Bekijk volle/desktop versie : Mijn zoontje is stout geweest.



12-01-2011, 16:45
Mijn zoontje van 2,5 komt zojuist naar me toe en geeft me een kus op de wang en zegt; "mama, ik ben nooit meer doen".

Nu moet ik er nog achter zien te komen wat hij heeft gedaan.

Soms zegt ie ook weleens, "Ayman is heel stout gedaan, zeg maar geeft niks". Want soms als hij per ongeluk iets doet zeg ik weleens geeft niks. Dus wil hij dat ik meteen geeft niks zeg zodat ik niet boos op hem word.

12-01-2011, 16:48


aaaaaah wat lief en schattig zeg. dan KUN je gewoon nie boos meer zijn he, wat hij ook gedaan heeft.

mijn zoontje is vandaag ook heeeeel stout geweest zeg. oef. alles deed ie wat niet mag achter elkaar en dan gelijk er na naar mij toe komen en dan met zijn hoofd tegen mijn hoofd aan en dan met die grote ogen naar mij kijken om geknuffeld te worden, zoals een kat doet die geaaid wil worden. zodat ik nie boos ga worden op hem. hij kan nog nie praten hij is pas 1 jaar en 4 maanden. maar weet niet wat ie allemaal gaat zeggen als hij kan praten haha.

12-01-2011, 16:51

Citaat door zouzou7t:
aaaaaah wat lief en schattig zeg. dan KUN je gewoon nie boos meer zijn he, wat hij ook gedaan heeft.

mijn zoontje is vandaag ook heeeeel stout geweest zeg. oef. alles deed ie wat niet mag achter elkaar en dan gelijk er na naar mij toe komen en dan met zijn hoofd tegen mijn hoofd aan en dan met die grote ogen naar mij kijken om geknuffeld te worden, zoals een kat doet die geaaid wil worden. zodat ik nie boos ga worden op hem. hij kan nog nie praten hij is pas 1 jaar en 4 maanden. maar weet niet wat ie allemaal gaat zeggen als hij kan praten haha.



Meskien snoepje. Hij wil graag wat zeggen maar omdat hij nog niet kan praten lost hij dat zo op. Echt zo lief.

Nee, ik kan dan ook niet boos worden op hem als hij het alvast komt vertellen. Is niet goed eigenlijk, want dan denkt hij dat hij alles kan maken op deze manier, maar het blijft schattig.

12-01-2011, 16:58

Citaat door Een_Rotterdamse:
Meskien snoepje. Hij wil graag wat zeggen maar omdat hij nog niet kan praten lost hij dat zo op. Echt zo lief.

Nee, ik kan dan ook niet boos worden op hem als hij het alvast komt vertellen. Is niet goed eigenlijk, want dan denkt hij dat hij alles kan maken op deze manier, maar het blijft schattig.



achh zolang het niet erge kattekwaad is moet je niet boos worden. kinderen doen nou eenmaal vaak stoute dingen, alleen moet het niet te erg worden. gewoon streng zijn tegen hem.

meskin lief hoor.. en ben je er al achter wat hij gedaan heeft? heb je het hem niet gevraagd.

12-01-2011, 17:28



Citaat door zouzou7t:
achh zolang het niet erge kattekwaad is moet je niet boos worden. kinderen doen nou eenmaal vaak stoute dingen, alleen moet het niet te erg worden. gewoon streng zijn tegen hem.

meskin lief hoor.. en ben je er al achter wat hij gedaan heeft? heb je het hem niet gevraagd.


Hij wil natuurlijk niet zeggen wat. Want als ik het vraag zegt hij natuurlijk 'Ayman niks gedaan'. Maar dat zegt ie natuurlijk ook als hij wel iets heeft gedaan.
Tot nu toe niks geks gevonden.

12-01-2011, 18:15
aaah zo lief hahah!

12-01-2011, 18:41
Zo schattig!

12-01-2011, 18:43
Oh die van mij (ook 2,5) roept altijd trots dat zij het gedaan heeft. Heerlijk dat ze niet kunnen liegen

14-01-2011, 02:56
Zooo cute die taaltje van hun en die oncomplete zinnen!!

14-01-2011, 08:31
Met welke leeftijd begonnen jullie kleintjes te praten... die van mij die zegt nog haast niks. Hij begrijpt wel alles.. maar hij kan alleen mama, papa, oma, opa, auto, buiten, hallo/hoi, dag/doei (en nog wat woordjes) en een aantal namen van de familieleden zeggen.. maar hij maakt nog geen zinnen..

14-01-2011, 10:04

Citaat door yosrina:
Met welke leeftijd begonnen jullie kleintjes te praten... die van mij die zegt nog haast niks. Hij begrijpt wel alles.. maar hij kan alleen mama, papa, oma, opa, auto, buiten, hallo/hoi, dag/doei (en nog wat woordjes) en een aantal namen van de familieleden zeggen.. maar hij maakt nog geen zinnen..


Pas toen hij naar de peutergroep ging begon hij echt te praten en zinnen te maken. Dus vanaf 2 jaar pas. Daarvoor was het gewoon woordjes bij elkaar zetten zonder zinnen te maken.

14-01-2011, 10:09

Citaat door Een_Rotterdamse:
Pas toen hij naar de peutergroep ging begon hij echt te praten en zinnen te maken. Dus vanaf 2 jaar pas. Daarvoor was het gewoon woordjes bij elkaar zetten zonder zinnen te maken.



Oh oke, die van mij gaat ergens in maart naar de creche.. Het lijkt me echt leuk om aan te horen hoe die kleine zal praten...

14-01-2011, 10:37


Echt zoooo lief!!! Ik kan niet wachten tot dat die van mij ook kan praten

Trouwens wat praten jullie met jullie kinderen arabisch of nederlands??

Die van mij wordt morgen 1 jaar

14-01-2011, 10:41

Citaat door souk2003:
Echt zoooo lief!!! Ik kan niet wachten tot dat die van mij ook kan praten

Trouwens wat praten jullie met jullie kinderen arabisch of nederlands??

Die van mij wordt morgen 1 jaar



Mijn zoontje krijgt eigenlijk 3 talen mee. Arabisch, berbers en Nederlands.. Ik vind het zoo belangrijk dat hij Arabisch en berbers zal spreken. Nederlands zal hij hoe dan ook meekrijgen. Ik probeer zoveel mogelijk arabisch en berbers tegen hem te praten, maar soms vergeet ik het en spreek ik al gauw nederlands tegen hem

14-01-2011, 10:50
Wanneer mijn zoon iets stouts heeft gedaan, komt hij naar me toe en zegt "Mama, zayd nie tout eh mama, zayd baaf.

Zo schattig wat er uit de mondjes van die kleintjes komt. Macha'Allah.