Bekijk volle/desktop versie : bismillah kijk al een imaam in het gezamelijke gebed heel erg snel ..



15-09-2004, 16:40
Selaamhalikoem broeders en zusters

Ik wil een imaam een turkse imaam aanspreken want dit is het probleem

als hij sura fatiha leest en als we emien zeggen voordat we bij die ien zien begint hij gelijk verder met andere woorden we moeten emien korter dan een sec zeggen

en elk roekoe is niet hetzelfde met tijd dus ene sneller andere langer

dit is dus die turkse moskee waar dus ook turken bidden

en als de imaam gaat seliem groeten aan het rechter en dan het linkerzij dan doen de turken het tegelijk mee met de imaam

en je mag in he tmoskee niet eens zonder sokken bidden

ik ging een keer daar bidden zonder sokken me sokke waren beetje vies achter dus het onderkant en ging woedoe doen zodat me voeten schoon zijn

toen ik klaar was kwam iemand naar me toe en zei moet sokken bidden mag niet zonder sokken is niet goed hygiene

hierbij wou ik nik stegen hem zeggen zonder hadith of een eya uit het heilige koran dus ghair incha allah

en het moskee is boen en beneden verkopen ze boier wil daar ook een eya van incha allah als het kan

ik ben de eerste incha allah die ze ga aanspreken en met de imaam ze lijken wel op kamelen als ze neerbuigen eerst met knieen dan handen

mensen durven er niks tegen te zeggen en ik ga het incha allah vandaag doen of morgen incha allah

15-09-2004, 17:09


Salaam Aleikom

Een beetje puzzelen was het, maar ik begrijp wat je bedoeld te zeggen. Turken bidden vaak heel anders, heb ik ook meegemaakt. Te snel en vaak niet volgens de soennna. Verzamel veel daliel over salaat het boek ''Omschrijving van de salaat van de Profeet SaalaaAllah wa Aleihie wa Salaam'' Daar heb je veel aan en spreek de imaam er op aan.

Hou ons op de hoogte of het is gelukt, Moge Allah Taala je belonen.

15-09-2004, 17:24

Citaat:
Origineel gepost door muslimien
Selaamhalikoem broeders en zusters

Ik wil een imaam een turkse imaam aanspreken want dit is het probleem

als hij sura fatiha leest en als we emien zeggen voordat we bij die ien zien begint hij gelijk verder met andere woorden we moeten emien korter dan een sec zeggen

en elk roekoe is niet hetzelfde met tijd dus ene sneller andere langer

dit is dus die turkse moskee waar dus ook turken bidden

en als de imaam gaat seliem groeten aan het rechter en dan het linkerzij dan doen de turken het tegelijk mee met de imaam

en je mag in he tmoskee niet eens zonder sokken bidden

ik ging een keer daar bidden zonder sokken me sokke waren beetje vies achter dus het onderkant en ging woedoe doen zodat me voeten schoon zijn

toen ik klaar was kwam iemand naar me toe en zei moet sokken bidden mag niet zonder sokken is niet goed hygiene

hierbij wou ik nik stegen hem zeggen zonder hadith of een eya uit het heilige koran dus ghair incha allah

en het moskee is boen en beneden verkopen ze boier wil daar ook een eya van incha allah als het kan

ik ben de eerste incha allah die ze ga aanspreken en met de imaam ze lijken wel op kamelen als ze neerbuigen eerst met knieen dan handen

mensen durven er niks tegen te zeggen en ik ga het incha allah vandaag doen of morgen incha allah
Assalaam Oe3alajkoem broeder,

Het is Soenna van de profeet Vrede Zij Met Hem om eerst je knieen en dan je handen neer te zetten voor de soejoed.

De overlevering was inderdaad niet als een kameel bidden, en een kameel begint juist met ze voorpoten. Vandaar dus tijdens de soejoed eerst knieen, handen, neus, en dan voorhoofd.

Tasliem mag je met de Imaam of na de Imaam vertellen, beiden toegestaan.

Voor de rest Moge Allah Ta3ala ons leiden.

Assalaam Oe3alajkoem

15-09-2004, 17:44

Citaat:
Origineel gepost door DeTangaoui
Assalaam Oe3alajkoem broeder,

Het is Soenna van de profeet Vrede Zij Met Hem om eerst je knieen en dan je handen neer te zetten voor de soejoed.

De overlevering was inderdaad niet als een kameel bidden, en een kameel begint juist met ze voorpoten. Vandaar dus tijdens de soejoed eerst knieen, handen, neus, en dan voorhoofd.

Tasliem mag je met de Imaam of na de Imaam vertellen, beiden toegestaan.

Voor de rest Moge Allah Ta3ala ons leiden.

Assalaam Oe3alajkoem
selaamhalikoem ik heb hier een boek van de salaa van de profeet en die boek is gemaakt door sheikh Mohames Nasiroedien al-Albaanie

uitgeverij is mokee al tawheed


en er staat hier Het neerkomen op de han-den:

88:Men valt met de handen op de grond neer voor soedjoed en plaats de handen voor de knieen op de grond.Zo heeft de boodschapper van allahhet bevel gegeven en het is bewezen dat hijhett zo gedaan heeft.Hij heeft ons verboden om op kamelen te lijken met soedjoed,want zij gaan eerst op de knieen van de voorpoten.


en zo te zien hebben wij geen knieen aghie alleen 2 knieen dat is bij onze benen.

15-09-2004, 19:19


Nee juist niet bij de kameel zijn, zijn knieen van de voorpoten bij ons de handen.

15-09-2004, 23:13
broeder, moge allah het morgen makkelijk voor je maken, ameen.

Weet dat Allah degene beloont die zich op zijn weg inzetten.

Moge Allah je da3wah zegenen, ameen

16-09-2004, 13:11

Citaat:
Origineel gepost door ElWarda
Nee juist niet bij de kameel zijn, zijn knieen van de voorpoten bij ons de handen.
\


hoe weet je dat kijk ik heb een hadith getypt en dit komt uit de boek van het gebed van de profeet(sawS)

16-09-2004, 14:52
Alhamdoelilah wassalatoe wassalam 3ala Rasoelilah waba3d,

Aboe Sa’ied al-Choedrie Radia Allahoe 3anhoe heeft gezegd: Ik hoorde de Boodschapper van Allaah Salla Allahoe 3aleehie wassalaam zeggen:

“Wie van jullie moenkar (een alles omvatend woord voor alles wat slecht is) ziet, moet het met zijn hand(en) veranderen. En als hij daartoe niet in staat is, dan met zijn tong. En als hij daartoe niet in staat is, dan met zijn hart en dit is de zwakste vorm van Iemaan (geloof).”

Overgeleverd door Moslim.

Handelend na deze hadieth is het voor elk individu verplicht, wanneer hij een moenkar constateert om het te verwijderen met zijn hart, dus door er niet tevreden mee te zijn. En dit geldt voor iedereen, omdat iedereen hiertoe in staat is.

Wat betreft het verwijderen met de tong, dit is voor de bezitters van de kennis en alleen voor hun. Dus de onwetende is niet geschikt om uit te nodigen.

Het met de hand veranderen is slechts voor degene die de macht in handen hebben, zoals de regeringsleiders of de vader in zijn huis.

Terugkomend op het verwijderen met de tong. Dit houdt niet alleen in dat de uitnodiger alleen in het bezit van kennis moet zijn, maar ook aan vrome en zachtzinnige eigenschappen moet voldoen, want anders zouden degene wie hij uitnodigt zijn uitnodigen niet accepteren, vanwege zijn karakter.

Imaam Mohammed Ibn Ismaa’iel Al-Boekhaarie zegt (o.256H) in zijn Sahieh (1/92), "Hoofdstuk: Kennis komt voor uitspraak en handeling, zoals Allaah – de Meest Verhevene – zegt: “Dus heb kennis dat niemand het recht heeft om aanbeden te worden behalve Allaah, en vraag vergiffenis voor je zondes.” (Soerat Mohammed (47), 7) Dus Hij begon met kennis vóór uitspraak en handeling."

Imaam ‘Abdoel-‘Aziez Ibn Baaz (o.1420H) zegt in Ad-Da’wah illa Allaah wa Akhlaaqoed-Doe’aat (p.38); "Dus kennis is een essentiële verplichting in het uitnodigen naar Allaah. Dus pas ervoor op om uit te nodigen naar Allaah in onwetendheid, en pas ervoor op om te spreken over Allaah zonder kennis. Voorwaar, onwetendheid vernietigt, het bouwt niet, en het veroorzaakt verderf, geen hervorming en correctie. Dus o dienaar van Allaah, vrees Allaah en pas ervoor op om te spreken over Allaah zonder kennis, en nodig niet naar iets uit behalve na er kennis over opgedaan te hebben en inzicht verkregen te hebben over wat Allaah en Zijn Boodschapper gezegd hebben. Dus het is aan de student van kennis en de uitnodiger om kennis en inzicht te hebben in hetgeen waar zij naar uitnodigen, en de bewijzen ervan te kennen."

Al-'Allaamah Saalih Ibn Fauwzaan al-Fauwzaan zegt: “Dus de onwetende is niet geschikt om een uitnodiger te zijn. Allaah de Meest Verhevene, zegt tegen Zijn Profeet (sallahoe `alayhie was sallem): “Zeg (O Mohammed): “Dit is mijn weg, ik nodig uit naar Allaah met zekere kennis (Basierah). Ik, en degenen die mij volgen (doen dat ook).” (Soerat Youssoef (12), 108). Basierah is kennis. En het is zeker dat de uitnodiger tegenover diegenen komt te staan die geleerden van de dwaling zijn, diegenen die hem aan zullen vallen met twijfels en lege argumenten om de waarheid te weerleggen. Allaah, de Meest Verhevene, zegt: “En redetwist met hen op de juiste manier.” (Soerat An-Nahl (16), 125)

Verder zei de Profeet (sallahoe `alayhie was sallem) tegen Moe’aadh: “Jij gaat naar een volk van de Mensen van het Boek.” Overgeleverd door al-Boekhaarie (nr. 7372) en Moeslim nr. 29) van ‘Abdoellaah Ibn ‘Abbaas. Dus als de uitnodiger niet bewapend is met voldoende kennis, dan zal hij al in de eerste fase verslagen worden, en hij zal aan het begin van de weg gestopt worden.” Zie de introductie van de Shaych in het boek: Manhadjiel Anbieyaa fie Da’wattie illa Allaah, fiehiel-Hiekmah wal-‘Aql (p.11) van Shaych Rabie’ Ibn Haadie.

Tenslotte wil je ik met jullie deze profijtvolle audio delen, van Shayg Fallaah Isma'eel hafidahoe Allah, toen hij pasgeleden in Amsterdam te gast was. De lezing staat op de voorpagina, dus je kan het niet missen.

http://www.dutch.ilmsahih.com/ak/

We vragen Allah De Verheven om ons te vergeven voor onze fouten, en onze overdrijvingen in de zaken. Hij is zeker De Enige die daartoe in staat is. Amien Walhamdoelilahie Rabie Al3alamien

Wasoebhanaka Allahoemma wa biehamdiek, asjhadoe an La Illaha illa Ant, astaghfiroeka wa atoeboe Ileek. Wallahu A'lam

16-09-2004, 21:56
Assalaam Oe3alajkoem,

Voordat je mij gaat aanvallen zeg dan met kennis en wijsheid of het klopt wat ik zeg ja of te nee. Volgens de Islamitische normen en waarden heeft het geen zin om een welles nietes discussie aan te gaan, betreffende overleveringen. Ik ben overtuigd van mijn bronnen, lees het boek "De Soenna van de Profeet", en het boek "De richtlijnen voor het gebed", beiden uitgegeven door Uitgeverij Noer.

Wassalaam Oe3alajkoem

17-09-2004, 19:44

Citaat:
Origineel gepost door geenbeltegoed
Alhamdoelilah wassalatoe wassalam 3ala Rasoelilah waba3d,

Aboe Sa’ied al-Choedrie Radia Allahoe 3anhoe heeft gezegd: Ik hoorde de Boodschapper van Allaah Salla Allahoe 3aleehie wassalaam zeggen:

[B]“Wie van jullie moenkar (een alles omvatend woord voor alles wat slecht is) ziet, moet het met zijn hand(en) veranderen. En als hij daartoe niet in staat is, dan met zijn tong. En als hij daartoe niet in staat is, dan met zijn hart en dit is de zwakste vorm van Iemaan (geloof).”

Overgeleverd door Moslim.

Handelend na deze hadieth is het voor elk individu verplicht, wanneer hij een moenkar constateert om het te verwijderen met zijn hart, dus door er niet tevreden mee te zijn. En dit geldt voor iedereen, omdat iedereen hiertoe in staat is.

Wat betreft het verwijderen met de tong, dit is voor de bezitters van de kennis en alleen voor hun. Dus de onwetende is niet geschikt om uit te nodigen.

Het met de hand veranderen is slechts voor degene die de macht in handen hebben, zoals de regeringsleiders of de vader in zijn huis.

Terugkomend op het verwijderen met de tong. Dit houdt niet alleen in dat de uitnodiger alleen in het bezit van kennis moet zijn, maar ook aan vrome en zachtzinnige eigenschappen moet voldoen, want anders zouden degene wie hij uitnodigt zijn uitnodigen niet accepteren, vanwege zijn karakter.

Imaam Mohammed Ibn Ismaa’iel Al-Boekhaarie zegt (o.256H) in zijn Sahieh (1/92), "Hoofdstuk: Kennis komt voor uitspraak en handeling, zoals Allaah – de Meest Verhevene – zegt: “Dus heb kennis dat niemand het recht heeft om aanbeden te worden behalve Allaah, en vraag vergiffenis voor je zondes.” (Soerat Mohammed (47), 7) Dus Hij begon met kennis vóór uitspraak en handeling."

Imaam ‘Abdoel-‘Aziez Ibn Baaz (o.1420H) zegt in Ad-Da’wah illa Allaah wa Akhlaaqoed-Doe’aat (p.38); "Dus kennis is een essentiële verplichting in het uitnodigen naar Allaah. Dus pas ervoor op om uit te nodigen naar Allaah in onwetendheid, en pas ervoor op om te spreken over Allaah zonder kennis. Voorwaar, onwetendheid vernietigt, het bouwt niet, en het veroorzaakt verderf, geen hervorming en correctie. Dus o dienaar van Allaah, vrees Allaah en pas ervoor op om te spreken over Allaah zonder kennis, en nodig niet naar iets uit behalve na er kennis over opgedaan te hebben en inzicht verkregen te hebben over wat Allaah en Zijn Boodschapper gezegd hebben. Dus het is aan de student van kennis en de uitnodiger om kennis en inzicht te hebben in hetgeen waar zij naar uitnodigen, en de bewijzen ervan te kennen."

Al-'Allaamah Saalih Ibn Fauwzaan al-Fauwzaan zegt: “Dus de onwetende is niet geschikt om een uitnodiger te zijn. Allaah de Meest Verhevene, zegt tegen Zijn Profeet (sallahoe `alayhie was sallem): “Zeg (O Mohammed): “Dit is mijn weg, ik nodig uit naar Allaah met zekere kennis (Basierah). Ik, en degenen die mij volgen (doen dat ook).” (Soerat Youssoef (12), 108). Basierah is kennis. En het is zeker dat de uitnodiger tegenover diegenen komt te staan die geleerden van de dwaling zijn, diegenen die hem aan zullen vallen met twijfels en lege argumenten om de waarheid te weerleggen. Allaah, de Meest Verhevene, zegt: “En redetwist met hen op de juiste manier.” (Soerat An-Nahl (16), 125)

Verder zei de Profeet (sallahoe `alayhie was sallem) tegen Moe’aadh: “Jij gaat naar een volk van de Mensen van het Boek.” Overgeleverd door al-Boekhaarie (nr. 7372) en Moeslim nr. 29) van ‘Abdoellaah Ibn ‘Abbaas. Dus als de uitnodiger niet bewapend is met voldoende kennis, dan zal hij al in de eerste fase verslagen worden, en hij zal aan het begin van de weg gestopt worden.” Zie de introductie van de Shaych in het boek: Manhadjiel Anbieyaa fie Da’wattie illa Allaah, fiehiel-Hiekmah wal-‘Aql (p.11) van Shaych Rabie’ Ibn Haadie.

Tenslotte wil je ik met jullie deze profijtvolle audio delen, van Shayg Fallaah Isma'eel hafidahoe Allah, toen hij pasgeleden in Amsterdam te gast was. De lezing staat op de voorpagina, dus je kan het niet missen.

http://www.dutch.ilmsahih.com/ak/

We vragen Allah De Verheven om ons te vergeven voor onze fouten, en onze overdrijvingen in de zaken. Hij is zeker De Enige die daartoe in staat is. Amien Walhamdoelilahie Rabie Al3alamien

Wasoebhanaka Allahoemma wa biehamdiek, asjhadoe an La Illaha illa Ant, astaghfiroeka wa atoeboe Ileek. Wallahu A'lam [/B]
Jazaak Allah ou Ghaijraan!

17-09-2004, 21:33

Citaat:
Origineel gepost door SsiSta
Salaam Aleikom

Een beetje puzzelen was het, maar ik begrijp wat je bedoeld te zeggen. Turken bidden vaak heel anders, heb ik ook meegemaakt. Te snel en vaak niet volgens de soennna. Verzamel veel daliel over salaat het boek ''Omschrijving van de salaat van de Profeet SaalaaAllah wa Aleihie wa Salaam'' Daar heb je veel aan en spreek de imaam er op aan.

Hou ons op de hoogte of het is gelukt, Moge Allah Taala je belonen.
eh? Turken zijn hanafi's zoals haast de overgrote meerderheid van de moslims dat is. Ze bidden op de manier zoals dit voorgeschreven staat volgens de hanafi madhab. Marokkanen bidden dacht ik over het algemeen volgens de maliki manier (maar meestal beinvloedt door de selefi's), vandaar dat er enigzins sprake is van verschillen. De hanafi's hebben genoeg dalil om hun wijze van salaat te onderbouwen (zoals alle 4 madhabs dat hebben). Check dit boek maar eens:

http://islamicbookstore.com/b7590.html

19-09-2004, 19:37
wallah je hebt geliijk me br0ertje heeft er ooklast van als hij weleesn naar een turkse moskee gaat! whahahah ,, je kunt er niks aan d0en