Bekijk volle/desktop versie : Hoe actief ben/was jij de laatste 4 weken van de zwangerschap?



Pagina's : [1] 2

02-02-2011, 18:34
Is het meer thuis zitten en afwachten? Of lekker bezig blijven tot je uitgeput op de bank ploft?

Ik heb altijd zoveel voor de planning staan, maar ik merk dat ik het niet meer kan bijhouden. Als ik bijv. ga schoonmaken heb ik rust pauzes nodig. Plan ik een dagje weg, moet het met de auto.

Heb vaak ook geen zin om de deur uit te gaan.

Kort samengevat, ik ben een luie tante geworden.

02-02-2011, 18:57


Pfff hier nog een luie tante
Zit het liefst de hele dag thuis op de bank of in me bed
Alleen helaaas met een peuter thuis krijg je niet altijd de kans om te relaxen.

02-02-2011, 19:00
ik was actief dat ik naar de stad ben gaan lopen haha

02-02-2011, 19:04
poh ik weet niet, kan urenlang in de stad rondlopen nog, maar schoonmaak zit ik niet zo op te wachten hehe,


als het leuk is dan kan ik het nog veel en lang doen

02-02-2011, 19:04


Ik ben de laatste dagen ook echt meer thuis. Ik verveel me dood, wil zo graag bezig zijn of iets leuk doen. Maar die stap naar buiten, daar ben ik echt te lui voor. Ben snel moe, vaak plassen. Das geen pretje als je buiten loopt.

Maar ik ga toch proberen bezig te zijn, anders gaat de tijd alleen maar langzamer.

02-02-2011, 19:17
Ik merk dat schoonmaken een drama is,ik hou niet van halve werk.
Als het aan mij lag wil ik liever in 1 keer de douche,wc enz doen...
Maar dat kan nu niet,als ik bezig ben of ik ga last krijgen van me spataders of last van me schaambot elke keer is er iets...
En als ik de hele dag ga luieren,dan gaat het goed maar ik slaap dan in de nacht ook echt lekker door...
Maar als ik ga schoonmaken,dan slaap ik zo slecht heb erg veel pijn maar ja hoe je het ook doet,het is niet goed...
dus ik doe gewoon me schoonmaak,wil dat me huis wel schoon is als ik ben bevallen
Maar mijn man helpt me ook hoor alhamdoelilah met de zware dingen,stofzuigen enz...

02-02-2011, 19:21

Citaat door AlmostHisWife:
Ik ben de laatste dagen ook echt meer thuis. Ik verveel me dood, wil zo graag bezig zijn of iets leuk doen. Maar die stap naar buiten, daar ben ik echt te lui voor. Ben snel moe, vaak plassen. Das geen pretje als je buiten loopt.

Maar ik ga toch proberen bezig te zijn, anders gaat de tijd alleen maar langzamer.



Same,en weet je wat grappig is he zodra ik op visite ben bij iemand loop ik de hele tijd te gapen en kan ik me houding niet vinden.
En dan kom ik t huis aan ben ik klaar wakker...

02-02-2011, 19:22
Oké, ik ben dus niet de enige!

Ik heb trouwens een voorbeeld; Vandaag wou ik nog extra corrigerende slips kopen. Ik ben toen even gaan liggen dutten, eenmaal wakker had ik nergens meer zin in

Ik heb het dus weer uitgesteld voor morgen.

02-02-2011, 19:23

Citaat door studente87:
Oké, ik ben dus niet de enige!

Ik heb trouwens een voorbeeld; Vandaag wou ik nog extra corrigerende slips kopen. Ik ben toen even gaan liggen dutten, eenmaal wakker had ik nergens meer zin in

Ik heb het dus weer uitgesteld voor morgen.



whahahah zo herkenbaar meid...
In de nacht alles plannen en de volgende dag doe je walou

02-02-2011, 19:34
hebben jullie dat ook als je dweilt/borstelt of stofzuigt dat je linkerheup dan zo'n pijn doet?

02-02-2011, 20:04

Citaat door Saloua:
whahahah zo herkenbaar meid...
In de nacht alles plannen en de volgende dag doe je walou


Ja, precies! Aan de ene kant leer ik het thuis zitten wel aan. Straks als we zijn bevallen zullen we toch wat vaker thuis zitten. Maar aan de andere kant, moet ik juist nu nog profiteren van het feit dat ik op elk moment nog even weg kan.


Citaat door Islaamkledij:
hebben jullie dat ook als je dweilt/borstelt of stofzuigt dat je linkerheup dan zo'n pijn doet?


Ik heb daar geen last van. Ik had wel een tijd last van mijn ribben bij het stofzuigen. Deed ongeloofelijk veel pijn.

02-02-2011, 20:56

Citaat door Islaamkledij:
hebben jullie dat ook als je dweilt/borstelt of stofzuigt dat je linkerheup dan zo'n pijn doet?


Ik heb daar wel last van maar dan aan de binnenkant ik had het vandaag gevraagd aan de vk en ze zei dat het kwam omdat de baby nu steeds meer naar beneden gaat.

02-02-2011, 21:08


Ik was enorm sloom geworden op het laatst. Ik bleef wel bezig (in het huishouden) maar voor mn gevoel was ik uuuuuuuuuuuuren bezig en dan zag je nog geen resultaat. Zo frustrerend gewoon. En ik raakte ook steeds de draad kwijt waar ik mee bezig was. Had geen concentratie meer.

Na de bevalling blijft dat trouwens nog wel even. Want een baby en die gebroken nachten vreet ook energie. En ik heb nog lang last gehad van dat concentratieverlies.

02-02-2011, 22:10
Ik heb nog gewerkt tot een week voor mijn keizersnede!
Die laatste week zijn we thuis van slaapkamer veranderd. Dus alles uit de kasten halen, de kasten uiteen halen, het bed, commode etc etc. Dan hebben we onze oude slaapkamer geschilderd voor de baby en zijn meubeltjes ook in mekaar gezet. Dan alles nog wegsteken in de kasten en commode .
De dag voor de keizersnede heb ik dan echt nix gedaan. GEwoon ganse dag gezeten. Wel even naa rmijn ouders geweest, maar geen inspanningen meer gedaan

02-02-2011, 22:41
Ik doe alleen waar ik zin in heb.. Het is echt niet met opzet, maar als ik t huishouden moet doen word ik moe.. Bijvoorbeeld ook tijdens het winkelen, wanneer mijn man wil kijken voor iets (nadat we uren voor mij en/of de baby gekeken hebben). Haha, dus meer psychisch.
Verder blijf ik wel veel thuis, maar da's sowieso, tis niet dat ik afspraken afzeg ofzo, heb er gewoon geen

Pagina's : [1] 2