Bekijk volle/desktop versie : kindje van bijna 7 maanden slaapt niet door



Pagina's : [1] 2 3

26-01-2011, 19:38
nou jullie lezen het al ik raak er echt zo gestrest door hij slaapt nog steeds niet door hij krijgt al fruit en groente hapje en hij gaat om 22.00 uur naar bed dan moet ik om de 10 min opstaan voor ze speentje die tig keer valt uit ze mondje ik wordt gewoon van het heen en weer lopen ik weet echt niet wat ik moet doen hij wordt zo vaak huilend in de nacht wakker en als ik hem dan flesje geef is hij voor max 2 uuetjes zoet de meeste kindertjes slapen door maar bij hem moet ik er zeker 8 of 9 keer uit soms meer en ik ben er nu wel klaar mee is al zo lang aan de gang me nachtrust is helemaal verstoort wie heeft er tips hij krijgt ook pap van in ze melk voor het slapen maar dat helpt ook niet en zijn middagdustjes duren maximaal 30 min voordat ik zit is hij alweer wakker help mij au b met een wondertip

26-01-2011, 19:45


Drinkt hij overdag wel genoeg? Water of diksap? Mijn dochter had dat namelijk ook een tijdje maar toen hoorde ik dat als je kindje flesvoeding krijgt hij 150 ml. extra vocht nodig heeft naast de flesjes melk. En omdat ik dat niet wist aangezien ik altijd borstvoeding gaf en ze dan geen extra vocht nodig hebben werd mijn dochtertje 's nachts vaak wakker en dan gaf ik maar een flesje, en daardoor had ze even geen dorst maar 2 uur later werd ze weer wakker. Dus misschien word hij wel wakker van de dorst. Of misschien heeft hij last van doorkomende tandjes? Dan raad ik je aan Dentinox te halen dat is mijn wondermiddel! Veeeeel succes ermee en raak niet te gefrustreerd want dat voelen die kleintjes ook snel aan. En ik weet dat dat moeilijkis als je niet aan slapen toe komt maar probeer je dan te bedenken dat het maar een fase is.

26-01-2011, 19:50
hij krijgt af en toe wel water maar nog geen diksap dit is al vanaf 4 maanden zo

26-01-2011, 21:10
Geef hem sochtens melk 7 scheppen pap. en daarna later 1 boterham, en daarna fruit/ en wat te drinken. en daarna groenten en weer een beetje drinken. en dan fles melk..

Ik denk dat het ook door die speen komt die steeds uit zijn mond valt..

26-01-2011, 21:15


Ik heb met alle 3 mijn kids meer als een jaar gezeten..pffffffffff om de 3 uur kwamen ze standaard echt vreselijk!En nu deze kleine slaapt al door sinds paar weken.echt zo vreemd had et nooit verwacht hamdoelillah ben echt blij mee xxxxxx

26-01-2011, 21:19
toen mijn tweede kind 11 maanden was en nog steeds snachts wakker werd voor een voeding, terwijl hamdolilah hij een gezond volle baby was en voldoende voeding kreeg overdag en in de avond. Heb ik de beslissing genomen om hem te laten huilen, na 2 dagen hielp het en sliep ie eindelijk door. Ik dacht toen, je bent oud genoeg nu en kan best 8 uurtjes zonder voeding.

26-01-2011, 21:40
die van mij slaapt al vanaf 10 weken, hij krijgt zijn laatste fles om 20,00 uur
hij is nu 10 maanden, en kan je zoontje zelf zijn speen niet in zijn mond stoppen, dat doet die van mij wel namelijk als zijn speentje uit zijn mondje valt, mijn zoon krijgt verder s`nachts geen voeding,mischien moet je hem eens wat langer laten huilen in zijn bed, dan begrijpt hij ook dat je niet komt nu,

26-01-2011, 21:44
Wat dat speentje betreft, die mag wel weg. Ben je ook van dat gezeur af. Vanaf zes maanden hebben ze geen extra zuigbehoefte meer en is de fopspeen ook niet nodig. Dat scheelt je iig het extra opstaan om zijn speen erin te doen. Misschien gewoon meelaten eten met de mamita Vanaf die leeftijd ongeveer mogen ze toch wel met de pot mee-eten toch?

26-01-2011, 21:58
Ja maar soms helpt de speen ook niet hij blijft huilen soms drinken hij 200 2x per nacht ik heb hem we'll eens laten door huilen maar dat is te vermoeiend en. Ik moet ook rekening houden met de buren

26-01-2011, 22:03
Heeft ie gedronken verschoond en heb je m geknuffeld,als die dan nog [B]huilt,[B]gewoon laten huilen!
Neem er een week de tijd voor,dit moet je ook overdag doen voor de dutjes.[/B][/B]

26-01-2011, 22:04

Citaat door majdouline83:
Ja maar soms helpt de speen ook niet hij blijft huilen soms drinken hij 200 2x per nacht ik heb hem we'll eens laten door huilen maar dat is te vermoeiend en. Ik moet ook rekening houden met de buren



Leg aan je buren uit dat je bezig bent je zoontje te leren doorslapen,daar zullen ze zeker begrip voor hebben.Sterkte!

26-01-2011, 22:12
Vervelend seg ; is er geen mogelykheid u kindje eerst de speen af te leren? krygt u babytje genoeg voeding?

myn dochter huilde vroeger ook altyd voor het slapen gaan ; ik controleerde echt alles ; flesje gaf ik meer dan ze zeiden by het cb (me dochter kreeg echt honger) ; fruit & groentenpap gaf ik ook tot ze zelf aangaf genoeg te hebben & voor het slapen gaan zekers een nieuwe luier & zorgen dat de kamer warm genoeg is ; als de verwarming laag stond kon ze ook echt niet slapen (snot snot neusje etc.)

in het begin in bed leggen ; dekentje ; knuffeltje kus & deur op een kier (zodat enkel het licht van de gang beetje zichtbaar is) ze bleef dan wel huilen maar gewoon laten huilen kan geen kwaad

na een week deed ze dat niet meer

nu is ze 1jaar & 4 maand & hoogstens zeurt ze eventjes maar ze slaapt gelyk alhamdoulilah ; vasthouden aan je routine ; vooral by bedtyd

bv: flesje geven ; luiers wisselen ; tanden poetsen ; pyama aan ; in bed ; dekentje ; knuffeltje & deur op een kier zonder wat te zeggen

ik hoop inchallah dat het je lukt want op zo een manier geraak je overvemoeit & je kindje ook

26-01-2011, 22:14


Kinderen leren veel sneller dan je denkt hoor. Een of twee nachtjes huilen en hij geeft het op. Het is gewoon een wedstrijd, hij blijft huilen omdat hij weet dat je toch op staat en het zijn zin geeft. Na een of twee nachtjes is het wel duidelijk dat er niemand meer komt en staakt hij zijn pogingen. En blijft onthouden dat jij altijd de baas bent. Je moet als ouder je kind niet de macht geven, dat is niet goed voor het kind en het breekt jou als ouder zelf ook op. Even laten huilen en daarna de rest van je leven de vruchten ervan plukken.

26-01-2011, 22:35
Laten huilen.

Laat je baby een beetje uit de pot mee eten. Geef hem voldoende tussendoortjes. Voor het slapen gaan misschien nog een rijstwafel/baby koekje. En dan;

Enige advies en beste advies die ik je kan geven als ik zo je reactie lees. Geef speen alleen wanneer hij in bedje gaat en als hij in slaap valt, laat hem huilen wanneer hij weer speen wilt. Geef het een week de tijd, blijf consequent (het is erg zwaar je kind te horen huilen, spreek uit ervaring). Eerste drie dagen zijn het zwaarst, maar je zult zien dat er verschil in komt. Misschien zelfs al na 1e dag Allahu a3lam.
Je kunt daarna beginnen met het af leren van de speen, door hem te laten huilen als hij in bedje gaat. Geef het weer en week en het zal zijn alsof hij hem nooit had. Maar alleen als je consequent blijft.
Wat betreft dutje, pak hem niet gelijk op als hij wakker wordt. Laat hem even nog huilen. Dat had mijn eerste altijd, hele korte dutjes. Maar als ik hem liet huilen, viel hij weer in slaap.
Mijn tweede sliep dutje wel goed, maar 's nachts ook een ramp. Na hem ook te hebben laten huilen, slaapt hij nu wel door Alhamdulilah. Volgende stap voor mij is flesje voor slapen gaan afleren, maar daar begin ik later mee. Hij is nog jong.

Laat je niet gek maken door verhalen van anderen. Sommige kinderen slapen sneller door dan de andere. Uiteindelijk zal het wel lukken, maar wees consequent.

26-01-2011, 22:43
Douchen helpt helaas ook niet

Pagina's : [1] 2 3