Bekijk volle/desktop versie : vraagje voor de moeder onder ons



16-09-2004, 08:58
salaam moeders en keukenprinsessen


ik had een vraagje aan julliehoort eigenlijk niet bij deze topic maar toch

ik zie dat sommige van ons nog best laat online zijn en ik vroeg me af jullie zijn toch ook moeders en zelf werkende ik daartegen heb maar een kind en ben huisvrouw niet dat ik heel de dag op mijn kont zit hahaha maar ben savonds heel vroeg al moe en dan kan ik gewoon niet meer het liefst ga ik om negen uur naar bed en dat vind ik zo erg want mijn man werkt vaak tot 12 savonds en ik beloof dan altijd wakker te blijven voor hem val ik altijd in slaap hij vind het niet erg en begrijpt dat maar ik vind het zo sneu en nu vroeg ik me af hoe dat komt dat jullie zolaat op kunnen blijven mischien stomme vraag maar ik zit er echt mee hoe doen jullie dat en slapen jullie tussen de middags soms ofzo mischien ben ik te nieuwsgierig maar dan hoor ik het wel tips welkom

alvast shukran

16-09-2004, 10:16


Nee hoor het went gewoon. Op een gegeven moment raakt je lichaam gewend aan het feit dat je weinig slaapt. Vroeger was ik ook een slaapkop maar nu heb ik al genoeg aan 6 uurtjes slaap. Ik sta om 5 uur op en ga rond 23.30 naar bed.

Maar volgens mij heb je het als huisvrouw nog zwaarder dan als je werkt! Het enige voordeel is dat je wat langer uit kan slapen dan als je buitenshuis werkt en het avondeten vroeg klaarhebt.
Op mijn parttime dag doe ik wel eens een middagdutje, daar knap je van op en je bent niet zo vermoeid tegen de avond , misschien een tip voor als je wakker wilt blijven voor je man

16-09-2004, 10:29
dat verschilt met de dag zo kan ik ik de hele dag slapen en zo kan ik niet slapen en ik slaap wel eens een uurtje tussen de middag als de kleine van mij slaapt :het is net wat selly ook al zij op den duur wen je er aan maar het is niet gezond ik merk dat ik dan niet zo veel kan hebben

16-09-2004, 11:36
nou ik ben ook rond tienen kapot en wil ook het liefst slapen
maar meestal moet ik dan nog strijken ,brood smeren voor de kids of iets van administratie doen
maar het is gewoon zo je lichaam went aan het ritme want hoelaat ik ook naar bed ga ,ik kan nooit echt uitslapen en sta ook altijd voor achten op zelfs in de vakanties
trouwens ik ben ook huisvrouw en het is echt zwaar om het iedereen een beetje naar zijn zin te maken
vroeger toen ik nog 2 kinderen had sliep ik ook wel eens overdag maar nu haal ik dat niet meer
ik zou je ook adviseren om wat overdag te slapen zodat je savonds een beetje met je man kan opblijven
die stakker moet ie het iedere avond doen zonder jou

16-09-2004, 13:05


nou hier nog een moeder van 3 kids,ik werk 5 ochtenenden in de week ik sta zaterdags op het voetbal veld als een gek te schreeuwen om mijn zoontjes te aanmoedigen,dus ook dan moet ik weer vroeg op ik doe alle administratie,boodschappen etc. zelf.De administratie van mijn man s zaak doe ik ook,ik kook ook zelf want hij is pas tegen 7 uur thuis,en als ik even rust voor mijn zelf wil kruip ik achter de pc staat overigens wel in de huis kamer en heb openkeuken dat ik er ook zo op kan kijken,hij is aljazeera verslaafde"haat ik"maar zo ieder ons hobby,en tegen 10.30 zegt die kom we gaan slapen maar een uur later ben ik nog bezig met dingen voorbereiden voor de volgende dag want 7.30 is bij ons het spitsuur maar het gaat elhamdoulilah lekker,ik kan niet altijd alles glad houden thuis,maar ja wat wil je met 3 kinderen.Maar ik zou je aanraden om smiddags een dutje te gaan doen als je kind ook gaat slapen,maar als mijn man tot 12 uur zou werken dan zou ik het denk ik ook niet trekken om tot 12 uur wakker te blijven,dan zou ik zeggen ga dan om 9 uur naar bed en zet je wekker om 23.45.

16-09-2004, 14:25
Ik daarentegen heb tijd genoeg om te slapen en ik haat het. Ik heb nog geen kinderen dus ik profiteer er "vollen bak" van.

16-09-2004, 14:56
ik was ook een slaap gek het is helemaal over nu ik een kleine heb en 2 e op komst als hij zijn middag dutje doet dan ga ik met de was beginnen ,ik doe smorgens al mijn groote dinge zo als het huis houden en het eeten zo dat ik smiddags lekker kan zitten op mijn gemak strijken doe ik gelijk als er iest tussen zit dus ik spaar nooit strijk op dat schild en savons ben ik heelemaal voor mijn man beschikbaar kletsen we wat enz en met die kleine bezig daar om is het fijn om smorgens een mooie film voor je kleine op tezetten dan kan jij je dinge doen
maar ja iedereen heeft zijn eigen in deling

groetjes ma3a salama
ahlam22

17-09-2004, 10:29
hier ook een moeder van 4 kids, ik slaap nooit voor 00.30 ik kan het gewoon niet. en sta iedere ochtend om 7.30 uur weer op. ik heb het wel geprobeerd om vroeg naar bed te gaan, dan ga ik weer tv kijken in mijn bed. mischien ligt het aan mijn man, hij komt nooit voor 23.00 uur thuis. en ik wacht altijd op hem

17-09-2004, 17:18
o meiden ik vind het leuk om te zien hoe jullie dat doen in de avonduurtjes mischien is een middagslaapje wel goed ja maar toen mijn zoon een jaar werd ben ik daar mee gestopt maar mischien om de dag nu ga ik als hij een dutje doet wassen en schoonmaken koken tv kijken etc en ik strijk nooit strijkalleen als ik het aan doe zoveel werk dat kan ik niet en wekker zetten doe ik ook wel eens 9 van de 10 keer val ik in slaap weer en jeama vind het knap van je dat je zolang kan wachten zelfs vier kinderen wow voel me echt lui hihih mijn man is vaak ook niet voor 11 uur thuis maar als ik alleen thuis zit dan hou ik dat niet vol vaak komen mijn broers mij gezelschap houden dan lukt het wel