Bekijk volle/desktop versie : Onderzoek bijwerking vaccin Mexicaanse griep !!=>Slaapziekte door griepvaccin



Pagina's : [1] 2 3

03-02-2011, 12:15
Slaapziekte door griepvaccin

AMSTERDAM - Nederlandse virologen zijn extra alert op een mogelijk onverwachte bijwerking van het vaccin tegen de Mexicaanse griep nu blijkt dat dit bij kinderen kan leiden tot een verhoogd risico op narcolepsie oftewel slaapziekte.

Uit een gisteren bekendgemaakt Fins onderzoek komt naar voren dat er een associatie is tussen het vaccin met het middel Pandemrix en de slaapziekte. Zowel in Zweden als in Finland kregen zestig kinderen deze ernstige ziekte vlak nadat ze het vaccin toegediend kregen. Bij narcolepsie vallen de patiënten overdag geregeld in slaap en kunnen ze last hebben van hallucinaties.

Vorig jaar zijn in ons land vele kinderen gevaccineerd tegen de Mexicaanse griep. Viroloog Ab Osterhaus heeft gisteren uitgebreid gesproken met zijn Finse collega’s over deze verontrustende ontwikkeling: „Het goede nieuws is dat het verband tussen de inenting en de slaapziekte bij kinderen niet buiten de Scandinavische landen is gevonden. Het slechte nieuws is dat we niet weten wat er aan de hand is en of er iets aan de hand is.”

In Finland zijn ze er in elk geval niet gerust op. „Dit is een heel onverwacht en ernstig neveneffect”, aldus Hanna Nohynek van het Finse onderzoeksteam dat door de regering werd samengesteld.

De resultaten van het onderzoek noemen zij opvallend, omdat narcolepsie normaal gesproken weinig bij kinderen voorkomt. Ook in Zweden, waar een gelijk aantal kinderen met narcolepsie is geconstateerd, is een onderzoek ingesteld.

Inmiddels heeft Osterhaus al wel de Nederlandse kinderartsen geconsulteerd. „Ik heb ze gesproken, maar de ziekte komt sowieso al weinig voor in ons land en niet vaker sinds de vaccinatie van anderhalf jaar terug. Hoewel er dus geen reden tot ongerustheid hoeft te zijn voor ouders, roept dit wel om nader onderzoek.”

Het Finse Instituut voor de Volksgezondheid concludeert dat kinderen die met Pandemrix, het middel tegen de Mexicaanse griep, worden gevaccineerd, negen keer zo veel kans lopen om narcolepsie te krijgen. Osterhaus zelf denkt dat de kinderen zeer waarschijnlijk ook erfelijk gevoelig zijn voor de slaapziekte.

03-02-2011, 12:19



Citaat door prinses3arbia:



de kans is er , ik zei toen nog niet doen , want het was te verdacht allemaal (veel artsen wouden het niet) , maar toen ze een vergoeding kregen (8€ per vaccin) begonnen ze brieven te sturen naar ouders met kinderen .


allah ihfad o safi , ben wel benieuwd naar de dames die toen riepen nee gewoon doen mijn broer is viroloog/arts etc hij zegt is veilig wat ze nu te zeggen hebben


alwi9aya khayron min al3ilaaj (vermijden is beter dan genezen)

03-02-2011, 12:22
Vreselijk...

03-02-2011, 12:25
Tja wat verwacht je...we worden met van alles ingespotenen dan verwacht je gezonde mensen

Gelukkig heb ik dat ook niet laten doen bij mijn kinderen. Ik doe zelfs niet de 'normale' prikjes bij het cb en ze zijn alhamdoelillah hartstikke gezond

03-02-2011, 12:39



Citaat door AbouRfissa:
de kans is er , ik zei toen nog niet doen , want het was te verdacht allemaal (veel artsen wouden het niet) , maar toen ze een vergoeding kregen (8€ per vaccin) begonnen ze brieven te sturen naar ouders met kinderen .


allah ihfad o safi , ben wel benieuwd naar de dames die toen riepen nee gewoon doen mijn broer is viroloog/arts etc hij zegt is veilig wat ze nu te zeggen hebben


alwi9aya khayron min al3ilaaj (vermijden is beter dan genezen)

Mijn schoonzus hadden ze ook geadviseerd om zo'n prik te halen.
En haar kleintje ook was toen nog geen drie jaar.

We hebben het uit haar hoofd kunnen praten hamdlouli Allah

03-02-2011, 12:42
Mijn gezin en ik hebben vorig jaar een oproep gekregen omdat we toen een baby hadden van jonger dan 6 maanden, we hebben wel de eerste prik gehaald, maar toen we de tweede zouden krijgen waren we op vakantie in Marokko

03-02-2011, 14:04

Citaat door Toeta_:
Tja wat verwacht je...we worden met van alles ingespotenen dan verwacht je gezonde mensen

Gelukkig heb ik dat ook niet laten doen bij mijn kinderen. Ik doe zelfs niet de 'normale' prikjes bij het cb en ze zijn alhamdoelillah hartstikke gezond



Mag ik vragen waarom je dit niet doet en heeft het cb er niets van gezegd?

03-02-2011, 14:08
Prikjes van het cb heb ik wel gedaan meer niet. Laats heeft ze nog een prik gehad tegen tbc en tetanus dat vind ik weer wel belangrijk

03-02-2011, 14:11

Citaat door ikwilafstuderen:
Mag ik vragen waarom je dit niet doet en heeft het cb er niets van gezegd?



Omdat ik dat spul niet wil hebben in het lichaam van mijn kinderen. Als je eens wist wat het allemaal bevat dan schrik je je wezenlijk. Mijn man heeft dat allemaal onderzocht en ook de mening van kennissen die wetenschapper zijn op dat gebied gevraagd en ze hebben toegegeven dat het heel verkeerd is. Draait uiteindelijk allemaal om de pharmaceutische industrie...
Daarbij zijn er genoeg bewijzen dat veel kinderen bepaalde ziekten/gedragingen ontwikkelen die door die prikjes zijn veroorzaakt. Denk aan autisme/adhd etc...

Het cb reageert altijd natuurlijk raar maar het is nog steeds onze keus, gelukkig! We moeten wel ze3ma zo'n formulier handtekenen...

03-02-2011, 14:13
alhamdoelilah heb ik mijn kinderen niet laten inenten vond het allemaal verdacht en geloofde er niet in

03-02-2011, 14:15
ik heb het wel gedaan. Wij als ouders moesten het doen omdat we een baby jonger dan 6 mnd hadden. En ons zoontje jonger dan 2 moest ook een prikje. Ik wilde eigenlijk niet, maar die overbezorgde man van mij wilde het perse wel. Ma gasrien walo zei hij.Iwa dit mag hij dadelijk van mij lezen
Allah ie hfedna men hadschi ya rabi!

03-02-2011, 14:18

Citaat door Toeta_:
Omdat ik dat spul niet wil hebben in het lichaam van mijn kinderen. Als je eens wist wat het allemaal bevat dan schrik je je wezenlijk. Mijn man heeft dat allemaal onderzocht en ook de mening van kennissen die wetenschapper zijn op dat gebied gevraagd en ze hebben toegegeven dat het heel verkeerd is. Draait uiteindelijk allemaal om de pharmaceutische industrie...
Daarbij zijn er genoeg bewijzen dat veel kinderen bepaalde ziekten/gedragingen ontwikkelen die door die prikjes zijn veroorzaakt. Denk aan autisme/adhd etc...

Het cb reageert altijd natuurlijk raar maar het is nog steeds onze keus, gelukkig! We moeten wel ze3ma zo'n formulier handtekenen...


Wat knap van jullie dat jullie op je eigen bevinden die keuze hebben gemaakt. Veel christelijke mensen doe het ook niet.

Wat erg dat die prikjes bepaalde ziekten veroorzaken

03-02-2011, 14:19


jeetje vreselijk!

ik heb mijn kinderen ook niet ingeent hiervoor. Ik bleef maar herinneringsbrieven ontvangen, maar ergen klopte het niet in mijn gevoel...hamdolilah osafi

03-02-2011, 14:34

Citaat door AbouRfissa:
de kans is er , ik zei toen nog niet doen , want het was te verdacht allemaal (veel artsen wouden het niet) , maar toen ze een vergoeding kregen (8€ per vaccin) begonnen ze brieven te sturen naar ouders met kinderen .


allah ihfad o safi , ben wel benieuwd naar de dames die toen riepen nee gewoon doen mijn broer is viroloog/arts etc hij zegt is veilig wat ze nu te zeggen hebben


alwi9aya khayron min al3ilaaj (vermijden is beter dan genezen)


ja idd.
ik vertrouwde het ook al voor geen meter.

en nu komen alle aapjes uit de mouwen.
lahiester ou safi.

03-02-2011, 14:37
en dat is de reden waarom ik mijzelf en mijn kinderen niet gevaccineerd heb tegen de mexicaanse griep

Pagina's : [1] 2 3