Bekijk volle/desktop versie : Inkopen voor jullie kinderen, van eten tot speelgoed tot kleding



08-01-2011, 13:46
dames de titel zegt het al..

wat kopen jullie kwa eten voor jullie kinderen allemaal.. en dan heb ik het over kinderen vanaf 1 jaar, die dus ook met jullie mee eten.. kopen jullie ook speciaal voedsel voor jullie kinderen alleen, zoals papjes en koekjes en danontjes en zo? zo ja wat allemaal?

en wat kopen jullie aan kleding per maand voor jullie kinderen hoeveel geven jullie daaraan uit?

en wat kopen jullie kwa speelgoed voor jullie kinderen?

zijn er nog meer uitgaven behalve het bovenstaande? behalve medicijnkosten?


ik vraag dit omdat ik van de rechter moet aantonen wat ik allemaal uitgeef aan mijn zoon om het alimentatiebedrag te bepalen. en nu vraag ik me af wat een normaal bedrag is wat je aan je kinderen uitgeeft per maand.. zodat ik me daarop kan baseren. ik wil kijken of ik niet te weinig uitgeef aan mijn zoon. als jullie bijvoorbeeld bepaalde dingen kopen voor jullie kinderen waar ik nooit van gehoord heb maar wel heel handig is en goed is voor mijn zoon dan zal ik dat ook kopen.

ik denk niet dat ik te weinig uitgeef aan mijn zoon, maar ik hield het nooit bij. ik kocht maar wat raak als ik iets leuks zag dacht ik er nooit bij na hoeveel het kostte of zo, ik kocht het gewoon. ik bezuinigde nooit op mijn zoon en zal dat ook nooit doen insha Allaah. Maar toch vraag ik me af of ik niet iets over het hoofd heb gezien wat belangrijk is voor mijn zoon en zijn ontwikkeling en waar hij misschien heel blij van gaat worden.

ik vraag dit niet alleen voor het alimentatiebedrag maar ook om te kijken of ik mijn zoon niks tekort doe betreft eten vooral. want ik weet niet zo veel kwa speciale voeding voor kleine kinderen.

08-01-2011, 14:21


ik kan alleen maar schatten maar denk dat je dat ook zelf kan, weet ook niet hoe oud je kindje is

er zijn hier richtlijnen voor zoals bij het nibud...

speciale voeding is vaak vele malen duurder, houd daar rekening mee

08-01-2011, 14:29
nou het gaat niet om een bedrag dat ik moet schatten, want dat heb ik en mijn advocaat ook gedaan. maar de rechter wil echt specifiek weten wat ik koop. snap je? dus alleen een bedrag schatten is hier in belgie afgeschaft bij het bepalen van alimentatie. nu moet de moeder ook echt aantonen wat ze allemaal koopt door middel van bonnen en zo.

ik bedoel niet echt speciale speciale voeding, maar meer van die koekjesmeel papjes en danoontjes voor kleine kinderen en limonadepakjes voor kleine kinderen en zo.. zijn er nog andere dingen.

08-01-2011, 22:26

Citaat door zouzou7t:
nou het gaat niet om een bedrag dat ik moet schatten, want dat heb ik en mijn advocaat ook gedaan. maar de rechter wil echt specifiek weten wat ik koop. snap je? dus alleen een bedrag schatten is hier in belgie afgeschaft bij het bepalen van alimentatie. nu moet de moeder ook echt aantonen wat ze allemaal koopt door middel van bonnen en zo.

ik bedoel niet echt speciale speciale voeding, maar meer van die koekjesmeel papjes en danoontjes voor kleine kinderen en limonadepakjes voor kleine kinderen en zo.. zijn er nog andere dingen.


Ik zal eens een proberen op te schrijven wat ik in een maand haal;
- 2 pakken avondpap
- 4 pakken halfvolle melk per week (mijn zoontje drinkt 500ml melk per 2 dagen)
- Davitamon vitamine D en weerstand tabletten, 1 pot om de 2 maanden
- Kinderkwark 1 pak per week
- Roosvicee (diksap) 1 fles per 2 weken
- 1 speentje per maand
- 1 pak luiers per week
- Billendoekjes

Kleding koop ik altijd in de uitverkoop en dan koop ik gelijk voor het hele seizoen dus daar heb ik geen schatting voor, hetzelfde met speelgoed.

Succes!

08-01-2011, 22:44


dank je wel lieverd. hiermee ben ik al een eind vooruit gekomen.