Bekijk volle/desktop versie : Not done etenscombinaties bij bezoek



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

11-01-2011, 16:47
Salam Dames,

Deze topic hoort eigenlijk bij Cuisine, maar daar zit volgens mij niemand.

Welke etenscombinaties vind je bij Marokkaans eten niet kunnen???
Ik vind vlees en kip bijvoorbeeld echt heel raar.
Mijn moeder zegt dat het wel zo hoort.

Bij mij krijgen ze meestal (eigenlijk standaard) eerst een uitgebreide salade, dan vlees of kip en dan toetje.
Mijn moeder vind het armoedig


Wat voor eten schotelen jullie bezoek voor (geen familie)?

11-01-2011, 16:50


Armoedig? Zo hoort het te gaan vind ik. Als je vlees en dan kip serveert, nou dan eet je bezoek echt niet alles op. Dat is zonde van het voedsel dat je weg moet gooien en verspilling.

Dingen die ik niet vind kunnen zijn couscouse en dan bestilla. Ik vind dat je dan iets met marka moet serveren, zodat je lekker met brood kan dippen.

11-01-2011, 16:56

Citaat door Haraba_:
Armoedig???De grootste helft blij achter liggen en als je geen grote eter bent wordt dat alles weggooien..





Ja, vind ik ook....mijn moeder is van de oude gaarde, je kent het wel....
Bij ons wordt nooit iets weggegooid omdat wij het de dag erop nog een keer opwarmen. Dan maken we een klikjesdag van (dat is wel armoedig toch )

11-01-2011, 16:57
Harira als voorafje ( kom op, ik ben niet aan het vasten)

couscous en daarna vispastilla, sorry maar dat kan echt niet


of eerst mixsalade en daarna couscous en daarna visschotel, uhm nee dat is echt note done

11-01-2011, 16:59



Citaat door xGalissax:
Armoedig? Zo hoort het te gaan vind ik. Als je vlees en dan kip serveert, nou dan eet je bezoek echt niet alles op. Dat is zonde van het voedsel dat je weg moet gooien en verspilling.

Dingen die ik niet vind kunnen zijn couscouse en dan bestilla. Ik vind dat je dan iets met marka moet serveren, zodat je lekker met brood kan dippen.





Ik ben gek op couscous en bastilla
Maar wel een rare combi, eten waar je geen brood bij kunt eten.

11-01-2011, 17:00
Als het bezoek alles opeet en er hoeft niks richting de prullenbak dan is het prima toch al schotel je 10 gangen. Maar als de helft richting de prullenbak gaat om maar niet armoedig over te komen dan is het meer treurig, eigenlijk. Ik hou totaal niet van veel koken dus het is of vlees (1 soort) of vis.

11-01-2011, 17:02
ik heb nooit mee gemaakt dat iemand couscous en pastilla voorschotel, wel een rare combi

11-01-2011, 17:04

Citaat door mevrouwtje20:
ik heb nooit mee gemaakt dat iemand couscous en pastilla voorschotel, wel een rare combi





Hoe kan een mens dat verzinnen

11-01-2011, 17:06

Citaat door mevrouwtje20:
ik heb nooit mee gemaakt dat iemand couscous en pastilla voorschotel, wel een rare combi




Nou dat kregen wij een keer voorgeschoteld, eerst salade toen couscous met kip en daarna pastilla.

11-01-2011, 17:06

Citaat door Haraba_:
Ik vind het juist hééééérlijk als ik op bezoek ben en ze hebben couscous of bestilla gemaakt,veeel lekkerder dan vlees en kip of vistagine..



Ja ik ook. ik vind vlees of kip zo standaard. Lijkt wel alsof de marokaanse keuken alleen daaruit bestaat. Op bruiloften precies t zelfde, het is zo standaard!

11-01-2011, 17:08

Citaat door erasmus1:
Hoe kan een mens dat verzinnen



ja idd hoe komen ze erop.

11-01-2011, 17:09
ik vind het raar dat wij meerdere hoofdgerechten consemeren,en maar klagen over vetrollen

11-01-2011, 17:10



Citaat door missy_chanel:
Nou dat kregen wij een keer voorgeschoteld, eerst salade toen couscous met kip en daarna pastilla.



eerlijk vind dat je couscous niet moet voorschotelen dan alleen op de vrijdag
Ik heb dat vanuit huis mee gekregen en vind het raar als het op een andere dag word voorgeschoteld
Dan is het ook alleen couscous en geen ander gerecht erna.

11-01-2011, 17:11

Citaat door mevrouwtje20:
eerlijk vind dat je couscous niet moet voorschotelen dan alleen op de vrijdag
Ik heb dat vanuit huis mee gekregen en vind het raar als het op een andere dag word voorgeschoteld
Dan is het ook alleen couscous en geen ander gerecht erna.




Ze was een Hollandse en wist niet wat wel en niet kon.


Couscous op vrijdag alleen en niet op andere dagen? Waarom, wat gebeurd er als je het op een zaterdag eet ipv vrijdag?
Er zijn zelfs gezinnen die iedere vrijdag couscous eten

11-01-2011, 17:12
wat ik not done vind is wat ik gezien heb van zo'n plaatje hier als reclame voor catering bedrijf, ze hadden groot stuk vlees gebraden en als versiering salade om heen, prima. maar ze deden prikkertjes met blokjes kaas en tomaat in dat vlees prikken. ik vind dat lelijk en kwa smaak niet bij elkaar passen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16