Bekijk volle/desktop versie : Een kat die de dood voorspelt



09-01-2011, 14:46
Een kat in Amerika weet wanneer mensen dood gaan. Hij heeft al vijftig sterfgevallen goed voorspeld.

Een kat in Amerika weet wanneer mensen dood gaan. Hij heeft al vijftig sterfgevallen goed voorspeld.

Hij heet Oscar, hij is vijf jaar oud en als je hem wilt aaien dan krabt hij. Oh, en deze lapjeskat heeft een feilloos gevoel voor de dood. Oscar woont in een verzorgingstehuis voor bejaarden in de staat Rhode Island. Daar is hij inmiddels legendarisch.

Als Oscar bij iemand op bed gaat liggen, waarschuwen de verpleegsters vast de familie van de zieke, want binnen twee uur gaat die persoon dood. De kat heeft al vijftig mensen op die manier 'begeleid' naar het eeuwige. Wil de familie van de stervende persoon dat de kat wordt weggehaald, dan blijft hij rondjes lopen voor de deur, luid miauwend.


Ook een poging om Oscar bij iemand te leggen die op het randje van de dood hing, mislukte. De kat liep weg en de persoon die had moeten sterven, bleef leven. Oscar stiefelde rechtstreeks naar een andere bewoner van het verzorgingstehuis en die blies wel binnen korte tijd zijn laatste adem uit.

De verhalen over Oscar zijn opgetekend door de directeur van het verzorgingstehuis, Dr. David Dosa. Hij is assistent professor in de geriatrie. Volgens hem zijn de verhalen niet overdreven of aangedikt. Dosa heeft alle gevallen waarin Oscar een voorspelling deed nauwgezet gedocumenteerd en daar nu een boek over geschreven. Daardoor is Oscar al uitgebreid opgedoken in de medische literatuur.

Oscar houdt de gemoederen in de Amerikaanse wetenschappelijke wereld ondertussen aardig bezig. Verschillende artsen hebben geprobeerd een verklaring te geven voor het gedrag van de kat. Stervende mensen zouden een chemische stof uitscheiden die de kat kan ruiken, zegt een bioloog. Een ander denkt dat het komt omdat stervende mensen stil liggen. Oscar zou dat lekker rustig vinden.

Oscar heeft zelfs al een rol gespeeld in de televisieserie House. In een aflevering over een patiënt met een tumor speelt de kat 'Debbie' een belangrijke rol, ze kan voorspellen wanneer iemand dood gaat. Het is een duidelijke verwijzing naar Oscar. House heeft overigens een eenvoudige verklaring voor het gedrag van de kat. Stervende mensen worden warm gehouden op een elektrische deken. De kat vindt het gewoon lekker warm.


bron: http://beta.nieuws.nl.msn.com/opmerkelijk/een-kat-die-de-dood-voorspelt

09-01-2011, 14:49


Euhm, is dat niet van een aflvering van "House"?

09-01-2011, 14:50

Citaat door Thebest20:
Euhm, is dat niet van een aflvering van "House"?



09-01-2011, 14:51
Ik heb net mijn kat een rotschop gegeven, klote beest zat op mijn schoot.

09-01-2011, 14:55



Citaat door varken:
Ik heb net mijn kat een rotschop gegeven, klote beest zat op mijn schoot.


Hoe kan je een kat trappen als die op je schoot zit? Ben je zo lenig?

09-01-2011, 14:57

Citaat door varken:
Ik heb net mijn kat een rotschop gegeven, klote beest zat op mijn schoot.


Misschien kwam hij jou iets vertellen...

09-01-2011, 15:00

Citaat door Saida25:
Misschien kwam hij jou iets vertellen...


Miauw maak me kattebak schoon jij luie varken, dat vertelde die kat denk ik.
Of die kat was horney.

09-01-2011, 15:01

Citaat door Thebest20:
Miauw maak me kattebak schoon jij luie varken, dat vertelde die kat denk ik.
Of die kat was horney.


Nee joh!

Ik dacht eerder aan een doodsvoorspelling

09-01-2011, 15:03

Citaat door Saida25:

Kijk maar, dit is de aflevering.

http://en.wikipedia.org/wiki/Here_Kitty

09-01-2011, 15:09

Citaat door Thebest20:
Kijk maar, dit is de aflevering.

http://en.wikipedia.org/wiki/Here_Kitty


Als je het artikel had gelezen dan wist je dat die aflevering gebaseerd was op deze kat.

09-01-2011, 15:10

Citaat door Thebest20:
Hoe kan je een kat trappen als die op je schoot zit? Ben je zo lenig?


ik gaf die kat een rotschop met mijn 3de been.

09-01-2011, 15:18

Citaat door varken:
ik gaf die kat een rotschop met mijn 3de beentje.


Correctie

09-01-2011, 15:19



Citaat door varken:
Als je het artikel had gelezen dan wist je dat die aflevering gebaseerd was op deze kat.

Ik ga geen hele lap tekst lezen.

09-01-2011, 16:31
Katten merken ook wanneer ze zelf gaan sterven, dan zoeken ze een stil hoekje op, al regelmatig meegemaakt.

09-01-2011, 16:39
katten zien dingen die een mens niet kan zien. safi.