Bekijk volle/desktop versie : Mensen die verstand hebben van strafrecht kom eens!!



20-01-2011, 23:25
Salaam ik heb even jullie hulp nodig, ik had een tentamenvraag waar ik 0 punten voor kreeg maar naar mijn weten was het gewoon goed kan iemand er naar kijken??

Noem minimaal twee argumenten waarom het strafrecht geen geschikt middel is tegen het in het openbaar dragen van een boerka.?

Omdat het in strijd is met de vrijheid van godsdienst dat staat in de Grondwet ( Art 6. ) en EVRM
( Art 9. ) Waarin staat dat iedereen vrij is om te kiezen welk geloof zij willen aanhangen.
In dit geval kunnen moslima’s die een boerka willen dragen hun geloof niet uiten wanneer het verboden wordt om een boerka te dragen in het openbaar. Overigens krijg je ook te maken met het discriminatie verbod omdat je hiermee 1 bepaalde groep mee treft.

Het rode stukje was mijn antwoord..

21-01-2011, 02:01


Je hebt een goed argument genoemd, dus ze zijn wel errrug streng.

Maar ik denk dat je nul punten hebt gekregen omdat je maar één argument hebt genoemd en deze niet volledig hebt uitgewerkt. Zo had je bijvoorbeeld art. 94 GW moeten noemen en kunnen zeggen dat lagere wetgeving ook niet in strijd mag zijn met de GW. Dan zou je antwoord comple(e)ter zijn, denk ik.