Bekijk volle/desktop versie : Dames ff een vraagje



Pagina's : [1] 2

11-01-2011, 22:50
[Stel, je ontmoet een man en je hebt het gevoel dat hij de ware is. Hij is heel lief tegen jou, behandelt je als een prinses. Daarnaast is het een goede moslimman en zou hij een goede echtgenoot en vader kunnen zijn voor jullie toekomstige gezin.

Op een dag vertelt hij jou echter dat hij een broer heeft die in verboden dingen handelt. Zou jij, nu je dit weet, nog met hem kunnen trouwen of niet?]



Waarom wel en waarom niet?


[ps. voordat er figuren zijn die TE SNEL conclusies gaan trekken. DIT GAAT NIET OVER MIJ. Dit is alleen een vraag uit NIEUWSGIERIGHEID ]

11-01-2011, 22:52


Het is toch zijn broer die daar mee bezig is, niet hij.. Dus wat is het probleem?

11-01-2011, 22:52
waarom niet

je trouwt toch niet met die harambroer en je zult altijd wel hebben dat er verkeerde mensen in de familie zit de ene drug de andere wapens de ander weer voodoo

11-01-2011, 22:53
Waarom niet, zolang hij zelf niet in de criminele milieu actief is, boeit het mij verder niet.. In bijna elke mand, zitten rotte appels..

11-01-2011, 22:53




En wat heb jij met zijn broer en diens verboden handel te maken?

Zoek aub een andere smoes als je dit huwelijk niet aan wil gaan, deze kan dus echt niet

11-01-2011, 22:54
zolang hij er zelf niet in zit dan is het geen probleem vind ik.
Ik bedoel met die broer zal je niet veel temaken hebben maar met je man wel en als hij in hraam dingen handeld leef jij daar uiteindelijk ook van.
En als hij kan bewijzen dat ie nooit met die hraam zaken zal beginnen dan zou ik slaat istighar verrichten en kijken waar el-mekteb ons zou brengen.

11-01-2011, 22:56
Ik heb een neef die een strafblad van hier tot tokio heeft. En vastzit voor poging tot moord. Moet ik daar voor benadeeld worden?
Nee


Dus in jouw geval. Wat heeft het doen en laten van zijn broer te maken met jullie relatie of wat jullie hebben???

11-01-2011, 22:56
Aan de nick te zien, ben je ook niet de heiligste.

11-01-2011, 23:12
Je trouwt toch met hem niet met z'n broer???
Iedereen zijn eigen huisje, eigen leven

11-01-2011, 23:15
zoals de anderen a; zeiden je trouwt toch niet met zijn broer, maar met hem, en als hij geen haraam doet dan waarom niet?

11-01-2011, 23:17

Citaat door lalabuya:


En wat heb jij met zijn broer en diens verboden handel te maken?

Zoek aub een andere smoes als je dit huwelijk niet aan wil gaan, deze kan dus echt niet



WAAROM Moeten mensen altijd denken dat een topic over de TS zelf gaat?

Ik ben noch getrouwd, noch verloofd. Dit is een verhaal dat ik laatst in mijn omgeving heb gehoord en vroeg mij af hoe andere vrouwen hierover denken.

Ga voortaan aub niet zomaar ZINLOZE conclusies trekken. Dit tootn kortzichtigheid

11-01-2011, 23:25
Zolang de echtgenoot van de betreffende vrouw zich hier niet mee gaat bemoeien dan is dat niet erg.

Maar je zult hoe dan ook wel situaties krijgen, waarin je met je neus in de boter wordt geduwd. Als bijvoorbeeld de kinderen cadeau's van hun oom zullen krijgen, als deze man zijn broer en zijn gezin zal uitnodigen voor het eten. Al deze dingen komen toch wel tot stand door haram geld.

11-01-2011, 23:26



Citaat door Sieva:
Zolang de echtgenoot van de betreffende vrouw zich hier niet mee gaat bemoeien dan is dat niet erg.

Maar je zult hoe dan ook wel situaties krijgen, waarin je met je neus in de boter wordt geduwd. Als bijvoorbeeld de kinderen cadeau's van hun oom zullen krijgen, als deze man zijn broer en zijn gezin zal uitnodigen voor het eten. Al deze dingen komen toch wel tot stand door haram geld.



dat d8 ik dus ook

11-01-2011, 23:29

Citaat door diamond_princes:
dat d8 ik dus ook



wat zou je dan kunnen doen? De cadeau's weggooien of weggeven en niet op bezoek gaan bij je zwager?

11-01-2011, 23:34

Citaat door Sieva:
wat zou je dan kunnen doen? De cadeau's weggooien of weggeven en niet op bezoek gaan bij je zwager?




pff moeilijk hoor!!

ik zat ook te denken dat als zijn broertje in die haramhandel zit, dat de kans groot is dat hij (de broer) er ook in zit, maar is misschien te ver gezocht van mij

begrijp je me?

Pagina's : [1] 2