Bekijk volle/desktop versie : Visum voor mijn lieve oma



Pagina's : [1] 2

09-01-2011, 19:31
Ik ben bezig met het regelen van een visum voor mijn lieve oma.
Zodat ze erbij kan zijn op mijn bruilofd.

Maar ik zit namelijk met een vraag. Op de site staat (de eerste zin):

De visumaanvraag wordt niet eerder dan 3 maanden voor geplande vertrekdatum ingediend;

Ik zou graag dat mijn oma op 25 april hier naar toe komt. Maar wanneer moet mijn oma dan naar Rabat om de visum aan te vragen??



http://www.ambassadepaysbasrabat.org/Producten_en_Diensten/Burgerzaken/Visa/Voorwaarden/Visum_kort_verblijf

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

09-01-2011, 19:34


hmmm, goeie vraag.

Ik heb ook een visum aangevraagd voor iemand, voor m'n bruiloft.. en die is goedgekeurd.. na een bezwaarschrift etc.. en ik kreeg laatst een brief waarin was aangegeven dat hij binnen 3 weken bericht krijgt vanuit Rabat. De bruiloft is begin April, maar dan kan die gene er waarschijnlijk toch niet bij zijn? Omdat die gene toch niet zelf mag beslissen wanneer ze naar Nederland vliegt?

09-01-2011, 19:39
Wij gaan mijn tante ook halen inchallah voor mijn wedding

Ik denk dat die visum dan begin maart of eind feb. ingediend moet worden. Maar ik zou ze bellen als ik jouw was.

09-01-2011, 19:59

Citaat door Sfgh:
hmmm, goeie vraag.

Ik heb ook een visum aangevraagd voor iemand, voor m'n bruiloft.. en die is goedgekeurd.. na een bezwaarschrift etc.. en ik kreeg laatst een brief waarin was aangegeven dat hij binnen 3 weken bericht krijgt vanuit Rabat. De bruiloft is begin April, maar dan kan die gene er waarschijnlijk toch niet bij zijn? Omdat die gene toch niet zelf mag beslissen wanneer ze naar Nederland vliegt?



Tijdens de aanvraag in rabat moet je toch een reserveringsbewijs van de reis aan kunnen tonen wanneer die gene naar nederland wil.

09-01-2011, 21:51



Citaat door -LiefHartje-:
Ik ben bezig met het regelen van een visum voor mijn lieve oma.
Zodat ze erbij kan zijn op mijn bruilofd.

Maar ik zit namelijk met een vraag. Op de site staat (de eerste zin):

De visumaanvraag wordt niet eerder dan 3 maanden voor geplande vertrekdatum ingediend;

Ik zou graag dat mijn oma op 21 april hier naar toe komt. Maar wanneer moet mijn oma dan naar Rabat om de visum aan te vragen??



http://www.ambassadepaysbasrabat.org/Producten_en_Diensten/Burgerzaken/Visa/Voorwaarden/Visum_kort_verblijf

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen


He meid,

Dan zul je een afspraak voor haar moeten inplannen bij de Consulaat in Rabat eind midden Februari aangezien je drie weken daarna uitslag krijgt en dat komt dan precies goed uit met de datum van jou bruiloft, uiteraard kan ze jou uitnodiging meenemen bij de aanvraag.[/FONT]




Citaat door Sfgh:
hmmm, goeie vraag.

Ik heb ook een visum aangevraagd voor iemand, voor m'n bruiloft.. en die is goedgekeurd.. na een bezwaarschrift etc.. en ik kreeg laatst een brief waarin was aangegeven dat hij binnen 3 weken bericht krijgt vanuit Rabat. De bruiloft is begin April, maar dan kan die gene er waarschijnlijk toch niet bij zijn? Omdat die gene toch niet zelf mag beslissen wanneer ze naar Nederland vliegt?



[FONT="Tahoma"]He meid,

Is het nog een jong persoon?
Diegene mag helemaal zelf beslissen wanneer hij/zij naar Nederland wil alleen je mag de visum maximaal drie maanden voor de datum wanneer hij/zij naar Nederland wil komen indienen.
Je kunt hiervoor altijd nog een brief schrijven of contact opnemen de de IND.

liefs![/FONT]


Citaat door -LiefHartje-:
Tijdens de aanvraag in rabat moet je toch een reserveringsbewijs van de reis aan kunnen tonen wanneer die gene naar nederland wil.


[FONT="Tahoma"]Nee hoor, dit hoef je niet te laten zien bij de aanvraag maar pas hij het ophalen van de visumsticker/stempel.

10-01-2011, 12:11
[QUOTE=Lievejuf;91882415]He meid,

Dan zul je een afspraak voor haar moeten inplannen bij de Consulaat in Rabat eind midden Februari aangezien je drie weken daarna uitslag krijgt en dat komt dan precies goed uit met de datum van jou bruiloft, uiteraard kan ze jou uitnodiging meenemen bij de aanvraag.



Bedoel je niet dat ik voor eind januari een afpsraak moet inplannen. Want je moet namelijk 3 maanden van te voren de aanvraag indienen. Want ik wil namelijk dat mijn oma rond 18 april komt.

En het is toch ook zo, dat je gelijk de zelfde dag de uitslag krijg maar op een latere tijdstip dan dat je de aanvraag indient.

10-01-2011, 13:02
moet je een afspraak voor ze maken of kunnen ze gewoon naar rabat gaan ? want snap het even niet kan iemand mij aub helpen met de vragen.
Ik heb ook een aanvraag ingedient ze hebben de formulieren ontvangen die ik ze heb opgestuurd en nu hoe gaat het verder?
Ik trouw zelf ook in April en het heeft er haast bij!


10-01-2011, 13:16
Hey meid. Ik heb ook mijn oma naar Nederland laten overvliegen voor de bruiloft van mijn nichtje. Ik zou er maar nu alvast mee beginnen. Ik weet niet of je iemand hebt die heen en weer naar Rabat kan reizen..? Ze doen daar namelijk een beetje moeilijk. Ten eerste heeft je oma een geldig paspoort en la carte nodig. Jij hebt bij je gemeente een aanvraag gedaan neem ik aan? Nou.. je oma zal 35 euro per dag moeten hebben voor de dagen dat ze in Nederland wil blijven.. Aangezien mijn oma dat ook niet heeft heb ik garant voor haar gestaan. Je zult dan een vaste baan moeten hebben en genoeg moeten verdienen om haar te kunnen onderhouden. Ze zullen vragen om je bankafschriften van de laatste 3 maanden en je werkcontract. Dan moet het goed komen.. Jij kunt alleen de nodige papieren faxen. Je familie moet daar de rest doem.. Nogmaals... Ik zou wel nu alvast beginnen.

Succes!

10-01-2011, 14:11

Citaat door Freaky_Like_Me:
Hey meid. Ik heb ook mijn oma naar Nederland laten overvliegen voor de bruiloft van mijn nichtje. Ik zou er maar nu alvast mee beginnen. Ik weet niet of je iemand hebt die heen en weer naar Rabat kan reizen..? Ze doen daar namelijk een beetje moeilijk. Ten eerste heeft je oma een geldig paspoort en la carte nodig. Jij hebt bij je gemeente een aanvraag gedaan neem ik aan? Nou.. je oma zal 35 euro per dag moeten hebben voor de dagen dat ze in Nederland wil blijven.. Aangezien mijn oma dat ook niet heeft heb ik garant voor haar gestaan. Je zult dan een vaste baan moeten hebben en genoeg moeten verdienen om haar te kunnen onderhouden. Ze zullen vragen om je bankafschriften van de laatste 3 maanden en je werkcontract. Dan moet het goed komen.. Jij kunt alleen de nodige papieren faxen. Je familie moet daar de rest doem.. Nogmaals... Ik zou wel nu alvast beginnen.

Succes!


Bedankt voor je reactie!

Bij de gemeente heb ik inderdaad 'uitnodiging' gehaald. Ik wil dit ook opsturen nu, welke nodige papieren moet ik nog meer faxen??

Nog een vraag; Had jou oma die dag van aanvraag ook de uitslag gekregen??

10-01-2011, 14:13

Citaat door alhoceima_chik:
moet je een afspraak voor ze maken of kunnen ze gewoon naar rabat gaan ? want snap het even niet kan iemand mij aub helpen met de vragen.
Ik heb ook een aanvraag ingedient ze hebben de formulieren ontvangen die ik ze heb opgestuurd en nu hoe gaat het verder?
Ik trouw zelf ook in April en het heeft er haast bij!



Neeh wat ik heb vernomen is dat jij via het internet een afspraak moet maken.

Een vraagje: Wat heb je allemaal gefaxt naar je familie??

10-01-2011, 14:29

Citaat door -LiefHartje-:
Neeh wat ik heb vernomen is dat jij via het internet een afspraak moet maken.

Een vraagje: Wat heb je allemaal gefaxt naar je familie??


garantverklaring
id bewijs kopie
3 laatste salaris strookjes
heb het opgestuurd met de post niet gefaxt

en waar moet je die afspraak maken? en wat moeten ze dan meenemen naar rabat?

10-01-2011, 14:46

Citaat door alhoceima_chik:
garantverklaring
id bewijs kopie
3 laatste salaris strookjes
heb het opgestuurd met de post niet gefaxt

en waar moet je die afspraak maken? en wat moeten ze dan meenemen naar rabat?


Dankjewel

Wat ze moeten meenemen staat hier allemaal: http://www.ambassadepaysbasrabat.org/Producten_en_Diensten/Burgerzaken/Visa/Voorwaarden/Visum_kort_verblijf

En een afspraak maken doe je ook via de website.

10-01-2011, 15:34



Citaat door -LiefHartje-:
Dankjewel

Wat ze moeten meenemen staat hier allemaal: http://www.ambassadepaysbasrabat.org/Producten_en_Diensten/Burgerzaken/Visa/Voorwaarden/Visum_kort_verblijf

En een afspraak maken doe je ook via de website.



Oke choukrane schat
Alleen wanneer moet je dan een afspraak boeken eind januari voor dat ze komen in april tog het mag tog ook eerder ?
Er staat een toeristen visum of is het vrienden en familie visum? dan moet je ook hun nummer hebben van paspoort etc. bij de afspraken lijst sjonge jonge

10-01-2011, 17:41
Interessant

Succes dames

10-01-2011, 20:16

Citaat door alhoceima_chik:
Oke choukrane schat
Alleen wanneer moet je dan een afspraak boeken eind januari voor dat ze komen in april tog het mag tog ook eerder ?
Er staat een toeristen visum of is het vrienden en familie visum? dan moet je ook hun nummer hebben van paspoort etc. bij de afspraken lijst sjonge jonge


Graag gedaan schat!!

Dat is dus eigenlijk ook mijn vraag wanneer moet je de afspraak boeken. Heb jij al een reserveringsbewijs van de reis aangevraagd, zoja voor welke datum?

Ja, erg hea ze vragen zoveel. Ik heb vandaag gebeld voor de nummer van de paspoort van mijn oma. En je moet volgens mij vrienden en familie kiezen.

Ik ga vandaag een afspraak maken. Hopen dat het lukt.

Pagina's : [1] 2