Bekijk volle/desktop versie : ' Turk met Chinees, Chinees met Marokaan, Marokaan met Afghaan, Aghaan met Amerikaan'



Pagina's : [1] 2

17-09-2004, 10:56
Ik heb een discussie met mijn moeder. Zij vind dat iedereen met zijn eigen ras moet trouwen omdat het later problemen kan veroorzaken bij et opvoeding van een kind bv dees jaar gaan we naar china op reis, turk zegt; nee chinees dees jaar gaan we naar turkiland.
Enzovoord.

Ik heb haar duidelijk gemaakt als het maar een moslim is, ze gaf me gelijk maar ze bleef er toch bij dat et verschil van landen problemen kan veroorzaken.

En nu ben ik bang dat ik (later) met een marokkaan ga afkomen. Ik moe nix wete van Algerijne (slechte ervaring) en zekers geen algerijne du bled.

Heb ik gelijk of heb ik gelijk?

17-09-2004, 11:01



Citaat:
Origineel gepost door Nique_La_Police
[B]Ik heb een discussie met mijn moeder. Zij vind dat iedereen met zijn eigen ras moet trouwen omdat het later problemen kan veroorzaken bij et opvoeding van een kind bv dees jaar gaan we naar china op reis, turk zegt; nee chinees dees jaar gaan we naar turkiland.
Enzovoord.

Ik heb haar duidelijk gemaakt als het maar een moslim is, ze gaf me gelijk maar ze bleef er toch bij dat et verschil van landen problemen kan veroorzaken.

En nu ben ik bang dat ik (later) met een marokkaan ga afkomen. Ik moe nix wete van Algerijne (slechte ervaring) en zekers geen algerijne du bled.

Heb ik gelijk of heb ik gelijk? [/B]
Ben jij algerijns?

17-09-2004, 11:02
Ja half voorwa?


Citaat:
Origineel gepost door ieffies
Ben jij algerijns?

17-09-2004, 11:06
't probleem die ze kunnen krijgen in de opvoeding, ligt zeker niet aan de verschillende vakantie-landen. Dat is maar 'n paar weekjes p. jaar.

17-09-2004, 11:08


Ja maar ja ze heeft toch wel gelijk se. Ma ik vind da zoiets bespreekbaar moet kunnen zijn, goed onderhandelen en zorgen dat beide partijden tevreden zijn.


Citaat:
Origineel gepost door MerCi
't probleem die ze kunnen krijgen in de opvoeding, ligt zeker niet aan de verschillende vakantie-landen. Dat is maar 'n paar weekjes p. jaar.

17-09-2004, 11:09
Ik vind wel dat je met je eigen ras beter kunt trouwen, want dan ijn er niet zoveel problemen en je begrijpt mekaar.

17-09-2004, 11:10
Nee.
Da heeft te maken met WAT voor ras je ermee bent opegegroeid.


Citaat:
Origineel gepost door yamientjexx
Ik vind wel dat je met je eigen ras beter kunt trouwen, want dan ijn er niet zoveel problemen en je begrijpt mekaar.

17-09-2004, 12:53
Iedereen zit maar van ras bij ras.
Waarvoor heeft Allah swt. dan zoveel volken geschapen. Om ze verder gescheiden te houden?
Tuurlijk krijg je misschien een discussie met je partner over waar je op vakantie moet gaan. Maar hallo, is dat een reden om niet met je grote liefde te trouwen, omdat je dan een discussie krijgt daarover.
Trouw met degene die goed voor je is, of het nou iemand van je eigen afkomst is of een andere. Want diegene zal je dan gelukkig maken inshallah.

17-09-2004, 13:40
Voila gij begrijpt mijn punt.


Citaat:
Origineel gepost door letiz
Iedereen zit maar van ras bij ras.
Waarvoor heeft Allah swt. dan zoveel volken geschapen. Om ze verder gescheiden te houden?
Tuurlijk krijg je misschien een discussie met je partner over waar je op vakantie moet gaan. Maar hallo, is dat een reden om niet met je grote liefde te trouwen, omdat je dan een discussie krijgt daarover.
Trouw met degene die goed voor je is, of het nou iemand van je eigen afkomst is of een andere. Want diegene zal je dan gelukkig maken inshallah.

17-09-2004, 14:06
Ja ma kijk, Tunisien en Algerijne zijn ook arabisch éh. Alle 3 maghrebin du nord éh. Alle 3 bekan dezelfde gewoontjes enal. Iwa voorwa zou da nie kunne?


Citaat:
Origineel gepost door VUILNISBAK
Het is nou eenmaal makkelijk om met iemand te trouwen die ook Marokkaan is. Die weet hoe de Marokkaanse cultuur in elkaar zit. Die kan communiceren met je ouders. Je kan je kinderen tweetalig opvoeden etc etc. Allemaal redenen waarom het makkelijker kan zijn.

17-09-2004, 15:55
Maar toch is het beter als je met je eigen volk gaat trouwen en vraag me niet waaarom

17-09-2004, 15:57

Citaat:
Origineel gepost door Metalsiarachida
Maar toch is het beter als je met je eigen volk gaat trouwen en vraag me niet waaarom
want volgens anderen ben ik een rassssssssssssssssssssssssssiszzttTT

17-09-2004, 15:59


Lady_Moi jij bent half? Jij moeder is dus met een niet Algerijns, maar ze is wel met een Algerijn getrouwd, waarom is ze dan tegen gemengde huwelijken als ze zelf ook met iemand met van een andere afkomst is getrouwd? :watte?:

Niet logisch! Of heeft ze zelf het probleem meegemaakt wat je vermeldt, en is ze er daarom tegen?

17-09-2004, 16:00

Citaat:
Origineel gepost door VUILNISBAK
Het is nou eenmaal makkelijk om met iemand te trouwen die ook Marokkaan is. Die weet hoe de Marokkaanse cultuur in elkaar zit. Die kan communiceren met je ouders. Je kan je kinderen tweetalig opvoeden etc etc. Allemaal redenen waarom het makkelijker kan zijn.
jep...dat zeker....

17-09-2004, 16:34

Citaat:
Origineel gepost door Nique_La_Police
[B]Ja half voorwa? [/B]
En wat is de andere helft?

Pagina's : [1] 2