Bekijk volle/desktop versie : VS: Saudi-Arabië schendt vrijheid van religie



Pagina's : [1] 2

16-09-2004, 09:15
WASHINGTON - In een ongewoon harde aanval op bondgenoot Saudi-Arabië heeft de Amerikaanse regering het gebrek aan religieuze vrijheid in het land aan de kaak gesteld.


In een woensdag gepubliceerd rapport van het ministerie van buitenlandse zaken over de vrijheid van religie wereldwijd staat dat die in Saudi-Arabië de facto niet bestaat. De Saudische religieuze politie treedt volgens Washington keihard op tegen aanhangers van andere islamitische stromingen dan de door de staat gesanctioneerde en door de overheid betaalde moslimpredikanten zouden zich structureel te buiten gaan aan fel anti-joodse en anti-christelijke retoriek. Buitenlandse zaken concludeert dat de Saudische regering zich daarmee schuldig maakt aan het in stand houden van een voedingsbodem voor anti-Westers terrorisme.

Saudi-Arabië heeft de status van Country of Particular Concern (CPC) gekregen, een lijst van landen waar sprake is van ernstige religieuze repressie. De CPC-status kan aanleiding zijn tot het treffen van sancties. Andere landen die het etiket van CPC hebben zijn onder meer Iran, China, Noord-Korea en Sudan. De Saudische regering heeft nog niet gereageerd op het rapport van het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken.

16-09-2004, 09:16


Dat Amerika het woordje ''schendt'' in haar mond durft te nemen..

16-09-2004, 09:20

Citaat:
Origineel gepost door Raihana
[B]Dat Amerika het woordje ''schendt'' in haar mond durft te nemen.. [/B]
Snap wat je bedoelt. Maar stel nu even dat het zo is, wat vind je er dan van?

16-09-2004, 09:31
Zoals nederland de angst heeft voor de islam en dat de islam verder zal uitbreiden,zo zal het ook wel zijn met saudi arabie. Het oosten moet het oosten blijven en het westen mag het westen blijven,verschil moet er zijn. Want de oprechte moslims die willen emigreren moet toch nog wel terecht kunnen in zulke landen.

Er zijn vele die zeggen als het hier niet bevalt rot je lekker op.Waar zouden we naartoe moeten als de hele wereld verwesterd zou raken?

16-09-2004, 09:55


Als Saoedie de oliekraan dichtdraait ligt het westen plat, dit is eerder gebeurd in de jaren 70, de koning (faisel als ik me niet vergis) destijds zei 'mn voorouders hebben op dadels geleefd waarom zou ik dat niet kunnen', korte tijd later werd hij doodgeschoten door een 12-jarige neefje die op een verdachte (cia) manier aan een vuurwapen kwam.

16-09-2004, 09:58
mooi zo maar krijgen de homo's dan eindelijk gelijke rechten in de VS? en dan wil ik in dezelfde regel ook israel horen want die stelt als voorwaarde dat je joods moet zijn om te vestigen.

16-09-2004, 10:36

Citaat:
Origineel gepost door Raihana
[B]Dat Amerika het woordje ''schendt'' in haar mond durft te nemen.. [/B]
Amerika schendt alles wat vast en los zit.
Omdat zij vinden dat ze onschendbaar zijn
En dan nog wijzen naar andre landen dat ze weet ik veel wa SCHENDEN

16-09-2004, 10:37
het is allemaal 1pot nat. Als wij al op de hoogte zijn van de vele schandalen...hoeveel schandalen zullen er zich dan afspelen of zichaf hebben gespeeld buiten ons weten om?

het zijn de arme gebieden van nu die eigenlijk alle rijkdom bezaten.

Achjah de mens en zijn toestand,wat kunnen we daar nog over kwijt?

16-09-2004, 10:43
in saoedie is de rechtspraak niet van toepassing op het koninglijk huis (duizenden leden), ze verkrachten, xxxxxx, gokken, stelen en doen wat ze willen...niemand die hen wat maakt, wie wil uberhaupt in zo'n land wonen.

16-09-2004, 11:40
Allah is diegene die hun wat zal maken.

16-09-2004, 14:04

Citaat:
Origineel gepost door Grover
mooi zo maar krijgen de homo's dan eindelijk gelijke rechten in de VS? en dan wil ik in dezelfde regel ook israel horen want die stelt als voorwaarde dat je joods moet zijn om te vestigen.
haha precies ja

16-09-2004, 14:30

Citaat:
Origineel gepost door nathalie2
Snap wat je bedoelt. Maar stel nu even dat het zo is, wat vind je er dan van?
Ik vind het triestig. Maar wat ik nog veel triestiger vind is dat de Nederlanders hiero dat verhaaltje slikken als zou de VS er nu pas achter komen dat de Saoudi's zo zijn.

Zolang de Saoudi's de VS in alles voorzien zijn er geen problemen en zeker geen rapporten over de toestanden in SA. Nu dat er barsten zijn in hun relatie duiken er plots rapporten op.

Saoudi's zijn triestig.
De VS is triestig.
De Nederlanders zijn triestig.

Dat rapport is pure stemmingmakerij, spoedig verschijnen de eerste reportages over veroordeelden die in het openbaar elke vrijdag onthoofd worden.

Vergelijk het maar met de Taliban die door de VS via de Pakistaanse geheime diensten aan de macht is geholpen. Na een jaar aan de macht waerd het voor de amerikanen duidelijk dat ze naar hun beloofde pijpleiding over Afghaans grondgebied mochten fluiten. De Amerikaanse stemming sloeg om en de reportages over handafhakkingen en executies doken op.

De intenties zijn smerig dus die rapporten doen er niet toe want waar blijven de rapporten over de door de Algerijnse regering afgeslachte honderdduizenden? Die hebben dan weer een goede relatie met de VS.

16-09-2004, 15:30



Citaat:
Origineel gepost door nathalie2
Snap wat je bedoelt. Maar stel nu even dat het zo is, wat vind je er dan van?
Dat ik als getrouwde vrouw(al 30 jaar) niet eens met mijn man op reis naar saudi-arabie kan steekt mij zeer.(naar de HesH)

Dus ja vind ik het zeer wel dat ze eenzijdig bezig zijn in saudi

16-09-2004, 15:35

Citaat:
Origineel gepost door Yougourthen
Ik vind het triestig. Maar wat ik nog veel triestiger vind is dat de Nederlanders hiero dat verhaaltje slikken als zou de VS er nu pas achter komen dat de Saoudi's zo zijn.

Zolang de Saoudi's de VS in alles voorzien zijn er geen problemen en zeker geen rapporten over de toestanden in SA. Nu dat er barsten zijn in hun relatie duiken er plots rapporten op.

Saoudi's zijn triestig.
De VS is triestig.
De Nederlanders zijn triestig.

Dat rapport is pure stemmingmakerij, spoedig verschijnen de eerste reportages over veroordeelden die in het openbaar elke vrijdag onthoofd worden.

Vergelijk het maar met de Taliban die door de VS via de Pakistaanse geheime diensten aan de macht is geholpen. Na een jaar aan de macht waerd het voor de amerikanen duidelijk dat ze naar hun beloofde pijpleiding over Afghaans grondgebied mochten fluiten. De Amerikaanse stemming sloeg om en de reportages over handafhakkingen en executies doken op.

De intenties zijn smerig dus die rapporten doen er niet toe want waar blijven de rapporten over de door de Algerijnse regering afgeslachte honderdduizenden? Die hebben dan weer een goede relatie met de VS.
Rapportages over handafhakkingen, executies en ng veel meer narigheid is te lezen op het onafhankelijke http://www.hrw.org. Daar staan ook rapporten over de misdragingen van de VS in de wereld. Het is niet per definitie zo dat ieder rapport dat door amerika naar buiten wordt gebracht vals is.

17-09-2004, 00:10

Citaat:
Origineel gepost door mister_ano
Zoals nederland de angst heeft voor de islam en dat de islam verder zal uitbreiden,zo zal het ook wel zijn met saudi arabie. Het oosten moet het oosten blijven en het westen mag het westen blijven,verschil moet er zijn. Want de oprechte moslims die willen emigreren moet toch nog wel terecht kunnen in zulke landen.

Er zijn vele die zeggen als het hier niet bevalt rot je lekker op.Waar zouden we naartoe moeten als de hele wereld verwesterd zou raken?
nee, dat is niet hetzelfde.

Inderdaad mogen moslims hier niet worden gediscrimineerd, omdat men bang is voor de islam.

Maar die christenen die in Saoedie Arabië wonen en ook in andere islamitische landen, wonen daar al heel lang. Al voordat de islam daar kwam. Mogen zij daar a.u.b. in vrijheid en vrede blijven wonen? Of vind je dat zij maar moeten vluchten?

Die vervolging / verdrukking is geen verzinsel, maar het is waar. Kijk maar eens op de site van 'Open doors'.

Overigens moet Amerika wat mij betreft z'n grote snuffert maar eens dicht houden. Wat een ruziezoeker is dat land!

Pagina's : [1] 2