Bekijk volle/desktop versie : hoezo onderdrukking?

25-12-2002, 22:41
hallo allemaal,
aangezien heel veel westerlingen het iedee hebben te worden onderdrukt en dat ze op de een of andere mannier niet gelukkig zijn in de islam en dat ze alles moeten doen wat hun man hun opdraagt en dat hij hun slaat enz enz. ik wil bij deze weten van jullie of het terecht is dat zij zo denken met andere woorden ken jij moslima's die onderdrukt worden zelf vind ik het ook een rare vraag hoor maar ik ben benieuwd hoe jullie erop zullen regeren

xxx moi

26-12-2002, 00:39

leef volgens de Koran en de Soena en er zal geen sprake zijn van onderdrukking, wat dat kent de Islam niet.

Aan de ene kant geef ik de westerlingen geen ongelijk dat ze zo denken, want de media doet maar al te veel moeite om te Islam in een kwaad daglicht te zetten.
Men ziet/hoort alleen maar wat ze willen zien/horen, maar niet dat ze gaan uitzoeken hoe het werkelijk zit. maar ze staan wel al klaar met hun (voor)oordelen.
Maar als je kijkt, wordt er niet vaak gesproken door onwetende over de Islam, die de titel van een moslim dragen....????
onwetendheid is een gevaarlijk iets, je moet spreken over iets waar je kennis over hebt...

26-12-2002, 13:08
in mn omgeving zie ik niemand die zn vrouw onderdrukt...

wat ik wel zie is dat vaker de vrouwetjes de touwetjes in handen hebben

26-12-2002, 13:14
onderdrukking is een verschijnsel dat gecreeërd is door het westen... als je volgens de regels van de islam leeft, dan weet je al te best da er gn onderdrukking bestaat...

bisous xxx

26-12-2002, 15:18

juist ja daar iriteer ik me dus mateloos aan dat sommige cultuur en geloof doorelkaar halen kan ik me zo boos om maken n dat van de media ben ik het ook helemaal mee eens aangezien veel mensen in boerendorpen niks direct met moslims te maken hebben maar alles wat ze weten is via de tv moet je nagaan alles wat zij weten is wat de media ze verteld nou dan zou ik ook een slecht beeld hebben over moslis

26-12-2002, 17:51
ja, maar je moet je afvragen waarom mensen cultuur en religie door elkaar halen? het komt ook omda ze altijd dit beeld hebben gehad da beiden samen hangen... dit beeld hebben wij min of meer zelf gecreeerd...

bisous xxx

26-12-2002, 21:25
salaam wa alaikoum,
mensen halen cultuur en religie door elkaar, omdat ze geen kennis hebben en ook niet de moeite nemen om kennis te vergaren.
ze nemen klakkeloos over wat iedereen tegen hun zegt. vraag daarom altijd naar daliel, als je ergens niet zeker van bent en het nieuw in je oren klinkt.

28-12-2002, 12:54
....mensen halen cultuur en Islam door elkaar, omdat Islam mede door de cultuur wordt gevormd!
"DE" Islam bestaat immers niet, deze wordt bepaald door de interpretatie van de Koran (en die interpretatie is o.a. cultuurafhankelijk).

Je kan dus ook moeilijk zeggen dat DE Islam vrouwen onderdrukt! Helaas lopen er in sommge landen wel mannen (met erg dikke ballen) rond, die de Islam zo weten te interpreteren/manipuleren dat vrouwen daar de dupe van worden........

Ik geloof niet dat de Koran gemakkelijker te misbruiken is dan bijvoorbeeld de Bijbel, maar de wijze van interpreteren (in de Islam veelal letterlijk) maakt de Islam volgens mij wel vrouwonvriendelijker.......want in de heilige boeken krijgt de man volgens mij toch net iets meer rechten dan de vrouw. Noem maar eens een recht dat de vrouw heeft, maar de man niet? Andersom is niet zo`n probleem.....

30-12-2002, 11:05
Hoi allemaal

Nou ik weet dat er vrouwen zijn in het Islamitische cultuur die worden onderdrukt,misschien niet zozeer in Nederland. Maar nog erger in Islamitische landen, maar mensen kijken daar niet naar.
Maar weet je hoe erg het daar is. Vrouwen die kennen echt geen recht en het stomme is dat die mannen zeggen Fa ISAM Allah, terwijl dat gewoon cultuur is wel een barbarencultuur vind ik.
Bijvoorbeel ik heb laatste een boek gelezen, nee die is gewoon door een Arabische geschreven. Zij vertelt het verhaal van haar en haar vriendin Het boek heet Verboden Liefde, De eremoord op mijn hartsvriendin Dalia, nou daar ga je van huilen, vooral hoe vrouwen daar worden behandelt. Het speelt zich af in Jordanie. Haar vriendin van 26 is gewoon vermoord omdat ze een relatie had met een man, daarna hebben ze een onderzoek op haar gedaan, en ze bleek ook nog gewoon maagd te zijn. In meeste Islamitische landen worden meisjes/vrouwen die worden verkracht vermoord omdat ze de eer van de familie hebben beschaamd, Hoe ziek kan je zijn. Vrouwen hebben in dat soort landen echt geen recht. Mogen haast niet werken, zowiezo geen leidinggevende functie. Ik dacht er eerst ook anders over, maar Moslimvrouwen worden in dat soort landen heel erg onderdrukt. Ik dank Allah zeer dat wij het niet zo erg hebben, wij hebben nog het recht van vrijuit spreken dat hebben die vrouwen niet eens. Als een jongen daar word geboren is het veel belangerijker dan een meisje. Nou het is wel cultuur, maar ze zeggen wel van dit doen we in naam van de islam en dat de koran dit en dat vooschrijft.
Zieke mannen , daarzo/

Groetjes.

31-12-2002, 04:51

Citaat:
Origineel gepost door wiediewiet
Het is een feit dat veel moslim-mannen dit doen volgens de islam, zoals deze mannen in veel gevallen zeggen.
Ze hebben gelijk, de islam is niet vrouw-vriendelijk.
Een vrouw mag zelfs geslagen worden als ze niet naar haar man luisterd!

Ik vind dat iedere man die een vrouw slaat, om welke reden dan ook, terplekke gestraft moet worden... laten ze zijn xxx er maar afhakken, dat verdienen zulke mannen.
Als er één geloof vrouw-vriendelijk is dan is het de islam.
Bij mijn weten is de edele koran het enigste boek van Allah swt waarin staat dat de vrouw gelijk is aan de man.

Als we het over het slaan van een vrouw hebben neem dan het voorbeeld van onze profeet saws, lees erover en informeer je goed voordat je zomaar uitlatingen doet die niet terecht zijn.

Fey

31-12-2002, 13:17

Citaat:
Origineel gepost door sweetyfeyrouz
Als er één geloof vrouw-vriendelijk is dan is het de islam.
Bij mijn weten is de edele koran het enigste boek van Allah swt waarin staat dat de vrouw gelijk is aan de man.

Als we het over het slaan van een vrouw hebben neem dan het voorbeeld van onze profeet saws, lees erover en informeer je goed voordat je zomaar uitlatingen doet die niet terecht zijn.

Fey
Volgens mij ben je gelijk als je dezelfde of vergelijkbare rechten & plichten hebt. Nou kan jij wel stellen dat de Islam man en vrouw als gelijken behandelt, maar noem me eens een paar rechten die de vrouw wel heeft, maar de man niet? Wederom, andersom is niet zo`n probleem......

(zoals ik al eerder zei hoeft de Islam helemaal niet vrouwonvriendelijk te zijn!.....Maar zolang de Islamleer voornamelijk door mannen wordt gedomineerd, zal er volgens mij niet gek veel veranderen)

31-12-2002, 13:36
tijn
je weet niet waarover je praat

31-12-2002, 14:38

Citaat:
Origineel gepost door souadaaaaaa
tijn
je weet niet waarover je praat
Leg het me maar eens uit als je `t zelf zo goed weet! Of probeer eens gewoon in te gaan op wat ik hier schreef.............Een opmerking als "je weet niet waarover je praat" is een beetje slap/frustie.
Kan natuurlijk dat je het niet met me eens bent, maar leg dan ook uit waarom......(ja, wel inhoudelijk dit keer ).

20-04-2014, 23:46
moslima's worden helemaal niet onderdrukt, hoe gaat het met jou ?