Bekijk volle/desktop versie : Iemand actief onder mijn broer's naam



19-01-2011, 09:43
Beste leden,

Mijn broer was een keer dringend op zoek naar een voorwerp die hij wou kopen via marktplaats, hij vond de juiste persoon dacht hij en betaalde om vervolgens zijn gegevens te sturen zodat het kon worden opgestuurd.
Nu is het zo dat het voorwerp nooit is aangekomen, maar hij zat zo ongeveer 2 weken geleden zichzelf te googelen en guess what; allemaal advertenties met zijn eigen naam en bankrekeningnr, nu had hij die persoon gemailt en het bleek die ene persoon van marktplaats te zijn waar hij eerder wat gekocht had ?! Mijn broer verklaarde de politie in te gaan schakelen, dit heeft hij ook gedaan maar ze konden niets doen, nu blijven die advertenties komen en ben ik bang dat mijn broer straks grote schulden krijgt of zo, heeft iemand misschien een goede tip, ben eeuwig dankbaar!

Groetjes

19-01-2011, 10:02


Ik snap em niet helemaal.. iemand heeft een account op marktplaats met je broers naam en rekeningnr? maar dan komt dat geld dan toch bij hem binnen..

19-01-2011, 10:43
je broer gaat slapend rijk worden , lekker terug naar marokko en rentenieren

20-01-2011, 07:08

Citaat door Tijgertje21:
Ik snap em niet helemaal.. iemand heeft een account op marktplaats met je broers naam en rekeningnr? maar dan komt dat geld dan toch bij hem binnen..


Nee.. er worden mensen opgelicht daardoor, want het geld komt niet binnen op zijn rekening (persoon heeft advertenties voor Blackberry's, Uggs, Leningen en zelfs een villa in frankrijk :s)

20-01-2011, 09:28


salaam,

wat ik mensen heel vaak zien doen die opgelicht zijn op marktplaats,die plaatsen dan zelf ook 'n advertentie in de vorm van 'n waarschuwing waarin dus staat dat hij de echte persoon is etc en de andere 'n bedrieger en voor de rest kan je marktplaats gewoon mailen en dan halen ze het ook weg hoor

khair inshaAllah

20-01-2011, 09:32
zijn bank waarvan de rekeningnummer bekend is om advies vragen gewoon doorzeuren om advies ze helpen je zo

20-01-2011, 11:52
Wat ik zou doen is marktplaats mailen hierover.
Naar de bank gaan en de bankrekening opheffen.
Naar de politie gaan en aangifte doen.

20-01-2011, 14:45
Aangifte doen, marktplaats op de hoogte brengen en zelf op marktplaats een bericht achter laten dat die persoon dus een oplichter is..

20-01-2011, 15:03
Uhm, bankrekening vervangen en naam wijzigen, hoe lastig kan het zijn.

20-01-2011, 15:45
rekening blokkeren zo makkelijk is dat

20-01-2011, 15:54
ja dat bedoel ik, gewoon actie ondernemen!

ACTIE IN DIE TAXI