Bekijk volle/desktop versie : Is dit echt heel erg?



Pagina's : [1] 2

11-01-2011, 19:25
Dames, Adam is vandaag een operatie ondergaan, waarbij zijn neus en keelamandelen volledig zijn verwijderd. Ook is er een gaatje in het rechteroor geprikt ivm vocht en viezigheid.

Nu is het zo, dat ons werd verteld dat hij de HELE dag niks mag eten.. dus dat is eigenlijk al sinds 12 uur gisternacht ivm het nuchter zijn vd operatie.


Nu is hij bezweken voor een hele zachte witte boterham.. en is hij meskien vollop aan het eten. Ik merk wel dat hij twee keer zo meer kauwt, zodat het brood zacht wordt.

Mijn vraag: Is het echt erg dat hij heeft gegeten? Want hij zou dan eigenlijk sinds 12 uur vannacht tot 9 uur morgenochtend niks mogen eten...

Hij drinkt wel gewoon om de tien minuten ijswater, en heeft ook een ijsje op..

Ik moet er ook bij zeggen, dat hij zowat geen last heeft gehad van de operatie.. weinig huilen.. niet echt zeuren etc.

Ik kan op google zo gauw niks vinden, dus vandaar mijn vraag hier.

11-01-2011, 19:27


Lieve schat, bel een huisarts en vraag het.....dan ben je ook gelijk zeker van je zaak, die mensen zijn daar voor opgeleid en kunnen je de juiste informatie verschaffen.

11-01-2011, 19:32
Bel ff naar huisartsenpost. Hoe kunnen ze een kind nou zolang geen eten geven

11-01-2011, 19:32

Citaat door Nadya18:
Lieve schat, bel een huisarts en vraag het.....dan ben je ook gelijk zeker van je zaak, die mensen zijn daar voor opgeleid en kunnen je de juiste informatie verschaffen.


Dank je. Had ik zelf nog niet bedacht

Ik wil graag even ervaringen van hier horen, om te kijken of ze dat zeggen omdat het kind dan pijn heeft , of omdat er echt iets achter zit, dat het de wond kan aanraken ofzo.

11-01-2011, 19:34



Citaat door Snoepiet:
Bel ff naar huisartsenpost. Hoe kunnen ze een kind nou zolang geen eten geven


Ja, meer dan 24 uur .. hij had echt echt honger .. als je zag hoe hij zijn boterhammetje opat..

11-01-2011, 19:35
Meskien, wolah mn hart breekt

11-01-2011, 19:35
het is echt niet goed om te eten! omdat ze bang zijn dat er etensresten blijven ''plakken'' op de plek waar de amandelen zaten en daar dan vlees overheen groeit. dat zei een arts tegen mij .

11-01-2011, 19:36
bedoelen ze niet vanaf 00:00 uur snachts niet meer eten??

11-01-2011, 19:37
mijn zoontje mocht ook niets 'vasts' eten, maar hij mocht wel appelmoes en vla de eerste dag. Ook zelfs evt aardappelpuree, maar dan wel goed afgekoeld. Dat heeft hij dan ook op toen. De dag erna mocht hij wel weer zacht brood eten enzo.
Als is aangegeven geen brood te geven, dan zou ik dat toch ook niet doen. Waarschijnlijk is de kans op nabloeding dan groter. Als hij honger heeft zou k dus iets van vla of appelmoes geven.
En bel idd even met de huisartsenpost of het ziekenhuis om na te vragen of het brood kwaad kan en evt opties over wat wel te geven.

11-01-2011, 19:42
mijn zoontje ging direct eten toen hij thuiskwam van het ziekenhuis, daarna ook meteen drinken etc, niks aan het handje hoor......

11-01-2011, 19:44

Citaat door Snoepiet:
Meskien, wolah mn hart breekt


Mijnes ook..


Citaat door mtiwia2010:
het is echt niet goed om te eten! omdat ze bang zijn dat er etensresten blijven ''plakken'' op de plek waar de amandelen zaten en daar dan vlees overheen groeit. dat zei een arts tegen mij .


Oke, dus dat zou een reden kunnen zijn. Hij heeft net een boterham op, en is nu zoet een waterijsje aan het eten. Ik denk dat hij gewoon even iets vasts nodig had. Ik ga hem straks extra laten drinken, even voor de zekerheid ivm die resten die je noemt


Citaat door sowsow:
bedoelen ze niet vanaf 00:00 uur snachts niet meer eten??


Nee, hij heeft al vanaf 00.00 afgelopen nacht niks gegeten, omdat hij nuchter moest zijn..


Citaat door kleinester:
mijn zoontje mocht ook niets 'vasts' eten, maar hij mocht wel appelmoes en vla de eerste dag. Ook zelfs evt aardappelpuree, maar dan wel goed afgekoeld. Dat heeft hij dan ook op toen. De dag erna mocht hij wel weer zacht brood eten enzo.
Als is aangegeven geen brood te geven, dan zou ik dat toch ook niet doen. Waarschijnlijk is de kans op nabloeding dan groter. Als hij honger heeft zou k dus iets van vla of appelmoes geven.
En bel idd even met de huisartsenpost of het ziekenhuis om na te vragen of het brood kwaad kan en evt opties over wat wel te geven.



Ja, hij heeft al wel 2 fruitpotjes op, aangelengd met een beetje water. Het is niet echt aangegeven, er is gewoon gezegd dat hij niets mag eten , en alleen mag drinken.

Vla en yoghurt mag ie nog niet, omdat dat melkproducten zijn, en dus slijm kan vormen.

Dank je wel

11-01-2011, 19:45

Citaat door Soukaina22:
mijn zoontje ging direct eten toen hij thuiskwam van het ziekenhuis, daarna ook meteen drinken etc, niks aan het handje hoor......


Ja, bij mij pakte die gelijk na de operatie zijn waterflesje.. en hij had geen moeite met slikken ofzo.

Maar als ik zie wat de andere dames tikken.. dan houd ik hem deze avond nog even zonder eten. , behalve appelmoes en fruitpotje.

11-01-2011, 19:45



Citaat door Madame_Louisa:
Dank je. Had ik zelf nog niet bedacht

Ik wil graag even ervaringen van hier horen, om te kijken of ze dat zeggen omdat het kind dan pijn heeft , of omdat er echt iets achter zit, dat het de wond kan aanraken ofzo.




You're welcome. Dokters hebben het medisch dossier van je zoontje en weten wat wel en niet voor hem geschikt is, wat de een wel kan hebben kan de ander niet. Gayr inschae Allah

11-01-2011, 19:50

Citaat door Nadya18:
You're welcome. Dokters hebben het medisch dossier van je zoontje en weten wat wel en niet voor hem geschikt is, wat de een wel kan hebben kan de ander niet. Gayr inschae Allah

Ja , dat is waar, maar aan een medisch dossier hebben ze niet veel bij een routine ingreep , dus het zijn adviezen die niet persoonsgebonden zijn

. Maar aan de reacties van de dames heb ik voldoende. Dank je

11-01-2011, 19:54
Hoorde gisteren iets toepasselijks

Kinderen wanneer ze ziek worden gaat het zeer snel! (verhoging van lichaamstemperatuur, pijn klachten)

Het herstel is daarentegen ook snel.

Als je het niet vertrouwd bel dan even en leg het aan hun voor.

Pagina's : [1] 2