Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Veel afgevallen en borstlift?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

25-01-2011, 21:38
Is het haram of je borsten te liften? Mijn zusje is 35 kilo kwijtgeraakt en haar boobs hangen hierdoor. Haar tepels zijn ook verzakt. Ik was echt geschrokken toen ik het zag, want ze had hiervoor altijd stevige borsten. Sinds ze dik is geworden zijn haar borsten een beetje gaan hangen en de tepel zit gewoon echt laag, dus niet zoals wij dat hebben ietsje boven, maar echt beneden.

Ze vroeg mij uit te zoeken of het haram was om de borsten te liften.

Ik weet niet zeker of het haram is, maar je verandert er toch niets mee? Je borsten worden alleen teruggetrokken naar hun oorspronkelijke staat. En haar tepel gaat dan ook naar zijn oorspronkelijke staat.

Ze zit hier heel erg mee. Ik ben al trots dat ze over haar depressie heen is en veel is afgevallen. Maar goed ik weet dus niet of het haram is. Wie heeft hier bewijs over?

25-01-2011, 21:40


allahoe3lem denk dat je t beter aan een deskundige kan vragen (Imam)

25-01-2011, 21:42
Echt goed dat ze dit heeft gedaan!

27-01-2011, 00:37
hoe heeft ze dit gedaan zit ook in de zelfd situati's alleen dan met mijn overtollige buik van de zwangerschappen hangt over mijn ding en ben nog steeds dik

27-01-2011, 01:09


zo kunnen alle zwangere vrouwen ook een buikcorrectie nemen

ze doet het om er weer mooi uit te zien, wat hangt zorgt toch niet voor pijn ofzo? Ik denk dat je na de bekende weg vraagt...Maar je kan het altijd proberen, wie weet kan het wel

27-01-2011, 01:25
Is haram, want een vriendin van mij wou het ook doen, en vroeg het aan geleerde niet persoonlijk maar via tussenpersoon natuurlijk

en hij zei dat het haram is, die gaf haar stukje van soera waar het erop staat als bewijs dat het niet toegestaan is

27-01-2011, 01:37
je kan borstspier oefeningen doen waardoor ze gelift worden.

27-01-2011, 02:12
Als zij niet gelukkig is zou ik het als ik haar was gewoon doen.
Je man moet je toch ook nog aantrekkelijk vinden, wat als hy je niet meer mooi vindt, omdat alles hangt en niet op ze plek zit.

Wie weet is er een uitzondering. \

27-01-2011, 08:16
Ik zou het navragen aan een geleerde, maar als er geen medische noodzaak by is
Dan zou het vast en zeker weten niet mogen.

Want hoeveel vrouwen hebben hang borsten? De een door teveel borstvoeding
En de ander zoals je zus door te zyn afgevallen, is en blijft een cosmetische ingreep


Als dit echt mag en kan, dan zou ik ook wel het en en ander willen veranderen

27-01-2011, 09:03
allahoe a3lem ,je zou het aan een betrouwbare geleerde moeten vragen ,mensen roepen hier haram ,maar in sommige gevallen is correctie halal hoor.

27-01-2011, 09:21

Citaat door Watermannetje:
Als zij niet gelukkig is zou ik het als ik haar was gewoon doen.
Je man moet je toch ook nog aantrekkelijk vinden, wat als hy je niet meer mooi vindt, omdat alles hangt en niet op ze plek zit.

Wie weet is er een uitzondering. \








ook al is het haram? oke...misschien heb je wel gelijk...hier zal ze wel gelukkig zijn maar youm alagira zal het heel anders zijn.
Natuurlijk is het haram en dat weet iedereen, hiervoor heb je geen Imaam nodig:

دلت النصوص على تحريم تغيير خلق الله ، والإخبار بأن ذلك من أوامر الشيطان التي يضل بها الإنسان ، كما قال تعالى : ( وَإِنْ يَدْعُونَ إِلَّا شَيْطَانًا مَرِيدًا . لَعَنَهُ اللَّهُ وَقَالَ لَأَتَّخِذَنَّ مِنْ عِبَادِكَ نَصِيبًا مَفْرُوضًا . وَلَأُضِلَّنَّهُمْ وَلَأُمَنِّيَنَّهُمْ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذَانَ الْأَنْعَامِ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ وَمَنْ يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِيًّا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُبِينًا ) النساء/117، 118 .

27-01-2011, 09:21

Citaat door karawiyaa:
allahoe a3lem ,je zou het aan een betrouwbare geleerde moeten vragen ,mensen roepen hier haram ,maar in sommige gevallen is correctie halal hoor.








Noem 1 voorbeeld waar het halal is?

27-01-2011, 09:28


nog een bewijs!



وعن عَبْدِ اللَّهِ بن مسعود رضي الله عنه قَالَ : ( لَعَنَ اللَّهُ الْوَاشِمَاتِ وَالْمُوتَشِمَاتِ وَالْمُتَنَمِّصَاتِ وَالْمُتَفَلِّجَاتِ لِلْحُسْنِ ، الْمُغَيِّرَاتِ خَلْقَ اللَّهِ فَبَلَغَ ذَلِكَ امْرَأَةً مِنْ بَنِي أَسَدٍ يُقَالُ لَهَا أُمُّ يَعْقُوبَ ، فَجَاءَتْ فَقَالَتْ : إِنَّهُ بَلَغَنِي عَنْكَ أَنَّكَ لَعَنْتَ كَيْتَ وَكَيْتَ ، فَقَالَ : وَمَا لِي أَلْعَنُ مَنْ لَعَنَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّم َ) رواه البخاري (4886) ومسلم (2125) .

27-01-2011, 09:32

Citaat door hitarous112:
nog een bewijs!



وعن عَبْدِ اللَّهِ بن مسعود رضي الله عنه قَالَ : ( لَعَنَ اللَّهُ الْوَاشِمَاتِ وَالْمُوتَشِمَاتِ وَالْمُتَنَمِّصَاتِ وَالْمُتَفَلِّجَاتِ لِلْحُسْنِ ، الْمُغَيِّرَاتِ خَلْقَ اللَّهِ فَبَلَغَ ذَلِكَ امْرَأَةً مِنْ بَنِي أَسَدٍ يُقَالُ لَهَا أُمُّ يَعْقُوبَ ، فَجَاءَتْ فَقَالَتْ : إِنَّهُ بَلَغَنِي عَنْكَ أَنَّكَ لَعَنْتَ كَيْتَ وَكَيْتَ ، فَقَالَ : وَمَا لِي أَلْعَنُ مَنْ لَعَنَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّم َ) رواه البخاري (4886) ومسلم (2125) .



Ik kan bijna geen arabisch lezen.....


Maar De 1e zin zegt al genoeg.... Ne3la Allah.....

27-01-2011, 09:35

Citaat door mmu2:
Ik kan bijna geen arabisch lezen.....


Maar De 1e zin zegt al genoeg.... Ne3la Allah.....











het is la3ana. "Allaah " swt vervloekt ieder vrouw die iets verandert aan haar uiterlijk. natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dan gaat het over lichaamsdelen die verwijderd moeten worden omdat het mediche noodzakkelijk is. het woordje liften zegt al genoeg.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6