Bekijk volle/desktop versie : gratis email voor jou!!!!!!!!!! wees er snel bij



23-01-2011, 20:27

Selaam Alekom broeders en zusters.


Inchaallah verkeren jullie in een goede situatie/gezondheid.

Hierbij heb ik samen met broeder ZmocroBoy een e-mail aangemaakt.
Jullie kunnen de e-mail toevoegen om zinvolle/waardevolle informatie te ontvangen over de Islam per e-mail.
De informatie is verschillend van tekst tot audio-video bestanden.
De e-mail is niet alleen geschikt voor de informatie.

Let Op!

Ik krijg vaak pm’s dat broeders en zusters hun hart willen luchten enof advies en hulp willen van mij, daarin zitten bijvoorbeeld ook broeders en zusters die zich op een zigzaggende pad bevinden en graag geholpen willen worden.
Ik en ZmocroBoy zijn bereidt advies te geven en een luisterende oor te zijn.
Voel jij je aangesproken of ken jij iemand die steun nodig heeft?
Aarzel dan niet, dan zou ik zeggen voeg de e-mail zo snel mogelijk toe!

Wij zien jullie e-mail, reactie’s en vragen graag tegemoet!

• We doen ons best om elke dag informatie per mail te sturen.
• We zullen inchaallah z.s.m op e-mail reageren met daarin de vragen.
• Zusters die graag met mij als zuster willen cominiceren zet bij omschrijving dat je vraag graag wilt beantwoorden door mij.
• Broeder die ook perse hun vragen aan de broeder wilt stellen zet dat ook bij de omschrijving erbij.
• Het kan zijn dat wij Online op MSN zullen staan, voor vragen/hulp krijg je dan direct een antwoord inchaallah.
• Dit doen wij met de juiste intentie inchaallah jullie ook.

De E-mail: inf-islam@live.nl

Ma3a Salama Lieferttje

( ik heb naar een aantal hier gevraagt of ze ook mee willen werken/helpen als ze bereidt zijn plaats ik hun gebruiksacounten ook daarbij
Al genoeg vrijwilligers! (alhamdoelilah)

Broeders: ZmocroBoy, tummy_yummy,

Zusters: Lieferttje, myandyou, -Dienaress


23-01-2011, 20:41


Wa3alaikoemoe salaam warahmatoellaah,

MaashaAllaah goed initiatief,
walakien wat ik me afvraag: zijn jullie wel mahaariem van elkaar?

23-01-2011, 20:45
Dat waren 2 mannen die samen op pad gingen om uit te nodigen tot de islam en vriendelijkheid...
Je kan die sitiuatie niet vergelijken met deze sitiuatie.

23-01-2011, 20:46

Citaat door -Dienaress:
Wees goed voor je medemoslim
“Haat elkaar niet en wees niet jaloers op elkaar en laat elkaar niet in de steek en, o aanbidders van Allah, wees broerders. De moslim is een broeder van zijn medemoslim. Hij dient hem geen onrecht aan te doen, hem niet teleur te stellen of op hem neer te kijken. Het leven, bezit en de eer van een moslim zijn onschendbaar voor zijn medemoslim.”

Deze hadith van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) staat vermeld in Bukharie en Muslim.


Na3am, dit geld voor de broeders onderling en zusters onderling

23-01-2011, 20:48


Vraag:

Mijn buurjongen bidt niet en ik, als vrouwzijnde, wil hem graag adviseren te beginnen met het gebed. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Vraag ontvangen op 15 maart 2004

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Beste zuster, laat dit beter over aan een man. Of stuur ons zijn adres en dan sturen wij hem wat folders met adviezen over het belang van het gebed. Pas ervoor op dat je hiermee allerlei problemen op de hals haalt en houd je slechts bezig met het verrichten van dacwah onder zusters.

En Allah weet het beter.

23-01-2011, 20:50

Citaat door -Dienaress:
Beste zuster,

Het is ook niet ter vergelijking met deze situatie. Het is slechts mijn intentie om hadith te plaatsen in deze topic

Maar alsnog bedankt voor je reactie

Salamou alaikoum warahmatulah.


Wa3alaikoemoe salaam warahmatoellaahi wabarakatouh,

Gair inshaAllaah,
maar alsnog snap ik niet dat als hij geen mahram van je is,
dat je dan met hem in samenwerking gaat..
en dit geld ook gewoon voor hem.

23-01-2011, 20:52
Vraag:

Alle lof zij Allah, Die mij heeft geleid, maar wel op een bijzondere wijze. Degene die mij heeft geleid is tevens de bron van mijn zorg. Zij was gedoemd, zoals gebruikelijk onder jongeren, mij de ondergang in te jagen. Zij was een vrouw die van mij hield, maar het betrof hier een verboden liefde. Ik heb haar leren kennen via het Internet, en ik vraag Allah mij daarvoor te vergeven. Op dit moment adviseert zij mij. Ik ben bang dat, wanneer ik haar verlaat, zij zichzelf iets aan zal doen. Daarnaast ben ik ook bang dat wanneer zij gaat trouwen en er problemen tussen haar en haar echtgenoot ontstaan, zij gaat zeggen: ‘Hij (refererend naar mij) is beter dan jou, was ik maar met hem getrouwd in plaats van met jou’.

Ik heb vaak geprobeerd haar te verlaten, maar dit lukt mij niet. Dit vanwege één ding: wij zijn verbonden met elkaar. Dit is de enige reden. Wij voelen elkaar aan en helpen elkander in rechtschapenheid en vroomheid jegens Allah. Zij gehoorzaamt mij in alles wat Allah, de Verhevene, behaagt. Ik wil met haar trouwen, maar ze is reeds verloofd met één van haar familieleden. Haar familie kan de gedachte aan een huwelijk met een vreemdeling niet verdragen. Mijn eenzaamheid groeit met mijn pogingen afstand van haar te nemen. De influisteringen van shaytaan nemen toe op momenten van eenzaamheid, waardoor de verleiding om naar haar terug te keren steeds meer groeit. Haar spreken werkt kalmerend omdat zij mij aan Allah doet gedenken. Alstublieft, help mij, moge Allah u begenadigen.


Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met de Boodschapper van Allah.

Het is niet gepast voor jou om te twijfelen als het gaat om het verlaten van deze vrouw en uit haar buurt te blijven. Het mag duidelijk zijn dat shaytaan jullie daden schoonschijnend heeft gemaakt in jullie ogen, daar hij jullie reeds in verboden zaken heeft doen vervallen en jullie dit doet voorkomen als gehoorzaamheid aan en toenadering tot Allah.

De bewoordingen die jij in jouw vraag hanteert zijn hier een bewijs van, zo gebruik je: "Hij (de Verhevene) heeft mij geleid.", "Ze adviseert mij.", "Ze gehoorzaamt mij in hetgeen Allah behaagt.", "We helpen elkander in rechtschapenheid en vroomheid jegens Allah." en "Ze herinnert mij aan Allah." Dit zijn allemaal weliswaar uitspraken uit de Islamitische wetgeving, maar de shaytaan is er klaarblijkelijk in geslaagd jullie blinde aanbidders van elkaar te maken gebruikmakende van deze Islamitische uitspraken.

Wij zijn er zeker van dat jij niet zou toestemmen wanneer één van jouw zussen of dochters zich zouden begeven in een dergelijke onbezonnen relatie, of wel soms? Waarom wens je dit dan wel voor de dochters van je medemensen? Of denk je dat wanneer jouw dochter met iets vergelijkbaars aan zou komen, namelijk het corresponderen met een niet- mahram (geoorloofde persoon om mee te huwen) terwijl ze reeds verloofd is met één van je familieleden, je dit gedrag zou goedkeuren als ze tegen jou zou zeggen: "Allah heeft deze jongeman middels mij geleid, ik herinner hem aan Allah, wij helpen elkander in rechtschapenheid en vroomheid jegens Allah en ik adviseer hem?"

Ik denk niet dat jij het leuk zou vinden wanneer jouw verloofde fanatieke correspondenties zou voeren met een jongeman, of dat een jongeman met haar zou corresponderen onder het mom van ‘adviseren’, ‘elkander helpen in rechtschapenheid en vroomheid jegens Allah’ etc.

Nee bij Allah, we denken dat geen enkele wijze persoon dit zou accepteren, dus wees niet misleid door de satan die je wandaden schoonschijnend doet lijken. Eindig deze relatie onmiddellijk en laat deze jongedame gaan. Het gaat jou niets aan wat zij wel of niet tegen haar man zou zeggen. Hier draag jij geen verantwoordelijkheid voor. Je bent namelijk in niets met haar verbonden. En wie weet, wellicht trouwt ze wel met een persoon die beter voor haar is dan jij.

Je zegt dat ze verloofd is. Weet je dan niet dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: "Laat niemand de hand vragen van een vrouw die reeds vergeven is aan zijn broeder." (al-Boechari en Moeslim)

Er is voor jou geen andere keus en het is niet toegestaan voor jou om haar hand te vragen. Laat staan dat je met haar contact onderhoud en met haar afspreekt, zonder dat haar familie hier überhaupt van op de hoogte is.

Vrees Allah, de Verhevene, en laat haar zonder aarzeling gaan. Neem geen contact meer met haar op en laat alles wat met haar te maken heeft met rust. Een vrouw die afspreekt met vreemde mannen, terwijl ze verloofd of getrouwd is, kan het huis of het opvoeden van haar kinderen niet toevertrouwd worden. Pas dus op dat Allah je niet straft middels je familie en kinderen. Vraag Allah om je te begeleiden en je te helpen. Geef dit op omwille van Allah en Hij zal datgene wat jij hebt opgegeven compenseren met iets beters.

Wij vragen Allah, de Verhevene, jou te doen slagen in datgene waarin goeds voor jou zit in dit wereldse en in het Hiernamaals.

http://www.islam-qa.com

23-01-2011, 20:53
Mooi idee! Zorg er voor dat je alleen Sahih ahadith verspreid. Controleer dus je bronnen

23-01-2011, 20:54

Citaat door -Dienaress:
Salamou alaikoum zuster,

Even voor alle duidelijkheid; ik ben hierboven niets aan het ''goedpraten''. Nogmaals, mijn intentie is om hadith te plaatsen, moge we daar allen lering uit trekken InshaAllah. Ik heb verder geen contact met bovengenoemde broeders, dus het lijkt mij niet nodig om mij deze verwijten aan te laten praten.

Wa alaikoumoe salaam.


Walhamdoelillaah,
ik heb het ook niet over al die bovengenoemde broeders,
maar slechts over met wie jij dat tot stand hebt gezet..
''in samenwerking met''

Ach,,
waar maak ik me ook druk om...

Lieve zuster,
jij weet beter wat niet goed is en wat wel goed is.
Ik waarschuw je slechts en gaf je slechts een lichte nasieha.

23-01-2011, 21:02

Citaat door -Dienaress:
Beste zuster van me,

Jij vergelijkt hier appels met peren. Met andere woorden, jij vergelijkt een situatie waarin GEEN sprake is van contact tussen een broeder en een zuster, met een situatie waarin WEL sprake is van contact tussen een broeder en een zuster. Nogmaals, ik heb geen contact met genoemde broeders. Ik vind dan ook dat je met zaken komt die in dit geval irrelevant zijn. Ik zeg niet dat wat je aanhaalt niet klopt, want na3em, contact tussen een broeder en een zuster die elkanders mahram niet zijn, is inderdaad haraam, indien dit onnodig contact is. Lakin, beste zuster, ik heb je meerdere malen aangegeven dat daar geen sprake van is. En er bestaat ook geen link tussen jouw reacties en de ahadeeth die ik plaats. Deze heb ik geplaatst, los van jouw reacties.

Hopende hiermee duidelijk te zijn

Wa salaam.






mensen wie zegt dat wij contact met ze hebben.
De vrijwilligers sturen alleen via email info.

We zijn niet bijelkaar.
De zusters spreken elkaar niet eens alleen op het begin

23-01-2011, 21:04
Wacht even,
een misverstand...

Alle reacties zijn gericht naar de TS!
ik dacht dat Dienares- de TS was,
mijn excuses.

Dus TS, voel je aangesproken wbt al mijn artikelen/nasieha.