Bekijk volle/desktop versie : Kitten gezocht!



01-02-2011, 16:53
Hai dames en heren,

Ik weet niet zo goed waar ik deze topic kan plaatsen, dus probeer ik het hier. Ik ben al een tijdje opzoek naar een kitten. Ik heb het ook geprobeerd op marktplaats, maar ook daar is het lastig om een kitten te krijgen.

Dus hierbij doe ik mijn oproepje voor een kitten van ongeveer 6 a 7 weken. Ik vind kleur niet echt van belang, zolang het maar een gezonde kitten is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Liefs,

Imatawen.

01-02-2011, 19:11



Citaat door Imatawen_:
Hai dames en heren,

Ik weet niet zo goed waar ik deze topic kan plaatsen, dus probeer ik het hier. Ik ben al een tijdje opzoek naar een kitten. Ik heb het ook geprobeerd op marktplaats, maar ook daar is het lastig om een kitten te krijgen.

Dus hierbij doe ik mijn oproepje voor een kitten van ongeveer 6 a 7 weken. Ik vind kleur niet echt van belang, zolang het maar een gezonde kitten is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Liefs,

Imatawen.




Assalamu alaikum,


Probeer het eens via deze link : http://www.dierenasiels.com/
Je kan op kittens zoeken uit heel Nederland en België!
Veel succes meis!


Wa alaikum assalam

01-02-2011, 19:18

Citaat door Arab-ELLA:
Assalamu alaikum,


Probeer het eens via deze link : http://www.dierenasiels.com/
Je kan op kittens zoeken uit heel Nederland en België!
Veel succes meis!


Wa alaikum assalam


Dankjewel.

Vaak zijn die katten heel duur wegens chipping, inenting en opvang etc.
Het liefst zou ik graag een kitten van een jongere leeftijd willen wegens het
opgroeien ermee.

Maar toch bedankt voor jouw hulp!

01-02-2011, 19:26

Citaat door Imatawen_:
Dankjewel.

Vaak zijn die katten heel duur wegens chipping, inenting en opvang etc.
Het liefst zou ik graag een kitten van een jongere leeftijd willen wegens het
opgroeien ermee.

Maar toch bedankt voor jouw hulp!



Graag gedaan meis! Misschien kun je bij borden met aangeboden/gevraagd kijken die hangen bij supermarkten en bibliotheken veelal bij de ingang. Probeer het daar eens! Veel succes!

01-02-2011, 22:11


Ben ook op zoek naar een kitten, maar heb begrepen dat ik tot maart/april/mei moet wachten, want dan beginnen de nestjes te komen.

We moeten nog even geduld hebben.......

Succes

02-02-2011, 16:59

Citaat door Imatawen_:
Hai dames en heren,

Ik weet niet zo goed waar ik deze topic kan plaatsen, dus probeer ik het hier. Ik ben al een tijdje opzoek naar een kitten. Ik heb het ook geprobeerd op marktplaats, maar ook daar is het lastig om een kitten te krijgen.

Dus hierbij doe ik mijn oproepje voor een kitten van ongeveer 6 a 7 weken. Ik vind kleur niet echt van belang, zolang het maar een gezonde kitten is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Liefs,

Imatawen.



een kitten mag eigelijk pas naar 9weken bij de moeder weg! kijk op internet voor meer info voordat je er een aanschaft groetjes

02-02-2011, 17:28

Citaat door MoslimaWorld:
kijk op marktplaats.nl vaak geven mensen ze gratis

Het is in de Islam níet toegestaan om een kitten gratis te krijgen of weg te geven. Heeft te maken met de tijd van slavernij.

02-02-2011, 17:55
Ter info voor de geïnteresseerden:



Keeping cats


Is it permissible to have a CAT in the house according to Islam and its teachings ?.


Praise be to Allaah.

Firstly:

It is permissible to keep cats in the house, and there is nothing wrong with that because cats are not harmful or naajis (impure).

With regard to cats not being harmful, no one disputes that, rather they are useful because they eat snakes, rats bugs and other things that may be in the house or yard.

With regard to cats not being naajis, this is known from the hadeeth of Kabshah bint Ka’b ibn Maalik, who said that Abu Qutaadah – her husband's father – entered upon her and she poured water for him to do wudoo’, and a cat came to drink from it, so he tipped the vessel for it to drink. Kabshah said: “He saw me looking at him and said, “Do you find it strange, O daughter of my brother?’ I said, ‘Yes.’ He said, ‘The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said, “They (cats) are not naajis, rather they are of those who go around amongst you.”’”

(Narrated by al-Tirmidhi, 92; al-Nasaa’i, 68; Abu Dawood, 75; Ibn Maajah, 367. classed as saheeh by al-Albaani. Ibn Hajar narrated in al-Talkhees that al-Bukhaari classed it as saheeh).

Secondly:

It was narrated that Ibn ‘Umar (may Allaah be pleased with him) said: The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “A woman entered Hell because of a cat which she tied up and did not feed, nor did she let it loose to feed upon the vermin of the earth.” (Narrated by al-Bukhaari, 3140; Muslim, 2242).

The vermin of the earth means insects and mice, etc.

This hadeeth does not denounce the woman for keeping a cat, but it demonstrates that the woman’s sin was in not feeding it or leaving it to eat from the vermin of the earth.

Thirdly:

The great Sahaabi Abu Hurayrah (literally “Father of the Kitten&rdquo was so called because he used to love cats and keep them. He became well known by this name and people forgot his real name, until the scholars disputed concerning his real name and there were nearly thirty different opinions as to what it was. Ibn ‘Abd al-Barr said in al-Istee’aab: “The most correct view is that his name was ‘Abd al-Rahmaan ibn Sakhr but none of them disputed that he was Abu Hurayrah.”

Fourthly:

Note: It is permissible to keep cats but it is not permissible to buy or sell them; they may be given as gifts or given away. That is because of the hadeeth of Abu’l-Zubayr who said: “I asked Jaabir about the price of dogs and cats. He said, ‘The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) forbade that.’” (Narrated by Muslim, 1569). And Allaah knows best.


Islam Q&A

02-02-2011, 17:58
Ter aanvulling:


Ruling on selling cats
What is the ruling on buying and selling cats?.


Praise be to Allaah.

The majority of scholars are of the view that it is permissible to sell cats, and some are of the view that it is haraam. The latter are of the Zaahiri madhhab and this view was also mentioned in a report from Imam Ahmad (may Allaah have mercy on him). Ibn al-Mundhir also narrated that from Abu Hurayrah (may Allaah be pleased with him).

The view that it is haraam to sell cats is the more correct view, because it is proven that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) forbade that, and there is nothing to suggest the contrary.

Muslim (1569) narrated that Abu’l-Zubayr said: I asked Jaabir about the price of dogs and cats. He said: The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) told us not to do that (i.e., sell them).

Abu Dawood (3479) and al-Tirmidhi (1279) narrated that Jaabir ibn ‘Abd-Allaah (may Allaah be pleased with him) said: The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) forbade the price of dogs and cats. Classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh Abi Dawood. Some scholars are of the view that these ahaadeeth are da’eef (weak), but their view is to be rejected.

Al-Nawawi said in al-Majmoo’ (9/269): As for what as al-Khattaabi and Ibn al-Mundhir said about the hadeeth being weak, this is a mistake on their part, because the hadeeth in Saheeh Muslim has a saheeh isnaad. End quote.

Al-Shawkaani said in Nayl al-Awtaar (6/227), refuting the majority who interpret the prohibition in the hadeeth as meaning that it is makrooh and that selling cats is not a noble attitude or sign of chivalry: It is obvious that this is understanding the prohibition in a way that is contrary to its true meaning for no reason. End quote.

Al-Bayhaqi said in al-Sunan (6/18), also refuting the majority: Some scholars have interpreted it as referring to cats that are wild and cannot be caught. Some claim that this applied at the beginning of Islam when cats were ruled to be naajis (impure), but when it was ruled that their leftover food and water are taahir (pure), it became permissible to sell them. But there is no clear evidence for either of these two views. End quote.

Ibn al-Qayyim stated that it is definitely haraam to sell them in Zaad al-Ma’aad (5/773) where he said: This was stated in a ruling (fatwa) by Abu Hurayrah (may Allaah be pleased with him) and it is the view of Tawoos, Mujaahid, Jaabir ibn Zayd and all the Zaahiri scholars, and it is one of the two views narrated from Ahmad. This is the correct view, because the ahaadeeth which state that are saheeh, and there is no evidence to the contrary, so this is the view that must be adopted. End quote.

Ibn al-Mundhir said: If it is proven that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) forbade selling them, then such sales are invalid, otherwise they are permissible. End quote from al-Majmoo’, 9/269

And it has been proven that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) forbade it, as in the hadeeth quoted above from Saheeh Muslim.

It says in Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah, 13/37:

It is not permissible to sell cats, monkeys or dogs, or any other carnivores that have fangs, because the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) forbade that and discouraged it, and because it is a waste of money, and the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) forbade wasting money.
And Allaah knows best.


Islam Q&A

02-02-2011, 19:07

Citaat door Xephos:
Het is in de Islam níet toegestaan om een kitten gratis te krijgen of weg te geven. Heeft te maken met de tijd van slavernij.

Betalen voor een kitten/kat/poes mag juist niet.


Citaat:
Ten eerste:
Het is toegestaan om katten in huis te houden en hier is niets mis mee omdat katten niet schadelijk of najis (onrein) zijn.
Dat katten onschadelijk zijn, wordt door niemand betwist, ze zijn juist nuttig omdat ze slangen, ratten, insecten en andere dingen opeten die in het huis of in de tuin zouden kunnen zijn.
Dat katten niet najis zijn, is bekend van de Hadith (overlevering) van Kabshah bin Ka’b ibn Malik die gezegd heeft dat Abu Qataadah (de vader van haar man) bij haar kwam en ze schonk water voor hem om Wudu’ (kleine wassing) te doen en een kat kwam van het water drinken dus hield hij de schaal schuin zodat de kat kon drinken. Kabshah zei: “Hij zag dat ik naar hem keek en vroeg: ‘Vind je het vreemd, O dochter van mijn broeder?’ Ik zei: ‘Ja.’ Hij zei: ‘De Boodschapper van Allah (Salla Allaho 'Alayhi Wassalam) heeft gezegd: ‘Ze (katten) zijn niet najis, ze zijn onder degenen die met jullie omgaan.’”
(Overgeleverd door al-Tirmidhi 92; al-Nasaa’i 68; Abu Dawud 75; Ibn Maajah 367. Geclassificeerd als Sahih (authentiek) door al-Albaani. Ibn Hajar heeft in al-Talkhis overgeleverd dat al-Bukhari het als Sahih heeft geclassificeerd)

Ten tweede:
Het is overgeleverd dat Ibn ‘Umar (Radiya Allaho 'Anho) heeft gezegd: “De Boodschapper van Allah (Salla Allaho 'Alayhi Wassalam) zei: ‘Een vrouw ging de Hel binnen vanwege een kat die ze vastgebonden had en niet voerde, noch liet ze hem los om zich met het ongedierte van de aarde te voeden.’”
(Overgeleverd door al-Bukhari 3140; Muslim 2242)

Het ongedierte van de aarde betekent insecten en muizen enz.
Deze Hadith bekritiseert de vrouw niet vanwege het houden van een kat maar het toont aan dat de zonde van de vrouw lag in het niet voeden van de kat en hem niet van het ongedierte van de grond laten eten.

Ten derde:
De Sahabi (metgezel) Abu Hurayrah (letterlijk “Vader van het Katje&rdquo werd zo genoemd omdat hij van katten hield en ze bij zich hield. Hij werd bekend met deze naam en mensen vergaten zijn echte naam, totdat de geleerden twistten over zijn echte naam en er bijna dertig verschillende meningen waren over wat het was. Ibn ‘Abd al-Barr heeft in al-Isti’ab gezegd: “De meest correcte mening is dat zijn naam ‘Abd al-Rahman ibn Sakhr was maar niemand van hen betwistte dat hij Abu Hurayrah was.”

Ten vierde:
Het is toegestaan om katten te houden maar het is niet toegestaan om ze te kopen of te verkopen; ze mogen als geschenken gegeven worden of weggegeven worden. Dit is vanwege de Hadith van Abu’l-Zubayr die gezegd heeft: “Ik vroeg Jabir over de prijs van honden en katten. Hij zei: ‘De Profeet (Salla Allaho 'Alayhi Wassalam) verbood dat.’” (Overgeleverd door Muslim 1569)


En Allah weet het het beste.