Bekijk volle/desktop versie : Ik heb even een aantal punten onder elkaar gezet waarop je jezelf kan verbeteren. Nie



19-01-2011, 17:10
Salaam aleikum wa Rahmatullahi wa Barakatoe



Ik heb even een aantal punten onder elkaar gezet waarop je jezelf kan verbeteren. Niemand is, namelijk perfect!


Ayatal Kursi reciteren voor het slapen gaan.
Ayatal Kursi reciteren voor je de deur uitgaat.
Ayatal kursi reciteren na elk gebed.
Sourah Al Mulk reciteren voor het slapen gaan.
Elke maandag & donderdag vasten.
Elke nacht 2 raka'aat bidden, meer is altijd goed.


Alle gebeden op tijd bidden.
Meer lezingen beluisteren.
Meer tijd voor de koran nemen.
Da3wah doen en de mensen helpen die je hulp nodig hebben, zolang het maar geen harame zaak is.
Goed zijn voor een ander,al is diegene niet goed voor jou.
Nadenken voordat je iets tegen een ander zegt wat kwetsend overkomt.
Woede inhouden.
Vergeving vragen aan Allah.
Vergeving vragen aan degene, die je onrecht hebt aangedaan.


Goed zijn voor je ouders.
Niet roddelen ook niet als het waar is of als je het een onschuldige roddel vindt.
Houden van elkaar omwille van Allaah.
Kennis opdoen en praktiseren.
Je intentie zuiver houden door niet aan iedereen te vertellen wat voor goede daad je gedaan hebt.
De eer van je broeder of zuster verdedigen als er over hem of haar geroddeld wordt.
Kennis onderzoeken. Waarom is iets zo en met welk nut en wijsheid. Kijken naar de bron en niet zomaar van de dingen uitgaan.


Accepteren dat je fouten maakt, maar doorleren en doorzetten.
Geen fouten zoeken bij een ander, maar kijken naar wat jij beter kan doen.
Niet opgeven na 1 terugval je zal meerdere tegemoet komen.
Kennis doorgeven en andere stimuleren om het goede te doen.
Een goed beeld geven van de moslim naar de niet-moslims toe.
Op je gedrag letten.
Geen waarde hechten aan de verleidingen van deze dounia, het zal je op een Dag alleen maar tegenwerken!


Moge Allaah ons extra standvastiger maken op Zijn pad en ons Jannatal Firdaws 3la geven. Moge Hij genade hebben met onze zielen in het graf en in het hiernamaals. Moge Hij onze ouders vergeven en hen een hoge rang geven in het Paradijs. Ya Allaah aan U behoort alles, van U komen wij en tot U zullen wij terugkeren. Heilig bent U, ya Allaah alleen U aanbidden wij en enkel U vragen wij om leiding & hulp. Ya Allah, er is geen macht noch kracht buiten die van U om. Ya Allaah laat onze Oemmah overwinnen.. Ya Allaah ik vraag u mijn du3a te verhoren en alle moslims naar het rechte pad Siratal moestaqiem te leiden. Allaahoemma ameen ya Allaah..



Aan mijn broeders en zusters in de Islaam, Oehiboekum Filaah(l) (l)

Wa aleikum salaam

Jullie Zuster fie deen loubna

19-01-2011, 17:42


Allahi zidek

19-01-2011, 17:51

Citaat door loubna22:
Salaam aleikum wa Rahmatullahi wa Barakatoe

Ayatal Kursi reciteren voor het slapen gaan.
Ayatal Kursi reciteren voor je de deur uitgaat.


wa alaykom assalaam

[AR]
السؤال: بارك الله فيكم يقول ما هي فوائد قراءة آية الكرسي وآخر آية في سورة البقرة عند الخروج من البيت أريد من فضيلتكم إجابة؟


الشيخ: ليس في هذا سنة حتى نقول ما هي الفوائد فلا يسن للإنسان إذا خرج من بيته أن يقرأ آية الكرسي أو الآيتين اللتين في آخر سورة البقرة. [/AR]
http://www.ibnothaimeen.com/all/noor/article_7339.shtml


Citaat:
vraag: moge Allah je zegenen, wat zijn de nuttigheden van het reciteren van ayat alkursi en de laatste aya van surat albaqara als je naar buiten gaat van het huis, ik wil graag een antwoord?

shaikh ibn othaymeen: er is hierin geen sunna zodat we kunnen zeggen wat zijn de nuttigheden, dus het is niet toegestaan voor de mens als hij buiten gaat van zijn huis dat hij ayah alkursi of de twee laatste verzen van surat albaqara.
voor de rest zeg ik neem niets aan zonder bewijs.

20-01-2011, 16:43
Shokran voor het plaatsen

20-01-2011, 16:51


Djazaak Allahu Gairan!

Heb wel ook nog nooit gehoord over het reciteren van Ayat al Kursi voor het verlaten van het huis, daar is wel een doe'a voor, die plakt bij ons op de voordeur^^ wij hebben nl allemaal van die stickers met doe'as.
Dus
-sticker op onze voordeur: doe'a voor het verlaten van je huis.
-sticker op onze toiletdeur: doe'a voor het betreden van de toiletruimte (met linkervoet) & doe'a voor het verlaten van toiletruimte (met rechtervoet)
-sticker op de kast in de slaapkamer: doe'a voor het slapengaan en doea bij het opstaan
- sticker op de spiegel: doe'a voor het kijken id spiegel.
Enz..

Is heel leuk ^^
Er staat een vertaling bij + int begin kan je ze lezen maar stilletjes aan ken je ze wel vanbuiten.