Bekijk volle/desktop versie : Is het christendom eigenlijk een valse religie?



Pagina's : [1] 2

25-01-2011, 13:21

Citaat door Hamitus:
De Heilige Geest was nog niet bij de mensen ingedaald.

En heeft inderdaad een andere hoedanigheid dan Jezus, maar is uit het zelfde Goddelijke hout gesneden.

Jezus moest eerst gaan voordat de Heilige Geest kon indalen.

Van geen enkele profeet wordt gesproken dat die in het vlees gekomen is, behalve van Jezus de Zoon van God.

Citaat door een moslim:
De heillige geest/''De Vader''/God was altijd al met JEzus...daar door kon Jezus wonderen verichten .
Klopt,
Hij kon niets zonder de Vader, en Ik ben minder dan de Vader, zei Hij.
Jezus is de in het vlees gekomen menselijke afgeleiding van God, die niet hoogmoedig op de troon ging zitten, maar nederig op een ezeltje aan kwam zetten, en met Zijn schepping meeleeft tot het uiterste, zoals een directeur die in het arbeidsproces van zijn fabriek deelneemt, om het zo maar eens uit te drukken, om solidair met zijn werkers te zijn, om ze tot steun te zijn. Of een meester die tussen zijn kinderen gaat zitten om het voor te doen, en om met ze mee te leven, compassie te hebben met zijn pupillen.


Kijk dat Mohammed het daar niet mee eens was, kan,

maar je kan het toch niet van de duivel vinden, dat lijkt me toch een pertinente leugen.


Vervolgens kun je je afvragen waarom de Islam zo naukeurig aan de profetie van een laatste valse profeet voldoet, die zich in de tempel zou gaan zetelen, volgens Paulus en Daniel, maar die ook zou ontkennen dat Jezus Zoon van God is, volgens Johannes.



25-01-2011, 21:58


Bovendien wordt Zijn Offerande aan de mensheid ontkend.


Kortom, exact dat wat de Christen niet gelooft.

25-01-2011, 22:04
Jezus de koning der koningen

25-01-2011, 22:09

Citaat door Parelbeautyx:
Jezus de koning der koningen

Klopt.

25-01-2011, 22:18


Alles wat Jezus heeft gezegd komt nu allemaal uit. Eerlijk waar, bijna alles. De andere dingen moeten nog komen. Dat mensen na zoveel bewijzen dat Jezus bestaat, niet in hem geloven. Hij alléén kan je verlossen!

Er zijn mensen die dood zijn gegaan en weer tot leven kwamen. Allen zeggen ze dat ze de hel hebben gezien en de hemel. Jezus stond bij de hemel en niet mohammed! Jezus gaf mensen kansen om hun leven te verbeteren. Bekeerde moslims zijn bijna altijd bekeerd tot de islam doordat ze verliefd waren op iemand en zich erin gingen verdiepen of omdat ze met veel moslims omgingen en zich daardoor in islam verdiepten. Mensen dee christen werden, werden het bijna altijd omdat ze Jezus hebben gezien die hen de weg wees. Jezus is al zo lang op je deur aan het kloppen, Hij wilt dat je de deur opent voor hem.

Jezus is opgenomen in de hemel. Mohammed is gewoon gestorven en begraven. Jezus verrichte wonderen, liet mensen uit de dood opstaan, maakte de zieken weer beter, dreef demonen uit mensen. Aan Mohammed vroegen ze om een wonder, maar hij zei dat de koran al een wonder was. Mensen open je ogen. Jezus had geen vrouw noch kinderen. Mohammed had zoveel vrouwen om de islam uit te breiden en om iets anders. Jezus zei dat je iedereen lief moest hebben, zelfs je vijanden. Mohammed zei dat je de ongelovige moest doden.

25-01-2011, 22:26
ga weg man christendom word niet eens ondersteund door jesus.


1. drieenheid staat nergens in de bijbel

2.original sin staat ook nergens in de bijlbel

3. en jesus zegt ook nergens dat hij gekomen is om te sterven voor de mensen, sterker nog hij bidde of de vader hem kon redden.

25-01-2011, 22:30

Citaat door yoesoef:
ga weg man christendom word niet eens ondersteund door jesus.


1. drieenheid staat nergens in de bijbel

2.original sin staat ook nergens in de bijlbel

3. en jesus zegt ook nergens dat hij gekomen is om te sterven voor de mensen, sterker nog hij bidde of de vader hem kon redden.


Haha zo typisch he!

25-01-2011, 23:00

Citaat door Parelbeautyx:
Haha zo typisch he!
Het is hun aangeleerd om exact niet te geloven wat de christen gelooft.

25-01-2011, 23:09
Echt he, alles wat Jezus heeft gezegd heeft Mohammed andersom gemaakt.

25-01-2011, 23:15
Het geloof moet je kunnen voelen..

En de Islaam voel ik van binnen.. Het is een gevoel die ik niet kan omschrijven..

En sorry, wil niemand beledigen.. Maar ik hoef maar naar een kerk te kijken en ik krijg hoofdpijn..

Jezus is Moslim en als jullie dood gaan vragen jullie je af waar jullie al die tijd in hebben geloofd..

Want Jezus was het in iedergeval niet!

Verder respecteer ik jullie en waar jullie in geloven.. Maar jullie zullen nooit van mij te horen krijgen dat jullie in Jezus geloven of datgene waar jullie in geloven de waarheid is.. want anders zou ik liegen..

Wens jullie verder het allerbeste..

Wa Salaamu 3alaykom.

25-01-2011, 23:15

Citaat door Parelbeautyx:
Echt he, alles wat Jezus heeft gezegd heeft Mohammed andersom gemaakt.
Vergeving en vergiffenis is bij den moslim de straf die hij ontvangt, wat is vergeving dan nog waard?

in het judeochristendom is vergeving het wegschelden van de schuld die je na berouw niet meer kunt repareren, zodat je weer een nieuwe start kunt maken, inderdaad exact het tegenovergestelde.

25-01-2011, 23:18
wat is judeocrhistendom?

25-01-2011, 23:24



Citaat door Hamitus:
Vergeving en vergiffenis is bij den moslim de straf die hij ontvangt, wat is vergeving dan nog waard?

in het judeochristendom is vergeving het wegschelden van de schuld die je na berouw niet meer kunt repareren, zodat je weer een nieuwe start kunt maken, inderdaad exact het tegenovergestelde.


Inderdaad!
Broeder ik heb net wat over judeochristendom gelezen, het is toch hetzelfde als het christendom? Ik bedoel jij gelooft toch ook wat ik geloof?

25-01-2011, 23:31

Citaat door Parelbeautyx:
Inderdaad!
Broeder ik heb net wat over judeochristendom gelezen, het is toch hetzelfde als het christendom? Ik bedoel jij gelooft toch ook wat ik geloof?
Het christendom is de vervulling van het jodendom,

en het feit dat het jodendom dat niet zou erkennen is ook een uitkomst van profetie, nl de in het joodse boek [URL="http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Jesaja+53&id42=0&id18=1&pos=0&l=nl&s et=10"][COLOR="Navy"]Jesaja 53[/URL], bv, voorspelde verhaal over die geslagen man.
[/COLOR]

26-01-2011, 01:27

Citaat door Hamitus:
Vergeving en vergiffenis is bij den moslim de straf die hij ontvangt, wat is vergeving dan nog waard?

in het judeochristendom is vergeving het wegschelden van de schuld die je na berouw niet meer kunt repareren, zodat je weer een nieuwe start kunt maken, inderdaad exact het tegenovergestelde.


Haha dan heb je wel erg verkeerde bronnen.
Het is namelijk zo, dat als je de koran zou lezen, je erachter zou komen dat er tig
keer in voor komt dat Allah (subhanahu wa ta3ala) Barmhartig en Vergevingsgezind is.
En als je opzoekt wat dat nou betekent, kom je erachter dat je vergeven wordt als je vraagt om vergiffenis.

Het is zelfs zo, uit een overlevering van Mohammed (sallaAllahi 3alayhi Wasallam) te halen, dat als je echt berouw toont, al je slechte daden niet weggescholden worden, maar veranderen in goede daden.

Maarja, al die anti-Islam mensen zijn onwetend. Stap maar keer op keer weer in dezelfde voetsporen van de voorgangers.
Bereik je veel mee....

Pagina's : [1] 2