmaken. Oh Zoon van Adam! Als jullie zonden tot aan de hemel rijken en jullie vragen Mij om vergiffenis, dan zal Ik jullie vergeven, en het zal Me niet uitmaken. Oh Zoon van Adam! Als jullie Me zouden ontmoeten met zondes die de aarde vullen, en jullie zouden Me dan ontmoeten zonder genoten aan Mij toe te kennen, dan zal Ik jullie begroeten met het gelijke in vergiffenis. (Overgeleverd door At Tirmidhi die zei dat de hadith hasan is.)

22-02-2011, 18:53

Citaat door woord:
Allah ta'ala zegt: Oh Zoon van Adam! Zolang jullie Mij verzoeken en jullie hoop vestigen in Mij zal ik jullie vergeven ondanks hetgene dat jullie gedaan hebben, het zal Me niet uitmaken. Oh Zoon van Adam! Als jullie zonden tot aan de hemel rijken en jullie vragen Mij om vergiffenis, dan zal Ik jullie vergeven, en het zal Me niet uitmaken. Oh Zoon van Adam! Als jullie Me zouden ontmoeten met zondes die de aarde vullen, en jullie zouden Me dan ontmoeten zonder genoten aan Mij toe te kennen, dan zal Ik jullie begroeten met het gelijke in vergiffenis. (Overgeleverd door At Tirmidhi die zei dat de hadith hasan is.)



Mooi!

22-02-2011, 19:01
Subhan'Allah!

22-02-2011, 20:43
Op gezag van Aboe Hurairah(moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen), die zei:

“Een man had grote zonden tegen zichzelf begaan, en toen de dood naderde, beval hij zijn zoons: “Als ik overleden ben, verbrand mij, vermaal mij dan en strooi (mijn as) in de zee, want, bij Allah, als mijn Heer mij te pakken krijgt, dan zal Hij mij op zo’n manier straffen als Hij niemand anders heeft gestraft.”
Dit deden zij met hem. Toen zei Hij (Allah) tegen de aarde: “Breng voort wat je hebt genomen – en daar was hij! En Hij (Allah) zei tegen hem: “Wat heeft jou ingegeven om te doen wat je deed?” Hij zei: “Angst voor U, O mijn Heer(of hij zei: “Ik was bang voor U) [70] en om deze reden vergaf Hij hem.
Dit is overgeleverd door Moeslim ( ook door Al-Boechari, an-Nasa’i en Ibn Maadjah).

22-02-2011, 20:48


Op gezag van Aboe Hurairah(Moge Allah tevreden met hem zijn), die gezegd heeft,dat de Boodschapper van Allah(Moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) zei:

'Toen Allah het bevel tot de schepping gaf,deed Hij een plechtige belofte door in Zijn boek dat bij Hem is te schrijven: Mijn genade zal over mijn wraak zegevieren'.

Dit is overgeleverd door Moeslim(ook iu Al-Boehari, an-Nasa'i en Ibn Maadjah).

22-02-2011, 20:51
Op gezag van Aboe Hurairah(moge Allah tevreden met hem zijn), die het van de Profeet(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) (gehoord) heeft, die zei: "Allah(de Almachtige en Verhevene) zegt:

"Het vasten is voor Mij en Ik geef er een beloning voor.(Een man) geeft zijn seksuele genot,zijn eten en drinken voor Mij op. Vasten is als een schild, en degene, die vast heeft twee genoegens: een genoegen als hij zijn vasten verbreekt en een genoegen als hij zijn Heer ontmoet.De verandering van adem [35] uit de mond van een vastende is volgens Allah's maatstaf beter dan de geur van muskus."
Dit is overgeleverd door Al-Boechari(ook door Moeslim, Malik, at-Tirmidhi,an-Nasa'i en Ibn Maadjah).

22-02-2011, 20:53
Op gezag van Aboe Hurairah (moge Allah tevreden met hem zijn), die het van de Profeet(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) (gehoord) heeft, die zei:

Allah(de Geprezene en de Verhevene) heeft een extra aantal engelen, die uitzwermen om op zoek te gaan naar bijeenkomsten waar Allah's naam wordt aangeroepen; zij zitten daar en vouwen hun vleugels om elkaar, en zij vullen dat wat tussen hen en de laagste hemel is.
Als de mensen in de bijeenkomst vertrekken, staan ze op en rijzen ten hemel. Hij [42] zei:"Dan vraagt Allah(de Almachtige, de Verhevene) hen (hoewel) Hij alles over hen weet:"Waar komen jullie vandaan?" En zij zeggen:"Wij komen van Uw dienaren op de aarde; zij verheerlijken U [43] , zij loven U [44] , zij getuigen dat er geen god is behalve U [45] , zij prijzen U [46] en zij vragen (gunsten) van U.
Hij zegt:"En wat vragen ze van Mij?" Zij zeggen: "Zij vragen van U Uw Paradijs." Hij zegt:"En hebben zij Mijn Paradijs gezien?" Zij zeggen: "Nee O Heer." Hij zegt:"En hoe zou het zijn als zij Mijn Paradijs hadden gezien!" Zij zeggen: "En zij vragen Uw bescherming."Hij zegt:"Waartegen vragen zij Mijn bescherming?" Zij zeggen:"Tegen het hellevuur, O Heer." Hij zegt:"En hebben zij het hellevuur gezien?" Zij zeggen: "Nee." Hij zegt:"En hoe zou het zijn als zij Mijn hellevuur gezien hadden!" Zij (de engelen) zeggen:"En zij vragen om Uw vergeving." Hij zei: "Dan zegt Hij "Ik heb hen vergeven en heb hen geschonken waar zij om gevraagd hebben, en Ik schenk hen een schuilplaats tegen datgene waartegen zij Mijn bescherming vroegen." Hij zei:"Zij zeggen: "O Heer onder hen is die en die, een heel zondige dienaar, die slechts voorbij kwam en bij hen is gaan zitten." Hij [47] zei: "En Hij Zegt: "En Ik schenk (ook) aan hem Mijn vergiffenis; degene die bij zulke mensen zit, zal niet lijden."
Dit is overgeleverd door Moeslim( ook door Al-Boechari, at-Tirmidhi en an- Nasa'i).

Pagina's : [1] 2 3