Bekijk volle/desktop versie : Waarom moet de catering altijd het eten presenteren?



Pagina's : [1] 2

14-01-2011, 23:35
De serveerders komen altijd eerst in een rijtje binnen en dan gaan ze vooraan staan om foto's te maken. Dan gaat de deksel van de grote tajine omhoog en worden er weer foto's gemaakt. Soms staan ze daar een tijdje en jij maar watertanden om die bastilla.

Toen ik dat een paar jaar terug voor het eerst had gezien dacht ik dat we naar hun toe moesten lopen om te proeven ofzo.

Waarom doen ze dat toch? Ik vind het maar niets. Spontane detailfoto's zijn veel mooier.

14-01-2011, 23:37


Dat doen wij als bediening niet hoor.
We lopen met z'n alle in een rij de zaal binnen en splitsen zo naar de tafels.
De foto's maken we op de gang. Dat hoeven de gasten niet te zien.

14-01-2011, 23:38
Veel klanten willen dat zien...meestal wordt dat ook gedaan als je er niets van zegt. Maar als je het niet wil is het vast ook geen probleem!

14-01-2011, 23:40
Zo denk ik er nou ook over, het slaat ook nergens op zehma kijk hier eten!!?? waarom al de aandacht op die hapjes hahaha

Ik raad het ook af bij mijn klanten, echt geen gezicht ook, een thee show gaat nog wel en snel inchenken en serveren en niet in een rij gaan staan
indd eten op de foto kan ook als het eten op tafel staat.

Zo wie zo begrijp ik ubberhaupt niet waarom het eten op de foto moet....stel je eens voor je hebt een mooie prachtige trouwalbum en op eens zie je een vette bord met een halve lamschouder en zeiton en kaas stikkies (dalha) ...nou daar gaat je mooie album van 400,-!!

een mooie foto ergens achterin van een mooie buffet gaat nog wel...maar een bord vlees of kippen.....

14-01-2011, 23:43



Citaat door IJSBLOKJE.:
Dat doen wij als bediening niet hoor.
We lopen met z'n alle in een rij de zaal binnen en splitsen zo naar de tafels.
De foto's maken we op de gang. Dat hoeven de gasten niet te zien.


Ja toch? Laat ze die foto's ergens anders maken en meteen naar de gasten lopen. Ze wachten al zo lang op hun eten msaken haha.

14-01-2011, 23:45

Citaat door Bruidje_____:
Ja toch? Laat ze die foto's ergens anders maken en meteen naar de gasten lopen. Ze wachten al zo lang op hun eten msaken haha.



In de gang maken ze de foto's dat we met z'n alle staan. Dat je op de foto ook onze kleding ziet.
Maar aan tafel meestal van de dichtstbijzijnde familie worden de foto's op tafel gemaakt.

14-01-2011, 23:46
en dan wordt het eten koud...

14-01-2011, 23:46

Citaat door jajet:
Zo denk ik er nou ook over, het slaat ook nergens op zehma kijk hier eten!!?? waarom al de aandacht op die hapjes hahaha

Ik raad het ook af bij mijn klanten, echt geen gezicht ook, een thee show gaat nog wel en snel inchenken en serveren en niet in een rij gaan staan
indd eten op de foto kan ook als het eten op tafel staat.

Zo wie zo begrijp ik ubberhaupt niet waarom het eten op de foto moet....stel je eens voor je hebt een mooie prachtige trouwens en op eens zie je een vette bord met een halve lamschouder en zeiton (dalha) ...nou daar gaat je mooie album van 400,-!!

een mooie foto ergens achterin van een mooie buffet gaat nog wel...maar een bord vlees of kippen.....


Hahahaha! Alles moet op film vastgelegd worden die dag. Ook hoeveel zietoen er op een bord ligt

Ja een theeshow is wel ok maar sommigen blijven met het eten showen echt een paar minuten staan. En alle gasten maar kijken naar al dat lekkers hahaha.

14-01-2011, 23:49
die fotos doe je toch niet in je album

14-01-2011, 23:51
Vaak gezien, ik denk dat de mensen dat leuk vinden om het terug te zien.

14-01-2011, 23:53
Hahaha,....ik vind jullie reacties echt grappig. Maar is wel zo...

14-01-2011, 23:55

Citaat door Bruidje_____:
Hahahaha! Alles moet op film vastgelegd worden die dag. Ook hoeveel zietoen er op een bord ligt

Ja een theeshow is wel ok maar sommigen blijven met het eten showen echt een paar minuten staan. En alle gasten maar kijken naar al dat lekkers hahaha.



filmen gaat nog wel maar foto's in een album van het eten kan echt niet vindt ik, ze maken tegenwoordig ook van die turkse albums die ge-foto shopt worden...die albums gaan naar Turkije en komen weer terug...ik zie het al voor me z'n een Turk die denkt...wat zal ik eens doen dit keer een beetje meer houdskleur op het vlees of niet...enh die kippen zijn heel erg geel dit keer, hoe ga ik dat aanpakken....hahaha z'n vent die staat echt voor een raadsel als hij die foto's moet bewerken

Volgense mij worden we echt vierkant uitgelachen dan nog helemaal naar Turkije...

14-01-2011, 23:55


hmmm apart nog niet meegemaakt op een trouw maar voor wie zijn die foto's bestemd? voor de catering zelf of voor de klant? als het voor de catering is dan vind ik dat ongepast.
als de klant dat zelf wenst dan vind ik het nog kunnen maar dan niet in de zaal, lijkt of je geen eten gewend bent. als je echt speciaal eten hebt dan kan een foto wel maar een gewone bord bestilla of vlees dat wil ik niet als foto bewaard hebben hoor.

14-01-2011, 23:55
Zahia mag ik je een vraag stellen?

Ik wil graag een kapsel doen.. een losse kapsel met sluier.. is dat mooi?
bij mijn lgorja bedoel ik insha allah!

14-01-2011, 23:55

Citaat door mtiwia2010:
die fotos doe je toch niet in je album



nou en of

Pagina's : [1] 2