Bekijk volle/desktop versie : Help Recht Vraag!!



17-01-2011, 20:02
[ Ik heb een vraag

Casus:

Samantha (20) word gepakt voor een winkeldiefstal. Ze word betrapt en de politie word ingeschakelt. Ze word overgebracht naar de politiebureau en blijft 2 uurtjes in de cel. Na de 2 uurtjes komt de officier van justitie met een bod. Dat Samantha een bedrag van 160 moet betalen en dan na huis mag.

Heeft Samantha nu een strafblad?
Zo niet, wat heeft Samantha dan?]

Bedankt alvast

17-01-2011, 20:48



Citaat door Prive__:
[ Ik heb een vraag

Casus:

Samantha (20) word gepakt voor een winkeldiefstal. Ze word betrapt en de politie word ingeschakelt. Ze word overgebracht naar de politiebureau en blijft 2 uurtjes in de cel. Na de 2 uurtjes komt de officier van justitie met een bod. Dat Samantha een bedrag van 160 moet betalen en dan na huis mag.

Heeft Samantha nu een strafblad?
Zo niet, wat heeft Samantha dan?]

Bedankt alvast


Dat bod is een schikking om de zaak te laten voor wat het is lijkt me. Als je er niet op ingaat moet je voorkomen en wordt je daadwerkelijk veroordeeld (of in elk geval kans op veroordeling). Dus volgens mij kom je er met die boete vanaf zonder een strafblad.

17-01-2011, 22:43

Citaat door ILI_Amazigh:
Dat bod is een schikking om de zaak te laten voor wat het is lijkt me. Als je er niet op ingaat moet je voorkomen en wordt je daadwerkelijk veroordeeld (of in elk geval kans op veroordeling). Dus volgens mij kom je er met die boete vanaf zonder een strafblad.


ze heeft geen verhooring moeten doen?
Ze heeft de boete betaald en sinds die niks meer gehoort?

18-01-2011, 12:58
Ik neem aan dat er dan geen sprake is van een strafblad, aangezien ze niet veroordeeld is

18-01-2011, 13:09


Ze heeft geen strafblad maar het strafbaar feit staat wel geregistreerd, dus voor bepaalde banen loop zij bijvoorbeeld kans geen VOG te krijgen.