Bekijk volle/desktop versie : Waarschuwing tegen Dwalenden en Misleiders



Pagina's : [1] 2 3 4 5

15-09-2004, 10:55



Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu

Plaats hier uw waarschuwingen en weerleggingen jegens de misleiders en dwalenden die de mensheid proberen te brengen naar een weg dat nooit bestaan heeft
we beginnen hier met de Koranieten één van de bekendste hier is Germen Roding die onder vele schuilnamen verderf en misleiding probeert te zaaien en niet te vergeten de haat, en nog zeggende de Edele Koran te "volgen"
----------------------------------------------------------------


Wie is Hanif eigenlijk? Wat we weten is dat ie een ex-Koraniet is die duidelijk de Soennah verwerpt en zelfs verracht..

(Wijziging: Germen Roding is weer Christen geworden en loopt nu alles wat met de Islaam te maken heeft te beschimpen met name de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Sallam)


Door deze uitspraak van hem


Citaat door Verre Vriend:
Ik neem aan dat je bedoelt te vragen wat ik geloof. Tamelijk simpel.

De methode die door Jezus is gegeven om tot God te komen en de twee wetten die hij heeft gepostuleerd: gij zult God lief hebben boven alles en uw medemens lief hebben als uzelf, zijn de ware godsdienst en alles wat hiermee in strijd is, zoals seksueel misbruik van negenjarige meisjes, stenigingen, sluipmoorden,massamoord, roof, plundering, onheilige oorlog, seksslavernij en dergelijke is in strijd met de wil van God.
[url=http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=9782039&postcount=511] lees[/url] op 20-04-2005, tijd 13:39


Update zondag 24 April 2005



De koranieten zowat de enige met hun theorie over de islam.

99% van de moslims beleeft de islam op een heel andere manier. De moslimgemeenschap is het eens over hoe de juiste islam eruit ziet. We weten wat de verplichten zijn en wat de verboden zaken zijn.

ze zijn aanhangers van rashad khalifa. Rashad Khalifa was een man die claimde dat hij een boodschapper van Allah was.

Allah Zegt in de Edele Koran:
Moehammed is niet de vader van één van jullie mannen,maar hij is de Boodschapper van Allah en de laatste van de Profeten.En Allah is Alwetend over alle zaken.[ Al-Ahzab:40]

Opereren hier meer op dit forum en andere?

Ja, StyX, tkc en Alireza zijn ook van de partij

Deze mensen bestaan niet meer uit rond de 2000 personen maar ze zijn wel goed vertegenwoordigd op het internet.

Ook gelooft hij dat Allah nog steeds boodschappers stuurt naar aarde.

Dit zijn de denkbeelden van hem en zijn zieke geestverwanten:

de Quran is niet compleet volgens hen, 2 verzen moesten verwijderd worden om de belachelijke nummer 19 theorie uit te laten komen
Het gebed wordt op een buitenaardse, verkeerde manier verricht
de hadj op de manier van deze sekteleden is helemaal anders dan dat 1400 jaar voorheen werd gedaan
de manier van zakaat betalen zoals dat 1400 jaar lang is gedaan is verkeerd
de shahaada wordt niet erkend
er wordt op een verkeerde manier gevast
Alcohol is toegestaan
Anale sex is toegestaan
rente is toegestaan
vrijdaggebed bestaat niet
ze zijn voor het secularisme waardoor ze de Quran tegenspreken
Er bestaat geen bestraffing in het graf
profeet jezus vrede zij met hem komt niet terug volgens hen
de feesten van de islam worden niet erkend
handafhakkingen bestaan niet
ze zijn tegen de metgezellen van de profeet (vrede zij met hem)
Ze erkennen niet de soennah dat voorheen wel 1400 jaar lang werd gedaan


Kort gezegd: Ze hebben een nieuw soort islam uitgevonden dat 1400 jaar lang niet heeft bestaan. Ze claimen de waarheid hebben gevonden na 1400 jaar. Frappant toch?

Hier kun je wat meer lezen over rashad khalifa en zijn volgelingen:






En hoeveel schuilnamen heeft hij wel niet onder ons waarmee hij verderf en corruptie mee verspreid en zelf nog zogenaamd beweerd dat hij alleen de Edele Koran volgt?

Maar wat zegt de Edele Koran over verderf zaaiers en corruptie en vijandschap aanwakkeren onder de mensheid in plaats van vrede?

…En doe goed (aan anderen) zoals Allah u goed gedaan heeft; en schep geen wanorde op aarde, want Allah heeft hen, die onheil stichten, niet lief. (Koran 28: 77)

Enkele schuilnamen:

AliCyaankali
Blond
Cafeine
DEViANCE
Germen
Germen1
Germen2
Germen3
Germen4
Germen5
Germen6
Germen7
Germen8
Germen9
Germen10
Germen11
Hanief
Hanif1
Hanif2
Hanif3
Hanif4
Jaouad76
Sunnah_adept
SweetSunnah
SunnahWarrior
Verre Vriend
Verre Vriend1
Verre Vriend2
Oude Bekende(Nieuwe Nickname)


Ps: ben ik nog enkele vergeten Germen? zo ja, vul ze maar aan


We nemen eerst enkele voorbeelden van het gedrag van deze 33 jarige persoon.En hoe hij te werk gaat om de Soennah zwart te maken.

Zie nu enkele citaten van deze persoon:


Citaat:
Origineel gepost door Jaouad76
salaam broeder ik heb gelezen over deze grote xxxx Ritamaria

jij moet niet zo boos worden vrouwen hebben geen verstand, dat heeft de profeet zelf gezegt
moge Allah jou al Firdaus geven voor het imaan bijbrengen aan dit domme ongelovige schepsel




Citaat:
Origineel gepost door Jaouad76
de islam is geen geloof van de gelijkheid maar van de rechtvaardigheid.
De manen zijn boven de vrouwen verheven en daaropm moeten de vrouwen de mannen gehoorzamen en als ze niet gehoorzasmen moeten ze wordne gezslagen, zodat de domheid er uitgeslagen word.





Citaat:
Origineel gepost door Jaouad76
he jij domme xxxx heeft jou vader hjou wel goede opvoedign gegeven mijn vader slaat mij zus als ze ongehoorzaam is en als mijn sletje ongehoorzaam is druk ik brandende peuk op haar uit zo leert ze goede moslimvrouw manieren





Citaat:
Origineel gepost door Jaouad76
ach wat de vrouw komt in de hemel als haar echtgenoot tevreden over haar is en zo domme vrouw met grote mond als jij is niemand over tevreden dus jij gaat lekker branden in de hel.
De Profeet heeft geen van zijn vrowuen geslaegn omdat dat goede en gehoorzamen vrouwen waren maarde tegenworodige vrowuen hebben een grote mond en geen respect voor de manen en ze gaan achter iedere man aan daarom moeten ze gesneden worden.



Dit was tegen alle vrouwen in het algemeen.

Deze is persoonlijk tegen mij.(aldus zuster Daarom)
citaat:

Citaat:
Origineel gepost door Jaouad76
jij hebt geen respect voor mannen en jij durft mannen tegen te spreken jij bent klaar voor de jahannam zusje ga tauba doen voor het te laat is en moge Allah jou een goede strenge moslimman geven die jouw dwaling stopt en niet door jou verleid word. Echt dit is weer duidelijek bewijs dat jij geen verstand hebt.




Citaat:
Origineel gepost door Jaouad76
hahaah jouw moeder was een heor en daarom had je geen vader en heb je slechte opvoedign gehad en heb je geen respect voor mannen maar als ik jou tegenkom ga ik joui laten voelen wat een echte man is niet die homo van een vader van je


http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=317503


Citaat:
Origineel gepost door Jaouad76
hahahaha kahhba al akbar jijehbt honderd mannen gehad en nu weet jij niets meer te zeggen zie je wel mijn verstand is sterker dan jou onverstand


Zo ging ie een tijdlang door totdat een Moderator zijn vage praktijken openbaar blootstelde:


Citaat:
Origineel gepost door Moraliste

=

Blond
Germen
Germen1
Hanif
Hanif3


Toen waren de maskers gevallen....

Zie hier de lange discussie:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=294462&perpage=15&displ ay=&pagenumber=72

http://forums.marokko.nl/showthread.php?postid=5536292#post5536292

Hij beweerd ook te geloven in de Bijbel, maar zelfs een Christen handelt niet zo? Dus wat ben je eigenlijk?

Maar goed....Indien ik je hiermee gekwetst heb mijn oprechte excuses was niet mijn bedoeling maar deze praktijken kunnen gewoon niet diep in je hart weet je dat wel ik heb je er al eerder erop aangesproken maar nog gaf je het niet op dan nog bleef je door met beledigen en kwetsen..En het belachelijk maken van anderen door onder andere leugens en sarcasme.

Zie link:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=323337&highlight=monoga am

Zie het plaatje over de eden van hen

http://img23.exs.cx/img23/861/png1.png

Enkele overleveringen van voorspellingen van Tekenen voor de Dag des Oordeels over zulke mensen.

De boodschapper van Allah (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) zei: Jullie moeten je realiseren dat mij een boek en zoveel meer (overleveringen) is gegeven.Er zal in de toekomst mensen verschijnen die met een volle bolle maag uitgestrekt op de banken liggen en zeggen:,,Kijk alleen in de Koran,neem wat halal is wat haram is,laat de rest zitten;trek je niet aan van soennah en de hadith."

(Overgeleverd door: Bayhaqi mikdadi b.madikerb)

Zie, voorbeeld...

http://img17.exs.cx/img17/8928/verwerping.png

http://forums.marokko.nl/showthread.php?postid=5667541#post5667541

15-09-2004, 10:56


Ibni Abbaas vertelde dat de boodschapper van Allah (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) zei:,,In de toekomst zullen volkeren ontstaan van wie de gezichten mensenlijk zijn maar in hun harten zullen zij satanisch zijn.Ze zullen zich laten begaan in slechtheid.Als je bij ze bent zullen zij zich verdraagzaam voordoen,maar zodra je weg bent,zullen ze je beslechten.Wanneer ze praten zullen ze liegen en als je hen iets toevertrouwt,zullen ze dat schenden.Hun pubers zullen onbeschoft zijn en de jongeren arrogant.De ouderen zullen verzaken om het goede aan te bevelen en het slechte te verbieden.Het is verkeerd om bij hen te willen horen,want zij zijn niet de mannen naar hun leeftijd.Zij zijn zeer gierig en zullen hard zijn voor zachtmoedige mensen.Degene die het goede aanbeveelt en van het slechte wil afhouden is bij hen afgeschreven.Bij hen zijn de ware gelovigen de verstotenen en de onrechtvaardigen hun eerwaarden.Ze zullen de soennah als bida'ah (innovatie) beschouwen en de bida'ah als soennah.In die tijd zal het kwaad van de slechtste persoon,hun bezigheid zijn.De goeden onder hen zullen voortdurend smeekbeden verrichten, maar hun smeekbeden zullen niet aanvaard worden

(Overgeleverd door Tabarani)

Genomen uit het boekje Wonderen en voorspellingen van de Profeet (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) Hoofdstuk Het verwerpen van de Soennah [Tekenen voor de Dag des Oordeels]




Zie hier een hilarische uitspraak

http://img69.exs.cx/img69/3548/hilarisch.png

http://afdelingen.cda.nl/debat/read.php?f=39&i=2945&t=2945&PHPSESSID=ecb9521ef9de 3893d8777e19ffc4876a

http://forums.marokko.nl/showthread.php?postid=5846447#post5846447



[glow=mediumaquamarine]Zie svp: De volgende Fatawa herinner jullie dit is geen roddel maar een waarschuwing tegen de dwalende mensen die uitnodigen tot innovaties,roddelen daarentegen en lasteren is strikt verboden in de Islaam[/glow]

De mensen waarschuwen voor dwalende personen

Het Voordeel van het leren over de dwalende Sekten

Het weerleggen van Ahloel-Bid’ah wordt beschouwd als Djihaad



Dit zijn hun websites wees dus op je hoede[/glow]

http://www.monotheist.nl
http://islamforum.vrijspraak.org
http://www.free-minds.org
http://www.submission.org/
http://www.submission.org/Dutch/




Ma3a Salama

Moge Allah ons Beschermen en Leiden en Vergeven Amien yaa Rabi Al3alamien

ps: wordt telkens bijgewerkt (Updated)

15-09-2004, 10:57
Dit zijn de denkbeelden van hem en zijn zieke geestverwanten:'(eronder heb ik dalil tegen hun denkbeelden geplaatst)

de Quran is niet compleet volgens hen, 2 verzen moesten verwijderd worden om de belachelijke nummer 19 theorie uit te laten komen

Allah de Verhevene zegt in de Qor’aan:
Vandaag heb Ik jullie goddienst voor jullie vervolmaakt en heb ik Mijn gunst voor jullie volledig gemaakt en heb Ik de Islam voor jullie als godsdienst gekozen. (Surah Al Maidah: 3)

“En We hebben jou het Boek neergezonden, als een uitleg van alle zaken." (Surah An Nahl: 89)



Allah de verhevene zegt ook:

“En Wij hebben niets in het Boek veronachtzaamd.” (Surah Al An’am: 38)


Het gebed wordt op een buitenaardse, verkeerde manier verricht

de hadj op de manier van deze sekteleden is helemaal anders dan dat 1400 jaar voorheen werd gedaan

de manier van zakaat betalen zoals dat 1400 jaar lang is gedaan is verkeerd

de shahaada(getuigenis) wordt niet erkend
Het bewijs voor de getuigenis is de volgende uitspraak van Hem, de Verhevene:
(Allaah getuigt dat er geen ware god is dan Hij,en(zo ook) de Engelen en de bezitters van kennis.Hij is de Handhaver van gerechtigheid.Er is geen ware god dan Hij,de Almachtige,de Alwijze) [Surah Aali-'imraan (3): 18]

Het bewijs voor de getuigenis dat Mohammed(Salla Allahu 3alaihi wa Sallam), de Boodschapper van Allah is,is de volgende uitspraak van Allaah,de Verhevene:

(Voorzeker,tot jullie is er een Boodschapper uit jullie midden gekomen.Zwaar voor hem is jullie lijden,vurig wenst hij het goede voor jullie,voor de gelovigen is hij liefdevol en barmhartig) [Surah At-Tawbah (9):128]


er wordt op een verkeerde manier gevast

Alcohol is toegestaan

O, jullie die geloven! Voorwaar, de wijn en het gokken en de afgodsbeelden en pijlen om te verloten zijn onreinhedenx die tot het werk van satan behoren,vermijdt deze (zaken) dus.Hopelijk zullen jullie welslagen! [Surah Al-Ma'idah vers 90]
_________________________________
x Dit Vers heft de wettelijke status van alle andere Verzen in de Koran over het drinken van alcohol op.Na de openbaring van dit Vers was het drinken van alcohol Haram, verboden.Alle soorten van gokken zijn verboden

Anale sex is toegestaan

Het is verboden voor een moslimman om van achter (in de anus) bij zijn vrouw naar binnen te gaan. Dit is de uitleg van de aya

‘Jullie vrouwen zijn zoals een akker voor jullie; dus benader jullie akker waneer of hoe jullie wensen.’ (Surah Al-Baqarah: 223)

(Aangezien een ‘akker’ alleen kan verwijzen naar een plaats waar iets kan groeien).

De profeet (Allahs vrede en genade zij met hem) zei: ‘nee!’ (niet op iedere manier die je wenst) Behalve in één opening ! (Dit is het vrouwelijke geslachtsdeel).’ (Ahmed, At-tirmidhie en anderen; sahih)

Een ieder die seksuele omgang heeft met een menstruerende vrouw, of met een vrouw van achter (de anus), of een waarzegger benadert en gelooft in wat hem verteld wordt, is ongelovig in datgene dat aan Mohammed werd geopenbaard.” (Aboe Dawoed, at-Tirmidhie en anderen: Sahih)

rente is toegestaan

Allah de Verhevene zegt:
“O, jullie die geloven. Vrees Allah en geef (van nu af aan) op wat overblijft van de rente (riba), als jullie ware gelovigen zijn!
En als jullie dat niet doen, hoed jullie dan voor de aankondiging van oorlog van Allah en Zijn Boodschapper...”
(Qor’aan 2:278-9)

Allah zegt:
“Degenen die rente eten zullen niet opstaan behalve zoals iemand die door Sheitan geslagen is...”
(Qor’aan 2:275)

“... maar iedereen die terugkeert (tot de rente), zijn de bewoners van het Vuur.”
(Qor’aan 2:275)



De Profeet (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) zei:
“Vermijdt de zeven grote zonden.”
Zijn metgezellen vroegen: “Wat zijn dat 0 Boodschapper van Allah?”
Hij zei: “Het toekennen van deelgenoten aan Allah, het beoefenen van magie, een ziel (gelovige) doden zonder gerechterlijke grond, het eten van riba, het opeten van het bezit van een wees, van het slagveld weglopen als er gevochten moet worden, een kuise vrouw beschuldigen die aan niets denkt wat haar kuisheid zou aantasten en die goede gelovigen zijn.” (Een betrouwbare hadith).

De Profeet (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam)zei: “Allah vervloekt zowel degene die riba verdient als degene die het betaalt.” (Muslim)

At-Tirmidhi voegt in zijn overlevering er nog aan toe: “En degenen die er getuige van zijn en degene die het contract schrijft.” (Een betrouwbare hadith)

De Profeet(Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) zei: “Wie riba verdient, het toestaat en het contract ervan schrijft zijn allen vervloekt door de Profeet op de Dag des Oordeels, als zij weten dat het contract er één van riba is en weten dat het verboden is.” (Een betrouwbare hadith, An-Nasa’i)


vrijdaggebed bestaat niet
Zie Qoran Surah Al-Djoemoe'ah

ze zijn voor het secularisme waardoor ze de Quran tegenspreken

Er bestaat geen bestraffing in het graf

profeet jezus vrede zij met hem komt niet terug volgens hen

Al-Boechari vermeldde op gezag van Aboe Hurairah(Radia Allahu 3anhu)
dat de profeet(Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) zei: "Bij diegene in Wiens hand mijn ziel is,de zoon van Maryam zal spoedig afdalen als een rechtschapen rechter.Hij zal het kruis breken,varkens doden en de Djizya afschaffen en rijkdom zal schuim teweegbrengen in een dergelijke mate dat niemand het zal accepteren,en een sadjdah zal beter zijn dan alles wat de wereld bevat." Aboe Hurairah zei altijd:
"En er is geen van de mensen van het Boek,behalve die in hem geloven als slechts een boodschapper van Allah en een mens voor zijn dood.En op de dag der opstanding zal hij tegen hen getuigen."(Surah An-Nisa: 159)


de feesten van de islam worden niet erkend

handafhakkingen bestaan niet
Allah de Verhevene zegt:

“De dief man of vrouw, hak zijn of haar hand af als vergelding voor wat zij hebben gedaan, een straf als voorbeeld van Allah. En Allah is de Almachtige, Alwijze.” (Qor’aan 5:38)

De Profeet (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam)zei: “Als Fatimah (de dochter van de Profeet) steelt, dan zou ik haar hand afhakken.” (Boechari)


De Profeet(Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) zei: “lemand die overspel pleegt is ten tijde van de onwettige seksuele gemeenschap geen ware gelovige; en iemand die alcohol drinkt is op het moment dat hij drinkt geen ware gelovige; en een dief is op het moment dat hij steelt geen ware gelovige. Maar zolang ze leven, kunnen zij berouw tonen.” (Boechari)

De Profeet(Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) zei: “Het zijn maar vier zaken (die als moslims ze zouden vermijden, hen tot goede gelovigen zou maken): geen deelgenoten aan Allah toekennen; geen ziel doden die Allah verbiedt, behalve voor een rechtvaardige zaak; geen overspel plegen en niet stelen.” (Een goede hadith)


ze zijn tegen de metgezellen van de profeet (vrede zij met hem)

Ze erkennen niet de soennah dat voorheen wel 1400 jaar lang werd gedaan

Allah de verhevene zegt in de Qor’aan:

“Voorzeker, de boodschapper van Allah is voor jullie een goed voorbeeld: voor wie op (de beloning van) Allah en de Laatste Dag hoopt, en voor wie Allah veelvuldig gedenkt.” (Soerah Al Ahzab:21)



“En indien jullie hem gehoorzamen, volgen jullie de (juiste) leiding”. (Soerah As Sjoe’ara:54)



En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat; maar wat hij jullie verbied, onthoudt jullie daarvan. (Soerah Al Hasjr:7)

Dit zijn door Allah de vastgestelde bepalingen en hij die Allah en Zijn boodschapper gehoorzaamt: Hij (Allah) zal hem het Paradijs binnenleiden, waar onder door de rivieren stromen. Zij zijn eeuwig levenden daarin. En dat is de geweldige overwinning.
(Soerah An Nisa:13).


Aboe Huraira verhaalde dat de profeet(vzmh) zei:

“De gehele Oemmah zal naar het Paradijs gaan, behalve degene die weigeren . Zij Zeiden: ‘o profeet van Allah(vzmh), wie weigert er?’

Wie mij gehoorzaamt zal naar het Paradijs gaan, En wie ongehoorzaam is, is degene die weigert.”

(Boecharie)

De boodschapper van Allah(vrede zij met hem) zei:

Ik laat twee dingen achter, als je aan datgene vasthoudt zal je nooit afdwalen. Hetgeen is het Boek van Allah en mijn Soenah” ( Al Haakim)

En hij (vrede zij met hem) zei: "... en jullie zullen veel meningsverschillen zien. Je
moet je dus aan mijn soenna houden en aan de soenna van de rechtgeleide
kaliefen na mij; klamp je daar stevig aan vast." Zelfs al is het met je tanden (Boecharie).


Herinner jullie dat zij(de Koranieten) geen geleerden en geschiedenis hebben,dit zijn slechts mensen van gisteren die een geloof dat al eeuwen zo belijd wordt aanpassen en vernieuwen zodat 't aan hun lusten gelijk wordt.

Wordt insha Allah vervolgd

15-09-2004, 10:58
Een van de duidelijkste verzen over de belangrijkheid van de profeet (vrede zij met hem) in de islam

4:59. O, gij die gelooft, gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper en degenen, die onder u gezag hebben. En indien gij over iets twist, verwijst het naar Allah en Zijn boodschapper, als gij gelooft in Allah en de laatste Dag. Dit is beter en uiteindelijk het beste.

33:36. En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in die zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald.

4:65. Maar neen, bij uw Heer, zij zullen geen gelovigen zijn, voordat zij u (profeet) tot rechter maken over al hun geschillen en in hun hart geen aarzeling vinden aangaande hetgeen gij oordeelt en zij zich geheel en al onderwerpen.

7:157. (Zij zijn) degenen die de Boodschapper volgen, de ongeletterde Profeet, die zij bij hen, in de Taurat en in de Indjil, beschreven vinden. Hij beveelt hun het behoorlijke en hij verbiedt hun het verwerpelijke, en hij staat hun de goede dingen toe en hij verbiedt hun de slechte dingen. Hij bestrijdt hun van de lasten en van de boeien die op hen rustten. Degenen die hem geloven, hem bijstaan en hem helpen en die het licht (de koran) vologen dat met hem is neergezonden: zij zijn degenen die welslagen.

9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn

59:7. …En wat de boodschapper u ook moge geven, neemt het en wat Hij u ook verbiedt, onthoudt u daarvan. En vreest Allah, zeker, Allah is streng in het straffen.

62:2. Hij is het Die onder de ongeletterden een boodschapper heeft verwekt die Zijn tekenen onder hen verkondigt en hen zuivert en hun het Boek en de wijsheid onderwijst, ofschoon zij voorheen in openbare dwaling verkeerden.

24:47/48. En zij zeggen: "Wij geloven in Allah en in de boodschapper en wij gehoorzamen." Maar daarna wenden sommigen hunner zich af. En dezen zijn geen gelovigen. En wanneer zij tot Allah en Zijn boodschapper worden geroepen opdat hij over hen moge recht spreken, ziet! een deel hunner wendt zich af.

24:51. Wanneer de gelovigen tot Allah en Zijn boodschapper worden geroepen opdat Hij over hen moge recht spreken, zeggen zij slechts: "Wij horen en wij gehoorzamen." Dezen zijn het die zullen slagen.

4:115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.

3:31. Zeg: "Indien gij Allah liefhebt, volgt mij, Allah zal u liefhebben en uw zonden vergeven. Allah is Vergevensgezind, Genadig."

5:92. En gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de boodschapper en weest op uw hoede. Maar indien gij u afwendt, weet dan, dat op Onze boodschapper slechts het duidelijk verkondigen rust


15-09-2004, 10:59


De liefde van Allah voor de boodschapper

Allah heeft een verbond gesloten met de profeten dat indien Mohammed (vrede zij met hem) zou komen, dat de boodschappers in hem zouden geloven en helpen.
De profeet is een prachtig voorbeeld voor de gelovigen en diegenen die oorlog tegen hem voeren dienen worden gedood.
De profeet beschikt over een hoogstaand karakter
De gelovigen horen vrede over de profeet te wensen
De profeet is de zegel der profeten, is gestuurd voor de mensheid en is een genade voor de werelden. Ook staat hij dichter bij de gelovigen dan zij zelven en is de boodschapper voor de gelovigen liever dan hun eigen moeders en vaders.
Allah geeft de boodschapper kennis van het onwaarneembare

3:81. En toen Allah met de profeten een verbond sloot, zeide Hij: "Voorwaar, Ik heb u het Boek en de Wijsheid geschonken en daarna zal een boodschapper tot u komen, vervullend hetgeen bij u is, in hem zult gij geloven en hem zult gij helpen." En Hij zeide: "Hebt gij bekrachtigd en daarmede Mijn verbond aanvaard?" Zij antwoordden: "Wij bekrachtigen het." Hij zeide: "Getuigt dan en Ik ben met u onder de getuigen."

33:21. Voorwaar, gij hebt in de Profeet van Allah een prachtig voorbeeld voor ieder die Allah en de laatste Dag vreest, en die Allah vaak herdenkt.

68:4. En voorwaar, jij beschikt over een hoogstaand karakter.

33:56. Allah en Zijn engelen zenden zegeningen over de profeet. O, gij die gelooft, zendt zegeningen over hem en wenst hem vrede met alle eerbied toe.

33:40. Mohammed is niet de vader van één uwer mannen, maar de boodschapper van Allah en het zegel der profeten ; Allah heeft kennis van alle dingen.

33:6. De Profeet is dichter bij de gelovigen dan zij zelven, en zijn vrouwen zijn hun moeders. En bloedverwanten zijn nader bij elkander volgens het Boek van Allah, dan de gelovigen en de Mohadjirien tenzij gij uw vrienden een gunst bewijst. Dit is in het Boek neergeschreven.

9:24. Zeg: "Indien uw vaders en uw zonen en uw broeders en uw vrouwen en uw verwanten en de rijkdommen die gij verkregen hebt en de handel waarvan gij slapte vreest en de woningen waarvan gij houdt, u liever zijn, dan Allah en Zijn boodschapper en het streven voor Zijn zaak, wacht dan, tot Allah met Zijn oordeel komt; Allah leidt het ongehoorzame volk niet.

9:128. Voorzeker, een boodschapper is uit uw midden tot u gekomen; het is hard voor hem wat u pijn doet; hij is bezorgd voor uw welzijn, liefderijk en barmhartig voor de gelovigen.

21:107. En Wij hebben u (Mohammed) slechts als genade voor de werelden gezonden.

72:26/27. Hij is de Kenner van het onzienlijke en Hij geeft niemand overvloedig kennis van Zijn geheimen. Behalve hem die Hij als boodschapper kiest. Dan doet Hij een wacht vóór hem en achter hem gaan,

53:1-3. Bij de ster wanneer zij valt, Uw metgezel is noch afgedwaald noch afgeweken, Noch spreekt hij naar eigen begeerte. Het is slechts de Openbaring die wordt nedergezonden.

36:1-4. Jaa Sien. Bij de Koran, die vol van Wijsheid is, Gij zijt inderdaad één der boodschappers. Op het rechte pad.

25:27. De Dag waarop de onrechtvaardige op zijn handen zal bijten zal hij zeggen: "O, had ik de weg met de boodschapper maar gevolgd.

5:33 . De vergelding van degenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschapper voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.


15-09-2004, 11:00
Allah en zijn boodschapper

Dit is een stuk waarin je alleen de quranverzen kunt lezen waarin het woord Allah staat in connectie met de boodschapper. Dit betekent dus dat ik niet alle verzen heb vermeldt waarbij de belangrijke positie van de boodschapper helder naar voren komt. (verzen zoals 33:31, 33:56, 3:31 etc.) Ik heb alleen die verzen gepost waarin de woorden “Allah” en “boodschapper” samen zijn genoemd. Soms heb ik andere verzen weggelaten waarin de profeet niet direct werd genoemd of ze waren ook niet samen met de woord “Allah” genoemd. (Verzen zoals bijvoorbeeld 4:83, 59:7, 7:157,24:63, 16:44, 62:2, 8:41, 4:64 etc.) Dit betekent dus ook dat alle verzen zijn weggelaten waarin Allah zichzelf als “Ik” of “Wij” bestempeld en zijn boodschapper met “jou” of “jij” noemt.


In de volgende verzen kun je duidelijk zien dat de ware moslims
Moeten geloven in Allah en Zijn boodschapper
De roep van Allah en Zijn boodschapper moeten beantwoorden
Allah en Zijn boodschapper moeten gehoorzamen.
Allah en de boodschapper niet ontrouw moeten zijn.
Zich absoluut niet verzetten en afwenden van Allah en de boodschapper
Allah en de boodschapper niet tegenwerken



2:279. Maar indien gij dit niet doet, bereidt u dan ten oorlog met Allah en Zijn boodschapper; indien gij berouw hebt is voor u het oorspronkelijke kapitaal: zo zult gij geen onrecht doen, noch zal u onrecht worden aangedaan.

3:32. Zeg: "Gehoorzaamt Allah en de boodschapper", maar als zij zich afwenden, dan heeft Allah de ongelovigen niet lief.

3:132. En gehoorzaamt Allah en de boodschapper, zodat u barmhartigheid moge worden betoond.

3:172. Degenen, die de roep van Allah en de boodschapper beantwoordden, nadat zij gewond waren - diegenen hunner, die goeddoen en rechtvaardig handelen, zullen een grote beloning ontvangen.

4:13. Dit zijn de door Allah vastgestelde bepalingen en wie Allah en Zijn boodschapper gehoorzaamt, Hij zal hem tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen, daar zullen zij in verblijven en dat is een grote zegepraal.

4:14. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt en Zijn grenzen overschrijdt zal Hij het Vuur doen binnengaan; hij zal daarin verblijven en dit zal voor hem een vernederende straf zijn.

4:59. O, gij die gelooft, gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper en degenen, die onder u gezag hebben. En indien gij over iets twist, verwijst het naar Allah en Zijn boodschapper, als gij gelooft in Allah en de laatste Dag. Dit is beter en uiteindelijk het beste.

4:61. En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Komt tot hetgeen Allah heeft nedergezonden en tot Zijn boodschapper", ziet gij dan de huichelaars zich vol afkeer van u afwenden?

4:69. En wie aldus Allah en deze boodschapper gehoorzaamt, zal zijn onder degenen wie Allah Zijn zegeningen heeft geschonken, namelijk, de profeten, de waarachtigen, de getuigen (martelaars) en de goeden en dezen zijn uitstekende metgezellen.

4:80. Wie de boodschapper gehoorzaamt, gehoorzaamt inderdaad Allah en wie zich afkeert - tot hen hebben wij u niet als bewaker gezonden.

4:100. Wie ter wille van Allah vlucht, zal op aarde toevluchtsoorden en overvloed vinden. En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend ter wille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast; Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

4:136. O gij die gelooft, gelooft in Allah en Zijn boodschapper en in het Boek dat Hij Zijn boodschapper heeft geopenbaard, en in het Boek, dat Hij voordien openbaarde. En wie Allah en Zijn engelen en Zijn Boeken en Zijn boodschappers en de laatste Dag verwerpt, is waarlijk ver afgedwaald.

5:33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschapper voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

5:55 . Uw vrienden zijn slechts Allah en Zijn boodschapper en de gelovigen die het gebed houden en de Zakaat betalen en aanbidden.

5:56 . En hij, die Allah en de boodschapper en de gelovigen tot vrienden neemt (weet) dat de partij van Allah gewis zal zegevieren.

5:81. En indien zij in Allah en deze profeet en hetgeen hem werd geopenbaard hadden geloofd, zouden zij hen niet tot vrienden hebben genomen, doch velen hunner zijn ongehoorzaam.

5:92. En gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de boodschapper en weest op uw hoede. Maar indien gij u afwendt, weet dan, dat op Onze boodschapper slechts het duidelijk verkondigen rust.

5:104. En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Komt tot hetgeen Allah heeft geopenbaard en tot de boodschapper," zeggen zij: "Voor ons is datgene waarin wij onze vaderen zagen geloven, voldoende." Zelfs indien hun vaderen niets wisten en geen leiding hadden?

7:158. Zeg: "O mensdom, ik ben u allen tot een boodschapper van Allah, aan Wie het koninkrijk der hemelen en der aarde behoort. Er is geen God naast Hem. Hij geeft het leven en doet sterven. Gelooft daarom in Allah en Zijn boodschapper, de reine Profeet, die in Allah en Zijn woorden gelooft en volgt hem opdat gij recht geleid moogt worden."

8:1. Zij vragen u omtrent de oorlogsbuit. Antwoord: "De oorlogsbuit behoort aan Allah en de boodschapper. Vreest daarom Allah en regelt (uw geschillen) onderling inschikkelijk en gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper als gij gelovigen zijt."

8:13. Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, (weet) Allah is voorzeker streng in vergelding.

8:20. O, gij die gelooft, gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper en wendt u niet van hem af, terwijl gij hoort.

8:27. O, gij die gelooft, weest Allah en de boodschapper niet ontrouw en weest niet ontrouw aan het u toevertrouwde tegen beter weten in.

8:46. En gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper en redetwist niet met elkander, anders zult gij laf worden en uw kracht zal vergaan. En weest geduldig, voorzeker Allah is met de geduldigen.

9:1. Dit is de verklaring van ontheffing door Allah en zijn boodschapper tegenover degenen der afgodendienaren met wie gij een verdrag hebt gesloten.

9:3. En dit is een verklaring van Allah en Zijn boodschapper aan de mensen op de dag van de grote bedevaart, dat Allah alsmede Zijn boodschapper niets uitstaande hebben met de afgodendienaren. Als gij daarom berouw toont zal het beter voor u zijn, maar indien gij u afwendt, weet dan, dat gij Allah niet kunt ontsnappen. En geeft tijding van een pijnlijke straf aan de ongelovigen.

9:7. Hoe kan er een verbond bestaan voor de afgodendienaren met Allah en Zijn boodschapper, met uitzondering van hen, met wie gij in de heilige Moskee een verbond hebt gesloten? Zolang zij daarom getrouw jegens u zijn, weest getrouw jegens hen. Voorzeker, Allah heeft de godvruchtigen lief.

9:24. Zeg: "Indien uw vaders en uw zonen en uw broeders en uw vrouwen en uw verwanten en de rijkdommen die gij verkregen hebt en de handel waarvan gij slapte vreest en de woningen waarvan gij houdt, u liever zijn, dan Allah en Zijn boodschapper en het streven voor Zijn zaak, wacht dan, tot Allah met Zijn oordeel komt; Allah leidt het ongehoorzame volk niet.

9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn

9:54. En niets verhindert, dat hun gaven worden aangenomen behalve dat zij in Allah en de boodschapper niet geloven. En zij komen slechts in luiheid tot het gebed en zij geven niet, dan onwillig.

9:59. Waren zij slechts tevreden geweest met hetgeen Allah en Zijn boodschapper hun hadden gegeven en hadden zij gezegd: "Allah is ons toereikend: Allah zal ons van Zijn overvloed geven evenals Zijn boodschapper. Voorzeker, tot Allah zijn wij geneigd."

9:62. Zij zweren bij Allah om u te behagen, maar Allah en Zijn boodschapper zijn waardiger, dat zij hen zouden behagen, als zij gelovigen zijn.

9:63. Weten zij niet, dat hem die Allah en Zijn Boodschapper vijandig gezind is het Vuur der hel wacht, waarin hij zal vertoeven? Dat is de grote vernedering.

9:65. En indien gij hen ondervraagt, zullen zij beslist zeggen: "Wij spraken slechts ijdellijk (onder elkander) en vermaakten ons." Zeg: "Was het over Allah en Zijn tekenen en Zijn boodschapper dat gij spotte?"

9:71. En de gelovigen, mannen en vrouwen, zijn vrienden van elkander. Zij sporen aan tot het goede en verbieden het kwade en houden het gebed en betalen de Zakaat en gehoorzamen Allah en Zijn boodschapper. Dezen zijn het, wie Allah barmhartigheid zal betonen. Voorzeker, Allah is Almachtig, Alwijs.

15-09-2004, 11:01
9:74. Zij zweren bij Allah, dat zij niets zeiden, maar voorzeker zij spraken het woord des ongeloofs en na de Islam te hebben aanvaard, verwierpen zij deze en zij besloten tot hetgeen zij niet konden volbrengen. Zij koesterden haat alleen omdat Allah en Zijn boodschapper hen uit Zijn overvloed hadden verrijkt. Als zij berouw tonen zal het beter voor hen zijn, maar indien zij zich afwenden zal Allah hen met een pijnlijke straf in deze wereld en in het Hiernamaals straffen en zij zullen op aarde vriend noch helper hebben.

9:80. Of gij vergiffenis voor hen vraagt of dat gij geen vergiffenis voor hen vraagt - zelfs al vraagt gij zeventig maal vergiffenis voor hen - Allah zal hen toch niet vergeven. Dit is omdat zij in Allah en Zijn boodschapper niet geloven. Allah leidt het trouweloze volk niet.

9:84. En bid voor geen enkele hunner die sterft, noch sta bij zijn graf, want zij verwierpen Allah en Zijn boodschapper en stierven, terwijl zij overtreders waren.

9:86 . En wanneer een Soerah wordt geopenbaard: "Gelooft in Allah en strijdt tezamen met Zijn boodschapper," vragen de rijken onder hen u om toestemming en zeggen: "Laat ons achter, opdat vij bij de achterblijvers zijn."

9:90. Van de woestijn-Arabieren kwamen er, uitvluchten zoekend opdat hun vrijstelling mocht worden verleend. En degenen, die logen jegens Allah en Zijn boodschapper, bleven thuis. En degenen hunner, die niet geloven, zal een pijnlijke straf treffen.

9:91. Er rust op de zwakken en op de zieken en op degenen die niets vinden om weg te geven, geen schuld, indien zij oprecht zijn jegens Allah en Zijn boodschapper. Er rust geen blaam op degenen die goed doen; Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

9:94. Zij zullen met uitvluchten tot u komen, wanneer gij tot hen wederkeert. Zeg: "Maakt geen verontschuldigingen, wij zullen u niet geloven. Allah heeft ons reeds omtrent uw gedrag ingelicht. En Allah en Zijn boodschapper zullen u uw gedrag weldra tonen , dan zult gij tot Hem die het onzienlijke en het zienlijke kent, worden teruggebracht en Hij zal u over al hetgeen gij deedt, inlichten.

9:107. En degenen die een moskee hebben gebouwd om te schaden, om het ongeloof (te verbreiden) en om een splitsing onder de gelovigen te veroorzaken en als een hinderlaag voor hem, die voorheen tegen Allah en Zijn boodschapper oorlog voerde; zij zullen voorzeker zweren: "Wij bedoelden slechts het goede," maar Allah getuigt, dat zij leugenaars zijn.

24:47. En zij zeggen: "Wij geloven in Allah en in de boodschapper en wij gehoorzamen." Maar daarna wenden sommigen hunner zich af. En dezen zijn geen gelovigen.

24:48. En wanneer zij tot Allah en Zijn boodschapper worden geroepen opdat hij onder hen oordeelt, dan is er een groep onder hen die zich afwendt.

24:50. Is er een ziekte in hun hart? Of twijfelen zij, of vrezen zij dat Allah en Zijn boodschapper onrechtvaardig jegens hen zullen zijn? Neen, zij zijn zelf de onrechtvaardigen.

24:51. Wanneer de gelovigen tot Allah en Zijn boodschapper worden geroepen opdat hij onder hen oordeelt, zeggen zij slechts: "Wij horen en wij gehoorzamen." Dezen zijn het die zullen slagen.

24:54. Zeg: "Gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de boodschapper. Maar indien gij u afwendt is hij slechts verantwoordelijk voor datgene waarmee hij is belast, en gij zijt slechts verantwoordelijk voor datgene waarmee gij zijt belast. En indien gij hem gehoorzaamt, zult gij geleid worden. En de plicht van de boodschapper is slechts de duidelijke verkondiging.


24:62. Zij alleen zijn gelovigen die in Allah en Zijn boodschapper geloven, en die, wanneer zij wegens iets dat voor allen belangrijk is, bij hem (de profeet) zijn, zich niet verwijderen voordat zij hem om toestemming hebben gevraagd. Zij die u om verlof vragen zijn degenen die werkelijk in Allah en Zijn boodschapper geloven. Wanneer zij daarom uw toestemming vragen terwille van hun zaken, geef dan toestemming aan wie hunner gij wilt en vraag voor hen vergiffenis van Allah, voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Barmhartig.

33:12. En toen de huichelaars en zij in wier hart een ziekte is, zeiden: "Wat Allah en Zijn boodschapper ons beloofden was slechts bedrog."

33:22. En toen de gelovigen de scharen zagen, zeiden zij: "Dit is wat Allah en Zijn boodschapper ons beloofden; en Allah en Zijn boodschapper spraken de waarheid." En dit vermeerderde slechts hun geloof en deed hun onderwerping toenemen.

33:29. Maar indien gij Allah en Zijn boodschapper en het tehuis van het Hiernamaals wenst, dan heeft Allah waarlijk voor degenen onder u die goed doen, een grote beloning."

33:31. Maar wie van u aan Allah en Zijn boodschapper gehoorzaamt en goede werken doet, haar zullen Wij dubbel belonen en Wij hebben voor haar een waardige voorziening bereid.

33:33. Blijft in uw huizen en stelt uw schoonheid niet ten toon als in de vroegere dagen der onwetendheid; leeft het gebed na, en betaalt de Zakaat en gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper. O huisgenoten, Allah wenst alleen onreinheid van u te verwijderen, en u schoon en zuiver te maken.

33:36. En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in die zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald.

33:57. Betreffende hen, die Allah en Zijn boodschapper lastig vallen, Allah heeft hen in deze wereld en in het Hiernamaals vervloekt en heeft een vernederende straf voor hen bereid.

33:66. De Dag waarop hun gezicht zich in het Vuur zal wentelen zullen zij zeggen: "O, hadden wij slechts Allah en Zijn boodschapper gehoorzaamd!"

33:71. Hij zal uw werken goed voor u maken en u uw zonden vergeven. En wie Allah en Zijn boodschapper gehoorzaamt, heeft zeker een grote overwinning behaald.

47:33. O. gij die gelooft, gehoorzaamt Allah en de boodschapper en maakt uw werken niet nutteloos.

48:9. Opdat gij in Allah en Zijn boodschapper zoudt geloven, hem steunen en eren en Hem 's morgens en 's avonds zoudt verheerlijken.

48:13. En voor degenen, die niet in Allah en Zijn boodschapper geloven hebben Wij voorzeker een laaiend Vuur bereid.

48:17. Er rust geen schuld op de blinde, noch op de lamme, noch op de zieke. En wie Allah en Zijn boodschapper gehoorzaamt, hem zal Hij in tuinen toelaten waar doorheen rivieren stromen: maar wie zich omkeert, hem zal Hij door een smartelijke straf straffen.

49:1. O, gij die gelooft, weest niet voorbarig bij Allah en Zijn boodschapper , maar vreest Allah. Voorwaar Hij is Alhorend, Alwetend

49:14. De bewoners der woestijn zeggen: "Wij geloven." Zeg: "Gij gelooft nog niet, maar zegt liever: Wij hebben ons onderworpen want het geloof is uw hart nog niet binnengedrongen. Maar indien gij Allah en Zijn boodschapper gehoorzaamt, zal Hij u van uw goede daden niets afnemen. " Voorzeker, Allah is de Vergevensgezinde, de Genadevolle.

49:15. De ware gelovigen zijn slechts degenen, die in Allah en Zijn boodschapper geloven en daarna niet twijfelen, doch met hun bezittingen en persoon voor de zaak van Allah strijden. Zij zijn de waarachtigen.

57:7. Gelooft in Allah en Zijn boodschapper en geeft weg van datgene waarvan Hij u erfgenamen heeft gemaakt. En zij onder u die geloven en besteden (als weldaad) zullen een grote beloning ontvangen.

57:28. O gij gelovigen, vreest Allah en gelooft in Zijn boodschapper. Hij zal u een dubbel aandeel van Zijn barmhartigheid geven en u een licht verschaffen waarin gij wandelen zult en Hij zal u vergeven: - Voorwaar, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

15-09-2004, 11:02
58:4. Maar wie geen slaaf vindt, laat hem twee achtereenvolgende maanden vasten, voordat zij elkander aanraken. En wie dat niet doen kan, moet zestig arme mensen voeden. Dit is een bevel, opdat gij moogt geloven aan Allah en Zijn boodschapper. Dit zijn de verordeningen van Allah; en er is een pijnlijke straf voor de ongelovigen.

58:5. Degenen, die tegen Allah en Zijn boodschapper ingaan, zullen zeker vernederd worden zoals degenen die hen vooraf gingen vernederd werden; want Wij hebben reeds duidelijke tekenen nedergezonden. En de ongelovigen zullen een onterende straf ontvangen.

58:13. Zijt gij bezorgd inzake het geven van liefdegiften voor uw bijzondere raadpleging? Indien gij dat niet doet en Allah heeft zich met barmhartigheid tot u gewend, houdt dan het Gebed en betaalt de Zakaat en gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper. En Allah is goed op de hoogte van hetgeen gij doet.

58:20. Waarlijk, degenen die Allah en Zijn Boodschapper tegenwerken zullen worden vernederd.

58:22. Gij zult geen mensen vinden die in Allah en de Laatste Dag geloven, terwijl zij iemand liefhebben die Allah en Zijn boodschapper tegenwerkt, zelfs al waren dezen hun vader of hun kinderen, of hun broeders, of hun verwanten. Dezen zijn degenen, in wier hart Allah geloof heeft ingegrift en die Hij gesterkt heeft met Zijn Geest. En Hij zal hen toelaten in tuinen waardoor rivieren stromen. Daarin zullen zij vertoeven. Allah heeft welbehagen in hen en zij hebben welbehagen in Hem. Zij behoren tot Allah's partij. Voorwaar, Allah's partij zal zegevieren.

59:4. Dat is omdat zij Allah en Zijn boodschapper tegenwerkten - en hij die Allah tegenwerkt - waarlijk, Allah is streng in het straffen.

59:8. Een deel behoort aan de arme vluchtelingen die van hun huizen en hun eigendommen zijn verdreven, terwijl zij de genade van Allah en Zijn welbehagen zochten en Allah en Zijn boodschapper hielpen; dit zijn de waarachtigen.

61:11. Dat gij in Allah en Zijn boodschapper gelooft en voor de zaak van Allah met uw bezit en uw persoon strijdt. Dat is beter voor u als gij het weet.

64:8. Gelooft daarom in Allah en Zijn boodschapper , en in het Licht dat Wij nedergezonden hebben. En Allah is op de hoogte van hetgeen gij doet.

64:12. Gehoorzaamt dus aan Allah en gehoorzaamt de boodschapper. Maar indien gij u afwendt dan berust op Onze boodschapper alleen, de boodschap duidelijk over te brengen.

72:23 . (Mij is) slechts de verkondiging van Allah's boodschap opgedragen." En voor degenen die Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzamen is het Vuur der hel, waarin zij lange tijd zullen vertoeven,

Wordt vervolgd insha Allah


15-09-2004, 11:03
De boodschapper en zijn volgelingen

In de onderstaande verzen komt het woord “Ittaba’a” voor.

Ittaba’a = volgen

De onderstaande verzen gaan over de profeet. Echter, Er zijn ook andere verzen vermeldt waarin de nadruk wordt gelegd op het volgen van de boodschapper. Verzen waarin bijvoorbeeld Allah spreekt over de boodschapper Isa (vrede zij met hem), andere boodschappers en hun volgelingen.

3:31. Zeg: "Indien gij Allah liefhebt, volgt mij, Allah zal u liefhebben en uw zonden vergeven. Allah is Vergevensgezind, Genadig."

7:157. (Zij zijn) degenen die de Boodschapper volgen, de ongeletterde Profeet, die zij bij hen, in de Taurat en in de Indjil, beschreven vinden

7:158. Gelooft daarom in Allah en Zijn boodschapper, de reine Profeet, die in Allah en Zijn woorden gelooft en volgt hem opdat gij recht geleid moogt worden."

9:117. Allah heeft zich voorzeker met barmhartigheid tot de profeet gewend en tot de Migranten en de Hulpgevers, die deze (profeet) in het uur van nood volgden, nadat het hart van een gedeelte hunner bijna was bezweken. Toen vergaf Hij hen. Voorzeker, Hij is Liefderijk, Genadevol jegens hen.

8:64. O profeet, Allah is toereikend voor u en voor diegenen der gelovigen die u volgen.

3:53. "Onze Heer, wij geloven in hetgeen Gij hebt geopenbaard en volgen deze boodschapper. Schrijf ons onder hen die getuigen."

12:108. Zeg: "Dit is mijn weg: ik roep tot Allah in zeker weten, ik en mijn volgelingen. Heilig is Allah en ik behoor niet tot de afgodendienaren."

3:68. Voorzeker, zij die Abraham het dichtst nabijkomen, zijn degenen, die hem volgen; en deze profeet en de gelovigen; en Allah is de Vriend der gelovigen

57:27. Dan deden Wij Onze boodschappers in hun voetsporen treden en Wij deden Jezus, de zoon van Maria, opvolgen en Wij gaven hem het Evangelie. En wij plaatsten in de harten van degenen die hem volgden mededogen en barmhartigheid. Doch het kloosterleven schreven Wij hun niet voor, maar zij vonden dit zelf uit om Allah's welbehagen te zoeken. Zij namen dit echter niet in acht zoals het behoorde. Toen gaven Wij de gelovigen onder hen een beloning, maar velen onder hen waren overtreders.

14:44. En waarschuw de mensen voor de Dag waarop kastijding over hen zal komen; dan zullen de onrechtvaardigen zeggen: "Onze Heer, schenk ons uitstel voor een korte periode. Wij zullen Uw roep beantwoorden en de boodschappers volgen." "Hebt gij voorheen niet gezworen, dat er voor u geen ondergang was?"

2:143. zo maakten wij jullie tot een verheven volk, opdat jullie getuigen zullen zijn voor de mensen en opdat de Boodschapper (moehammad) een getuige zal zijn voor jullie. En wij hebben de Qiblah die jullie gewend waren slechts aangewezen om degenen die de Boodschapper volgen onder degenen die zich op hun hielen omdraaien te beproeven. En dit is inderdaad zeer moeilijk, behalve voor hen, die Allah heeft geleid. En Allah zal u uw geloof niet doen verliezen; voorzeker, Allah is Liefderijk en Genadevol jegens de mensen.

36:20. En er kwam een man aanhollen van het verste gedeelte der stad; hij zeide: "O mijn volk, volg de boodschappers;

20:90. En inderdaad had Aäron reeds tot hen gezegd: "O mijn volk, voorzeker gij zijt daarmee op de proef gesteld. Voorwaar uw Heer is de Barmhartige; volgt mij derhalve en gehoorzaamt mijn bevel."

54:24. En zij zeiden: "Moeten wij een man uit ons midden volgen? Dan zouden wij inderdaad verdwaald en krankzinnig zijn


15-09-2004, 11:04
De positie van de profeet als rechter en zijn oordelen

Hakkama = iemand tot rechter maken

Het bovenstaande woord, wordt alleen in 2 verzen genoemd:

4:65. Maar neen, bij uw Heer, zij zullen geen gelovigen zijn, voordat zij u (profeet) tot rechter maken over al hun geschillen en in hun hart geen aarzeling vinden aangaande hetgeen gij oordeelt en zij zich geheel en al onderwerpen.

5:43. Hoe zullen zij u tot rechter maken wanneer zij de Torah bij zich hebben waarin Allah's oordeel is? Toch wenden zij zich af. En zij zijn geen gelovigen.

Hakama = beoordelen, oordeel geven

Het woord hakama komt 6x voor in de quran:

4:105. Voorwaar, Wij hebben jou het Boek met de Waarheid neergezonden zodat jij kunt oordelen tussen de mensen, met wat Allah aan jou openbaarde. En wees geen pleiter voor de oneerlijken.

5:42. Zij zijn luisteraars naar leugens en verbruikers van verboden dingen. Indien zij tot u om recht komen, oordeel dan tussen hen of wend u van hen af. En indien gij u van hen afwendt kunnen zij u in het geheel niet schaden. En indien gij oordeelt, oordeel dan onder hen met rechtvaardigheid. Voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief

5:48. En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarvóór in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Oordeel daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot één volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult gij allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover gij van mening verschilt.

5:49. En oordeel onder hen met wat Allah neergezonden heeft en volg hun boze neigingen niet en wees op uw hoede dat zij u niet afleiden van hetgeen Allah u heeft geopenbaard. Maar indien zij zich afwenden, weet dan, dat Allah hen voor sommige hunner zonden wenst te treffen. En een groot aantal mensen is inderdaad ongehoorzaam.

24:48. En wanneer zij tot Allah en Zijn boodschapper worden geroepen opdat hij onder hen oordeelt, dan is er een groep onder hen die zich afwendt.

24:51. Wanneer de gelovigen tot Allah en Zijn boodschapper worden geroepen opdat hij onder hen oordeelt, zeggen zij slechts: "Wij horen en wij gehoorzamen." Dezen zijn het die zullen slagen.


15-09-2004, 11:05
De leer van de profeet (vrede zij met hem)

Het woord 'Allama in de quran betekent “onderwijzen”, in sommige anderen verzen betekent het “studeren”. Weer in andere verzen betekent het “degene die onderwezen wordt”

In de volgende quranverzen betekent 'Allama “onderwijzen”

Bovendien wordt in de onderstaande verzen het woord “Zakka” genoemd.

Zakka = zuiveren, louteren


2:129. Heer, doe onder hen een boodschapper opstaan, die hun Uw tekenen zal verkondigen en hun het Boek en de Wijsheid zal verklaren en hen zal louteren. Voorzeker, Gij zijt de Almachtige, de Alwijze.

2:151. Omdat Wij uit uw midden een boodschapper hebben gezonden, die u Onze tekenen verkondigt, u zuivert, u het Boek en de Wijsheid onderwijst en u leert, hetgeen gij niet wist.

3:164. Voorwaar, Allah heeft de gelovigen een gunst bewezen, daar Hij een boodschapper uit hun midden opwekte, die hun Zijn tekenen verkondigt, hen loutert en hun het Boek en de wijsheid onderwijst, hoewel zij voordien duidelijk dwaalden.

62:2. Hij is het Die onder de ongeletterden een boodschapper heeft verwekt die Zijn tekenen onder hen verkondigt en hen zuivert en hun het Boek en de wijsheid onderwijst, ofschoon zij voorheen in openbare dwaling verkeerden.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=325813&perpage=15&displ ay=&pagenumber=2




(ps: Dit plaatje waarop geen reactie is op afgebeeld staat voor dat er niet gereageerd wordt aan de kant van de zogenaamde "Koranieten&quot

15-09-2004, 11:08
Auteur : Broeder RidouanSalih
Datum : 14-08-2004 16:28





Hier staat een weerlegging op de meeste punten en ook op zn dwalende geloofsleer:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=77671&perpage=15&displa y=&pagenumber=9

Germen is Cafeine en ik ben Ridouan.

Baraka lahoe feek broeder Ubaydah het is duidelijk dat hij inhoudelijk nergens op in is gegaan. Dat kan ook niet.

Als je een sekte hebt welke pas na 1400 jaar gesticht is......

15-09-2004, 11:09



Citaat:
Origineel gepost door RidouanSalih
Hier staat een weerlegging op de meeste punten en ook op zn dwalende geloofsleer:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=77671&perpage=15&displa y=&pagenumber=9

Germen is Cafeine en ik ben Ridouan.

Baraka lahoe feek broeder Ubaydah het is duidelijk dat hij onhoudelijk nergens op in is gegaan. Dat kan ook niet.

Als je een sekte hebt welke pas na 1400 jaar gesticht is......


Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu akma inoe Ridouan

Wa Fiek Baraka Allah


En hartelijk bedankt voor je link Djazaak Allahu Alfa Gairan en misschien tot zondag insha Allah

Na3em agie, ik denk dat deze Germen gewoon uit is om de Moslim Ummah uit elkaar te drijven door fasad te verspreiden tussen ons zoals je al een keer zei de maskers vallen altijd voor zulke mensen en ze blijven maar vallen laat staan die keer dat hij links doorgaf naar de Bijbel en uit de Evangelie citeerde

Kijk deze uitspraak


Citaat:
Origineel gepost door DEViANCE
Als het boek der waarheid door Allah wordt beschermd, waarom de Torah en de Evangelie niet die er ook deel van uitmaken?
http://forums.marokko.nl/showthread.php?postid=5877338#post5877338

15-09-2004, 11:10
Auteur : RidouanSalih
Datum : 14-08-2004 23:48


Citaat:
Origineel gepost door Ubaydah
Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu akma inoe Ridouan

Wa Fiek Baraka Allah


En hartelijk bedankt voor je link Djazaak Allahu Alfa Gairan en misschien tot zondag insha Allah

Na3em agie, ik denk dat deze Germen gewoon uit is om de Moslim Ummah uit elkaar te drijven door fasad te verspreiden tussen ons zoals je al een keer zei de maskers vallen altijd voor zulke mensen en ze blijven maar vallen laat staan die keer dat hij links doorgaf naar de Bijbel en uit de Evangelie citeerde

Kijk deze uitspraak



http://forums.marokko.nl/showthread.php?postid=5877338#post5877338
Wa jazak 7abibie. Zie je hem razen als we de Profeet vrede zij met hem noemen ?

Moge Allah hem leiden of de ergste bestraffing geven de hypocriet. Zo zie je maar dat zijn zogenaamde advies niets anders was dan talbees.

02-10-2004, 12:09
De dwalende sekte van al-Qur'aaniyyin



Vraag: Er bestaat een afwijkende groep mensen die claimen dat ze alleen de Quran volgen, en niet de Sunnah van de Heilige Profeet . Voorzie ons alstublieft van het bewijs dat zij op de verkeerde weg zitten, zodat wij hen dawah kunnen geven, Inshaa Allah.



Antwoord:

Alle lof zij Allah

Enkele mensen zijn gekomen met de claim dat de Sunnah geen bron van wetgeving is. Zij noemen zichzelf "Al-Qur'aaniyyin" en zij zeggen dat we de Quran hebben, dus we pakken datgene wat volgens de Quran halaal is en wat de Quran verbiedt dat vatten we als haraam op. De Sunnah, haar hun eigen zeggen, is vol met verzonnen ahadith, die onrechtvaardig zijn toegekend aan de Boodschapper van Allah (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem). Zij zijn de opvolgers van mensen over wie de Profeet (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) heeft gezegd;

"Binnenkort zal er een tijd komen waarin een man achterover zal leunen op zijn bank, terwijl hij een hadith van mij vertelt, en hij zal zeggen "Tussen ons ligt het Boek van Allah; Wat de Quran als halaal verklaard accepteren we als halaal, en wat de Quran haram verklaard accepteren we als haraam" Maar luister! Wat de Boodschapper van Allah verbiedt is zoals hetgene wat Allah verbiedt!" (Al-Fath al-Kabir, 3/438. Al-Tirmidhi heeft dit overgeleverd met een iets andere bewoording, en classificeerde dit als een hassan sahih. Zie Sunan al-Tirmidhi bi Sharh Ibn al-‘Arabi, al-Saawi edn., 10/132).

De naam al-Quraniyyin past deze mensen niet, want de Quran vertelt ons, in bijna honderd (!) ayaahs om de Profeet Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) te gehoorzamen. Gehoorzaamheid aan de Boodschapper, wordt beschouwd in de Quran als een onderdeel van de gehoorzaamheid aan Allah, Moge Hij . verheerlijkt worden;

"Degene die de Boodschapper gehoorzaam, heeft zeker Allah gehoorzaamhaamd. Maar degene die zich afwend, Wij hebben jou (O Muhammad) niet als een waker over hen gezonden" (An-Nisa, 4:80 vertaling v/d beteknis)

De Quran, die zij zeggen te volgen, ontkent het geloof van degene die weigert de Boodschapper (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) te gehoorzamen, en die zijn beslissingen niet accepteert;

"Maar nee, bij jouw Heer, zij zijn geen gelovigen, totdat zij jou (O Muhammad) laten besluiten in al hun meningsverschillen, en geen verzet bieden tegen jouw besluiten, die ze met volle overgave accepteren" (Vertaling van an-Nisa, 4:65)

Hun claim dat de Sunnah is "besmet" met verzonnen ahadith is niet geldig, omdat de geleerden van deze Oemmah grote zorgvuldigheid hanteerden om de Sunnah te zuiveren van extrene invloeden. Als er enige twijfel bestond over een overleveraar van ahadith, of als er de kleinste mogelijkheid was dat er iets vergeten was, dan was dit genoeg om de hadith te verwerpen. Zelf de vijanden van deze Ummah hebben verklaard dat geen enkele andere natie zoveel aandacht heeft besteed aan het onderzoeken van zijn geschiedschrijvers, vooral in het geval van de Boodschapper van Allah (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem).

Om te weten of het verplicht is om een hadith te volgen of niet, moet men slechts weten of de hadith Sahih is of niet. De Profeet (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) was vaak tevreden met slechts 1 metgezel als het ging om het overbrengen van boodschappen aan anderen, wat bewijst dat de hadith die overgelverd wordt door een betrouwbaar persoon gevolgd moet worden.

Bovendien, willen we van deze mensen weten: Waar zijn de ayaat die ons vertellen hoe we moeten bidden, of die ons vertellen dat er vijf dagelijks verplichte gebeden zijn, of die ons vertellen over nisaab met betrekking tot verschillende soorten welvaart voor de zakaah, of over de details van het verrichten van Hajj, en andere zaken die we alleen in de Sunnah vinden? (Bron; Al-Mawsoo’ah al-Fiqhiyyah, 1/44)

Cyber Imam, Het team van al-Islaam.com

http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/index.php?cat=Methodiek+%28Religies+%26+Sektes%29& qa=223

Pagina's : [1] 2 3 4 5