Bekijk volle/desktop versie : Eetbaar rijstpapier



02-02-2011, 16:56
Salaam dames,

Wie heeft wel eens eetbaar rijstpapier(pakketje) bereid?
Waar halen jullie die rijstpapier en komen ze uit de diepvries of liggen ze buiten de diepvries?
En hoe worden ze gehanteerd? zijn ze makkelijk in gebruik?


02-02-2011, 21:43


om eerlijk te zijn is dit het eerste keer dat ik het lees, dat er rijstpapier bestaat.. haha voor wat worden ze gebruikt eigenlijk???....

02-02-2011, 23:04
Je bedoelt die rijstpapier waar ze die doorzichtige loempia's mee maken of niet?





Ze zijn wel makkelijk en lekker voor in de zomer

02-02-2011, 23:59
bij Tokooooooo

03-02-2011, 10:30



Citaat door Big_Yema:
Je bedoelt die rijstpapier waar ze die doorzichtige loempia's mee maken of niet?





Ze zijn wel makkelijk en lekker voor in de zomer



Ja inderdaad kun je dat ook vullen met warme dingen?

03-02-2011, 10:31

Citaat door -kiki-:
bij Tokooooooo



Salaam dame

Heb je hier recepten van? gebruik je wel eens?

Liggen die dingen in de vriezer of gewoon buiten de vriezer aangezien ze net plastick hard zijn. En zijn ze moeilijk in gebruik?

03-02-2011, 10:32

Citaat door soennia_19:
om eerlijk te zijn is dit het eerste keer dat ik het lees, dat er rijstpapier bestaat.. haha voor wat worden ze gebruikt eigenlijk???....



Is soort plastickachtige vel, hard, maar als je in water weekt worden ze zacht en kun je soort loempiaatjes/pakketjes van maken.

03-02-2011, 10:49

Citaat door Sharifa__:
Ja inderdaad kun je dat ook vullen met warme dingen?



Nou lauw warm zou nog kunne, maar warm warm nee dat niet.
Zorg er wel voor dat je de vulling goed uitlekt.
Je kan ze oprollen en zo eten, maar je kan ze ook frituren.
En zorg dat je de loempia;s niet rolt op een witte achtergrond anders kan je ze niet meer zien.
Ze zijn echt makkelijk in gebruik en liggen buiten de vriezer.

03-02-2011, 10:59

Citaat door Big_Yema:
Nou lauw warm zou nog kunne, maar warm warm nee dat niet.
Zorg er wel voor dat je de vulling goed uitlekt.
Je kan ze oprollen en zo eten, maar je kan ze ook frituren.
Oh en de bladeren niet te lang laten weken een paar seconden maar.
En zorg dat je de loempia;s niet rolt op een witte achtergrond anders kan je ze niet meer zien.
Ze liggen buiten de vriezer.


Barakalahofik voor je reactie sweety

Oke dus de vulling moet eerst afgekoeld zijn bedoel je? want ik had ook ergens gelezen dat je ze kunt stomen ook of frituren inderdaad. Met dat frituren kun je dan ook gewoon loempiavulling gebruiken?
Wat gebruik jij erin? ik zou zoiets mee willen nemen voor maghrib ook omdat we daar geen loempiavellen hebben en ook geen bladerdeeg of filodeeg (filodeeg evt op bestelling). Erg handig, soukran

03-02-2011, 11:10

Citaat door Sharifa__:
Barakalahofik voor je reactie sweety

Oke dus de vulling moet eerst afgekoeld zijn bedoel je? want ik had ook ergens gelezen dat je ze kunt stomen ook of frituren inderdaad. Met dat frituren kun je dan ook gewoon loempiavulling gebruiken?
Wat gebruik jij erin? ik zou zoiets mee willen nemen voor maghrib ook omdat we daar geen loempiavellen hebben en ook geen bladerdeeg of filodeeg (filodeeg evt op bestelling). Erg handig, soukran


Ik stoom ze meestal in de zomer zo jammie
Als je ze wilt bakken zou ik 2 vellen gebruiken ze zijn namelijk heel dun.
Natuurlijk kan je ook loempia vulling gebruiken
Ik gebruik uien, 1 rode paprika, 1 groene paprika, 1 hete peper, wortel, spitskool(hoeft niet), taugé (hoeft niet ik gebruik taugé alleen als mijn broertje bij mij komt), kipfilet of garnalen, kruiden en natuurlijk kosbar en m3adnoes.


Ik neem ze ook altijd mee naar marokko erg handig

03-02-2011, 11:46

Citaat door Big_Yema:
Ik stoom ze meestal in de zomer zo jammie
Als je ze wilt bakken zou ik 2 vellen gebruiken ze zijn namelijk heel dun.
Natuurlijk kan je ook loempia vulling gebruiken
Ik gebruik uien, 1 rode paprika, 1 groene paprika, 1 hete peper, wortel, spitskool(hoeft niet), taugé (hoeft niet ik gebruik taugé alleen als mijn broertje bij mij komt), kipfilet of garnalen, kruiden en natuurlijk kosbar en m3adnoes.


Ik neem ze ook altijd mee naar marokko erg handig


Super

Hoe lang zijn ze nog houdbaar na opening? zijn ze dan maar beperkt houdbaar?

03-02-2011, 14:32
He meid,

Hoe maak je het dan precies?? De inhoud net als loempia inhoud?? En dan vullen en dichtplakken met?? Dan stomen??

Vertel vertel..

Alvast bedankt groetjes




Citaat door Big_Yema:
Ik stoom ze meestal in de zomer zo jammie
Als je ze wilt bakken zou ik 2 vellen gebruiken ze zijn namelijk heel dun.
Natuurlijk kan je ook loempia vulling gebruiken
Ik gebruik uien, 1 rode paprika, 1 groene paprika, 1 hete peper, wortel, spitskool(hoeft niet), taugé (hoeft niet ik gebruik taugé alleen als mijn broertje bij mij komt), kipfilet of garnalen, kruiden en natuurlijk kosbar en m3adnoes.


Ik neem ze ook altijd mee naar marokko erg handig

08-02-2011, 19:34


Dames jullie kunnen ze gewoon kopen in de toko.
Als er wat overblijft van de zak kan je ze gewoon weer opbergen.

Je maakt het net als loempia's, alleen snijd ik de groenten en kipfilet dan in julienne dus in dunne reepjes, maar nog lekkerder is met garnalen
En de groenten moeten beetgaar zijn dus niet slap.
Als je ze gaat stomen hoef je ze niet dicht te plakken allen even vastmaken met een tandenstokertje.
Als je ze gaat frituren even licht dicht plakken met een eitje.