Bekijk volle/desktop versie : Ik wil bidden



Pagina's : [1] 2

20-09-2004, 19:40
Sallaam broeders en sissters




k probeer steeds te bidden maar het lukt me gewoon niet
dan sla k die over enzovoort
k heb gewoon een drang om hellemaal niet te bidden

Hoe kan k die drang verkomen


Aub graag serieuse reactie


Jullie zuster

20-09-2004, 22:44


zeg e3oedoebilahi mina shajtanie razjiem

je moet moed hebben om ermee door te gaan sta sterk in je schoene ga ervoor

20-09-2004, 23:29

Citaat:
Origineel gepost door SweetLadyD
Sallaam broeders en sissters




k probeer steeds te bidden maar het lukt me gewoon niet
dan sla k die over enzovoort
k heb gewoon een drang om hellemaal niet te bidden

Hoe kan k die drang verkomen


Aub graag serieuse reactie


Jullie zuster
salamoe aleikoum,
lieve zuster,

ik ben blij te horen dat je wilt bidden en dat je eraan denkt. dat is al een teken dat ALLAH swt met jou de goede kant op wil..
en in het begin is het ook een beetje moeilijk...want de shaytan kan natuurlijk niet toekijken dat iemand het rechte pad op gaat..en gaat je dan allerlei dingen influisteren zodat je daar van gaat afblijven...

de oplossing hiervoor is heeft mn zuster hiervoor genoemd : toevlucht zoeken bij ALLAh swt. en hem door middel van du3a veel om hulp vragen..en gewoon door gaat met bidden..

kijk zo deed ik het altijd vroeger ..op moment dat ik te lui was...om te gaan bidden..zonder te lang te gaan denken van ook weer bidden dit dat..ren ik heel snel naar de badkamer..en verciht de wassing..Wollah subhana ALLah vanaf dat moment krijg ik zin om te gaan bidden...
want de wassing is een wapen wat wij moslims kunnen gebruiken tegen de shaytan..als iemand de wassing goed heeft vericht is het een schild voor hem tegen de shaytan..Wallahi..probeer het maar zelf..

dus op moment dat je begint te denken..ik wil ni bidden..verricht de wassing en ALLAH zal je inchalah met de rest helpen.
Wollahi zuster je zult na een tijd merken..dat als je niet hebt gebeden..het net is of je niet hebt gegeten..je ziel is die zoetigheid gewend..en komt tot rust..en dan kun je geen dag meer zonder gebed...

Moge Allah ons beschermen tegen de influisteringen van de shaytan,
en Moge Hij geduld schenken en volharding om de salat op de beste manier te verrichten.
en Moge Hij jou en mij en alle moslims de weg der waarheid doen opvolgen.
Aamin.
Vergeet niet Allah staat je bij, er is geen macht boven zijn macht.
Moet je niet blij zijn om te weten dat je beschermd wordt Door de schepper die alles wat je nu ziet en wat voor jou en mij verborgen is heeft geschapen?

Laa ilaha Ila ALLAH!

20-09-2004, 23:45
salaam alaykoum

Hamid heeft de meeste vertelt wat ik ook kwijt wilde, Jazaak Allah

Maar inderdaad ougtie, dat is al een teken richting het goede. Denk zo, stel je MOET wat afhebben voor school, dan ga je daar ook keihard voor werken. Of een tentamen.. Dat doe je in principe om later in de toekomst te gaan werken met een diploma.

Zie het zo, deze wereld is een tentamen voor ons, waarin we moeten slagen (diploma halen) om inshaAllah het paradijs te betreden. In het begin is het even wennen en moeilijk. Maar gedenk Allah swt vaak. En wees nooit lui (luiheid komt van de sheitan) en na een tijdje zal het normaal worden.

Allah i3awen meid
Moge Allah jou hierbij helpen

salaam

21-09-2004, 08:43


niet teveel nadenken gewoon doen

21-09-2004, 12:13
ahoedoe billehi mina seytan u raziem

bismilahier rahmenier rahiem

lees of koop een boek of leen die boek over het straf in het hiernamaals of het straf in het graf

en lees als iemand niet bidt wat er gebeurd

daarvor krijg je genoeg moed want je wordt bang maar ghair incha allah

21-09-2004, 12:57

Citaat:
Origineel gepost door muslimien
ahoedoe billehi mina seytan u raziem

bismilahier rahmenier rahiem

lees of koop een boek of leen die boek over het straf in het hiernamaals of het straf in het graf

en lees als iemand niet bidt wat er gebeurd

daarvor krijg je genoeg moed want je wordt bang maar ghair incha allah
A salaam ailikoem wa rahmetoe Allah wa baraketoe

Maar je moett niet bidden omdat je bang bent voor de straf die er zal volgen, maar bidden uit liefde voor Allah en de Islam! denk ik of niet???
verder raad ik je aan om het boek te kopen DE WEG NAAR HET PARADIJS daar staat in hoe je je imaan kan vergroten en twijfels over het gebed enzo staat er ook in er staat ook in hoe je je beter kan concenteren tijdens je gebed etc etc.... maar met de wil van Allah komt het wel goed insha Allah......zuster hou je vooral sterk en niet opgeven dat is mijn aanrader.....

wa ailikoem A salaam wa rahmetoe Allah wa baraketoe

21-09-2004, 13:23
Wat ook kan helpen is begrijpen wat je doet en wat elke beweging betekent. En elke zin die je uitspreekt qua betekenis kent.

Dat je langzaam en duidelijk spreekt. Dat je rust neemt tijdens elke beweging. Dat je in de geknielde houding tot Allah spreekt en smeekgebeden opzegt, als is het in het chinees . Je hem tijdens de knieling aanroept met de mooiste Namen.

Je moet vooral blijven nadenken.

24-09-2004, 17:14
k heb dat ook een hele tijd nie gebeden en dan deed k het weer wel en dan weer nie, maar je moet gewoon doorgaan en veel doea doen inshAllah komt het dan goed veel suc6

24-09-2004, 17:17

Citaat:
Origineel gepost door Moraliste
Wat ook kan helpen is begrijpen wat je doet en wat elke beweging betekent. En elke zin die je uitspreekt qua betekenis kent.

Dat je langzaam en duidelijk spreekt. Dat je rust neemt tijdens elke beweging. Dat je in de geknielde houding tot Allah spreekt en smeekgebeden opzegt, als is het in het chinees . Je hem tijdens de knieling aanroept met de mooiste Namen.

[b]Je moet vooral blijven nadenken. [/B]
ben het niet mee eens. salaat is gewoon verplicht. neit allemaal gaan nadenken waarom eht neit lukt ,waarom je soms niet bidt, gewoon doen het is een gebod.het probleem is dat we soms zoveel nadenken dat we onszelf psychologisch doodmaken. voorbeeld: salaat al fadjr. ahh zo vroeg en hmmm ik krijg zoveel slaap haaa ik kan niet wakkeer worden. nee. gewon doen niet nadenken

25-09-2004, 08:55

Citaat door batata112:
ben het niet mee eens. salaat is gewoon verplicht. neit allemaal gaan nadenken waarom eht neit lukt ,waarom je soms niet bidt, gewoon doen het is een gebod.het probleem is dat we soms zoveel nadenken dat we onszelf psychologisch doodmaken. voorbeeld: salaat al fadjr. ahh zo vroeg en hmmm ik krijg zoveel slaap haaa ik kan niet wakkeer worden. nee. gewon doen niet nadenken
Achter elk gebod zit een reden. Door te zeggen: Je moet bidden omdat het moet, zorg je er echt niet voor dat ze gaat bidden. ALs je alleen maar dingen gaat opleggen zonder verder uitleg zullen de mensen een afkeer van de islam hebben, en dat moeten we juist niet hebben. Ik weet zeker dat als je uitlegt waarom we moeten bidden en wat de gevolgen kunnen zijn als je het niet doet, dat je daar veel meer mee bereikt.

En nu ga je denken, en waarom legt achie het niet uit. Nou om de simpelste reden dat ik dat op dit moment ook niet kan uitleggen. Ik zal hier inscha allah later op terug komen als ik iets kan vinden. Tenzij iemand me voor is, dat mag natuurlijk ook.

25-09-2004, 09:09

Citaat door SweetLadyD:
Sallaam broeders en sissters




k probeer steeds te bidden maar het lukt me gewoon niet
dan sla k die over enzovoort
k heb gewoon een drang om hellemaal niet te bidden

Hoe kan k die drang verkomen


Aub graag serieuse reactie


Jullie zuster
Zoek iemand die je daarbij helpt. Bijvoorbeeld je ouders, broers, zussen. Goede vriendinnen die wel altijd bidden. Door bijvoorbeeld samen te bidden. Door jou er aan te herrinneren dat je moet bidden en dat ze er ook bij zijn als je bidt. Bij al-fajr gebed kun je je laten wekken door je ouders/andere familie of vriendinnen die wel al-fajr bidden, bijvoorbeeld door jou wakker te bellen. Als je dit een par weken achter elkaar doet, dan zul je inscha allah weer "zelfstandig" bidden. Hou je ook veel meer bezig met de islam. Lees boeken, artikelen op internet en welke info dan ook over de islam.

Wat ik hierboven zeg, zeg ik niet zomaar. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Steeds maar gebeden uitstellen; soms wel bidden, soms niet. Geen zin hebben om te bidden. Nu kan ik niks doen als ik niet gebeden heb. Ik kan bijvoorbeeld niet slapen als ik niet gebeden heb. En als ik toch in slaap val, wordt ik midden in de nacht wakker. Met al-fajr heb ik wel moeite, maar mijn (aanstaande) vrouw belt me elke ochtend wakker om te bidden. Zij heeft er gelukkig minder moeite mee om op te staan. Ze belt en we praten meestal een paar minuten zodat ik wakker wordt.

Nogmaals: bovenstaande dingen kunnen helpen om het gebed uit te voeren, maar uiteindelijk ben jij diegene die het moet doen.

25-09-2004, 16:02


Sallaam broeders en zustersss bedankt voor al jullie reactie
ben der blij mee en heb al goed geholpen

en daarbij wil k nog zeggen


binnenkort inhs allah komt een lezing in vlaardingen
het is een goeie lezing voor jongeren
wanneer het is weet k nog maar k zal het doorgeven aan jullie
jullie mogen me toevoegen
henen14@hotmail.com alleen serieus

Beslama

25-09-2004, 17:05

Citaat door achie25:
Achter elk gebod zit een reden. Door te zeggen: Je moet bidden omdat het moet, zorg je er echt niet voor dat ze gaat bidden. ALs je alleen maar dingen gaat opleggen zonder verder uitleg zullen de mensen een afkeer van de islam hebben, en dat moeten we juist niet hebben. Ik weet zeker dat als je uitlegt waarom we moeten bidden en wat de gevolgen kunnen zijn als je het niet doet, dat je daar veel meer mee bereikt.

En nu ga je denken, en waarom legt achie het niet uit. Nou om de simpelste reden dat ik dat op dit moment ook niet kan uitleggen. Ik zal hier inscha allah later op terug komen als ik iets kan vinden. Tenzij iemand me voor is, dat mag natuurlijk ook.
nah ik kan het hier echt niet mee eens zijn. nogmaals teveel nadenken is dodelijk. goed, niet nadenken is misschien een beetje extreem van mijn kant, maar om maar even aan tegeven dat dit het perspectief moet zijn. als ik teveel ging nadenken over salaat al fadjr en hoe laat en zoveel slaap en zoveel uur en dit en dat dan zette ik de wekker dus nietmeer aan.maar goed ik zeg niet dat mijn theorie de uiterste is, ieder mens is anders

06-02-2005, 00:55
Hoe ik het zie en hoe ik het ervaar is het de bedoeling dat je de slechte omgeving en slechte bezigheden verlaat... zoek een zuivere omgeving en doe kennis op over Islam...luister naar de Koran, het liefst reciteer het...Allah swt is blij met Zijn dienaar die Zijn Boek gedenkt en reciteert...En als Allah swt blij met ons is, Als Allah swt ons werkelijk leidt, dan is er niemand die je kan doen dwalen....

Net als de verhaal van de man die 99 mensen had vermoord..hij zocht berouw en kwam bij een monnik, die vertelde hem dat er geen berouw voor hem was..hij doodde hem ook. Het werd er 100. Maar toch voelde hij zich zondig en ging door met zoeken naar berouw en kwam bij een geleerde, die geleerde vertelde hem, wat kan er tussen jou en berouw staan...Dat er wel degelijk een mogelijkheid is om vergeven te worden door Allah....De geleerde verwees hem naar een volk ver van zijn plaats, en die volk praktiseerde Islam en daar zou hij met hen mee moeten doen en vragen om berouw bij Allah swt..de man ging weg naar de volk..Onderweg strierf hij...De Engelen van de Hel en de Engelen van Paradijs verschilden van mening wie de man mee zou nemen...de Engelen van Hel die zeiden..Nee, hij heeft 100 mensen vermoord...dus dat betekent Hel...De Engelen van Paradijs zeiden..Nee, hij was onderweg naar Berouw...hij had spijt en op de weg van Allah swt..Er kwam een Engel die als Scheidsrechter diende en zei, meet de afstand van de weg die man heeft gelopen, als hij dichter bij het volk was dan nemen de Engelen van Paradijs hem mee, en als hij dichter bij zijn eigen oude plaats is gestorven dan nemen de Engelen van Hel hem mee...zo gezegd zo gedaan..de afstand werd gemeten en wat bleek..Allah heeft de afstand vergroot met een handpalm of een armlengte zodat hij dichter bij het volk kwam waar hij naar op weg was..Dus de Engelen van Paradijs namen hem mee...Allah swt was barmhartig voor hem en gunde hem het paradijs...hij was op weg naar berouw en die had hij gekregen...

Dit kan met ook vergelijken met als men wilt praktiseren..dus wilt beginnen met Bidden etc...moet men zijn oude bezigheid verlaten...en beginnen een omgeving te maken waar Islam op de eerste plaats staat...men dient veel berouw te tonen...en veel goede dingen doen...en dat alles omwille Allah swt....

Pagina's : [1] 2