Bekijk volle/desktop versie : Financieen



Pagina's : [1] 2

31-01-2011, 13:45
Hoe hebben je man en jij de financieen geregeld.

Ik betaal eigenlijk alleen de (kleine) boodschappen doordeweeks en het internet.

Ik koop wel allerlei kleine dingetjes voor het huis.

31-01-2011, 13:50


Bij ons een gaos, hij betaalt alles eigenlijk. Ik zit in de ziektewet en dat is onze wekelijkse zakgeld zeg maar. Ik doe de financien trouwens.

31-01-2011, 13:51
Mijn man betaalt alle vaste lasten. Ik kleding, kleine dingen voor het huis, verzorgingsspullen voor ons alle 3 en kleine boodschapjes.

Als ik inshAllah een vaste baan heb wil ik het zo laten, alleen meer sparen voor ons drieetjes inshAllah.

31-01-2011, 14:01
Doen jullie ook aan een stiekeme spaarpot?

Ik hoor zelfs mijn Surinaamse en Nederlandse collega's daar over

31-01-2011, 14:03



Citaat door Classy-:
Mijn man betaalt alle vaste lasten. Ik kleding, kleine dingen voor het huis, verzorgingsspullen voor ons alle 3 en kleine boodschapjes.

Als ik inshAllah een vaste baan heb wil ik het zo laten, alleen meer sparen voor ons drieetjes inshAllah.

Gefeliciteerd met je baby

31-01-2011, 14:03
Mijn man zorgt voor het gezin qua financieen.

31-01-2011, 14:06
Hij betaalt (bijna) alles. Heb wel een spaarpotje, maar niet stiekem!

31-01-2011, 14:34

Citaat door Zina_TangaOuiia:
Hij betaalt (bijna) alles. Heb wel een spaarpotje, maar niet stiekem!

Werk je wel?

31-01-2011, 14:38
van mijn inkomen betalen we alles. zijn pas proberen we zo min mogelijk aan te raken. hij is voltijd student en heeft een klein baantje. dat geld potten we op voor vakantie en andere extra's.

ik doe ook de administratie van het huis.

31-01-2011, 14:42
Fatna, dan ben jij degene met hoofdinkomen?

Bij mij is mn man degene die het meest verdient.

Hiervoor kreeg ik nog studiefinanciering maar dat is ook opgehouden helaas.

Ik zat er aan te denken om even te stoppen met werken en me te concentreren op mijn studie. Maar dat maakt me heel afhankelijk en daar heb ik niet zo'n zin in.

31-01-2011, 14:45
onze beide inkomen komt op 1 rekening en daarvan betalen we alles van. Ik heb een andere rekening waar maandelijk een bedrag ernaar toe gaat en het is niet stiekem hij weet ervan.
ik doe de administratie thuis.

31-01-2011, 14:52

Citaat door Audrina_:
Werk je wel?

Ja, ik werk wel....

31-01-2011, 15:04



Citaat door Audrina_:
Fatna, dan ben jij degene met hoofdinkomen?

Bij mij is mn man degene die het meest verdient.

Hiervoor kreeg ik nog studiefinanciering maar dat is ook opgehouden helaas.

Ik zat er aan te denken om even te stoppen met werken en me te concentreren op mijn studie. Maar dat maakt me heel afhankelijk en daar heb ik niet zo'n zin in.


Wat is hier zo erg aan? In de islam is de man ten alle tijden verantwoordelijke voor het onderhoud van zijn vrouw en kinderen, dus ik begrijp niet waarom je je dan schaamt..

31-01-2011, 15:13

Citaat door Morrocan_sugar:
[/B]

Wat is hier zo erg aan? In de islam is de man ten alle tijden verantwoordelijke voor het onderhoud van zijn vrouw en kinderen, dus ik begrijp niet waarom je je dan schaamt..

Het is niet zozeer schaamte.
Het gaat er om dat ik me elke keer schuldig voel als ik kleding of "onbenullige" dingen voor mezelf koop.

31-01-2011, 15:15
We hebben gewoon een gedeelde rekening waar we allebei de helft van salaris op storten en alle gezamelijke uitgaven mee betalen + spaarrekening waar we vast bedrag per maand op gooien. Rest is eigen geld en de keus voor deze methode is samen bepaald omdat we allebei evenveel verdienen

Pagina's : [1] 2