Bekijk volle/desktop versie : Oprah Winfrey dacht aan zelfmoord



18-01-2011, 17:09
Oprah Winfrey speelde op 14-jarige leeftijd met de gedachte zelfmoord te plegen.

De latere talkshowkoningin was zwanger en zag geen andere uitweg dan een einde aan haar leven te maken.

''Ik wilde mezelf van kant maken voor het kind geboren zou worden'', vertelde Winfrey in de nieuwe CNN-talkshow van Piers Morgan. Het kindje werd te vroeg geboren en stierf, tot grote opluchting van Oprah. ''Toen de baby dood bleek te zijn, wist ik dat ik een tweede kans had gekregen. Ik heb me nooit afgevraagd hoe het leven zou zijn geweest als het kind wel was blijven leven.'' Volgens Winfrey was haar zwangerschap het resultaat van 'slechte keuzes en het ontbreken van grenzen'.
De 14-jarige Oprah was vooral bang voor de reactie van haar vader. ''Toen mijn moeder hoorde dat ik zwanger was, zei ze dat ik niet bij haar mocht blijven wonen. Dat betekende dat ik naar mijn vader moest, maar ik heb voor hem altijd verborgen gehouden dat ik in verwachting was.'' Oprahs vader had een ontnuchterende boodschap voor zijn dochter.

''Hij vertelde me de huisregels en zei dat hij liever zijn dochter zag verdrinken in de rivier dan dat zijn familie in verlegenheid zou worden gebracht. Vooral een kleinkind zou hij een schande vinden, hij wist op dat moment niet dat ik zwanger in zijn keuken stond.'' Winfrey dacht aan zelfmoord, maar maakte daar naar eigen zeggen nooit werk van. "Ik heb wel domme dingen gedaan, zoals een chemisch schoonmaakmiddel drinken, maar dat was niet als zelfmoordpoging. Eerder een schreeuw om aandacht." Oprahs ouders waren ongetrouwde tieners toen hun dochter ter wereld kwam. De 56-jarige talkshowkoningin groeide daardoor op bij haar oma, later trok ze in bij haar moeder. In die periode werd ze seksueel misbruikt door een aantal ooms en neven. Nadat Winfrey haar kind verloor, trok ze in bij haar vader.

Bron: telegraaf.nl

18-01-2011, 17:22


Heftig!
Ze heeft nu geen kinderen he?

18-01-2011, 19:48
Nee ze heeft geen kinderen maar ze heeft daar zelf voor gekozen las ik een keer.
vind haar echt leuk en goed presenteren!Jammer dat ze stopt.

18-01-2011, 19:50
Winfrey heeft ook veel meegemaakt in der jeugd.

19-01-2011, 17:42


nu pas in het nieuws? Daar heeft ze jaren geleden een boek/autobiografie over geschreven