Bekijk volle/desktop versie : stel je leend iemand telkens geld



Pagina's : [1] 2

11-01-2011, 13:50
_

ondertussen heeft hij/zij 3000€ schulden bij je, maar kan niet meer terugbetalen.

Wat doe je dan?

11-01-2011, 13:53


ligt er aan aan wie. als het me broers of zussen zijn dan beschouw ik het als gift. zijn het anderen, dan ben ik zelf een ezel, wie leent nu geld aan anderen uit?

11-01-2011, 13:54
Geld dat je niet bezit niet gaan uitgeven, vooral als het erna uitziet dat je het niet kunt terug betalen.

11-01-2011, 13:55

Citaat door Effe_serieus:
ligt er aan aan wie. als het me broers of zussen zijn dan beschouw ik het als gift. zijn het anderen, dan ben ik zelf een ezel, wie leent nu geld aan anderen uit?


Klopt, maar een ander wat lenen hoef soms niet zoveel te zijn dat het geen kwaad kan.

11-01-2011, 13:56



Citaat door Effe_serieus:
ligt er aan aan wie. als het me broers of zussen zijn dan beschouw ik het als gift. zijn het anderen, dan ben ik zelf een ezel, wie leent nu geld aan anderen uit?



andere mensen...
familie is een gift , zoals je al zei..

11-01-2011, 13:56
Tja, gewoon beseffen dat je het geld nie meer terug ziet. Als het is om bepaalde ernstige redenen, dan kan ik daar begrip voor op brengen. Maar geld lenen aan n junk bv, dan ben ik zelf de dommerik.

11-01-2011, 13:56
Tsja... ik zou het maar vergeten. Als diegene het niet meer kan of terug wil betalen, gewoon laten zitten. Die 3000,- zul je vast op een veel betere manier terug krijgen. Bij Allah ..

Just forget it. Geld komt en gaat.

11-01-2011, 13:56
Ligt eraan waar diegene het voor nodig heeft.

Als dit niets bijzonders is, draai ik de geldkraan dicht. Als het wel iets belangrijks is, dan zal ik doen wat ik kan en niet moeilijk doen over wanneer ik het terug krijg.

11-01-2011, 13:57

Citaat door Misz_Eendje:
Klopt, maar een ander wat lenen hoef soms niet zoveel te zijn dat het geen kwaad kan.


een geeltje is geen probleem nee, zie ik ook als gift. maar als er een komt die duizenden euro's vraagt.,..wesh ben ik de ABN ofzo?

daar zijn banken voor

11-01-2011, 13:58

Citaat door malikkingdom:
heb bijna duizend euro een keer uitgeleend. en na een jaar kreeg ik het nog steeds niet terug.
ik heb hem in die jaar heel vaak gewaarschuwd.
ewa daarna heb ik de knoop doorgehakt heb ik maatregelen genomen en kreeg het binne de koortse keren terug.
de maatregelen waren rechtvaardig.
het was een turk aan wie ik het geleend had


En dan die OT.

11-01-2011, 13:58
wat een gierigaards hier man

11-01-2011, 14:00

Citaat door Effe_serieus:
een geeltje is geen probleem nee, zie ik ook als gift. maar als er een komt die duizenden euro's vraagt.,..wesh ben ik de ABN ofzo?

daar zijn banken voor


Dat klopt. Iemand dat zoiets van je verwacht heeft het bij 't verkeerde eind, want geld groeit bij niemand op de rug.

Zelf ben ik niet een voorstander om van een bank te lenen, omdat daar rente aan gebonden is en het niet toegestaan is. Ik heb mijn papa anders wel mijn zussen/broer om op terug te vallen. Dan kan ik rustig aan terugbetalen en hier en daar wat kwijtschelding ontvangen.

11-01-2011, 14:01



Citaat door __Nora__:
En dan die OT.

wat heeft mijn ot mee te maken misses wilders?

11-01-2011, 14:48
Wat je dan kan doen? Dan kan je bijv. naar het geld fluiten.

11-01-2011, 14:50

Citaat door Mr_Lover:
wat een gierigaards hier man


Dan moet jij vast heel gul zijn.. Zeik dan niet!

Pagina's : [1] 2