Bekijk volle/desktop versie : De pest van deze tijd advies dr. Zine Al-Abidine.



Pagina's : [1] 2

19-01-2011, 00:59
Zie hier het advies wat zij verspreiden :




En zie hier hetgeen zij zelf doen :










19-01-2011, 01:05


Klopt, dat is het gevaarlijke: Vergelijk de djarh moefasser van onze 'Ullamaa met bewijzen uit de boeken en banden van de Moekhalif en vergelijk dit met hun algemene woorden.

Shaych Belafriedjs wafaqahoellaah noemt niemand.

Vraag hem om wie hij bedoeld insha Allaah.
Want ook zijn Shoeyoegh als Al Albanie, Shaych Rabi' en anderen gaven Ahl al bid'a een djarh en soms met minder bewijzen dan wat men nu verafschuwd.....

Baraka lahoe fiek.

19-01-2011, 01:09
Wie de kuil graaft valt er zelf in.

19-01-2011, 01:17
Wie is 'ze'? Dawah-tv is van sheikh Balafrej, dus waar heb je het over?

19-01-2011, 01:18



Citaat door AbouTnawie:
Wie is 'ze'? Dawah-tv is van sheikh Balafrej, dus waar heb je het over?



ok dit wist ik niet

19-01-2011, 01:56
En nu graag de uitleg van een geleerden erbij over deze hadieth, discussies worden namelijk onderverdeeld in prijzenswaardig en afkeurenswaardig etc.

19-01-2011, 02:03

Citaat door AbouTnawie:
Wie is 'ze'? Dawah-tv is van sheikh Balafrej, dus waar heb je het over?


Ze zijn degenen die dit soort filmpjes verspreiden en tegelijkertijd Fawaaz zijn videos verspreiden en verdedigen en stil blijven over zijn afwijkingen.

19-01-2011, 06:43
baaraka Allaahoe fiek

19-01-2011, 11:43

Citaat door AboeSeliena:
Ze zijn degenen die dit soort filmpjes verspreiden en tegelijkertijd Fawaaz zijn videos verspreiden en verdedigen en stil blijven over zijn afwijkingen.

Wtf heeft Fawaz hier nou weer mee te maken??

Ik zie een prachtig mooi advies van sheikh dr. Balafrej. Laat het daarbij. Hoe je het opvat moet je zelf weten. Hij noemt geen namen, geen sektes, geen niks.

Laat deze sheiklh in zn waarde en laat het gewoon zo.

19-01-2011, 12:46
Fawaaz heeft er alles mee te maken, het zijn de mensen van moskee as soennah en collega stichtingen die hun da'wah promoten op dawah.tv, en die de lessen van Shaykh Zain abidine promoten. En elke keer weer wanneer er een dawrah of een shaykh is geweest bij jullie gelederen, achten jullie het nodig om van een HELE lezing enkel van dit soort uitspraken als video te verspreidden, en ALTIJD met hele algemene bewoordingen. En akhi baaraka Allaahoefiek, wij zijn niet verstandelijk gehandicapt dat we niet doorhebben dat jullie videos gericht zijn aan de selefiyyien.

En de reden waarom Fawaz genoemd wordt is vanwegen de hypocrisie waar jullie (althans sommigen van jullie) steeds weer in vallen, want wel constant van de daken schreeuwen schijnheilig over niet roddelen, het vlees eten van je broeders, jullie kunnen geen arabisch, jullie houden je niet bezig met kennis en blah blah blah. En schijnheilig dit soort videos verspreiden met algemene bewoordingen en foute vraagstellingen, maar ondertussen is het jullie Imaam Fawaaz die precies datgene doet waar jullie zo voor waarschuwen.

Akhi, wallaahie ik wens geen vijandschap tussen jou en mij of welke andere broeder, ik wens alleen eerlijkheid en openheid, ik wens alleen dat jullie eindelijk eens inhoudelijk zouden willen gaan i.p.v. met algemeenheden specifieke zaken bedoelen.

Zoals een broeder eerder al zei op dit forum :

Als jullie eerlijk zijn, waarom vroegen jullie de Shaykh niet over mensen die geleerden zoals Shaykh Rabie (waar Shaykh Zain al Abadine zelf student van was) lasteren, en Shaykh Ahmad an-Nadjmie en Shaykh Ubayd al-Djaabirie etc.

Waarom vroegen jullie niet of het tot de pest behoort wanneer geleerden personen zoals Safar en Salmaan en AbdoerRahmaan Abdoel Khaaliq inhoudelijk weerleggen met bewijzen.

etc etc.

Akhi, als jij denkt dat wij extremisten zijn, of roddelaars of fitnah zaaiers of wat dan ook, laat dit dan inhoudelijk zien en adviseer ons want dat is ons recht op jou, maar stop a.u.b. met deze algemeenheden want het behoort niet tot de manieren van een student van kennis.

Moge Allaah jou het beste geven..

19-01-2011, 13:32

Citaat door musa:
Fawaaz heeft er alles mee te maken, het zijn de mensen van moskee as soennah en collega stichtingen die hun da'wah promoten op dawah.tv, en die de lessen van Shaykh Zain abidine promoten. En elke keer weer wanneer er een dawrah of een shaykh is geweest bij jullie gelederen, achten jullie het nodig om van een HELE lezing enkel van dit soort uitspraken als video te verspreidden, en ALTIJD met hele algemene bewoordingen. En akhi baaraka Allaahoefiek, wij zijn niet verstandelijk gehandicapt dat we niet doorhebben dat jullie videos gericht zijn aan de selefiyyien.

En de reden waarom Fawaz genoemd wordt is vanwegen de hypocrisie waar jullie (althans sommigen van jullie) steeds weer in vallen, want wel constant van de daken schreeuwen schijnheilig over niet roddelen, het vlees eten van je broeders, jullie kunnen geen arabisch, jullie houden je niet bezig met kennis en blah blah blah. En schijnheilig dit soort videos verspreiden met algemene bewoordingen en foute vraagstellingen, maar ondertussen is het jullie Imaam Fawaaz die precies datgene doet waar jullie zo voor waarschuwen.

Akhi, wallaahie ik wens geen vijandschap tussen jou en mij of welke andere broeder, ik wens alleen eerlijkheid en openheid, ik wens alleen dat jullie eindelijk eens inhoudelijk zouden willen gaan i.p.v. met algemeenheden specifieke zaken bedoelen.

Zoals een broeder eerder al zei op dit forum :

Als jullie eerlijk zijn, waarom vroegen jullie de Shaykh niet over mensen die geleerden zoals Shaykh Rabie (waar Shaykh Zain al Abadine zelf student van was) lasteren, en Shaykh Ahmad an-Nadjmie en Shaykh Ubayd al-Djaabirie etc.

Waarom vroegen jullie niet of het tot de pest behoort wanneer geleerden personen zoals Safar en Salmaan en AbdoerRahmaan Abdoel Khaaliq inhoudelijk weerleggen met bewijzen.

etc etc.

Akhi, als jij denkt dat wij extremisten zijn, of roddelaars of fitnah zaaiers of wat dan ook, laat dit dan inhoudelijk zien en adviseer ons want dat is ons recht op jou, maar stop a.u.b. met deze algemeenheden want het behoort niet tot de manieren van een student van kennis.

Moge Allaah jou het beste geven..



Volgens mij heb jij alleen de titel van het filmpje gelezen
La hawla wa la quwata illa billah.

19-01-2011, 13:34
Musa je praat te veel. Ik lees liever een boek van een geleerde.

19-01-2011, 13:47



Citaat door AbouTnawie:
Musa je praat te veel. Ik lees liever een boek van een geleerde.


Doe dat, lees een boek als Oesoel as-Sunnah van Imaam Ahmed (rahimahullaah), of Sharh as-Sunnah van Imaam al-Barbahaarie (rahimahullaah). En als je er dan nog een Sharh bij bestudeert van een geleerde als Shaykh Fawzaan (hafidahullaah) dan zet je de kers op de taart. (x)

En dan hoef je de woorden van Musa helemaal niet te lezen, aangezien jij dan al geleerd hebt wat de Manhadj van Ahlu-Sunnah wal-Djamaa'ah is, en dat deze mensen waar Musa voor waarschuwd zich op een afgeweken weg bevinden.

Of was deze reactie van jou, gewoon een Tnawie-actie, om jou broeder te verlagen? Moge Allaah zijn rang verheffen en beschermen tegen al het kwaad.

x Faa'idah (profijtelijk punt)

Sharh us-Sunnah - Imaam ul-Barbahaarie
Uitleg door Shaykh Saalih al-Fawzaan
Lessen gegeven vanaf 14/01/1427 t/m 30/01/1428

Audio-lessen zijn hier te vinden.
http://www.sincerehearts.nl/audio/audioarabisch.html

19-01-2011, 14:11

Citaat door Guy:
Doe dat, lees een boek als Oesoel as-Sunnah van Imaam Ahmed (rahimahullaah), of Sharh as-Sunnah van Imaam al-Barbahaarie (rahimahullaah). En als je er dan nog een Sharh bij bestudeert van een geleerde als Shaykh Fawzaan (hafidahullaah) dan zet je de kerst op de taart. (x)

En dan hoef je de woorden van Musa helemaal niet te lezen, aangezien jij dan al geleerd hebt wat de Manhadj van Ahlu-Sunnah wal-Djamaa'ah is, en dat deze mensen waar Musa voor waarschuwd zich op een afgeweken weg bevinden.

Of was deze reactie van jou, gewoon een Tnawie-actie, om jou broeder te verlagen? Moge Allaah zijn rang verheffen en beschermen tegen al het kwaad.

x Faa'idah (profijtelijk punt)

Sharh us-Sunnah - Imaam ul-Barbahaarie
Uitleg door Shaykh Saalih al-Fawzaan
Lessen gegeven vanaf 14/01/1427 t/m 30/01/1428

Audio-lessen zijn hier te vinden.
http://www.sincerehearts.nl/audio/audioarabisch.html

Goedzo, verwijs naar de geleerden!

En ik hoef geen kersT op de taart, dank je wel.

19-01-2011, 14:27

Citaat door AbouTnawie:
Goedzo, verwijs naar de geleerden!

En ik hoef geen kersT op de taart, dank je wel.


Dat was een typfoutje, zoals je wel weet inchaAllaah, ik gun jou een lekkere zoete kers op een taart, en nu ophouden met die tnawies he..

Maar even serieus, kijk die 1e reactie van Musa waarvoor hij de topic opent. Hij geeft een video die wordt verspreidt door Da'wah Tv, en die video's eronder zijn een reactie op die video. En daarin staan de uitspraken van de welbekende, geleerden van Ahlu-Sunnah, zoals de Shuyoek Bin Baaz, Albani, Oethaymien, Saalih Fawzaan, Saalih as-Suhaymi etc. Dus ik hoop dat je die wel beluisterd, Musa is slechts een boodschapper.

Pagina's : [1] 2