Bekijk volle/desktop versie : Opstand in Yemen laait op !



Pagina's : [1] 2

29-01-2011, 21:15
Dozens of activists calling for the ouster of Ali Abdullah Saleh, Yemen's president, have clashed with government supporters in Sanaa, the country's capital.

Plainclothes police also attacked the demonstrators, who marched to the Egyptian embassy in Sanaa on Saturday chanting "Ali, leave leave" and "Tunisia left, Egypt after it and Yemen in the coming future".

The chants were referring to the ouster of Zine El Abidine Ben Ali in Tunisia early this month and to continuing demonstrations against Hosni Mubarak, the president of Egypt.

No casualties have been reported in the Yemen clashes.

Tawakel Karman, a female activist who has led several protests in Sanaa during the past week, said that a member of the security forces in civilian clothes tried to attack her with a dagger and a shoe but was stopped by other protesters.

"We will continue until the fall of Ali Abdullah Saleh's regime," said Karman, who was granted parole on Monday after being held over her role in earlier protests calling for political change in Yemen.

"We have the Southern Movement in the south, the (Shia) Huthi rebels in the north, and parliamentary opposition," all of which are calling for political change, Karman said.

Yemen, one of the poorest countries in the Arab world, faces a growing al-Qaeda threat, a separatist movement in the south and a sporadic rebellion by Zaidi Shia rebels in the north.

bron: http://english.aljazeera.net/news/middleeast/2011/01/2011129112626339573.html

29-01-2011, 21:16


Laat al die landen maar in op stand komen.
Marokko lekker safe , we blijve styge!

29-01-2011, 21:20

Citaat door Ibahez:
Laat al die landen maar in op stand komen.
Marokko lekker safe , we blijve styge!

Marokko verschilt in niets van deze landen. Een corrupte dictator aan de macht. Een enorm verschil tussen arm en rijk. Geen toekomstperspectief voor de jongeren. Vroeg of laat komen de Marokkanen ook in opstand.
Marokko is een erfstuk geworden van een poppenkast familie.

29-01-2011, 21:22
yeman al shahaama!!

29-01-2011, 21:29



Citaat door tweetiee:
Marokko verschilt in niets van deze landen. Een corrupte dictator aan de macht. Een enorm verschil tussen arm en rijk. Geen toekomstperspectief voor de jongeren. Vroeg of laat komen de Marokkanen ook in opstand.
Marokko is een erfstuk geworden van een poppenkast familie.



ik zie anders geen mo-6 in je ot, heb je dat bewust gedaan?

29-01-2011, 21:30

Citaat door tweetiee:
Marokko verschilt in niets van deze landen. Een corrupte dictator aan de macht. Een enorm verschil tussen arm en rijk. Geen toekomstperspectief voor de jongeren. Vroeg of laat komen de Marokkanen ook in opstand.
Marokko is een erfstuk geworden van een poppenkast familie.


Zou NL dan ook troepen sturen om de Marokkaanse bevolking te helpen?
Want wij zijn toch best wel een hulpvaardig volkje he.
NL heeft een grotere binding met Marokko dan met Afghanistan, en als je ziet wat we daar allemaal voor over hebben, dan kunnen we Marokko natuurlijk nooit in de steek laten

29-01-2011, 21:32
Is de mensheid nu pas wakker ofzo.

29-01-2011, 21:33

Citaat door HINDUSTAN:
Zou NL dan ook troepen sturen om de Marokkaanse bevolking te helpen?
Want wij zijn toch best wel een hulpvaardig volkje he.
NL heeft een grotere binding met Marokko dan met Afghanistan, en als je ziet wat we daar allemaal voor over hebben, dan kunnen we Marokko natuurlijk nooit in de steek laten


Jij bent een roetmop. Wat klets je?

29-01-2011, 21:35
Wow, Jemen ook al. Ik vraag me af wat er met Jemen gebeurt als die leider daar verdreven wordt. Volgens mij dondert dat land als een kaartenhuis in elkaar.

29-01-2011, 21:35
Woohoo, van Marokko tot Pakistan, kill those bastards all of them

29-01-2011, 21:36

Citaat door jimmy_page:
Wow, Jemen ook al. Ik vraag me af wat er met Jemen gebeurt als die leider daar verdreven wordt. Volgens mij dondert dat land als een kaartenhuis in elkaar.

dat zou je wel willen he.

29-01-2011, 21:36

Citaat door vishaakje:
Jij bent een roetmop. Wat klets je?


Ik ben een HINDU, visgraatje.
Jij komt uit Afrika, dus als er iemand aanspraak maakt op de titel 'roetmop', ben jij het zelf

29-01-2011, 21:36



Citaat door tweetiee:
Marokko verschilt in niets van deze landen. Een corrupte dictator aan de macht. Een enorm verschil tussen arm en rijk. Geen toekomstperspectief voor de jongeren. Vroeg of laat komen de Marokkanen ook in opstand.
Marokko is een erfstuk geworden van een poppenkast familie.



Waar blijft een foto van mo-6 in je ondertekening? Of ben je daar te laf voor?

29-01-2011, 22:06

Citaat door fanta_light:
ik zie anders geen mo-6 in je ot, heb je dat bewust gedaan?




Citaat door Maroc_Tresure:
Waar blijft een foto van mo-6 in je ondertekening? Of ben je daar te laf voor?



Willen jullie hem in een Marokkaanse gevangenis zien oule

29-01-2011, 22:07

Citaat door JuztMe1:
dat zou je wel willen he.

Ik zie natuurlijk het liefst een seculiere democratie ontstaan. Dat moet je toch wel weten na zoveel posts.

Maar Jemen is een failed state. Waarschijnlijk breekt daar echt totale anarchie uit als het zittende bewind wordt verjaagd.

Pagina's : [1] 2