Bekijk volle/desktop versie : Roddels op huwelijksfeesten



23-01-2011, 01:49
Het is mij echt opgevallen dat wij marokkanen heel veel roddellen op huwelijksfeesten, kijk die bruid, kijk die bruidegom , kijk die meid wat voor en jurk ze aan heeft, het eten was niet lekker er wordt continue commentaar gegeven over van alles, en zo kan ik uren verder gaan.
Hoe denken jullie daarover?

23-01-2011, 01:50


Ja en nu?

Je kan er niets aan veranderen.

23-01-2011, 01:52
meestal hoor ik dat de eten wel lekker was

maar ja wat wil je? als ze jou na 4 uur pas te eten geven vind je alles lekker

(doe ik nu hetzelfde of niet? )

23-01-2011, 01:54
Klopt en daarom zeg ik altijd. Je kan beter naar een discotheek gaan dan naar een Marokkaans bruiloft. Vergeleken met een Marokkaans bruiloft is een discotheek een klein poepie en bruiloft een grote hoop stront.

Ga maar na:
- Discotheek nadelen
1. gemengd
2. drank
3. muziek


Bruiloft
1. roddel
2. gemengd ( vaak druppelen er toch mannen binnen)
3. muziek
4. gebeden worden overgeslagen. In geval van een discotheek, dat begint pas meestal rond 23uur, dan heb je alles als het goed is al gebeden.
5. imitatie van de joden. ZIe joodse bruiloft lijkt verdomd veel op een Marokkaans bruiloft.
6. verspilling van eten.
7. verspilling van geld.


Conclusie: disco is minder zondig dan een marokkaans bruiloft

23-01-2011, 01:54


Yep dat klopt.

En ik moet eerlijk bekennen dat ik er zelf ook aan mee doe. Onbewust overigens want achteraf denk je, waarom moest ik daarover praten?

Dont shoot me!

23-01-2011, 01:58
tegenwoordig word er zelfs in de moskee geroddelt dus ja..
onze tong kan echt onze ondergang betekenen.

ik denk dat echt iedereen zich hieraan schuldig maakt (wat zeker geen excuus is)
alleen de ene meer dan de ander.

23-01-2011, 02:05
Daarom moet je lekker thuis blijven. Dan zijn ze maar boos, daar komen roddels van, en daar heb jij enkel profijt van. Inderdaad, enkele tradities zijn Joods waaronder de 3amaria.

23-01-2011, 02:07

Citaat door greeneyedbeauty:
tegenwoordig word er zelfs in de moskee geroddelt dus ja..
onze tong kan echt onze ondergang betekenen.

ik denk dat echt iedereen zich hieraan schuldig maakt (wat zeker geen excuus is)
alleen de ene meer dan de ander.

Het is meerdere malen zodanig geëscaleerd dat er vechtpartijen waren in de moskee, zowel bij de mannen als bij de vrouwen. Het resultaat van namima. Onze profeet wees niet voor niets naar zijn tong toen hij het had over de meest voorkomende zonde. De tong en geslachtsdelen zijn voor velen een ondergang. Aanschouw het bewijs.

23-01-2011, 02:13
RODDELEN

Veel moslims tonen een grote vroomheid door ge?mporteerd vlees, vooral geconserveerd vlees niet te eten; zij zijn hier erg voorzichtig mee uit angst dat het misschien op een manier is geslacht die tegen de sharee'ah in gaat. Dit is een prijzenswaardig inspanning, maar er zijn ook andere soorten vlees die zo subtiel zijn dat zelfs de vromen ze niet detecteren en dat de behoedzamen ze niet zien. De rede daarvan is dat het vlees dat zij willen vermijden zichtbaar en tastbaar is. Niets is verborgen voor diegene die opletten, want diegene die het eet, zal etend gezien worden. Maar dit is niet het geval bij de andere, maar beide worden beschouwd als eten. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

"Zou iemand van jullie het vlees van zijn dode broeder willen eten?(Surah Al-H'oedjoeraat 49:12)" (Verwijzend naar menselijk vlees, m.b.t. roddelen.)
Ja, dit is zoals Allah het noemt:

"Zou iemand van jullie het vlees van zijn dode broeder willen eten?"

Er is een grote hoeveelheid aan bewijs dat laat zien dat dit haraam is, om aan te tonen hoe gevaarlijk het is en om de gruwel aan te tonen als je toegeeft aan deze zonde. Het is overgeleverd dat Ibn Mas'ood zei:

"We waren met de Profeet toen een man opstond en weg ging. Meteen sprak er een man vernederend over hem. De Profeet zei tegen hem, 'Reinig de ruimte tussen je tanden.' Hij vroeg, 'Waarom moet ik de ruimte tussen mijn tanden reinigen? Ik heb geen vlees gegeten.' Hij zei, 'Je hebt je broeders vlees gegeten.'" (Ge- classificeerd als saheeh door Al-Albaanie).

Mensen geven toe aan deze zonde, en er is geen groter bewijs daarvan dan de dagelijkse realiteit die we zien. Wanneer een van diegene die beschermende jaloezie met betrekking tot de heilige wetten van Allah heeft en niet wilt dat deze overtreden worden, iemand bekritiseerd vanwege deze zonde die ze tot de Hel kan veroordelen, reageert de ander met de woorden die zoveel mensen zeggen: "Wil je dan dat we helemaal niet meer praten?" Soebh'aan Allah, kunnen ze alleen maar praten over zaken die Allah verboden heeft gemaakt voor zijn Slaven? Wie nadenkt over deze reactie zal zien tot in welke mate de Moslimgemeenschap uit elkaar is gedreven in plaats van elkaar te steunen. Het is alsof we nooit de worden van de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) hebben gehoord:

"Wie gelooft in Allah en de Laatste Dag, laat hem goede dingen zeggen of laat hem anders stil blijven." (Overgeleverd door Al-Boekhaarie, hadieth 6135).

Dit als antwoord op wat zij zeggen: het is niet goed om deze grote zonde te begaan, dus houd je mond als je niets goeds te zeggen hebt. Degene die stil blijft zal gered worden.

Je kan me vragen hoe het komt dat de rechtschapene in het bijzonder tot deze zonde vervallen, ondanks het feit dat juist zij er ver verwijderd van zouden moeten zijn. Ik zeg: er zijn redenen waarom zij tot deze zonde vervallen, welke zij delen met de rest van de mensen. Deze omvatten:

Vriendelijk zijn en mee gaan met zijn vrienden. Hij denkt dat als hij ze bekritiseert, ze hem niet meer zullen mogen.


Iemand willen terugpakken. Hij bozer hij is over iemand des te meer hij geniet van laster over hem.


Je eigen positie willen verhogen door die van een ander naar benenden te halen en zijn positie aan te vallen.


Spelen en grappen; het kan zijn dat hij anderen aan het lachen wil brengen door andere mensen te imiteren.


H'asad (jaloezie) Als mensen een man prijzen, zegt hij, 'Er mankeert dit en dit aan hem, en ik ken hem beter dan jou.' Hij ziet geen andere manier om de persoon, waar hij jaloers op is, te pakken te krijgen behalve hem zwart te maken en hem te bekritiseren.


Te veel vrije tijd hebben en je vervelen, zodat je nergens anders je tijd mee kan vullen, dan het noemen van de tekortkomingen van mensen. Dit komt doordat hij zijn tijd niet gebruikt om Allah te aanbidden. Er zijn meer verplichte taken dan tijd om ze uit te voeren. De salaf was gewoon te zeggen, "Als je niet je nafs (begeerte) bezighoudt, dan zal het jou bezighouden."


Mee proberen te gaan met je baas of manager in het zoeken naar fouten van een medewerker, die hij niet mag, zodat hij in de gunsten van hem verwerft. Denk er maar eens aan: Je begeeft je onder oneindig veel mensen, familieleden, vrienden, leraren en buren daarbij inbegrepen. Wees op je hoede opdat je ze morgen samen met jou voor Allah ziet staan, en je ziet je vrienden en geliefden vergoeding zoeken voor het zwartmaken van hun eer, waaraan jij ze hebt blootgesteld.

23-01-2011, 02:19

Citaat door Laat-je:
Het is meerdere malen zodanig geëscaleerd dat er vechtpartijen waren in de moskee, zowel bij de mannen als bij de vrouwen. Het resultaat van namima. Onze profeet wees niet voor niets naar zijn tong toen hij het had om de meest voorkomende zonde. De tong en geslachtsdelen zijn voor velen een ondergang. Aanschouw het bewijs.



klopt !
het is echt heel erg !
op de een of ander manier denk je gelijk aan vrouwen wanneer je het woord roddel hoort/leest.
maar tegenwoordig is het een pot nat, zowel de mannen als de vrouwen roddelen ontzettend veel.
we moeten echt een manier vinden om gewoon niet meer te roddelen, want het gaat zooooooo makkelijke subhanallah.
iemand heeft je wat aangedaan en binnen no time zit je bijv. bij een vriendin je hart te luchten. terwijl dat ook gewoon roddel is.

lahie 7fedna wi hdiena, amin.

23-01-2011, 02:23
ja idd greebeyedbeauty daar heb je zeker gelijk in! Moge Allah swt ons vergeven, het is niet altijd gemakkelijk met ons lange tong, we zouden ie is moeten korter maken , dan zou het misschien wel helpen

23-01-2011, 09:56
Dat krijg je als je niets te doen hebt, zoek een bezigheid, een baan of een hobby, dan heb je ook geen tijd om te roddelen.

23-01-2011, 15:57



Citaat door Goudbloempje:
Dat krijg je als je niets te doen hebt, zoek een bezigheid, een baan of een hobby, dan heb je ook geen tijd om te roddelen.



vind dit zo'n neerbuigende reactie.

hoe verklaar je roddels op de werkvloer ?