Bekijk volle/desktop versie : Wie wil mij helpen met de islam..



28-01-2011, 15:48
Hoi mensen, Salam Oua3alaikom.

Ik zou zo graag iemand willen hebben en kennen die mij graag met de islam helpt..ik woon in Amsterdam west en woon alleen en kan heel goed koran reciteren maar heb een duw nodig.

Ik voel ook dat het NU tijd is geworden om op te staan...en niet uit te stellen.

Kan iemand mij adviseren, steunen, begeleiden of helpen? Dat wardeer ik enorm.

Ik ben ook bereid om naar moskeeen te gaan als iemand mij daarom vraagt, ik wil gewoon hulp


Moge Allah De Allemachtige degene hiervoor belonen met het paradijs inchaALLAH.

Djzak Allahu Gairan

28-01-2011, 15:50


Ik heb geen familie op die ik kan rekenen met de islam..eerlijk is eerlijk...niemand doet er wat mee

28-01-2011, 16:01
Wa alaykum as-Salaam wa rahmatuAllah,

Allereerst is het fijn om te lezen dat je ambities voor het Goede sterk aanwezig zijn, en Inshaa'Allah besef je ook dat slechts weinig daar over mee kunnen praten. Allah Ta'aala zegt:

al-'Ankabuut;

69.En zij, die naar Ons streven, - Wij zullen hen zeker op Onze wegen leiden. Voorwaar, Allah is met hen die goed doen.

Nu is het de kunst om deze bereidheid en die (onwrikbare) ambities om te zetten in daden die je uiteindelijk dichter bij de Heer der Werelden brengen, en dat is niet mogelijk voordat je kennis vergaart over de manier HOE je deze omzetting het beste kunt uitvoeren. En zoals wij weten, halen wij de kennis m.b.t. religieuze zaken uit niets minder dan de Quran, de Sunnah en overleveringen van de Vrome Voorgangers die dit op hun beurt op de beste manier in praktijk hebben gebracht.

En om jou een duwtje in de rug te geven, haal ik een paar praktische middelen aan, om de omzetting -van goede intentie naar goede daad- te doen slagen. Allereerst is het belangrijk om te weten dat iemands omgeving veel impact heeft op een persoon: ben je dagelijks te vinden met roddelende kakeltantes? Dan wordt je een roddelaar, enzovoort. Vandaar dat wij dienen op te passen voor WIE wij als vrienden nemen, de Profeet sallah oe’alaihi wa sallam zei: Een persoon is op de Deen van zijn vriend. Allah ta’aala zegt:

Al-Kahf;

28. Blijf bij degenen die hun Heer 's morgens en 's avonds aanroepen en die Zijn welbehagen zoeken en laat uw ogen niet van hen afdwalen door het zoeken van de praal dezer wereld en gehoorzaam niet aan hem, wiens hart Wij achteloos hebben gemaakt voor de gedachte aan Ons, noch degene die zijn begeerte volgt en wiens geval het ergste is.

Al-Forqaan;

28. O. wee! Had ik nooit zo iemand als vriend genomen.

En zo zijn er nog meer ayaat en ahaadith waarin Allah en Zijn Boodschapper ons waarschuwen voor het nemen van verkeerde vrienden, dit omdat het veel invloed heeft op een persoon, is het niet positief dan is het wel negatief.

Wat verder helpt, bij deze 'omzetting' is het zoveel mogelijk verrichten van goede daden, al is het maar een papiertje oprapen van de grond met de zuivere intentie om Dichter bij de Allah te komen. Dit zorgt ervoor dat Imaan stijgt en slechte daden worden omgezet in goede daden. Allah ta’aala zegt o.a. hierover:

Hoed;

114. Houd het gebed aan de twee uitersten van de dag en gedurende de eerste uren van de nacht. Voorzeker, goede werken verdrijven kwade werken. Dit is een aanmaning voor degenen die er lering uit trekken.

Als laatst, alhoewel er veel meer zijn, adviseer ik jou om niet te wanhopen aan de Rechtvaardigheid en Barmhartigheid van Allah, en keer op keer je berouw te vernieuwen. Allah Ta’aala zegt in de Edele Quraan:

Az-Zumaar;

53. Zeg: "O mijn dienaren die tegen u zelf buitensporig zijt geweest, wanhoopt niet aan de barmhartigheid van Allah, voorzeker Allah vergeeft alle zonden, waarlijk, Hij is de Vergevensgezinde, de Genadevolle.

En in Hadith Qudsi:

Op gezag van Aboe Hurairah(moge Allah tevreden met hem zijn), van de Profeet(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen), van onder de zaken die hij van zijn Heer(de Almachtige, de Verhevene) heeft overgeleverd, waarover hij zei:

“Een dienaar (van Allah) beging een zonde en zei: “O Allah vergeef mij mijn zonde.” En Hij (de Verheerlijkte en Verhevene) zei: “Mijn dienaar heeft een zonde begaan en weet dat hij een Heer heeft Die de zonde vergeeft en ze bestraft.” Toen zondigde hij opnieuw en zei: “O Heer vergeef mij mijn zonde.” En Hij (de Verheerlijkte en Verhevene) zei: “Mijn dienaar heeft een zonde begaan en weet dat hij een Heer heeft Die de zonde vergeeft en ze bestraft.” Toen zondigde hij opnieuw en zei: “O Heer vergeef mij mijn zonde.” En Hij (de Verheerlijkte en Verhevene) [71] zei: “Mijn dienaar heeft een zonde begaan en weet dat hij een Heer heeft Die de zonde vergeeft en ze bestraft. Doe wat je wilt, want Ik heb je vergeven.”

Dit is overgeleverd door Moeslim (ook door Al-Boechari. An-Nasa’i en Ibn Maja)

Wij vragen Allah om jou en ons standvastig te maken op Zijn Weg, en ons weg te houden van ongehoorzaamheid en dwaling!

Wa salaam.

28-01-2011, 16:03

Vraag: Wat is uw advies aan jongeren die beginnen te praktiseren?

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Profeet, diens familie en metgezellen.

Mijn advies richting de jongeren die op het punt staan het rechte Pad te gaan bewandelen is allereerst dat zij Allah, de Verhevene, onophoudelijk vragen om hen met standvastigheid te begunstigen.

Ten tweede dienen zij het reciteren van de Koran te vermeerderen en deze tegelijkertijd ook te overpeinzen. Dit omdat het reciteren van de Koran een grote impact heeft op het hart, met name wanneer dit gepaard gaat met het overpeinzen ervan.

Als derde dient het gehoorzamen van Allah hartstochtelijk te worden voortgezet. Men dient hierin niet te verslappen of gemakzuchtig te worden. Het is ons bekend dat de Profeet (vrede zij met hem) toevlucht bij Allah heeft gezocht tegen onmacht en gemakzucht.

Als vierde dient hij gedreven op zoek te gaan naar een gezelschap van vrome mensen en verre te blijven van slecht gezelschap.

Ten vijfde adviseer ik hen dat wanneer de gedachten ‘de hoop is ver te zoeken en de weg is nog lang’ oprijzen, zij zichzelf berispen en onverzettelijk standvastig houden. Wetende dat het Paradijs omgeven is door lasten en de Hel omgeven is door lusten.

Als zesde dient hij op afstand te blijven van verderfzaaiers, zelfs als dit slaat op oude vrienden. Dit omdat slechte vrienden een effect op hem kunnen hebben, vandaar dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Het voorbeeld van een slechte vriend is als dat van een ijzersmid, of hij verbrandt jouw kleding of hij laat een akelige geur op jou achter.”(al-Boecharie en Moeslim)

Sheich Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien
(Fataawaa Kibaar cOelamaa al-Oemmah, blz. 1121)

28-01-2011, 16:04



Citaat door Koning-1:
Wa alaykum as-Salaam wa rahmatuAllah,

Allereerst is het fijn om te lezen dat je ambities voor het Goede sterk aanwezig zijn, en Inshaa'Allah besef je ook dat slechts weinig daar over mee kunnen praten. Allah Ta'aala zegt:

al-'Ankabuut;

69.En zij, die naar Ons streven, - Wij zullen hen zeker op Onze wegen leiden. Voorwaar, Allah is met hen die goed doen.

Nu is het de kunst om deze bereidheid en die (onwrikbare) ambities om te zetten in daden die je uiteindelijk dichter bij de Heer der Werelden brengen, en dat is niet mogelijk voordat je kennis vergaart over de manier HOE je deze omzetting het beste kunt uitvoeren. En zoals wij weten, halen wij de kennis m.b.t. religieuze zaken uit niets minder dan de Quran, de Sunnah en overleveringen van de Vrome Voorgangers die dit op hun beurt op de beste manier in praktijk hebben gebracht.

En om jou een duwtje in de rug te geven, haal ik een paar praktische middelen aan, om de omzetting -van goede intentie naar goede daad- te doen slagen. Allereerst is het belangrijk om te weten dat iemands omgeving veel impact heeft op een persoon: ben je dagelijks te vinden met roddelende kakeltantes? Dan wordt je een roddelaar, enzovoort. Vandaar dat wij dienen op te passen voor WIE wij als vrienden nemen, de Profeet sallah oe’alaihi wa sallam zei: Een persoon is op de Deen van zijn vriend. Allah ta’aala zegt:

Al-Kahf;

28. Blijf bij degenen die hun Heer 's morgens en 's avonds aanroepen en die Zijn welbehagen zoeken en laat uw ogen niet van hen afdwalen door het zoeken van de praal dezer wereld en gehoorzaam niet aan hem, wiens hart Wij achteloos hebben gemaakt voor de gedachte aan Ons, noch degene die zijn begeerte volgt en wiens geval het ergste is.

Al-Forqaan;

28. O. wee! Had ik nooit zo iemand als vriend genomen.

En zo zijn er nog meer ayaat en ahaadith waarin Allah en Zijn Boodschapper ons waarschuwen voor het nemen van verkeerde vrienden, dit omdat het veel invloed heeft op een persoon, is het niet positief dan is het wel negatief.

Wat verder helpt, bij deze 'omzetting' is het zoveel mogelijk verrichten van goede daden, al is het maar een papiertje oprapen van de grond met de zuivere intentie om Dichter bij de Allah te komen. Dit zorgt ervoor dat Imaan stijgt en slechte daden worden omgezet in goede daden. Allah ta’aala zegt o.a. hierover:

Hoed;

114. Houd het gebed aan de twee uitersten van de dag en gedurende de eerste uren van de nacht. Voorzeker, goede werken verdrijven kwade werken. Dit is een aanmaning voor degenen die er lering uit trekken.

Als laatst, alhoewel er veel meer zijn, adviseer ik jou om niet te wanhopen aan de Rechtvaardigheid en Barmhartigheid van Allah, en keer op keer je berouw te vernieuwen. Allah Ta’aala zegt in de Edele Quraan:

Az-Zumaar;

53. Zeg: "O mijn dienaren die tegen u zelf buitensporig zijt geweest, wanhoopt niet aan de barmhartigheid van Allah, voorzeker Allah vergeeft alle zonden, waarlijk, Hij is de Vergevensgezinde, de Genadevolle.

En in Hadith Qudsi:

Op gezag van Aboe Hurairah(moge Allah tevreden met hem zijn), van de Profeet(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen), van onder de zaken die hij van zijn Heer(de Almachtige, de Verhevene) heeft overgeleverd, waarover hij zei:

“Een dienaar (van Allah) beging een zonde en zei: “O Allah vergeef mij mijn zonde.” En Hij (de Verheerlijkte en Verhevene) zei: “Mijn dienaar heeft een zonde begaan en weet dat hij een Heer heeft Die de zonde vergeeft en ze bestraft.” Toen zondigde hij opnieuw en zei: “O Heer vergeef mij mijn zonde.” En Hij (de Verheerlijkte en Verhevene) zei: “Mijn dienaar heeft een zonde begaan en weet dat hij een Heer heeft Die de zonde vergeeft en ze bestraft.” Toen zondigde hij opnieuw en zei: “O Heer vergeef mij mijn zonde.” En Hij (de Verheerlijkte en Verhevene) [71] zei: “Mijn dienaar heeft een zonde begaan en weet dat hij een Heer heeft Die de zonde vergeeft en ze bestraft. Doe wat je wilt, want Ik heb je vergeven.”

Dit is overgeleverd door Moeslim (ook door Al-Boechari. An-Nasa’i en Ibn Maja)

Wij vragen Allah om jou en ons standvastig te maken op Zijn Weg, en ons weg te houden van ongehoorzaamheid en dwaling!

Wa salaam.

Dank je wel beste broeder, echt bedankt voor jou moeite.

28-01-2011, 16:21

Citaat door Hadj-Samad:
Dank je wel beste broeder, echt bedankt voor jou moeite.


Mashalah dat jij je wil gaan verdiepen in de islam. Je zit al op de goede weg. Je kan nederlands lezen en tegenwoordig heb je heel veel boeken over de islam die veel kennis daarover kan geven. Ik zou zeggen koop boeken en zoek vrienden die zich daarmee bezig houden.

28-01-2011, 16:30

Citaat door SerieuzeMoslima:
MashaAllah, ik hoop dat er broeders zijn die jou een handje gaan helpen.
We zijn allemaal begonnen zoals jij nu hier begint 'het besef dat je wil veranderen, maar tegelijkertijd dat andere gevoel dat je overmant omdat je bang bent dat je het allemaal niet gaat kun,en'.
Maar weet dat Allah SWT jou zal helpen als je moeite doet.

Dit las ik net, en inshaAllah zal het een herinnering voor jou en ons allen zijn.

Bid voordat er voor jou gebeden wordt:

Wat als de dood vanavond bij je aanklopt? Wat zal jij antwoorden? Ik ben er nog niet klaar voor? Angst zal je doen verstijven. Tranen stromen zonder enig geluid over je wangen. En binnenin schreeuwt er een stemmetje: Had ik dit en dat nog maar gedaan. Maar je beseft: Het is te laat.Wat heb je meegenomen in je reiskoffer? Welke goede daden heb jij meegenomen, en welke slechte? Oh wee, als de slechte overheersen. Dan wordt je in je graf gelegd. Je hoort de mensen bovenaan de graf praten, huilen. Wat zullen ze over je zeggen? Hoe jammer het is dat je zo slecht bezig was op dit wereldse leven? En toch hoor je ze de du3ae verrichten voor jou. Je wilt schreeuwen maar je kan niet. Je kunt je niet bewegen. Ya Allah! Geef me nog 1 kans, ik zal dan alleen maar goede daden verrichten, ik zal dan bidden. Ik zal dan mijn ouders gehoorzamen. Ik zal dan dit en dat doen, geef me toch 1 kans. Dan komt er abrupt een eind aan je geschreeuw, want wat je dan zult zien is met geen pen te beschrijven.

Salam oua3alaikom zuster...met de bovenste begin van je tekst daar heb je echt gelijk in, dat is mijn probleem nu.

28-01-2011, 16:31

Citaat door hessen007:
Mashalah dat jij je wil gaan verdiepen in de islam. Je zit al op de goede weg. Je kan nederlands lezen en tegenwoordig heb je heel veel boeken over de islam die veel kennis daarover kan geven. Ik zou zeggen koop boeken en zoek vrienden die zich daarmee bezig houden.

Ik heb boeken beste broeder, maar niet de kracht

28-01-2011, 16:55
Vraag:
Ik proef de zoetheid van het geloof niet. Kunt u mij hieromtrent een baatvol advies geven? Moge Allah u met het goede belonen.

Antwoord:
Alle lof zij Allah.

Ik adviseer je de Koran veelvuldig te reciteren, naar de recitatie ervan te luisteren en de betekenis van wat je leest en hoort te overpeinzen. Vraag de mensen van kennis in jouw land over hetgeen je niet begrijpt of neem contact op met de andere geleerden van Ahl us-Soennah.

Als je een Tafsier (Koranexegese) gebruikt bij wat je leest, dan zal dit je helpen de betekenis te overpeinzen. Eén van de beste en meest beknopte Tafsier is “Tafsier as-Sacdiy” van Imam as-Sacdiy (moge Allah hem genadig zijn).

Je dient Allah veelvuldig te gedenken (Dhikr) middels de Adhkaar die overgeleverd zijn in de authentieke Soennah. Voorbeelden hiervan zijn het zeggen van “Laa ilaaha illAllaah” (Er is geen god die het recht heeft aanbeden te worden behalve Allah), “SoebhaanAllaah wal-Hamdoelillaah wa laa ilaaha illAllaah wAllaahoe akbar” (Geprezen is Allah, alle lof zij Allah, er is geen god die het recht heeft aanbeden te worden behalve Allah en Allah is Groot) en ga zo maar door. Zie ondermeer “al-Adhkaar” van Imam an-Nawawi en andere soortgelijke boeken.

Het gedenken van Allah doet het geloof toenemen en brengt rust in het hart. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“(Zij zijn) degenen die gelovigen zijn en wiens harten tot rust komen door het gedenken van Allah. Weet: door het gedenken van Allah komen de harten tot rust.”(Soerat ar-Racd: 28)

Onderhoud regelmatig het gebed, vast en neem alle zuilen van de Islam in acht. Hoop tegelijkertijd op de Genade van Allah. Stel je vertrouwen in Allah in al je zaken. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“Voorwaar de gelovigen zijn slechts degenen wiens harten sidderen wanneer Allah wordt genoemd en wanneer Zijn verzen aan hen worden voorgedragen; hun geloof neemt dan toe en op hun Heer hebben zij hun vertrouwen gesteld. Zij die het gebed onderhouden en die bijdragen geven van de voorzieningen die Wij hun hebben geschonken. Zij zijn degenen die de ware gelovigen zijn, voor hen zijn er rangen bij hun Heer en vergeving en een edele voorziening.”(Soerat al-Anfaal: 2-4)

Het geloof neemt toe als Allah wordt gehoorzaamd en neemt af als men Hem ongehoorzaam is. Blijf dus datgene doen dat Allah heeft bevolen, zoals het onderhouden van de vijf dagelijkse gebeden in de moskee en het gewillig betalen van de Zakaat om jezelf te reinigen van zonden en als een daad van genade jegens de armen en behoeftigen.

Vergezel je van goede en deugdzame mensen. Dit zodat zij jou kunnen helpen in het toepassen van de Islamitische wetgeving en je kunnen leiden naar datgene dat je geluk zal brengen in deze wereld en het Hiernamaals.

Blijf weg van de mensen van innovatie en zonden, als zij erop uit zijn jou te beïnvloeden en jouw standvastigheid willen verzwakken.

Verricht vele vrijwillige daden en keer je berouwvol tot Allah en vraag Zijn Leiding.

Als je deze zaken uitvoert, dan zal Allah je geloof doen toenemen en je helpen datgene in te halen aan goede daden die je gemist hebt en je standvastig maken in het vasthouden aan de Islam.

(Fataawaa al-Ladjnat ud-Daa’imah, boekdeel 3, blz. 187)

28-01-2011, 17:20
upper je bent op de goede weg broeder!
Moge Allah Ta3ala je leiden naar het Paradijs
ameen!

28-01-2011, 18:12

Citaat door xmoslimaa:
upper je bent op de goede weg broeder!
Moge Allah Ta3ala je leiden naar het Paradijs
ameen!

Als dat zo was zuster....dan kon ik het zelf niet geloven