Bekijk volle/desktop versie : Marokkaans-Nederlandse journalisten geronseld door Marokkaanse overheid



Pagina's : [1] 2

27-01-2011, 18:37
Volgens SMDN wil de Marokkaanse overheid journalisten in het buitenland binden aan haar diplomatieke agenda.

De Stem van Marokkaanse Democraten in Nederland (SMDN) beschikt over concrete aanwijzingen dat de Marokkaanse overheid, via de Raad van Marokkanen in het Buitenland, Marokkaans-Nederlandse journalisten actief en selectief heeft uitgenodigd voor deelname aan een conferentie van 4 tot 6 februari in Casablanca. Dit gebeurt op kosten van de Marokkaanse overheid. SMDN waarschuwt voor deze toenadering en beschouwt deze als de zoveelste uiting van de toenemende staatsbemoeienis van de Marokkaanse overheid met Marokkaanse Nederlanders.

Met de bijeenkomst wil de Marokkaanse overheid journalisten in het buitenland proberen te binden aan haar diplomatieke agenda. Hiermee wil zij, via journalisten van Nederlandse mediaorganisaties, invloed uitoefenen op berichtgeving en opinievorming rondom gevoelige en omstreden issues zoals het conflict in Westelijk Sahara, mensenrechtensituaties etc.…

Eerder is al gebleken hoe ver de lange arm van Rabat reikt. In de afgelopen periode waren we getuige van situaties waar sommige personen, bewust en onbewust, betrokken zijn geweest bij verschillende activiteiten van de Marokkaanse overheid. Subsidies aan culturele en religieuze instellingen; facilitering van bijeenkomsten in Marokko die door jongeren, vrouwen, politici, imams en ondernemers worden bezocht e.d. zijn voorbeelden hiervan. In dit verband lijkt het beïnvloedingscircuit te zijn verplaatst van Europa/Nederland naar Marokko.

SMDN doet een moreel appel op de uitgenodigde journalisten om afstand te nemen van deze overheidsavances en zich als een ware beoefenaar van een vrij beroep op te stellen. Hun kritische en objectieve geest mag niet verleidt worden voor enge belangen van welk land dan ook. Sterker nog, de journalisten in kwestie zouden meer solidariteit tonen wanneer hun collega's in Marokko beperkt worden om hun vak op een vrije manier te kunnen uitoefenen.

27-01-2011, 18:50


''Subsidies aan culturele en religieuze instellingen; facilitering van bijeenkomsten in Marokko die door jongeren, vrouwen, politici, imams en ondernemers worden bezocht e.d. zijn voorbeelden hiervan. In dit verband lijkt het beïnvloedingscircuit te zijn verplaatst van Europa/Nederland naar Marokko. ''

Aldus Marokko.nl die mede door subsidie ontstaan is.

27-01-2011, 19:26
Ik vond dit zo vreemd van een lokale partij:

http://www.pvd-eenheid.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=98vde-hekelt-standpunt-nederland-inzake-west-sahara&catid=1:latest-news&Itemid=37

27-01-2011, 19:32
Daar is helemaal niets mis mee, zolang als de journalisten niet gedwongen worden.

27-01-2011, 19:35


Kan een Marokkaanse organisatie of persoon succesvol zijn op eigen kracht en eigen prestaties?

27-01-2011, 19:37
Wat Is Geronsold.... Geronsod.... Gersondold..... Gerondsolds...
Geronseld

27-01-2011, 20:08
Oprotten, kut overheid! Kamer vragen?

27-01-2011, 21:21
Het mes snijdt aan twee kanten, wie is de SMDN? Hebben zij ooit wat gedaan voor de Marokkaanse Nederlanders?

Laat die journalisten maar genieten van hun snoepreisjes...als je denkt dat ze gelijk beinvloed worden dan heb je wel een lage dunk over ze.

27-01-2011, 21:25
readactie marokko.nl voed de Hetze tegen de Marokkanen in NL door zogenaamd "nieuws" te plaatsen om het nederlandse volk nog meer te bang te maken en te ontvreemden van de Marokkanen en dit allemaal zonder geldige bron vermelding

als ik moderator was had ik dit stukje verwijderd

27-01-2011, 21:29
En nu is de gedachte dat dit alleen door Marokko gebeurt?
sorry hoor, maar dit is al eeuwen het geval! Diverse landen doen dit en hebben een verborgen agenda.

27-01-2011, 21:40

Citaat door underkuffar:
readactie marokko.nl voed de Hetze tegen de Marokkanen in NL door zogenaamd "nieuws" te plaatsen om het nederlandse volk nog meer te bang te maken en te ontvreemden van de Marokkanen en dit allemaal zonder geldige bron vermelding

als ik moderator was had ik dit stukje verwijderd


1. Doe wat aan je zins-indeling.
2. Laat het denken over aan een moderator.
3. Waarom heb jij altijd van die vreemde, rare, debiele opmerkingen?

27-01-2011, 21:57
WAt doet wilders steeds in israel ???? heeft hij zich niet in NL te bemoeien. Of mAg ongestoord doorgaan maar marokko mag zijn eigen mensen nie helpen Alsof de nederlandse nieuws neutraal is kwa nieuws altijd dikke koppen over moslim en marokkane duS fuck die SMDN

Mazzel


28-01-2011, 00:04


wie geeft mij groen??

28-01-2011, 00:05
geef mij groen.

28-01-2011, 00:36
Big deal!! Pisrael en de Jankees hebben hele Nederlandse media in handen. Wat een gezeur.

Pagina's : [1] 2