Bekijk volle/desktop versie : Verhuizen naar Belgie; vraag!



24-01-2011, 14:50
Salaam wa3alikom,

Ik heb een vraag! Ik overweeg om naar Belgie te verhuizen. Ik ben al een tijd rond aan het kijken voor werk en een woning.

Maar overal waar ik kijk voor werk vragen ze naar de Franse taal, voor de functie directiesecretaresse/managementassistente.

Callcenter hebben ze me wel aangeboden, maar dat doe ik liever niet. SNT oftewel KPN in Antwerpen.

Nu vraag ik me af, stel ik heb een woning, ik kan gaan intrekken daar. Maar ik heb nog geen baan. Kan je een bepaalde uitkering aanvragen om toch rond te kunnen komen tot je een baan hebt?

Salaam wa3alikom,
Ouafaa

24-01-2011, 16:28


NIemand die informatie kan geven?

24-01-2011, 18:17
Ga Frans leren, als je wilt kan ik je helpen.
Frans is zeer essentieel van belang in België.


24-01-2011, 18:20
Je kunt in België doppen. Dat is een soort stempel kaart en als je niet werkt krijg je alsnog uitbetaald maaaaaaaaaar dan moet je wel al een keer in België hebben gewerkt dus voor jou is dat geen optie.

Je zou het even kunnen navragen bij de gemeente daar. Maar meid schrik niet wat je daar aan zult treffen want de service die je in Nederland bent gewend zul je daar NIET krijgen haha

24-01-2011, 18:25


Ja klopt.
Ze heeft gelijk.
Maar nooit opgeven, als dit je droom is dan moet je vechten voor je bestaan!
Ik ben ook van plan om hier weg te gaan, over een paar jaar.
Maar toch heb ik liever Frankrijk.
Mensen zeggen ook dat het duur is en zulke dingen.
Maar ja ik ga het in iedergeval proberen.
Dat moet jij ook doen, ookal hebben ze een slechtere service kun je het proberen en Allah is met jou! Incha'ALLAH gaat het je lukken!


24-01-2011, 21:51

Citaat door Sou_mia2011:
Ga Frans leren, als je wilt kan ik je helpen.
Frans is zeer essentieel van belang in België.




Thanks voor je reactie meid. Ja klopt ik kan een cursus Frans nemen, alleen ik heb geen talenknobbel.

Ik heb ooit een keer Frans in mijn pakket gehad, maar heb het na bijna een jaar opgegeven omdat het een ramp was

Ik lees net jou andere reactie! Het is waar, ik wil er echt heel graag heen. Maar de taal zit me echt in de weg.

Wat knap van je dat je de stap naar Frankrijk wilt zetten. Is voor mij net te ver, zou het niet kunnen zo ver van mijn ouders

Moge Allah het je gemakkelijk maken incha'Allah

24-01-2011, 21:54
@Magrote, thanks voor je reactie meid.

Dus eigenlijk zou het voor mij helemaal geen zin hebben Ik wil hier zooo graag weg, en heb er toestemming voor gekregen vanuit thuis en dan loop je tegen andere dingen aan

Ik weet me nu echt geen raadt. Want hier in NL is het ook niet makkelijk om aan een baan te komen.

Ik zit over een maandje incha'Allah 100% voor een paar maanden thuis zonder baan en dus ZONDER inkomen!