Bekijk volle/desktop versie : Studie hbo bedrijfseconomie



12-01-2011, 15:57
hoe is die opleiding? moeilijk/makkelijk?
Moet je veel samenwerken in groepjes? veel presenteren?
had je moeite om stage te vinden?

vertell

13-01-2011, 19:02


Nou daar ben ik ook nieuwsgierig naar!

16-01-2011, 15:55
Je hoeft bijna niet te presenteren (in het eerste jaar voor engels, pov en eerste 2 projecten). Je hebt iedere periode een project, waarbij je in groepjes moet samenwerken. Verder heb je te maken met verschillende vakken, zoals; belastingrecht, ondernemingsrecht, boekhouden, administratieve organisatie, externe verslaggevin etc.
Stage vinden is niet moeilijk, omdat je bij veel plekken terecht kan (hoofdkantoren, banken etc).

16-01-2011, 15:59

Citaat door mocrogirl90:
Je hoeft bijna niet te presenteren (in het eerste jaar voor engels, pov en eerste 2 projecten). Je hebt iedere periode een project, waarbij je in groepjes moet samenwerken. Verder heb je te maken met verschillende vakken, zoals; belastingrecht, ondernemingsrecht, boekhouden, administratieve organisatie, externe verslaggevin etc.
Stage vinden is niet moeilijk, omdat je bij veel plekken terecht kan (hoofdkantoren, banken etc).


Heb je spijt dat je het hebt gekozen? Ik hoor van veel mensen dat ze er spijt van hebben en nu een andere studie doen.

16-01-2011, 16:09



Citaat door Moonlight...:
Heb je spijt dat je het hebt gekozen? Ik hoor van veel mensen dat ze er spijt van hebben en nu een andere studie doen.


Ik heb er ook een paar in mijn klas zitten die spijt hebben, maar die hebben voor de opleiding gekozen vanwege het salaris
Ik heb zelf geen spijt, vind het wel een mooie opleiding, je kunt er uiteindelijk veel mee. Er zitten wel moeilijke vakken tussen, zoals ondernemingsrecht en belastingrecht.

16-01-2011, 17:44
1 woord: Rot opleiding !!

Ik doe het en heb er spijt van...maar goed, gair inshallah!

16-01-2011, 18:09

Citaat door lalla_nadoria:
1 woord: Rot opleiding !!

Ik doe het en heb er spijt van...maar goed, gair inshallah!


Ken wel wat mensen die het doen en die vinden het best leuk. Je moet er ook wel inzicht voor hebben wil je er goed in zijn. Heb het gevoel dat bedrijfseconomie een van de moeilijkste opleidingen is binnen economische opleidingen.

16-01-2011, 18:12

Citaat door ILI_Amazigh:
Ken wel wat mensen die het doen en die vinden het best leuk. Je moet er ook wel inzicht voor hebben wil je er goed in zijn. Heb het gevoel dat bedrijfseconomie een van de moeilijkste opleidingen is binnen economische opleidingen.



Nee ik vind het dus helemaal niks! Ik heb een stomme keuze gemaakt, maar hamdoulah. Ik vind het zonde om halverwege te stoppen, want uiteindelijk is geen enkele opleiding echt leuk.
Het is inderdaad een pittige opleiding, je moet veel inzicht hebben voor cijfers, administratieve organisatie en belastingen.

Maar goed ik houd het gewoon vol, gair inshallah! Met opgeven kom ik ook niet ver.

16-01-2011, 18:28

Citaat door lalla_nadoria:
Nee ik vind het dus helemaal niks! Ik heb een stomme keuze gemaakt, maar hamdoulah. Ik vind het zonde om halverwege te stoppen, want uiteindelijk is geen enkele opleiding echt leuk.
Het is inderdaad een pittige opleiding, je moet veel inzicht hebben voor cijfers, administratieve organisatie en belastingen.

Maar goed ik houd het gewoon vol, gair inshallah! Met opgeven kom ik ook niet ver.


Kun je niet gewoon switchen naar een andere opleiding aangezien het eerste jaar vrijwel helemaal hetzelfde is als andere economische opleidingen. Of ben je al wat jaartjes verder.

16-01-2011, 18:51

Citaat door ILI_Amazigh:
Kun je niet gewoon switchen naar een andere opleiding aangezien het eerste jaar vrijwel helemaal hetzelfde is als andere economische opleidingen. Of ben je al wat jaartjes verder.



Ik zit al aan het einde van me 2de jaar.

16-01-2011, 19:08
Mensen die stoppen, vinden het vaak te moeilijk.
Het is inderdaad ook een pittige opleiding die je niet 123 zonder leren haalt.

Momenteel ben ik bezig met m'n laatste toetsen aan het afronden en dan afstuderen inshallah.

Qua stage zijn er best veel plaatsen, het is natuurlijk ook afhankelijk waar je woont !

In de randstad heb je zat plaats...

16-01-2011, 20:01

Citaat door Larache86:
Mensen die stoppen, vinden het vaak te moeilijk.
Het is inderdaad ook een pittige opleiding die je niet 123 zonder leren haalt.

Momenteel ben ik bezig met m'n laatste toetsen aan het afronden en dan afstuderen inshallah.

Qua stage zijn er best veel plaatsen, het is natuurlijk ook afhankelijk waar je woont !

In de randstad heb je zat plaats...

wat voor soort stages kan je doen dan?
of kan je echt letterlijk alle financiële dingen doen bij je stage?