Bekijk volle/desktop versie : Je kind schenken aan je kinderloze zus?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

31-01-2011, 22:46
Stel je eens voor....

Je lieve zus kan geen kinderen krijgen, of haar man kan geen kinderen krijgen. Oorzaak maakt eigenlijk niet uit, ze kunnen geen kinderen krijgen. Ze hebben alle pogingen gewaagd maar het mocht niet baten.

Zou jij als zuszijnde die wel kinderen heeft een kind baren en deze aan je zus "schenken"?

Is dit een misselijkmakende gedachte? Is dit haram of is dit juist een mooi gebaar?

Ik vroeg het me gewoon af.

Als het Islamitisch toegestaan is, zou jij het dan doen voor je zus? Zou een moeder dat kunnen?

31-01-2011, 22:49


Mijn tante heeft haar derde zoon aan haar zwager en zijn vrouw gegeven. Zij waren kinderloos.

31-01-2011, 22:50
ik ken iemand die dit heeft gedaan. is niet haram zover ik weet.

Ik weet niet of ik dit zou kunnen allaho3lem lijkt me een moeilijke beslissing die je samen met je partner zult moeten nemen.

31-01-2011, 22:51
Ik denk niet dat ik het zou kunnen of willen, Allah oe a3lam.

31-01-2011, 22:54


Als draagmoeder halal zou zijn dan had ik dat wel gedaan maar mijn bloedeigen kind aan een ander geven(maakt niet uit wie het is) zou mij echt verscheuren.

Stelletjes kunnen ook adopteren..

31-01-2011, 22:54
Of het islamitsch toegestaan is Allah oe3lam!

Het is een mooi gebaar maar zou het nooit kunnen. Hoe je het went of keert, het kind zal zichzelf altijd zien als " weggedaan". Meeste geadopteerde kinderen kampen met een identiteiscrisis en gaan ook altijd opzoek naar hun biologische ouders. Hoe moet een kind zich voelen als hij is weggeven (hoe goed bedoelt ook) maar de andere zussen of broers niet.

Een verwante van mij is dit overkomen, tot de dag van vandaag heeft hij het zijn moeder niet kunnen vergeven, en een haat/liefde relatie met zijn broers en zussen.

31-01-2011, 22:55

Citaat door Experience:
Als draagmoeder halal zou zijn dan had ik dat wel gedaan maar mijn bloedeigen kind aan een ander geven(maakt niet uit wie het is) zou mij echt verscheuren.

Stelletjes kunnen ook adopteren..

Als draagmoeder geef je toch ook je bloedeigen kind weg???

31-01-2011, 22:57

Citaat door narces:
Of het islamitsch toegestaan is Allah oe3lam!

Het is een mooi gebaar maar zou het nooit kunnen. Hoe je het went of keert, het kind zal zichzelf altijd zien als " weggedaan". Meeste geadopteerde kinderen kampen met een identiteiscrisis en gaan ook altijd opzoek naar hun biologische ouders. Hoe moet een kind zich voelen als hij is weggeven (hoe goed bedoelt ook) maar de andere zussen of broers niet.

Een verwante van mij is dit overkomen, tot de dag van vandaag heeft hij het zijn moeder niet kunnen vergeven, en een haat/liefde relatie met zijn broers en zussen.

Ja als je zoiets hebt in je omgeving is het moeilijk.

Zijn haatrelatie met zijn broers en zussen hangt ook af van de opvoeding denk ik hoor.

31-01-2011, 22:57

Citaat door BruidjeToBe:
Stel je eens voor....

Je lieve zus kan geen kinderen krijgen, of haar man kan geen kinderen krijgen. Oorzaak maakt eigenlijk niet uit, ze kunnen geen kinderen krijgen. Ze hebben alle pogingen gewaagd maar het mocht niet baten.

Zou jij als zuszijnde die wel kinderen heeft een kind baren en deze aan je zus "schenken"?

Is dit een misselijkmakende gedachte? Is dit haram of is dit juist een mooi gebaar?

Ik vroeg het me gewoon af.

Als het Islamitisch toegestaan is, zou jij het dan doen voor je zus? Zou een moeder dat kunnen?


Het is Islamitisch gezien niet toegestaan. Daarnaast geloof ik dat er een reden is dat Allah swt haar geen kinderen schenkt. Alles gebeurt met een reden he.

Op de Als-vraag ga ik niet in.

31-01-2011, 22:59
Lief gebaar denk alleen dat het moeilijk is er gaat door je hoofd moet ik zeggen dat ik haar tante ben etc etc lijkt me moeilijk geestelijk

31-01-2011, 22:59

Citaat door BruidjeToBe:
Als draagmoeder geef je toch ook je bloedeigen kind weg???

Nee, dan word het eitje van de vrouw en het zaad van de man samen gedaan en dan groeit het kindje in jou buik.

Sommige vrouwen kunnen bijvoorbeeld een kind niet voldragen en dan word voor zo'n optie gekozen.

Als ik het zo goed uitleg..

31-01-2011, 23:00

Citaat door EBW:
Het is Islamitisch gezien niet toegestaan. Daarnaast geloof ik dat er een reden is dat Allah swt haar geen kinderen schenkt. Alles gebeurt met een reden he.

Op de Als-vraag ga ik niet in.

Heb je een bewijs? Fatwa?

Als het niet toegestaan is dan houdt het op uiteraard.

31-01-2011, 23:01


Nee, zou ik niet kunnen..

31-01-2011, 23:02

Citaat door BruidjeToBe:
Als draagmoeder geef je toch ook je bloedeigen kind weg???


Idd, als het je eigen eicel betreft......maar volgens mij kan er ook een bevrucht eicel ingeplant worden.

Maar volgens mij is het islamitisch niet verantwoord, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Ik zou het niet kunnen, helaas.

31-01-2011, 23:03
Er zijn toch zat kinderen zonder vader en moeder?
Waarom zorgen ze niet voor 1 van die kinderen. En je krijgt er een enorme beloning voor van Allaah sub7anuhu wa ta3alah. Een weeskind.

Probleem opgelost.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7